@Kesäheinä85 luin kans että PCOS sekoittaa tota FSH-testiä eli ehkä sun ei ainakaan oo hyötyä sitä sitten tehdä. Niinkun ei varmaan kyllä munkaan ollut kun en tiedä voiko tohon nyt ees luottaa yhtään
Mä nimittäin ton FSH-testin tuloksen johdosta päädyin juttelee eilen Mehiläisen kätilön kanssa kun heillä oli puolen tunnin maksuton lapsettomuushoitajan vastaanotto ja kun hän siinä kaikkea kyseli (ei siis tuntenut itse tota testiä yhtään) niin kuulemma kaikki perusasiat meillä kyllä kunnossa ja oli vähän sitä mieltä että kun lapset on nyt vielä pieniä (1 ja 3v) ja oon aika helposti/ilman mitään kovaa yritystä tullu raskaaksi molemmilla kerroilla niin voisi ehkä viitata siihen ettei nyt kolmannellakaan kerralla tule ongelmia. Hän ei siis laittanut yhtään mitään painoarvoa tolle kotitestille että se nyt ehkä ittellekin teki fiiliksen ettei ehkä siihen täysin kannata luottaa. Toki suositteli lapsettomuuslääkärin ensikäyntiä/hedelmällisyyskartoitusta nyt jo pian tässä syksyllä jos ei heti tärppää. Mies ei halua mihinkään hoitoihin, mutta koska oon joka tapauksessa käynyt aina kerran vuodessa gynellä ja ne haluaa aina ultrata kivuliaiden kuukautisten takia niin saman verran toi lapsettomuusgynen vastaanotto maksais, ilmeisesti vielä nykyään vähemmän ku ennen ku tullu niitä KELA-korvauksia sitten viime käynnin. Nyt näytti Mehiläisellä hinnaksi 273€ ja siitä omavastuu 153€. Niin katsotaan jos saisin miehen puhuttua vastaanotolle mukaan vaikkei mitään ultraa tarkempia tutkimuksia tehtäiskään. Siinä ois ehkä se hyvä, että mies kuulisi lääkäriltä (eikä multa) kuinka paljon raskaaksitulon mahdollisuus heikkenee tässä neljänkympin jälkeen.
Ja hei vielä onnea
@Pogo !
Ja entä
@Yrittäjä83 mikä lähete teillä olikaan sairaalaan? Mietin oletteko päässeet johonkin lapsettomuusvastaanotolle vaikka ollaankin täällä 40+ ikäisissä? Tsemppiä joka tapauksessa