40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä, toi on niin hankala olla ajattelematta vaikka koko ajan ajattelee kuitenkin!

Samaistun myös tohon, että ei voi liian tarkkaan kertoa kierron vaiheista miehelle, koska ainakin meillä hän lähinnä ärsyyntyy/hermostuu jos liikaa alan puhumaan asiasta ja on sit vaan että kyllä se tulee jos tulee että älä säädä liikaa. Hän on kyllä todellakin mukana tässä yrityksessä, mutta oma tapansa on erilainen ja onhan tollanen kierron seuranta jo ylipäätään miehelle ihan uus juttu. Mun ovulaatiotestauksille on hymyssä suin naureskellu et kääk sulhan lähtee ihan lapasesta koko homma 😅 Sitä ei kyl selvästi oo tajunnu kunnolla kuin paljon hedelmällisyys heikkenee ihan jo 38->40v saati sit 41 tai 42v (itteä hirvitti ku näin ihan vasta eilen ton liitteenä olevan Clearbluen kuvan hedelmällisyyden laskusta). Toki oon tienny asian mut toi havainnollisti hyvin.

Niin ja vielä tohon edelliseen että just luin kans jotain blogia/kirjaa/mikähän se oli että kannattaa muistaa et sen positiivisen ovistikun heiluttelu miehen edessä ei varsinaisesti herätä suoraan niitä tarvittavia intohimoja, se on kuitenkin tikku johon oot just pissannu 🤣
Tän taulukon mukaan meidän ei oikeasti pitäis olla raskaana ollenkaan! Yhdestä mahdollisesta kerrasta, jos mahdollisuus per kierto on max 5%.

@Kesäheinä85 ja @Pinkkigreippi Onnea talletteluihin! ☺️ Niin kuin @Pikkutytöt mainitsi myös, niin on se välillä aina vähän haastavaa, kuinka näin kiertotietoisena naisena toimisi.😅 Meillä viimeksi mä sanoin liian suoraan asiasta, ei ollut hyvä. Onnistui onneksi sitä vielä seuraavana iltana, mikä oli vielä ihan otollinen aika. Nyt sit mietin, kun sain yllätysplussa, että mites nyt.. Onneksi sain tilanteen johdateltua ilman sanomisia. Aina parempi niin. Tulee itsellekin suorituspainetta, jos sen on ihan ääneen sanonut, ja sit tuntuu jotenkin feikatulta. 🙈

@Vapaalaskija Sydämiä sinne, yhden aikakauden päättymiselle. ♥️ Kiva, jos kehossa on hyvä olo ja toivotaan kovasti plussatuulia luonnollisesti! 💖

@Sandra84 Tsemppiä toipumiseen ja tulosten odotteluun. ♥️ Toivottavasti ainakin se yksi johtaisi siirtoon asti! 🌈

❤️ Ainakin yksi hedelmöittyi, toinen osittain… Sitä seuraillaan. Erikoista. Kävin töissä ja totesin, että on liian tukala olo. Sain saikkua kaks päivää lisää.
Ihanaa, että ainakin yksi nyt valmiina odottamassa:Two Hearts: Miten nyt etenee, tuleeko vielä toinen keräys seuraavassa kierrossa vai siirretäänkö tämä nyt hedelmöittynyt nyt tässä kierrossa vai kuinka?

Tän taulukon mukaan meidän ei oikeasti pitäis olla raskaana ollenkaan! Yhdestä mahdollisesta kerrasta, jos mahdollisuus per kierto on max 5%.
Jep! Ja nyt kun on lukenut kaiken maailman faktoja siitä minkä kaiken pitää onnistua, että ylipäätään voi tulla raskaaksi niin on kyllä ihme, että kukaan ylipäätään raskautuu vanhemmalla iällä koskaan :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Onneksi niin kuitenkin tapahtuu ja sä oot nyt hyvä esimerkki siitä kuin hyvin voi myös käydä :Four Leaf Clover::Green Heart:

Meillä minä kärsin enemmän tästä aikataulutuksesta.. tai no eka on sillai et jeeeee nyt... Mut sit iskee yli ajattelu... 🙈

Mies taas sanoo et on niin paljon kaikkea ja liian väsy yms, et parempi sanoa suoraan milloin "pitää" tapahtua niin tehdään 👌🏻 ku hän aina sanoo että haluaa kyllä vaikka milloin, mutta väsymyksen, stressin yms takia ei vaan saa enää aloitetta tehtyä... 🙈

Kerroin siis sunnuntaina, että ovis todennäköisesti pe tai la. Pitäis saada uudet uimarit loppuviikkolla liikkeelle... Tyhjennetäänkö tänään vai huomenna ja sitte joka toinen päivä... Mietti hetken myisi että kumpi olisi parempi.. totesin, etten niin tarkasti osaa sanoa 🤷🏻‍♀️ mietti vielä hetken ja totesi, että huomenna. Asia selvä, aloitettiin projekti yrityskierto xxx eilen. 😅

Meinasin vähä pilata tunnelmaa yli ajattelulla.. taas..mutta onneksi sain aivot narikkaan 🤭🙈

Ihanaa Sandra että yks hedelmöittyi 🥳 toivottavasti jatkaa kehittymistä 🙏🏻
Ja kerro toki jos saat lisätietoja että mikä toisen osittainen touhu on 🧐

Ihanaa, että ainakin yksi nyt valmiina odottamassa:Two Hearts: Miten nyt etenee, tuleeko vielä toinen keräys seuraavassa kierrossa vai siirretäänkö tämä nyt hedelmöittynyt nyt tässä kierrossa vai kuinka?
No se, onneksi on edes yksi. 🫶🏻 Pelkäsin jo pahinta! Täytin kuun alussa 41 ja aattelin, että mun hedelmällisyys on katsonut kalenteria ja sanoo ”ehei tyttökulta ei enää munia sulle”. 😅 Pakko heittää huumoria, koska ei voi muutakaan. En jaksa itkee. 💁🏼‍♀️

En usko, että tulee toista keräystä enää. Tää on aika rankkaa. Toki riippuu mitä lääkäri sanoo myöhemmin, mutta luulen, että tää 4. IVF-hoito tässä vajaan 2 vuoden sisällä on viimeinen. Aloittaessa olin vielä 39. Ja nyt 41. 😔 Eka kkm oli kun olin 38. Tää on pitkä tie tällä iällä. Punktio oli haastava, oikea munasarja on niin noussu, että hoitajan piti tulla painan sitä alas. Ja se follikkeli meni sitä piikkiä karkuun 🥵

Odotetaan, että alkiosta tulisi blasto (5-6pv) ja sitten se PGT-A -testataan, että kaikki kromosomit on tallessa ja jos on, sit se siirretään. Tää testaus kestää kolme viikkoa, kun näyte lähetetään muualle tutkittavaksi. Tässä on odottelemista….

@Kesäheinä85 🫶🏻 Toivotaan parasta. Kerron kyllä sit kun taas tiedän lisää. 🤞🏻🤞🏻🤞🏻
Ihanaa et sun mies on messissä ku sanot vaan että ny actionia 🥰

On se hyvä että action onnistuu, 😘 vaikkei hoitoihin haluakaa lähteä...ainakaan vielä 🙈
Luulen että taustalla on hänen omat pelot, mutta hänellä on aina myös se ettei halua nähdä mua kipiänä tai kärsimässä, ei tykännyt oikein letrozolien aiheuttamista lievistä sivuvaikutuksistakaan.. ja kkm sekä km ottivat myös tosi lujille hänelläkin 💔 ja kun hän on vain niin symppis ja empaattinen nallekarhu 🥰 nii en sitte raaski painostaa hoitoihin lähdössä määräänsä enempää.. en ole vielä kokonaan sitäkään ajatusta haudannut.. nostan parin kuukauden välein asiaa esiin 🙈

Minä niin toivon @Sandra84 et siellä on kaikki kromosomit paikoillaan ja sit pääsette siirtoon jne.. 🙏🏻

Hoidot on varmasti rankkoja, henkisesti, fyysisesti ja rahallisesti. 💔 Tsemppiä ja haleja kovasti! 🧡

Siksi kait ne tuota munkin miestä niin mietityttää.. tässä on muitakin isoja asioita taustalla menossa, niin hänellä ei nyt voimavarat riitä muuhun kuin actioniin sovittuna aikana.. mutta se on jo eteenpäin se 🙏🏻 ja säästetään rahaa koko ajan hoitoja varten ja jos joudutaan muuttamaan, niin sitäkin varten pitää säästää..

Ja @Yrittäjä83 tsemppiä piinapäiviin 👍🏻 perässä tullaan, piinailen sitte viikonlopusta lähtien... 🙈

Ja kiitos @Puolikuu tsempeistä, tarvitaan tässä kyllä kaikki apu 🤭

@Pikkutytöt mun mielestä aikoinaan biologian ope sanoi jo yläasteella hyvin... Että jos kaikki todennäköisyydet ajatellaan, niin ihmisiä ei pitäisi olla enää olemassa... Mutta kummasti ihmeitä tapahtuu ja meitä on jo miljardeja...
Että yritän olla ajattelematta todennäköisyyksiä.. kun ne on niin huonot... Mutta välillä selailen huonoina hetkinä itsekin ja vain masentuu...

Toisaalta on kait se totta, että oikein ku yrittää niin tässä asiassa ei näytä onnistuvan... Sit sen kerran kun on yhden yön juttu tms niin naps.. kuulemma... 🤷🏻‍♀️

Miehelle kerran yritin, että otettaisiin roolileikki ja lähtöön joku ilta baariin ja muka isketään sieltä ihan outo tyyppi joka raahataan kotia.. (vaikka olisikin oma kulta) ja testataan auttaako... Ei siihen suostunut 🤭

@Kesäheinä85 Samoin meillä hoidot olisi mörkö, tiedän sen aikaisemmista keskusteluista.. Mutta mennään nyt askel kerrallaan. Ehkä se sinun mies asiaan sulaa ajan kanssa.. Mutta toivotaan, että ei tarvitsisi! 🙏 Samaa mieltä noista todennäköisyyksistä.. Ei niitä kannata liikoja miettiä. Niin moni asia vaikuttaa ja isompia ja pienempiä ihmeitä tapahtuu. ✨

@Kesäheinä85 varsin osuvasti todettu sun biologian opettajalta 😅

Tuli vielä mieleen että ettei joku sitä Clearbluen taulukkoa (laitan sen tähänkin) vallan kauhistu niin vuoden kuluessa 41-vuotiaan todennäköisyys raskaaksi tulemiseen on 46% jos otetaan yhden kierron todennäköisyydeksi 5%. Esim. 8 prosentin todennäköisyydellä kiertoa kohti vuoden kuluessa raskaaksi tulee 63,4%. Eli älkää liikaa jääkö kiinni siihen viiteen prosenttiin, ajan kanssa raskauden todennäköisyys nousee nelikymppisilläkin 🤞

Liitteet

• IMG_5262.jpeg
    IMG_5262.jpeg
    218.9 KB · Katsottu: 47
Muokattu viimeksi:
Minä en uskalla ajatella mikä on tässä omalla kohdalla todennäköisyys.. 5 vuotta 2 raskautta... Ekan kohdalla apuna letrozolit kai... Koska niitä useamman kierron söin, ei mitään.. sit ku piti niistä pitää tauko niin tuli tuulimuna kait.. 🤷🏻‍♀️ ja sit taas ku kokeilin puolen vuoden päästä letroja niin ei mitään... Sit viime marraskuussa Metforem aloitus kp1 ja tuli plussa.. ilmeisesti sattumaa.. en tiedä miksei kestänyt.. 🤷🏻‍♀️
Ja tässä taas ei mitään...
Just ystävän kanssa puhuttiin... Tsemppasi kovasti vielä kokeilemaan letrozolit.. hän oli joutunut syömään kans ja esim. tupla annoskasn ei ollut auttanut.. sitten gyneltä sai luvan kokeilla kolmea ja heti tuli ovis ja osui... Nyt tuhisee 2kk ikäinen pötkylä... Ollaan saman ikäisiä ystävän kanssa...
Joten ehkä ens kiertoon kyselen letroja jos ei nyt nappaa ilman 🙏🏻

Miten @Kesäheinä85 noi letrot niitäkö ei sitten sulle jatkuvasti ole suositeltu? Kun nyt tälleen vaan ton sun edellisen viestin perusteella kuulostaisi, että eikös ne vois olla just sopiva lisä sulle? En kyllä ole perehtynyt ollenkaan niihin miten edes toimivat, oliko joku luteaalituki tarkoituksena vai muistanko väärin, pitäis varmaan googlailla

@Kesäheinä85 Kyllä kannattaa tukilääkkeitä etsiä kokeiluun. Kuitenkin noita raskautumisia on tullut, niin voi olla pienestäkin lisästä kiinni. 🙏

Mä (kans) epäilen, et vaatisko jotain luteaalitukea mun raskautuminen.. Menkat on niin niukat. Esikoisen kohdalla oli kolmas kierto Terolutia, kun raskauduin. Toki en tiedä, mihin se lopulta vaikutti, kun kierron lyhentämiseen tähdättiin.. Vaikka silloin myös itse murehdin niukkoja menkkoja. Oli vain neuvolalääkärin kautta. 2 kiertoa pysyi tasan samana 35 pv, mut kolmannesta raskauduin ja mitat kyllä puhui sen puolesta, että olis ollut jo aikaisempi ovis. Nyt meen gynelle viikon päästä ultrattavaksi. Nyt on kyllä ollut keskimäärin lyhyempiä kiertoja kuin 5,5 vuotta sitten.

Oon hämmentynyt mun kierron vaiheista. Eli yritin tikuttaa ovulaatiota tässä(kin) kierrossa ja Pregcheck näytti usean päivän ajan melkeenpä positiivista, en tiedä sainko niihin edes kunnon huippua. Clearblue digiin tuli plussa kp19 tosin unohdin testaa kp18 joten olis saattanut olla silloinkin. Menkkoja ei vaan kuulu ja tein tänään sekä PC ovistestin (melkein positiivinen) ja pari eri merkin raskaustestiä (toinen täysin nega, apteekin ultrassa vain vaivanpalkka). Nyt kp32 eikä mitenkään olo että menkat olis tulossa. Mulla on tänä keväänä ollu enintään 30-päiväisiä kiertoja ja yleensä lyhyempiä. Turhauttavaa.

@Puolikuu kerrohan sitten ultrakuulumiset! 😊 Meetkö ns. normigynelle vai lapsettomuuslääkärin ensikäynnille?

@Pikkutytöt Oliko se toinen testi herkkä testi? Mä en kyllä saanut apteekin ultratestiin minkäänlaisia viivanpaikkoja..!
Normigynelle meen, kerron toki kuulumisia sitten. ☺️

@Pikkutytöt Oliko se toinen testi herkkä testi? Mä en kyllä saanut apteekin ultratestiin minkäänlaisia viivanpaikkoja..!
Normigynelle meen, kerron toki kuulumisia sitten. ☺️
Oli joo, se Clearbluen early ja siihen taas ei tullu ees viivanpaikkaa vaikka sellasen oon pari kertaa aiemmin saanu eli oon ihan sata ettei tässä raskaana olla. Ainoa kerta ilman ehkäisyä oli nimittäin kp22 illalla kun digi hymyili kp19 aamulla. Mutta ihmettelen mikä oikeen nyt on, miten voi ovulaatiotesti olla melkeen positiivinen kun tyyliin huomenna/ylihuomenna tulossa kp1. Tai mistä siitäkään tietää kun ei näin pitkiä kiertoja oo aiemmin ollut. Vitsi tässä tulee piiiiitkiä piinaavia odotuksia kun nyt alkaa sit ens kierron lopulla oikeesti odottelee onko raskaana silleen et siihen olis oikeesti ollut mahdollisuuksiakin.

Onpa tosi erikoinen tilanne! Ovis testihän usein raskaana ollessa kirkuu punaista myös, mutta kyllä silloin pitäisi näkyä jotain raskaustestissäkin.🤔

@Pikkutytöt Onko sitten ensimmäinen ovulaatio jäänyt tulematta ja nyt uusi yritys? Mulla oli vuosia sitten yritysaikana yksi 45 päivän kierto, en saanut raskaustestiin näkyviin mitään, silloin en testannut ovista. Ootko lämpöjä mitannut, niistä voisi päätellä, onko ovis ollut vai ei..?

Onpas täällä ollut taas vilkasta😀

@Pikkutytöt Voi hitto, kylläpä nyt odotuttaa🤔 Ja negatestit, voi blaah😟

@Sandra84 Jaksamista tulosten odotteluun!

@Yrittäjä83 Aika samoissa mennään taas, mulla nyt dpo1 ja kp14. Ovulaatio oli eilen illalla, tunsin sen tuttuna toispuoleisena kipuna ja jomotuksena. Makoilin sohvalla enkä pystynyt hetkeen liikkumaan. Nukkumaan mennessä kipu oli poissa, ja aamulla rinnoissa oli tuttu painon tunne.

Tallettelut tehty tänään aamupäivällä ennen poikaystävän työvuoron alkua🫣 Jotenkin oli itsellä sellainen suorittamisen tuntu, kun ajattelin vain onko nyt jo liian myöhäistä, mikä olis sopivin asento jne😂 Noh, nyt alkaa kuivempi kausi niin mieskin saa vähän huilata😅

Takaisin