40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Karmi siis just toi et en itekään tiedä et oliko toi nyt parempi vai huonompi että tein sen testin 😅 ja hei tsemppiä käynnille! Ymmärrän ton tunteen mut jotenki uskoisin että siellä vastaanotolla ollaan kyl tosi kannustavaisia ja halutaan löytää just teille parhaat mahdolliset ideat auttaa 💛 Minkä ikäinen muuten olet? Ainakin oot todistettavasti tullut raskaaksi vielä pari kolme vuotta sitten 👌

Täällä onkin ollut vilkasta keskustelua😊

@Seneda Hali😟❤️

Olen taas taustaillut alkukierron. Olen onneksi kesälomalla joten ajatukset on olleet muualla kuin yrityksessä tai töissä, ihanaa. Tosin nämä helteet on jo koetelleet hermoja, yöunet ovat hyvin hikisiä🥵

Tänään kp15 ja eilen oli EHKÄ ovis. Tallettelut tehty myös eilen. Rinnat pamahti saman tien aroiksi ja nännit on ihan kosketusarat. Näin oli viime kierrossakin niin samaa rataa mennään. Toiveet on nollissa.

Mä niin vannoin että teen testin vasta kun lapsilla alkaa koulu ja mulla on tulevan syksyn teoriaopintojen eka ja ainoa orientaatio. Kyllä mä tiesin etten pysty sinne asti odottamaan muuten kuin jos oisin ollut jossain keskellä ei mitään missä ei ois testejä saanut hankittua ollenkaan. Oli nyt vaan aamusta sellainen olo että pakko tehdä ja kahteen eri merkkisen testiin tuli testiajalla tosi vaaleat haamut mutta niistä en vielä iloitse viime kierron kemiallisen jälkeen. Vasta kun saan leffa viivat niin uskon. Kyllä ne nyt sokeakin näkee mutta silti. Muutaman päivän päästä pitäis olla oikeasti selkeämmät.

@Pikkutytöt Joo sitä mieltä se mieskin on siitä käynnistä, ja näinhän se varmaan onkin! Nää nyt on jotain omia pelkoja tms.. oon 42v, ja tosiaan joo, viimeisin sai alkunsa eka yrityskierrosta mut nyt on yritetty jo melkeen 1,5 vuotta...

Hienoa @Pogo ! 🤩 pidän peukkuja, että jatkuu ja kestää maaliin asti 🙏🏻

Täällä ovis tuloillaan, eilen jo melko vahva toinenkin viiva... Tänään kp16 eli mulle normaalissa aikataulussa mennään, varsinkin jos tänään tai huomenna on ovis plussa... 🤔 Tallettelut pitänee tähdätä aamuihin, iltaisin on tällä helteellä ihan poikki 🙈

Hain tiistaina eli toissapäivänä apua/vauhtia ovikseen akupunktiostakin... Eli kaikki mahdolliset keinot käyttöön kun mies ei vieläkään suostu sinne yksityiselle... 🙈

@Pikkutytöt olen itsekin miettinyt tuota testiä, mutta enpä ole uskaltanut.... 🙈 En tiedä myöskään vaikuttaako PCOS siihen... Ovistestien yhteydessä varoiteltiin jossain että PCOS saattaa esim. näyttää koko ajan plussaa niissä tai muuten vääristää tulosta... 🤔

Muokattu viimeksi:
Kotiuduinkin reissusta jo eilen yöllä. Tulipahan reissattua. Huomenna aamulla sitten ultraus ja katsotaan onko siellä yhtään munarakkulaa munasarjoissa. Kolme pitäisi olla, että vois alkaa tekeen luteaalistimulaatio-hoitoa… Kp9 nyt.

Mitäs täällä…?
@Pogo toivottavasti vahvistuu viiva! 😍

@Kesäheinä85 Pitää vaan toivoa teille tärppiä! 🫶🏻

@Evli tsemppiä sumutteluihin! Meille tuli pitkällä kaavalla kaksi blastoa (lyhyellä kaavalla ei).

@Seneda halit täältäkin 😞❤️

@Pogo uuu 😍 toivotaan että viivat vahvistuu

Täällä on vedetty henkeä alku kierto. Tuli jotenkin otettua tosi raskaasti. Nyt yk 8 ja yrittänyt ottaa rennommin. Ovista aloin tikuttaa toissa päivänä ja tänään tulikin plussa ja oireetkin vahvisti. Nyt sit jännitellään ja kuumeillaan. Tallettelut tehty heti tänään ku plussa pärähti ruutuun.
1000022712.jpg

Sairaalalta ei vielä ole aikaa tullut vaikka nopea lähete oli tehty. Arvio oli 2-4 viikkoa mutta ei ole vielä kuulunut. Nyt siis pari viikkoa siitä kun lähete on tehty. Mut odotellaan. Fiilikset vaihtelee mut yritän pysyy positiivisena ja uskoa et maaliin tässä päästään mut välillä on tosi huonojakin päiviä.

Tein nyt iltapäivällä noin 1,5 tunnin pidätyksellä digin ja siihen tuli teksti "raskaana". Nyt vaan toivotaan että tää kestää loppuun asti ja huhtikuussa meillä on vauva.

Mitään varsinaista oiretta ei vielä ole eikä edes voi olla näin alussa. On vaan sellainen tunne mitä on vaikea selittää ja pieni paine tuolla jossain kohdin seudulla.

Liitteet

• IMG_20250731_184106.jpg
    IMG_20250731_184106.jpg
    319.2 KB · Katsottu: 37
Mahtava juttu @Pogo ,täältäkin peukut pystyyn että saatte huhtikuisen syliin asti🥰

Meillä oli tänään eka käynti siellä klinikalla, ihan periaatteessa kaikki ok, ultrassa kaikki hyvin ja follikkeli oli kypsynyt eli kohta ovulaatio. Verikokeissa käyn vielä ja sit katellaan mikä niiden tulos. Mitään hoitoja ei lääkäri suositellut, nyt vaan sit katsotaan tarviiko verikokeiden perusteella minkäänlaista lääkkeellistä tukea. Ikä on nyt vaan taitaa olla se homma miksi raskaus ei ala, tai jos alkaa ni se on kemiallinen. En oikeen tiedä mikä fiilis, periaatteessa ihan ok kun kaikki muuten ok, ei se auta kun kuukausi kerrallaan ootella josko just se munasolu ois kromosomeiltaan hyvä..

@Kesäheinä85 luin kans että PCOS sekoittaa tota FSH-testiä eli ehkä sun ei ainakaan oo hyötyä sitä sitten tehdä. Niinkun ei varmaan kyllä munkaan ollut kun en tiedä voiko tohon nyt ees luottaa yhtään :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mä nimittäin ton FSH-testin tuloksen johdosta päädyin juttelee eilen Mehiläisen kätilön kanssa kun heillä oli puolen tunnin maksuton lapsettomuushoitajan vastaanotto ja kun hän siinä kaikkea kyseli (ei siis tuntenut itse tota testiä yhtään) niin kuulemma kaikki perusasiat meillä kyllä kunnossa ja oli vähän sitä mieltä että kun lapset on nyt vielä pieniä (1 ja 3v) ja oon aika helposti/ilman mitään kovaa yritystä tullu raskaaksi molemmilla kerroilla niin voisi ehkä viitata siihen ettei nyt kolmannellakaan kerralla tule ongelmia. Hän ei siis laittanut yhtään mitään painoarvoa tolle kotitestille että se nyt ehkä ittellekin teki fiiliksen ettei ehkä siihen täysin kannata luottaa. Toki suositteli lapsettomuuslääkärin ensikäyntiä/hedelmällisyyskartoitusta nyt jo pian tässä syksyllä jos ei heti tärppää. Mies ei halua mihinkään hoitoihin, mutta koska oon joka tapauksessa käynyt aina kerran vuodessa gynellä ja ne haluaa aina ultrata kivuliaiden kuukautisten takia niin saman verran toi lapsettomuusgynen vastaanotto maksais, ilmeisesti vielä nykyään vähemmän ku ennen ku tullu niitä KELA-korvauksia sitten viime käynnin. Nyt näytti Mehiläisellä hinnaksi 273€ ja siitä omavastuu 153€. Niin katsotaan jos saisin miehen puhuttua vastaanotolle mukaan vaikkei mitään ultraa tarkempia tutkimuksia tehtäiskään. Siinä ois ehkä se hyvä, että mies kuulisi lääkäriltä (eikä multa) kuinka paljon raskaaksitulon mahdollisuus heikkenee tässä neljänkympin jälkeen.

Ja hei vielä onnea @Pogo !

Ja entä @Yrittäjä83 mikä lähete teillä olikaan sairaalaan? Mietin oletteko päässeet johonkin lapsettomuusvastaanotolle vaikka ollaankin täällä 40+ ikäisissä? Tsemppiä joka tapauksessa :smiling-eyes:

@Kesäheinä85 luin kans että PCOS sekoittaa tota FSH-testiä eli ehkä sun ei ainakaan oo hyötyä sitä sitten tehdä. Niinkun ei varmaan kyllä munkaan ollut kun en tiedä voiko tohon nyt ees luottaa yhtään :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mä nimittäin ton FSH-testin tuloksen johdosta päädyin juttelee eilen Mehiläisen kätilön kanssa kun heillä oli puolen tunnin maksuton lapsettomuushoitajan vastaanotto ja kun hän siinä kaikkea kyseli (ei siis tuntenut itse tota testiä yhtään) niin kuulemma kaikki perusasiat meillä kyllä kunnossa ja oli vähän sitä mieltä että kun lapset on nyt vielä pieniä (1 ja 3v) ja oon aika helposti/ilman mitään kovaa yritystä tullu raskaaksi molemmilla kerroilla niin voisi ehkä viitata siihen ettei nyt kolmannellakaan kerralla tule ongelmia. Hän ei siis laittanut yhtään mitään painoarvoa tolle kotitestille että se nyt ehkä ittellekin teki fiiliksen ettei ehkä siihen täysin kannata luottaa. Toki suositteli lapsettomuuslääkärin ensikäyntiä/hedelmällisyyskartoitusta nyt jo pian tässä syksyllä jos ei heti tärppää. Mies ei halua mihinkään hoitoihin, mutta koska oon joka tapauksessa käynyt aina kerran vuodessa gynellä ja ne haluaa aina ultrata kivuliaiden kuukautisten takia niin saman verran toi lapsettomuusgynen vastaanotto maksais, ilmeisesti vielä nykyään vähemmän ku ennen ku tullu niitä KELA-korvauksia sitten viime käynnin. Nyt näytti Mehiläisellä hinnaksi 273€ ja siitä omavastuu 153€. Niin katsotaan jos saisin miehen puhuttua vastaanotolle mukaan vaikkei mitään ultraa tarkempia tutkimuksia tehtäiskään. Siinä ois ehkä se hyvä, että mies kuulisi lääkäriltä (eikä multa) kuinka paljon raskaaksitulon mahdollisuus heikkenee tässä neljänkympin jälkeen.

Ja hei vielä onnea @Pogo !

Ja entä @Yrittäjä83 mikä lähete teillä olikaan sairaalaan? Mietin oletteko päässeet johonkin lapsettomuusvastaanotolle vaikka ollaankin täällä 40+ ikäisissä? Tsemppiä joka tapauksessa :smiling-eyes:
Meillä tehtiin lähete ihan ultraukseen. Katsotaan et kaikki ok. Mulla on vaikea perussairaus jota varten kaikki lääkkeet nyt tauolla. En pysty pitkään olemaan ilman lääkkeitä ns turhaan niin tsekataan varalta. Ja samalla keskustellaan tuosta minun kierrosta ja luteaalin lyhyydestä.

Mahtavaa @Sandra84 ! Miten teillä nyt seuraavaksi etenee?

Me aloitetaankin vasta seuraavasta kierrosta, puhuttiin eilen asiasta. Päädyin lukemaan sattumalta vanhoja gynekäyntien kirjauksia jostain 2019 vuodelta ja aiemmin niin sillon oli 28 pv kierto ja menkat kesti 5 päivää mitä en muistanut. 2021 oli 25-28pv, 2022-2023 raskauksien välissä oli 25-27 päivää ja nyt 2024 joulukuusta eteenpäin heitellyt 19 ja 30 päivän välillä ja menkat 3-4pv. Ja kysyin äidiltäni niin sanoi että vaihdevuodet oli joskus 45+v tai ainakin et 50v ne oli jo reilusti ohi. Että kyllä toi varmaan niistä lähestyvistä vaihdevuosista kertoo. Koitan nyt kuitenki olla positiivinen että eihän tässä nyt oo ees vielä yritetty vaik oon kaikkea ennakolta yrittäny selvittää ja valmistautua paremmin oman iän takia.

Toisaalta eiks sitä sanota et hedelmällisyys laskee 10 vuotta ennen vaihdevuosia reilusti niin mulla se ei kyl oo silti vaikuttanu ku tulin ekaa kertaa raskaaksi melkein 37v ja tokan kerran melkeen 39v 🤷‍♀️

Mahtavaa @Sandra84 ! Miten teillä nyt seuraavaksi etenee?

Me aloitetaankin vasta seuraavasta kierrosta, puhuttiin eilen asiasta…

Mä laitan gonapeptyl-piikin 5.8., koska ovis pitää tulla kuulemma. En ymmärrä näistä niin paljoa, mutta ok. Ja sit 9.8. alan kasvattaan mun folleja elonva (1kpl) +pergoveris-piikein ja 13.8. on taas UÄ. Sit taas on vähän viisaampi. Ei tarvi lähteä Helsinkiin vielä. :)

Vähän oli pientä sekoilua oli noissa ajanvarauksissa ja se ultraaja osas kyllä asiansa, mutta kaikenlaista sopimus-maksu-häslinkiä vähän oli ja asiakaspalvelu oli neuvonut minua väärin… Enää ei voi mihinkään luottaa. Mua niin harmittaa, kun ei selvitetä asioita töissä, jos ei jotakin tiedetä. Oh well. Kaikki hyvin, ei siitä sen enempää. Ja minä näytin tyhmältä aspan mokailun takia. :/

Teilläkin sitten tämä homma lähestyy…! 🤞🏻💉

Mulla HCG verestä oli 35 kun tänään on dpo 12. Tän myötä mä siirryn odottajiin. Toivottavasti kaikki menee tällä kertaa hyvin eikä ole tarvetta tulla tänne takaisin häntä koipien välissä. Porukassa ei ole mitään vikaa mutta kyllä mä mieluummin odottajissa olen kuin kuumeilijoissa.

Tsemppiä @Pikkutytöt ei omankaan äidin vaihdevuosista kannata liikaa päätellä, sinulla on puolet geeneistä kuitenkin isän puolelta 😉
Meillä äidillä vaihdevuosien alku oli käsittääkseni pitkälle 50 jälkeen...
Ja mun molemmat mummut ovat saaneet kuopuksensa varsin myöhään, isän äiti 47 vuotiaana ja äidin äiti 45 vuotiaana... 🤔
Äidinäidillä on siinä useampi lapsi 2 vuoden ikäerolla ennen kuopusta, isän äidillä oli taas kait peräti 8 vuotta taukoa vai olikohan enemmänkin 🤔

Hienoa @Sandra84 , tsemppiä ostoksiin yms! Harmi että virheistä jäi paha mieli 🧡

Tsemppiä myös @Evli tulevaan!

Hienoa @Pogo ! Tervemenoa sinne ja pysy siellä! 😉😍

Muokattu viimeksi:
Takaisin