40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No niin, jänniä paikkoja täällä… Toivotaan parasta. 🤞🏻🫶

Mä laitan huomenna ekan piikin, mutta se on Ganirelix ja liittyy tähän luteaalistimulaatioon. Lauantaina sit lähtee piikittäminen uudella lääkkeellä (ennen menopur nyt pergoveris). Vähän jännittää miten käy.

Nyt oonki yhtäkkiä saanu -3kg pois painosta kuudessa viikossa ja tää on enemmän ku pitkään piiitkään aikaan. Oon tosi onnellinen, koska tääkin pieni määrä voi vaikuttaa hoidoissa. 🤞🏻

Oon ihan nuutunu. Hermot vähän kireellä jostakin syystä.

Meillä on @Evli sun kanssa nyt aika samat aikataulut, aloitan nimittäin Menopur-pistelyt tänään ja eka ultra sitten oletettavasti ensi viikon torstaina 😊 Mulla takana yksi ivf-kierros, siitä yksi tuoresiirto 3pv kohdalla (kemiallinen) ja kolme pakastesiirtoa (nega, varhainen keskenmeno, kemiallinen). Nyt uuteen yritykseen! Onko sulla aiempia ivf-hoitoja jo? Oon lueksellut täällä vaihtelevalla aktiivisuudella, nyt taas ollut pidempään poissa tätä uutta kierrosta odotellessa 🙈
Hauskaa, voidaan yhdessä sitten piinailla 😅
Mulla on yksi ivf takana, siitä tuoresiirto (negatiivinen) ja yksi pas mistä kkm (7+4). Sitä ennen yksi luomusti kkm viime syksyltä ja yksi lapsi, joka nyt alakouluikäinen.

@Sandra84 Kovasti tsemppiä! On varmasti jännittävää ja hermojakin kiristävää. ♥️ Hienoa, että painoa on lähtenyt, saliharjoittelu kyllä tekee ihmeitä aineenvaihdunnalle. 🫶 Voi kun sais taas itsellekin rytmin siihen..

Kovasti tsemppiä ja positiivista energiaa myös muille hoitotielle! 💖🌈

Täällä omanapailua ja piinailua dpo4/5 alkaa...
Kyllä se ovis nyt ainakin tapahtui... Päivästä ei tosin oo niin varmuutta 🤭 mutta voihan tätä rintojen turvotusta/jomotusta...😑 Ei ole ollut muutakaan kiertoon tätä luokkaa... Joten jotakin hormonien kanssa tapahtuu sentään 👌🏻 nyt vaan sitten vielä abouttia rallaa 7-8 päivää kierron loppua jäljellä...👀 En kyllä testaa ennen ku menkat on 1-2 päivää myöhässä.. tarkoittaisi ensi viikon perjantaita... Sama ois kyllä sinnitellä lauantai aamuun, sais rauhassa jännittää testiä.. jos ei ne menkat vain ala jo keskiviikkona 🙈
Miten sitä ihminen jaksaa ja voi olla tässä vaiheessa kiertoa niin yltiöpositiivinen... Vielä näin 5 vuoden jälkeen... 🙈 Tallettelut kyllä periaatteessa osui ajallisesti hyvin... 🤔

@Kesäheinä85 Sä oot kyllä todella hienosti jaksanut, kun miettii kauanko ootte jo yrittäneet. 🩵 Kunpa lopulta yritys palkittaisiin.

Kuntosalilla käymisestä oli yllä puhetta niin mäkin aloitin eilen tekemään lyhyttä aamujumppaa (20 kyykkyä, 20 naistenpunnerrusta jotka tosin menee vaan puoleen väliin, 20 vaaka-tasapainoliikettä) ja ainaki tänään meni vielä helposti. Katotaan kauan saan jatkettua.

Minkä merkkisiä ovulaatiotestejä muuten käytätte? Mun testaamat:

Raskauskeijun Onestepit:
+ tosi halpoja varsinkin kun tilasi 60 kerralla (yht. 21,20€ eli 35 senttiä per testi plus postit)
+ sopi hyvin siihen vaiheeseen ku ekaa kertaa aloitin testailemaan ovista ja meni sen takia aika paljon "ylimääräisiä" testejä
- koko tikun tausta värjäytyy usein, jolloin vaikeampi nähdä onko kuinka positiivinen tulos
- pitää ennakoiden tilata netistä
- pitää kerätä virtsa johonkin kuppiin

Apteekin ovulaatiotestit
+ suht selkeä tulos
+ saatavilla lähiapteekista
+ ei tarvii kuppia
- vähän kalliimpia ehkä 14-15€ per pakkaus jossa 7 testiä

Clearbluen digi
+ selkeä tulos hymyilee-positiivinen/ei hymyile-negatiivinen
+ ei tarvii kuppia
- kalliita, joskin netistä (26€+postit pari euroa) halvempia kuin kaupasta (ainakin prismassa 35€), apteekissa kaikista kalleimpia jopa vähän yli 50€, pakkauksessa 10 testiä ja testilaite
- jos ei tule positiivista tulosta vaikea arvioida oliko ovis kuitenkin lähellä (nämä ovat myös vähemmän herkkiä kuin muut ovistestit) esim jos aloitti testaamaan liian myöhään kuten mulla varmaan kävi viime kierrossa niin en tiedä oliko ovis jo ennen kuin aloin testaamaan vai jäikö kokonaan välistä
* ainakin Mehiläisen lapsettomuushoitaja suositteli näitä

Pregcheck
+ suht halpoja 7€ per pakkaus jossa 7 testiä
+ saatavilla ainakin s-marketeista ja prismoista
- tarvii kupin
? testaan näillä nyt ekaa kertaa eli en osaa vielä arvioida

Veikkaan, että kun nää nykyiset Pregcheckit loppuu mitä mulla nyt on niin jatkan noilla apteekin testeillä, helppo käytettävyys ja ainaki mulla näytti hyvin ovulaation. Ja sit varmaan teen niinku joku jossain täällä foorumilla suositteli et käyttää viivatestejä ja sit ku ne alkaa näyttää yhtä vahvoja viivoja ni varmistaa Clearbluella.

Muokattu viimeksi:
Mä palaan takaisin häntä koipien välissä. Vielä ei tyhjennysvuoto ole alkanut, mutta hcg on laskenut perjantaista maanantaihin 35 ->21 mikä ei tiedä onnistunutta raskautta. Perjantaina seuraava hcg kontrolli ja jatkot menee sen mukaan.

Oon pahoillani @Pogo 😞

Mä oon @Pikkutytöt käyttänyt Clearblueta, kun julkisen hoidoissa ainakin suositeltiin digitaalista. On kyllä kallis, joskus kans tuijotin suu auki apteekissa hintaa 😳 Tilasin kyllä netistä. Mulla tosin ovulaatio tapahtunut säännöllisesi kp 12-13, niin testailu ollut helppoa eikä liuskoja oo niin paljoa kulunut.

Kiva kyllä @Evli että joku on noin samassa tahdissa 🤩 Aloitinkin Menopurin vasta eilen, kun kunnon vuoto alkoi vasta sunnuntaina. Ultran sain perjantai-aamulle. Niin ja mulla siis varhainen keskenmeno oli myös keskeytynyt keskenmeno, varhaisultrassa todettiin syke liian heikoksi, viikko seurattiin ja oli vain hidastunut. Jouduin sitten käymään vielä hysteroskopiankin läpi, ja tutkittiin endometriittiä, eli paljon viivästyksiä. Nyt on tarkoituksena myös alkiodiagnostiikka, eli mahdollinen siirto sitten vasta syyskuussa 😊

Voi @Pogo 💔 ois nyt saanut luvan pysyä terveenä matkassa 🙏🏻
Tervetuloa kuitenkin takaisin ja tsemppiä 🧡

@Pikkutytöt mulla on ollut käytössä kahta eri apteekin testiä, taivaat kuitenkin olla molemmat onestepiltä... Toisessa lähiapteekissa on isommalla puikolla, jossa vaaleanpunainen korkki ja toisessa pienempi vihreällä korkeilla.. vihreissä on ainakin onestepin liuskat sisällä... 🤔 En nyt ulkoa muista ihan 100 varmaksi pinkkiä... Molemmat toimii..
Ostan mieluummin apteekeista, kaupoissa on mun työn takia liikaa tuttuja... 🙈 En halua että kovin moni tietää yrityksestä.. lähimmät kaverit kyllä ja keskenmenojen vuoksi pomo ja pari lähintä työkaveriakin ja ydinperhe, eli meillä molempien vanhemmat ja sisarukset...

Oon aikoinaan käyttänyt myös digiä yms testannut muitakin, mutta mulle sopii paremmin nuo apteekin.. ja aina toivon että tää kierto riittää, niin en oo ostanut varastoon 🙈

@Pogo onpa kurjia uutisia 😞

@Kesäheinä85 me piinaillaan samaan tahtiin. Täällä dpo 4 menossa

Täällä aika mennyt yllättävän nopeesti. Ei o ehtinyt piinailla niin paljon.. Hyvä näin 🙌 aika lailla sellainen olo et eiköhän ne menkat taas ala ja kohta yk 9. Edelleenkään ei aikaa ultraan ole tullut 🙄 lienee ruuhkaa kesän jäljiltä. Oon kärsinyt vielä kovist päänsäryistä ja panadolia mennyt urakalla viimeiset 2 päivää 😵‍💫 muuten olot ihan normit 😅

Noniin @Yrittäjä83 piinaillaan sit yhdessä 😉 harmi ettet ole vieläkään saanut aikaa. Ja tympeää varmasti kovat päänsäryt, niska jumissa vai mitäköhän lie? Jos ei ota loppuakseen, niin kannattaa kyllä selvittää syy 🤔

Muokattu viimeksi:
@Pogo voi ei! :( Halaus! Ihan kauhee fiilis varmasti. 🥺

Ovistesteistä pregceck ja apteekin testit ehkä parhaita.

Mä nyt treenaan vähän rauhakseen tän hoidon aikana, en ehkä mee salille. En osaa tehdä kevyillä painoilla ehkä. En tiiä. Vois opetella. Mutta otan rauhassa.

Ootan miestä kaupasta, että se voi tulla avuks laittaan mun gonapeptyl-piikin…

Olin tänään akupunktiossa. Toivottavasti auttais jotakin.

Mä olen ollut ihan hajalla tän päivän. Jossain välissä tuli ihan puskista itku mitä en pystynyt yhtään ennakoimaan. Joskus puolen päivän molemmin puolin oli aika voimakkaita kramppeja mutta ainakaan vielä äsken ei ollut vuoto alkanut. Kun kerran on menossa kesken niin toivoisin sen tapahtuvan pian. Ei voi olla kyse siitä että ois erilaiset testaus menetelmät ja arvot ei olis mitenkään vertailukelpoisia.

Vierailen täällä pikaisesti vaikka oonkin vuoden alaikäinen 🤫

@Pogo Mä oon niin pahoillani sun puolesta ❤️💔 Olin kanssa tuolla maaliskuisissa ja sit katsoin onnessani että sulla oli tärpännyt heti uusiks 😔 Mulla meni siis myös kesken ja tänään alkoi hiljakseen tyhjennysvuoto vaikka vasta huomenna otan cytotecit. Paljon tsemppiä sinne 💗

@Pogo Voimia sinulle🥹❤️ On todella ikävä uutinen.

Kiireesti omaa napaa: kp22 ja dpo8. Rinnat edelleen arat ja nänneihin vihloo ja välillä tuntuu sellainen ”herutus”kipu kuin maitoa heruisi🤔 tämä on todellakin uusi oire aikaisempiin kiertoihin verrattuna. Aamulämmöt oli 36,9, illalla 37,0. Vatsassa tuntuu sellainen tasainen jomo, ei tavallinen menkkajuilinta. Hitto, vähän taas toiveet nousee mutta uskon että kroppa tekee nämä oireet vain siksi kun on sekaisin😂

Täällä on suht samoissa päivissä menossa taas useampi, jännää!

Varasin nyt gynelle ajan tälle päivälle. Raskaus oireita on edelleen mutta myös sellaisia menkkamaisia kramppeja. Vuoto ei ole ainakaan vielä alkanut. On tää ihan syvältä kun tulee useampi epäonnistunut raskauden alku putkeen.

Oon pahoillani @Pogo 😞

Mä oon @Pikkutytöt käyttänyt Clearblueta, kun julkisen hoidoissa ainakin suositeltiin digitaalista. On kyllä kallis, joskus kans tuijotin suu auki apteekissa hintaa 😳 Tilasin kyllä netistä. Mulla tosin ovulaatio tapahtunut säännöllisesi kp 12-13, niin testailu ollut helppoa eikä liuskoja oo niin paljoa kulunut.

Kiva kyllä @Evli että joku on noin samassa tahdissa 🤩 Aloitinkin Menopurin vasta eilen, kun kunnon vuoto alkoi vasta sunnuntaina. Ultran sain perjantai-aamulle. Niin ja mulla siis varhainen keskenmeno oli myös keskeytynyt keskenmeno, varhaisultrassa todettiin syke liian heikoksi, viikko seurattiin ja oli vain hidastunut. Jouduin sitten käymään vielä hysteroskopiankin läpi, ja tutkittiin endometriittiä, eli paljon viivästyksiä. Nyt on tarkoituksena myös alkiodiagnostiikka, eli mahdollinen siirto sitten vasta syyskuussa 😊
Mä oon ollut niin kiireinen muun elämän kanssa, että tää kaikki on mennyt tässä vähän sivussa eikä ole oikein ehtinyt mitään pohtia. Perjantai on tosiaan jo ylihuomenna, sitten tietää ehkä jo punktiopäivön!

Onpa kurja tilanne @Pogo, kovasti voimia sinne.

Muillekin paljon tsemppiä, kuulostaa että monella on jännittävät päivät menossa!

Hyvä @Pinkkigreippi positiivisesti vain eteenpäin, jospa testiin olisi sitten posi 👌🏻

Täällä myös kp22, tosin dpo vasta 5 tai max 6 🙈 rinnat on edelleen arat, alavatsassa turvotuksen tunnetta, ei mahassa 🤭 eilen illalla oli joku pistos/repäisy.. mutta ei tullut uutta/toista... Mikälie ilmavaiva 🤷🏻‍♀️
Vielä menee kaikki myös mahdollisesti ihan PMS oireistakin...

Ei auta kuin piinailla... 🙈

@Pogo tsemppiä 💔 en halua pelotella yhtään, tarpeeksi tympeää jo muutenkin, kerron vain oman kokemuksen, jos siitä olisi jotain apua tai vertaistukea tms.
minäkin jouduin ekan km kohdalla odottelemaan, ekassa hcg mittauksessa lukemat oli ok siihen jouduinkin kun kohdussa näkyi rv8 lopulla vain sikiöpussi ja istukka... Sitten jouduin odottamaan yli viikon kun oli pääsiäinen välissä, että tehtiin uusi hcg testi.. sitten seuraavana päivänä pääsin lääkäriin, keskeytynyt keskenmeno/tuulimuna epäily... Sain lääkkeet ja käytin/otin ne sitten lauantaina kotona kun mies pystyi silloin olemaan vuorokauden lähistöllä...Mulle ei ollut kovin häävi kokemus, vuoto ja kivut jatkui useamman päivän, vaikka lauantai olikin se pahin... Kyselin muutaman päivän jälkeen et onko normaalia, niin ohjeistivat vain syömään särkylääkettä ja jos jatkuu vielä pitempään kuin viikon, niin sitten pitää ottaa yhteyttä. Ja sitte muutaman viikon päästä ohjeistettiin tekemään raskaustesti ja ottamaan yhteyttä, jos ei ole nega.. onneksi oli nega 🙏🏻
Mahdollisuutena olisi ollut myös jäädä odottelemaan, josko poistuisi itsekseen ilman lääkkeitä, mutta en jotenkin halunnut jäädä sitä odottelemaan. 😔

Takaisin