40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miten teillä menee? Missä kierron vaiheessa olette😊

Omaa napaa sen verran että tänään dpo8-9 (kp22) ei tarkkaa tietoa. Eiliset iltalämmöt oli 37,1 ja äsken aamulämpö 36,9. Mitään erikoisia oireita ei ole, perinteisesti rinnat vähän kipeät, vatsaa juilii välillä ja väsyttää. Eilen bussissa töistä tullessa oli huono olo mutta sekin johtui taatusti kiireisestä päivästä ja liian vähistä evöistä. Kotona sohvalla sarjaa katsoessa nukahdin väkisin hetkeksi kun olin niin poikki🥴 Ja illalla itkeä tirautin uuden Elossa24 -kauden ekalle jaksolle😅 Tuttuja pms-oireita siis. Menkkoja odotan ensi viikon alkuun.

Nyt menossa kp19, en ole viitsinyt tehdä ovistestejä tikuilla, kun se vaan stressaa mua liikaa. Viimeksi kierto oli 29 päivää,sitä edellinen 25. Laskin eri sivustojen kautta tuota ovulaatiopäivää niin jännä juttu, että heittoa tuli +/- kolme päivää. Eli ovulaatio on kenties ollut sunnuntaina, maanantaina tai tiistaina :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Peitto on kyllä heilunut ahkerasti ja miehen kanssa on puhuttu paljon aiheesta ja myös siitä, jos en tulekaan raskaaksi.. Sunnuntain ja maanantain välisenä yönä näin unta, että synnytin kolmoset :tears: on varmaan niin mielen päällä tämä asia, että uniin tulevat voimakkaasti. Ja sitä paitsi, mä muuten näen välillä enneunia :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mitään erityisiä tuntemuksia ei ole vielä tullut vaikka on jo kp19. Yleensä aika herkästi alkaa näillämain menkkamaiset alavatsakivut jo. Katsotaan, jännittää.

Mä tikutin nyt ovista pari päivää ylikin, kun tuo premom-sovellus kehotti. 😅 Niiden perusteella ovis on ollut eilen. Ihan hyvin osui tallettelut la + ma. Nyt sitten odotellaan piinapäivien kunnolla alkamista. 😅

Edelleen kovasti peukkuja pidetään teille muille, eri vaiheissa oleville! 🤗

Mulla on mennyt alkuviikko kehon toimintojen ihmettelyssä. Olen joutunut pohtimaan, että alkoiko ne menkat jo vai onko mulla alkuraskauden ns. valemenkat menossa ja kannattaako mun tehdä testiä vai ei. Pikkusen on mieli ottanut ylimääräisiä kierroksia 🫣

Flo ennusti menkkoja alkavaksi vasta huomenna torstaina. Maanantaina kuitenkin käsittääkseni oli jo kp1 ja olen ollut siksi kovin harmissani 😔 Olen miettinyt pettyneenä, että ei meille nyt tulekaan jouluvauvaa ja että olisihan se pitänyt arvata, kun on näin vanhakin ja varmaan taas söin jotain väärää tai nostin jotain liian painavaa jne. itsesyytöksiä 😟

Se mikä nyt on ihmetyttänyt, on se, että vuoto on ollut tosi niukkaa ja väriltään hyvin hyvin vaaleaa. Lisäksi rintojen aristelu, masujomottelut, väsymys, liitoskipualueen juilinta, pääkipu, turvotus ja kutituskuplat ovat jatkuneet.

Tänään työmatkalla kiiruhtaessani vähän aikataulustani myöhässä bussipysäkille kipitin yhden tutun mäen päälle. Yleensä mun syke nousee kiivetessä samaa mäkeä hetkellisesti jonnekin 110-120:n riippuen kävelynopeudesta. Tänään älykellon mukaan syke oli mäen päälle päästyäni enemmän kuin koskaan olen huomannut, eli 150 😳 Olin aika kauhuissani. Onneksi syke siitä sitten laski kuitenkin normaalille tasolle. Edellisissä raskauksissa mulla on aina syke noussut tavallista korkeammaksi suoritusten yhteydessä.

Yleensä mun menkat alkaa niin, että 1-2 ekana päivänä on hyvin vähäistä vuotoa, sitten päivän verran tulee normaali määrä ja sitten seuraavana päivänä (yleensä 3. päivä) ns. hanat aukeaa. Sitten 1-2 seuraavaa päivää on taas hyvin vähäistä. Eilen vuotoa ei tullut yhtään. Tätä ei tapahdu normikierrossa koskaan. Tänään niukkuus on edelleen jatkunut. Vain yhdellä veskikäynnillä pyyhkiessä paperiin tuli selvästi punaista, mutta sekin vain määrällisesti vähän. Joka kerta veskikäynnillä odottan, että milloin vuoto alkaa kunnolla. Noh, huomenna todennäköisesti.

Oireiden perusteella, mitkä siis poikkeaa normaalin kierron oireista, olen päätellyt, että kyllä se kroppa nyt vähintään yritti raskautua. Ehkä kiinnittymistä ei sitten kuitenkaan tapahtunut..

Uutta mahista kohti 👌

Viime raskauden alussa ennen testaamista minullakin oli veristä vuotoa, siis sellaista vähäistä mutta punertavaa (taisi olla juuri silloin kun menkkojen olisikin pitänyt alkaa). Myös tuo sykkeen nousu oli oireena, portaita noustessa tai reippaammin kävellessä. Olo oli muutenkin omituinen ja huonohko ennen testiä. Mä en malttaisi olla testaamatta🫣

No niin täällä laskeudutaan menkkojen odotteluun. Aamulämmöt romahti 36,4 ja rintojen kipuilu on loppunut sekä myös vatsan juilimiset. Jäljelle on jäänyt tutut pms-oireet eli masentelu, alakulo. Joten eiköhän vuoto ala parin päivän päästä. Eilen mietin ostanko testin kun toiveet heräsi kun lämmöt oli niin korkealla 37,1 ja koko alavatsaa juili välillä kunnolla. Säästyypähän nekin pennoset vaikka suklaamunaan😕
Kp24 ja dpo10-11 tänään.

Plussaonnea teille muille🤗

Muokattu viimeksi:
Harmi, @Pinkkigreippi . 😔

Kuulostaa hyvältä @Fanni81 , että pienemmällä stressaamisella yrittämisen suhteen oot pystynyt olemaan. 🤗 Toki toivottavasti muu stressi myös vähenisi..

Mulla ollut pitkään töissä tosi kiirettä ja stressaavaa. Alkuvuoden tein pitkää päivää tai siis ilta- ja viikonlopputöitä, että pysyin aikatauluissa. Nyt oon jotenkin päässyt yli siitä, en ehdi edelleenkään viikossa tekemään kaikkea sitä mitä pitäisi, mutta sitten jatkuu seuraavalla viikolla.. Kun ei se tekeminen lopu, vaikka kuinka venyisi ja vanuisi. Resursseja vaan suunnataan muualle ja itselle jää taas enemmän tekemistä. 😤 Niin että onneksi jollain tasolla oon saanut pienennettyä työstressiä, kun oon asettanut omia rajoja.

Muokattu viimeksi:
Nyt en ymmärrä. Lämmöt pomppasi uudelleen 36,8-37,0🤔 Lisöksi rinnat on arat ja raskaan tuntuiset vaikka pari päivää olivat ”normaalimmat”. Eilen tuli vessareissulla pyyhkiessä vähän vaaleanpunaista, ei missään nimessä mitään menkkaverta. Eilen illalla alavatsaakin juili. Tänään on siis kp25/27 ja dpo 11-12. Olen melko varma oviksesta vaikka en sitä tikuttanut, että se olisi tapahtunut kp 13 tai 14. Myöhäisempi on epätodennäköistä oireiden perusteella, ja touhuiluistakin oli taukoa monta päivää (seuravan kerran oli kp18).

Ja tietenkin kauppareissulla ostin testin joka oli (tietenkin) nega. En tiedä miksi vahtaan noita lämpöjä, olen jäänyt siihen koukkuun. Jospa kuumemittarista loppuis pian patterit😅

Nyt en ymmärrä. Lämmöt pomppasi uudelleen 36,8-37,0🤔 Lisöksi rinnat on arat ja raskaan tuntuiset vaikka pari päivää olivat ”normaalimmat”. Eilen tuli vessareissulla pyyhkiessä vähän vaaleanpunaista, ei missään nimessä mitään menkkaverta. Eilen illalla alavatsaakin juili. Tänään on siis kp25/27 ja dpo 11-12. Olen melko varma oviksesta vaikka en sitä tikuttanut, että se olisi tapahtunut kp 13 tai 14. Myöhäisempi on epätodennäköistä oireiden perusteella, ja touhuiluistakin oli taukoa monta päivää (seuravan kerran oli kp18).

Ja tietenkin kauppareissulla ostin testin joka oli (tietenkin) nega. En tiedä miksi vahtaan noita lämpöjä, olen jäänyt siihen koukkuun. Jospa kuumemittarista loppuis pian patterit😅
Mitä jos se olikin kiinnittymisen aiheuttama lasku lämmössä ja vuotokin kiinnittymisvuotoa? Jännät paikat.. 🙏🏻

Mitä jos se olikin kiinnittymisen aiheuttama lasku lämmössä ja vuotokin kiinnittymisvuotoa? Jännät paikat.. 🙏🏻
Periaatteessa kyllä, jos jostain syystä ovis olisikin ollut 4-5 päivää myöhemmin. Tätä epäilen hieman silloisten tuntemusten perusteella.
Tämä on just paha, kun pieni toivo herää heti että entä jos…🫣

Heippa!
Kiva kun löysin tän ketjun. Facessa hiljaista ainakin yhdessä ryhmässä missä oon. Täytin 44vee 8.4, ollaan vuosi yritetty. Viime elokuussa km, hoitui luonnollisesti vuotona ja viime sunnuntaina kohdunulkoinen, tästä toipumassa tällä hetkellä, toinen munanjohdin leikattiin, verta oli vatsaontelossa yli litra. Henkisesti tai fyysisesti ei oo ajatukset ihan selkeät. Pelko tietenkin suuri, toisaalta tyhjän sylin kaipuu myös valtava. Meillä ennestään 2008, 2011, 2013 syntyneet. Ei perussairauksia, fyysisesti hyvässä kunnossa. Kiva lukea muiden kokemuksia. Sisko 41v sai helmikuussa esikoisen. Työkaveri sai vuosi sitten vajaa 42v esikoisen. Riskit tietenkin kasvaa mutta iso mahdollisuus saada vielä yli 40veenä vauvan. Tsemppiä kovasti kaikille!

@Pinkkigreippi
Niinhän se toivo heräilee helposti.. Olikos sulla joku keino käytössä ovulaation ajankohdan määrittämiseen?

Mä tein itsestäni huomion nyt kun tikutin ovista ekaa kertaa.. Mun keho tuntuu antavan signaalit vähän liian aikaisin. Jos en olis tikuttanut, olisin luultavasti luullut oviksen olevan 3 päivää ennen kuin olikaan.. 😅 Tikuttamisen avulla sai ajoitettua vielä parempaan ajankohtaan tallettelut. (Mä oon halunnut tehdä asian mahdollisimman stressittömäksi miehelle, niin mietin mielessäni et annanko tässä kierrossa vaan mennä ohi parhaan hetken ja oon sit viisaampi seuraavassa.. Mut ilmeisesti jotain signaalia meni miehelle asti, kun se tekikin aloitetta vielä juuri oikeaan aikaan. 😅) Mut siis niin, pointti oli se, että ihan kuutamolla olen kyllä itse ollut oman kiertoni TARKKOJEN ajoitusten suhteen. Viime loppukierto oli mielelle niin arpomista, että totesin nyt saavani huomattavasti paremman mielenrauhan, kun tiedän missä mennään, eikä tarvi sitä pohtia. Nyt menossa dpo5, joten ei vielä raportoitavaa. 🤭 Väsyä on ollut, palelemista ja viime viikolla kurkkukipua ja nyt yskää. Hieno ajoitus pikkuflunssalla. 😬

@Seneda
Tervetuloa mukaan! 🤗 Raskaita kokemuksia sulla ja teillä ollut. 😔 Toivottavasti toipuminen on sujuvaa tuosta viimeisimmästä. Kyllähän kaikki on vielä mahdollista. Mun mummo on saanut vajaa 45v:nä vielä kaksoset, joista toinen on isäni. 🤭 Ja silloin ei ole ollut mitään lääketiedettä apuna edes. Ainakin hedelmöittyminen on teillä tapahtunut todistetusti, toivottavasti seuraava kantaisi ja saisitte nyytin syliin asti. 💖

@Puolikuu
Kiitos kovasti tsempeistä sulle ja muillekin❤️. Mun äiti sai mut ja mun kaksosveljen 41v mun pikkusiskon 2kk vajaa 44v. Ovistikut ehdottomasti käyttöön, mä otin ne vasta nyt tässä kierrossa kun tää kohdunulkoinen, olisinpa ottanut aiemmin. Mulla kans oletettu ovulaatio 3pv myöhemmin. Nyt täytyy odottaa yhdet menkat ennenkuin saisi edes yrittää koska sain yhden pistoksen metotreksaattihoitoa 31.3. Luultiin että lähtisi sillä mut ei. Mulla ollut töissä tosi raskasta viime syksystä tähän päivään ja vielä loppuvuodesta anoppi nukkui pois joten stressitaso sitä luokkaa että ihme että olen edes raskautunut..

Kuulumisia täältä: Luulen, että tunsin tarkalleen ovulaation kipuna vasemmalla puolella alavatsaa kiirastorstaiaamuna. En ole varmaan ikinä näin selkeästi tunnistanut ovista. En ole halunnut tikuttaa, etten stressaa liikoja. Yritystä on ollut tiheästi ja mielen kanssa tehnyt paljon töitä, ettei koko elämä pyörisi tämän yrittämisen ympärillä. Tällä viikolla ollut kurkku kipeä, meni jo pois ja tuli viime yönä takaisin; samalla lämmöt pomppasi +0,5c Ouran mukaan. Varattiin myös klinikalle ensikäyntiaika toukokuun loppuun (vielä yksi kierto ehtii olla tämän jälkeen, jos ei nyt jo raskaudu 🙏). Tuntuu rauhoittavan omaa mieltä, että siintää tuo käynti tulevaisuudessa jos ei luomuna ala tapahtumaan mitään. Ja imetystä on edelleen päiväsaikaan 4-5 kertaa, yöimetyksen loputtua oli aluksi 8 kertaa, mutta nyt määrät tippuneet hieman. Suunnitelma on, että imetän lasta kunnes hän täyttää vuoden ja sitten lopetan, jos en raskaudu ennen sitä.

@Seneda
Osanottoni suruun. ♥️ Ja tsemppiä myös töiden suhteen. Mulla myös ollut tosi raskasta töissä, enemmän ja vähemmän 1,5 vuoden ajan.. Nyt jotenkin oppinut jättämään jo asioita työpaikalle, vaikka välillä ne puskee sieltä silti ajatuksiin vapaa-ajallakin. Kun ei näköjään omalla venymällä ole merkitystä, jotakin kautta aina tulee lisää kiirettä vaan. Armollisuutta opetellut, että kaikkeen ei pysty ja omien rajojen asettamista myös.

@Vapaalaskija
Hienoa, jos stressitasot on vähän laskeneet. Eikä sillä oviksen metsästämisellä ole niin väliä, jos tulee ahkerasti muutenkin touhuiltua. 😅 Meillä ei niin hirveän aktiivista toimintaa ole ollut, että vain siihen voisi luottaa, että riittää.. Niin parempi kun vähän osaa ajoitellakin. 🤭

@Puolikuu
Kiitos kovasti tsempeistä sulle ja muillekin❤️. Mun äiti sai mut ja mun kaksosveljen 41v mun pikkusiskon 2kk vajaa 44v. Ovistikut ehdottomasti käyttöön, mä otin ne vasta nyt tässä kierrossa kun tää kohdunulkoinen, olisinpa ottanut aiemmin. Mulla kans oletettu ovulaatio 3pv myöhemmin. Nyt täytyy odottaa yhdet menkat ennenkuin saisi edes yrittää koska sain yhden pistoksen metotreksaattihoitoa 31.3. Luultiin että lähtisi sillä mut ei. Mulla ollut töissä tosi raskasta viime syksystä tähän päivään ja vielä loppuvuodesta anoppi nukkui pois joten stressitaso sitä luokkaa että ihme että olen edes raskautunut..
Osanotot suruun ja onpa sulla ja teillä ollut monenlaista. Toivottavasti onnistaa pian!
Mulla on taustalla yksi esiteini-ikäinen lapsi ja viime syksyllä yksi km, nyt raskauden alkumetreillä taas. Vaikka raskaus on ollut toivottu ja odotettu niin oma ikä on mietityttänyt paljon (varmaan ihan turhaan),, riskien puolesta ja toisaalta yleisemmällä tasolla miten lapsi kokee omat vanhemmat. Kai ne vanhemmat on aina lapsen mielestä ikäloppuja? Sulla on ollut meidän ikäinen äiti, haluutko kertoa sun mietteitä asiasta? Jotenkin kauhean ristiriitainen fiilis tästä ja hormonit ja pahoinvointi saa kyllä kyseenalaistamaan kaikki hyväksi aikaisemmin pohditut ratkaisut :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Osanotot suruun ja onpa sulla ja teillä ollut monenlaista. Toivottavasti onnistaa pian!
Mulla on taustalla yksi esiteini-ikäinen lapsi ja viime syksyllä yksi km, nyt raskauden alkumetreillä taas. Vaikka raskaus on ollut toivottu ja odotettu niin oma ikä on mietityttänyt paljon (varmaan ihan turhaan),, riskien puolesta ja toisaalta yleisemmällä tasolla miten lapsi kokee omat vanhemmat. Kai ne vanhemmat on aina lapsen mielestä ikäloppuja? Sulla on ollut meidän ikäinen äiti, haluutko kertoa sun mietteitä asiasta? Jotenkin kauhean ristiriitainen fiilis tästä ja hormonit ja pahoinvointi saa kyllä kyseenalaistamaan kaikki hyväksi aikaisemmin pohditut ratkaisut :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Kiitos osanotosta, ymmärrettävää että mietityttää kaikki omasta iästä lähtien. Itselläkin ristiriitaisia tunteita vuoristoratana mennyt ylös ja alas. Nyt elämä helpottunut kun kuopus just täytti 12v. Miltä tuntuisi valvoa yöllä näin pitkän ajan jälkeen ja esim.miten lapsi kokee oman vanhempiensa iän. Koulun vanhempainilloissa voi olla 25-55 ikäisiä, toisilla esikoinen, toisilla iltatähti. Itse olen suurperheen toisiksi nuorin kaksonen, isä kuoli kun olin 13v, jouduin itsenäistyy 16veenä, en oo saanut koskaan äidiltä tukea, apua. Toisaalta en oo miettinyt äidin ikää kun ehkä yläasteella tavatessani kavereiden vanhempia. Nyt äitini on 85v, katkeroitunut, mutta hyväkuntoinen (11 synnytystä) aistit toimii, enemmän hänellä henkisellä puolella ongelmia. Ikä on vaan numeroita oon sitä mieltä, tärkeintä pitää itsestä hyvää huolta. Mun isosisko sai 20,22veenä, sit vielä 39veenä kolmannen. Tuli isoäidiksi 53veenä, nuorekas joten voisi luulla että olisi 5v nuorempi ja oma lapsi 🥰. Laura Malmivaara ollut 49v kun saanu vielä lapsen. Eikö Krista Kiuru ollut 48v? Jänmä että naisten ikää tuijotetaan muttei miesten.. Sauli, Renny..

Kiitos osanotosta, ymmärrettävää että mietityttää kaikki omasta iästä lähtien. Itselläkin ristiriitaisia tunteita vuoristoratana mennyt ylös ja alas. Nyt elämä helpottunut kun kuopus just täytti 12v. Miltä tuntuisi valvoa yöllä näin pitkän ajan jälkeen ja esim.miten lapsi kokee oman vanhempiensa iän. Koulun vanhempainilloissa voi olla 25-55 ikäisiä, toisilla esikoinen, toisilla iltatähti. Itse olen suurperheen toisiksi nuorin kaksonen, isä kuoli kun olin 13v, jouduin itsenäistyy 16veenä, en oo saanut koskaan äidiltä tukea, apua. Toisaalta en oo miettinyt äidin ikää kun ehkä yläasteella tavatessani kavereiden vanhempia. Nyt äitini on 85v, katkeroitunut, mutta hyväkuntoinen (11 synnytystä) aistit toimii, enemmän hänellä henkisellä puolella ongelmia. Ikä on vaan numeroita oon sitä mieltä, tärkeintä pitää itsestä hyvää huolta. Mun isosisko sai 20,22veenä, sit vielä 39veenä kolmannen. Tuli isoäidiksi 53veenä, nuorekas joten voisi luulla että olisi 5v nuorempi ja oma lapsi 🥰. Laura Malmivaara ollut 49v kun saanu vielä lapsen. Eikö Krista Kiuru ollut 48v? Jänmä että naisten ikää tuijotetaan muttei miesten.. Sauli, Renny..
Sulla on kyllä ollut rankkaa!

Ja siis joo, tottahan toi ettei tää miehillä herättäisi mitään ja toisaalta aina naiset on saanut monenikäisenä lapsia, nyt ilmiö varmaan vaan korostunut vielä.
Ehkä tää on vaan tulevaan liittyvää huolta ja epävarmuutta, esikoisen kanssa sitä pelotti et miten sitä selviää kaikesta ja nyt sit mietityttää tää 😂

Takaisin