40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa @Evea ❣️ Meillä onkin sun kanssa sit samaan aikaan yrityksen aloitus, kun meillä jäi ehkäisy pois just vähän tän kierron ovulaation jälkeen eli käytännössä 9/2025 aloitetaan, nyt oottelen minkä pituinen kierto tulee kun siinä ollut vaihtelua. Elokuun loppuun odotan uutta kiertoa. Onko sulla muuten aiempia lapsia?

Niin ja näin viime yönä unta että tein positiivisen raskaustestin. Ja sit tein niitä varmaan viis lisää ku ihmettelin et miten tää on mahdollista 😅 toivottavasti oli enne!

@Pikkutytöt Minulla on ennestään 3 lasta (aikuisia melkeen jo kaikki) ja miehellä ei vielä ole jälkikasvua. Vauvakuume tuli jollain tapaa yllätyksenä molemmille, tavatessa ei ollut perheenlisäys mielessä...tai ehkä se oli itsellä jo hautautunut jonnekin tosi kauas taka-alalle, koska aiemmin en uskaltanut haaveilla edes uudesta parisuhteesta. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: noh nyt tässä parisuhteen aikana vauva-asia on tullut yhä useammin ja useammin esille ja sitten se jotenkin "leimahti". Että kyllä nyt täytyy vaan pistää töpinäksi tämän haaveen suhteen, ennen kuin on liian myöhäistä. Nyt sitten rehellisesti leijailen vaan vauvaunelmissa! :Two-hearts: Ollaan puhuttu tietysti siitäkin että tämä haave ei välttämättä toteudu. Ja toisaalta siitä että olisi ihana ehtiä saada kaksikin lasta tässä lähivuosina.

Muokattu viimeksi:
Tervetuloa uusille kuumeilijoille ❤️

Täällä odotetaan ovulaatiota, vaikuttaisi et tässä kuussa se tulisi hyvissä ajoin. Yleensä plussa on tullut kp 12. Nyt kp 10 on jo vahva viiva, muttei vielä ihan plussa. Toivon huomiselle ovisplussaa, koska meillä on harvinainen viikonloppu miehen kanssa ihan kaksin 😅 joten nyt laitetaan all In. Kirjaimellisesti.

Mulla menossa on jo 16 ja tänään aamupäivällä sain ovisplussan. Eilen ei onnistuttu tallettelemaan mutta sitä ennen kahtena päivänä kyllä. Täytyy yrittää vielä tänään ja huomenna ainakin.

Valitettavasti ei saatu, @Evli 😔 Yksi päädyttiin pakastamaan vielä tänään 7pv kohdalla. Mutta siinä oli ulommassa kerroksessa sen verran vähän soluja, että biologi arvioi mahdollisuudet sen selviämiselle paremmiksi, jos ei biopsoida. Hankala tilanne, ja piti tehdä päätös nopeasti. Pakkaseen siis meni ilman biopsiaa, vaikka enpä nyt tiedä haluanko koskaan kokeilla sen siirtoa, katsotaan. 😔

@Pikkutytöt Hih, toivotaan että oli enneuni. 🤭

@Maatuja Hyvät on tsänssit tosiaan, kovasti toivotaan!🌈 Ja ihanaa, että saat kuitenkin apuja, edes ostettuna🤭, omalta jälkikasvulta. 🥰

@Evea No mutta, nyt sitten vain tositoimiin! ☺️ Onhan se ihanaa haaveilla, toivotaan kovasti, että haave toteutuisi! 💖 Onko sulla kierron vaiheesta tietoa?

@Yrittäjä83 Vaikuttaa olevan tosi hyvä ajoitus aikuisten viikonlopulle! 👌 Onnea matkaan! 🌈😍

@Pogo Teillä hyvät tallettelut taas, ei jää siitä kiinni. 😅

@Sandra84 Hienoa, nyt kovasti toivotaan, että kaikki viisi sieltä saadaan ja vaikka joku yllätys vielä kaupan päälle!🙏🌈💖

@Ellisvm84 Voi että, pidetään kovasti peukkuja sille yhdelle tutkittavalle! 🙏🌈💖

Piti hakea kaupasta ovistestejä, kun oli loppu. Oli nimittäin sellaiset limat päivällä, että ei ole ollut muistaakseni ennen ovista. Mut vasta kp15, yleensä ollut kyllä ihan pohjalukemissa vielä LH tässä vaiheessa. Testaan nyt illan aikana kuitenkin. Pitäis vaan taas aktivoitua maikkarin puolella, en käsitä miten meillä on niin hankalia aina nämä otolliset ajat.. Nyt mies tehnyt iltatöitä yömyöhälle joka päivä kuluneella viikolla.. Ja itsellä kans pää pyörällä niin hetkisestä työrumbasta. Mut onneksi nyt viikonloppu!🙏 Huomenna vaan taas pitää lähteä mökkihommiin heti aamusta. 😬

Tervetuloa @Evea ❣️ Meillä onkin sun kanssa sit samaan aikaan yrityksen aloitus, kun meillä jäi ehkäisy pois just vähän tän kierron ovulaation jälkeen eli käytännössä 9/2025 aloitetaan, nyt oottelen minkä pituinen kierto tulee kun siinä ollut vaihtelua. Elokuun loppuun odotan uutta kiertoa. Onko sulla muuten aiempia lapsia?

Niin ja näin viime yönä unta että tein positiivisen raskaustestin. Ja sit tein niitä varmaan viis lisää ku ihmettelin et miten tää on mahdollista 😅 toivottavasti oli enne!
Täällä peukut pystyssä että oli enneuni 🙏 Mä näin kans unta tällä viikolla, että olin juuri synnyttänyt. Vaadin saada heti synnytyskertomuksen luettavaksi, kun olin ihan pihalla miten synnytys meni. Ja sitten kyselin kumpi tuli ja vastaus oli, että tyttö tuli. Ja uni jatkui vielä niin, että oltiin otettu ihania kuvia, joissa esikoinen ja vauva ja lähettelin niitä kavereille. Tän tyylisiä (kuvat lainattu netistä):
579DD4B2-BA7A-43E6-8846-B6CFDB4201AA.jpeg
Joten oispa enneuni 🙏

Valitettavasti ei saatu, @Evli 😔 Yksi päädyttiin pakastamaan vielä tänään 7pv kohdalla. Mutta siinä oli ulommassa kerroksessa sen verran vähän soluja, että biologi arvioi mahdollisuudet sen selviämiselle paremmiksi, jos ei biopsoida. Hankala tilanne, ja piti tehdä päätös nopeasti. Pakkaseen siis meni ilman biopsiaa, vaikka enpä nyt tiedä haluanko koskaan kokeilla sen siirtoa, katsotaan. 😔
Äh tylsä homma 😕
Toivotaan et se yksi riittää tai saatte sitten runsaasti lisää sieltä seuraavasta kierrosta..

@Puolikuu Olipa hyvä kun tallettelitte otolliseen aikaan! :thumbs-up: Mulla ei kierron vaiheesta ei oo tietoa, mutta toivottavasti se kuitenkin alkais palailla kohdilleen tässä jossain vaiheessa. Tyhjennysvuoto alkoi eilen ja sitä on ollut kyllä runsaasti.:Grinning Face With Smiling Eyes: Mulla ehti olla tuo kierukka vain 4 kuukautta. Terveydenhoitaja kysyi, että oliko siinä jotain vikaa/paljon sivuvaikutuksia kun haluat kierukasta eroon . :Slightly Smiling Face:

Kierrot on olleet aiemmin n. 30 päivää, välillä on ollut 40 päivä kiertoja.

Muokattu viimeksi:
Oon seuraillut pitkään sivusta keskusteluja, kun ei meillä ole varsinaista yritystä. Tulinpahan kuitenkin tässä ihmettelen kiertoja. Mulla on ollut tiputtelua ennen kuukautisten alkamista ja edellisen raskauden bongasin juuri siitä ettei sitä tiputtelua ollut tullutkaan. Nyt olis su jo kp28 eikä tiputtelua ole näkynyt. Teoreettinen mahdollisuus raskaudelle taas olisi. Vähän alkaa kuumottelemaan testin teko, mutta tänään vielä jätin kaappiin. Varalta niitä on tuolla olemassa. Meillä oli siis keväällä yllätysraskaus, josta menetettiin vauva 10+2 viikoilla. Yhtään mitään oireita ei kyllä ole eli voi hyvin vaan olla, että progesteronit on vaan ollut normaalilla tasolla tässä kierrossa, kun sen vähyys käsittääkseni voi tuota tiputtelua esivaihdevuosissa aiheuttaa.

Tsemppiä kaikille yrityksiin! Vaikken juuri kommentoi, niin olen elänyt mukana ja toivon sydämestäni, että jokaisen tie jatkuisi toivotunlaisena!

@Evea Heh, joskus käy niin, että elämä yllättää. Ei nyt ole sama asia, mut mä tapasin mieheni 2kk sen jälkeen, kun olin ostanut oman asunnon. Puolen vuoden päästä kämppä myyntiin. 😂 Kierukka vähän pienempi juttu. 🤭 Hormonikierukka? Eiköhän se kierto siitä pian tasoitu. Mulla ainakin lähti heti samalla syklillä, mä tiesin kierron vaiheen kierukankin kanssa.

@Kevät2025 Otan osaa menetykseen. 💔 Jännittävät hetket siellä, toivotaan että enteilisi hyvää..! 🌈

Aamulla oli edelleen vahva positiivinen ovistesti, vielä vahvempi kuin eilen. Mä sain ennen hailumpia poseja, nyt toista kiertoa ihan kunnon paksut viivat. Outoa on se, että myös lämmöt pomppasi ylös päin jo tänään. Mutta ei se ovulaatio ole kyllä voinut vielä olla. Seuraillaan.. Pitkä työntäyteinen päivä mökillä edessä, voipi olla et illalla on energiat vähissä uuteen talletteluun.. 🫣

Tervetuloa vaan tänne mukaan @Kevät2025 ja suuri osanotto menetyksenne puolesta 💔 tuossa ajassa ehtii jo elää raskautta niin pitkään että tuntuu niin epäreilulta. Onko teillä kuitenkin haaveissa vielä vauva?

@Puolikuu onko sulla ollut joku muutos tässä kuten joku lisäravinne tms kun noin selvä muutos tullut ovulaation näkymisessä testeissä? Ja ihan mielenkiinnosta minkä merkin testit sulla on käytössä? Mä oon testaillu niin monia ja miettiny onkohan niissä kuinka isot erot

Ja @Vapaalaskija siis todellakin nää sais nyt olla enneunia molemmilla 😄

Tervetuloa uudet kuumeilijat👋
Minulla on @Evea kanssa suht samanlainen tilanne, poikaystäväni on minua 16 vuotta nuorempi eikä hänellä ole lapsia. Haave yhteisestä tuli yllätyksenä lähinnä itselleni, omat lapseni ovat jo muuttaneet pois kotoa. Olisi niin ihanaa saada vielä yksi yhteinen, tiedän että todennäköisyys tässä iässä on jo heikohko (olen 44). Mutta yritystä on😊

Tänään kp10 ja ovis on selvästi lähestymässä. Mietin josko sittenkin tikuttaisin tässä kierrossa, saisi selville missä mennään.

@Pikkutytöt Ei ole mitään muutoksia lisäravinteissa tai muutenkaan.. Paitsi se, että koko kevään mulla oli tosi kiva pitkittynyt työstressi. Loma nollasi tilannetta ja sen jälkeen oon saanut aika hyvin pidettyä stressin työpaikalla, vaikka härdelli siellä jatkuu. En vaan enää "jaksa" murehtia vapaa-ajalla ja hyvä niin! Oon vähän enemmän saanut liikuttua ja tehnyt mieluisia juttuja kuten puutarhatöitä. Että ehkä noilla voi olla jotain vaikutusta, en tiedä. 🤷‍♀️ Oon käyttänyt koko ajan samoja PC liuskatestejä, ne on ollut mulla hyvin toimivia ja marketista saa tarvitessaan edullisesti. 👍

@Pinkkigreippi Kyllähän se vielä on mahdollista, uutta mahdollisuutta kohti. 🌈💖 Olitkos sä käynyt gynellä tsekkauttamassa tilannetta? Itse oon menossa nyt 3.9. ultraan, jos on jotain mitä voisi tai kannattaisi lääkkeellisesti tukea. Parempi saada tietoa ajoissa. 🙏

@Pikkutytöt Se keväinen raskaus oli aikamoista tunteiden myllerrystä, kun olin jo ihan siirtynyt perimenopaussi moodiin (ikää 43) ja jo jokusen vuoden elänyt ajatuksella, että meidän lauma on nyt tässä. Tämä menetys on saanut pään melko lailla sekaisin, koska oltiin jo ruvettu suunnittelemaan elämää uusiksi. Ei tosiaan varsinaisesti yritetä, mutta jos sattuisi raskaus, niin toivotettaisiin vauva tervetulleeksi. Itsellä on ollut jotenkin iso pelko riskeistä tällä iällä, vaikka kuten joku tuolla edellä jo kirjoittikin, niin vaikka ne on suhteessa isompia kuin nuorempana, niin silti suurin osa menee hyvin. Me pidettäisiin tulokas, oli sitten kromosomit ojennuksessa tai ei, niin tietysti sitä miettii mitä se sit tarkoittaisi tulevaisuudelle, jos hoivavastuu ei päätykään 12v päästä, kun nykyinen kuopus täysi-iköistyy vaan jatkuisi lopun elämää.

Takaisin