40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei tarvinnut testata, kun suunnittelin huomenna tekeväni testin. Menkat alkoivat tänään. Kierron pituus ollut nyt 25 tai 27 päivää vuorotellen raskauden jälkeen. Mielen kanssa tässä pitää tehdä töitä 🙏 Päästää irti, ettei kaikki ajatukset oo yrittämisessä. Ja kuitenkin positiivinen mieli säilyttää ❤️.

@Madeleine 83 Käytin e-pillereitä ikävuodet 17-23 ja ne sekoitti mun kierron kun alettiin yrittämään ensimmäistä lasta. Kierto oli tosi epäsäännöllinen, jotain 40-60 päivää. Kuitenkin raskauduin. Synnytyksen jälkeen taas hormonaalinen ehkäisy jonkin aikaa, pitkä kierto, raskaus. Kuopuksen jälkeen otatin hormonikierukan mikä oli 4 vuotta. Poiston jälkeen minulla oli ensimmäistä kertaa NORMAALI kuukautiskierto, 30pv. En ole käyttänyt sen jälkeen mitään hormonaalista ehkäisyä (eli 9 vuoteen).

Nykyään kiertoni on keskimäärin hieman lyhentynyt, 26-28pv. Uskon että liittyy esivaihdevuosiin. Myös vuotopäivät ovat lyhentyneet 5 -> 2. Myös pms-oireet heittelee syklillä joka toinen kk.

Mulla ei alkanutkaan menkat aikaisemmin. Oli jäänyt raskausmateriaalia sisään ja nyt on kohtutulehdus.

Sunnuntaina siis alkoi holahdusvuoto, jota ajattelin runsaiksi kuukautisiksi mistä varoitettiin. Maanantai aamuna naistenpolilta soitettiin, että pitäö keskiviikkona tulla tutkimukseen kun perjantain verikokeessa niin korkea hcg vielä.

Maanantaina kahden jälkeen alkoi taas holahduksella vuoto joka ei loppunutkaan ja alkoi supistelukivut. Sitä kesti yli kaksi tuntia ja en voinut pysyä pöntöllä kipujen takia, vaikka valuin sitten siteistä huolimatta verta ympäri taloa.

Soitettiin lopulta päivystysapuun, kun alkoi heikottaa ja pyörryttää ja siellä vastattiin juuri kun kivut ja vuoto hellitti, mutta lähdin päivystykseen. Verenpaine oli aika alhainen, niin ne otti mut sisälle ja otti testejä. Tuolloin tulehdusarvo oli vain 13 ja ultrassa näkyi enää kohdun suulla verihyytymä.

Kuitenkin siirsivät aluesairaalaan ambulanssilla, niin sielä taas samat kokeet ja tulehdusarvo 11 ja ultrassa sama verihyytymä. Tavaraa mitä näkyi kohdunsuulla otettiin pois joka oli kuitenkin raskausmateriaalia ja haiskahti niin aloittivat antibiootit ja pääsin aamuyöllä tiistaina kotiin.

Keskiviikkona menin aamulla sinne naistenpolin ajalle ja siellä ultrassa edelleen sama verihyytymä, mutta päättivät kokeilla tulisiko pois puudutuksella kaapimalla. Verihyytymä sisälsikin raskausmateriaalia ja oli aiheuttanut selvästi tulehduksen. Kaikkea ei voitu poistaa, koska kohtu alkoi supistella todella kipeästi toimenpiteessä. Sain kahden viikon päähän ajan ultraan, että voivat varmistaa että loput olisi tullut ulos itsekseen siinä välissä.

Noh. Keskiviikkona nousi kuume, mutta menin normaalisti nukkumaan. Aamuyöllä heräsin kovaan paleluun ja kuume oli jo 38. Ei kun päivystykseen taas. Siellä sitten tulehdusarvo 63. Kaikenlaisten testien ja keuhkokuvien jälkeen aamulla lopputulos oli että, ei löytynyt muuta syytä kuin tuo kohtutulehdus.

Sain sitten suonen sisäistä antibioottia ja toinen suun kautta otettava vaihdettiin toiseen joka alkoi sitten tämän suonen sisäisen jälkeen. Kotisairaalahoitona sitten kävi hoitaja kanyliin ruiskuttamassa antibioottia ja ottamassa aamulla verikokeen. Yöllä olin niin syvässä unessa, etten herännyt vaikka hoitajat kävivät tuon antibiootin laittamassa ja vaihtoivat kanyyliä suojaavan siteen.

Tulehdusarvo oli perjantaiaamulla 43 ja lopettivat sitten suonen sisäisen antibiootin ja nyt on kaksi suun kautta otettavaa. Tein huvikseni raskaustestin joka oli nyt enää ihan haamujen haamu. Jospa tämä jo kohta loppuisi, eikä jäisi mitään mikä haittaisi uutta raskautumista.

Mulla ei alkanutkaan menkat aikaisemmin. Oli jäänyt raskausmateriaalia sisään ja nyt on kohtutulehdus.

Sunnuntaina siis alkoi holahdusvuoto, jota ajattelin runsaiksi kuukautisiksi mistä varoitettiin. Maanantai aamuna naistenpolilta soitettiin, että pitäö keskiviikkona tulla tutkimukseen kun perjantain verikokeessa niin korkea hcg vielä.

Maanantaina kahden jälkeen alkoi taas holahduksella vuoto joka ei loppunutkaan ja alkoi supistelukivut. Sitä kesti yli kaksi tuntia ja en voinut pysyä pöntöllä kipujen takia, vaikka valuin sitten siteistä huolimatta verta ympäri taloa.

Soitettiin lopulta päivystysapuun, kun alkoi heikottaa ja pyörryttää ja siellä vastattiin juuri kun kivut ja vuoto hellitti, mutta lähdin päivystykseen. Verenpaine oli aika alhainen, niin ne otti mut sisälle ja otti testejä. Tuolloin tulehdusarvo oli vain 13 ja ultrassa näkyi enää kohdun suulla verihyytymä.

Kuitenkin siirsivät aluesairaalaan ambulanssilla, niin sielä taas samat kokeet ja tulehdusarvo 11 ja ultrassa sama verihyytymä. Tavaraa mitä näkyi kohdunsuulla otettiin pois joka oli kuitenkin raskausmateriaalia ja haiskahti niin aloittivat antibiootit ja pääsin aamuyöllä tiistaina kotiin.

Keskiviikkona menin aamulla sinne naistenpolin ajalle ja siellä ultrassa edelleen sama verihyytymä, mutta päättivät kokeilla tulisiko pois puudutuksella kaapimalla. Verihyytymä sisälsikin raskausmateriaalia ja oli aiheuttanut selvästi tulehduksen. Kaikkea ei voitu poistaa, koska kohtu alkoi supistella todella kipeästi toimenpiteessä. Sain kahden viikon päähän ajan ultraan, että voivat varmistaa että loput olisi tullut ulos itsekseen siinä välissä.

Noh. Keskiviikkona nousi kuume, mutta menin normaalisti nukkumaan. Aamuyöllä heräsin kovaan paleluun ja kuume oli jo 38. Ei kun päivystykseen taas. Siellä sitten tulehdusarvo 63. Kaikenlaisten testien ja keuhkokuvien jälkeen aamulla lopputulos oli että, ei löytynyt muuta syytä kuin tuo kohtutulehdus.

Sain sitten suonen sisäistä antibioottia ja toinen suun kautta otettava vaihdettiin toiseen joka alkoi sitten tämän suonen sisäisen jälkeen. Kotisairaalahoitona sitten kävi hoitaja kanyliin ruiskuttamassa antibioottia ja ottamassa aamulla verikokeen. Yöllä olin niin syvässä unessa, etten herännyt vaikka hoitajat kävivät tuon antibiootin laittamassa ja vaihtoivat kanyyliä suojaavan siteen.

Tulehdusarvo oli perjantaiaamulla 43 ja lopettivat sitten suonen sisäisen antibiootin ja nyt on kaksi suun kautta otettavaa. Tein huvikseni raskaustestin joka oli nyt enää ihan haamujen haamu. Jospa tämä jo kohta loppuisi, eikä jäisi mitään mikä haittaisi uutta raskautumista.
Onpas sulla ollut raskas prosessi, toivottavasti nyt kaikki kunnossa

@Murusia ja @Vapaalaskija , voi harmin paikka. 😔 Tsemppiä uuteen kiertoon! 💖

@Mallerynne , onpa sulla tosiaan ollut pitkä ja rankka kokemus. Toivotaan, että nyt alkaisi nopeasti normalisoitumaan kropan toiminta! 🙏🏻♥️

@Fanni81 , mikä tilanne?

@Evli , onnittelut sinne, ihanaa että tulee positiivisia uutisia! Toivotaan oikein kovasti, että pysyy..! 🙏🏻💞

Täällä kp12, tein eilen ekan ovistestin, hailakka viiva näkyi. Mulla ei oo mitään kokemusta noista, näkyykö niissä aina alkukierrossa hailu viiva vai voiko olla alkuun ihan blankkokin?

@Murusia ja @Vapaalaskija , voi harmin paikka. 😔 Tsemppiä uuteen kiertoon! 💖

@Mallerynne , onpa sulla tosiaan ollut pitkä ja rankka kokemus. Toivotaan, että nyt alkaisi nopeasti normalisoitumaan kropan toiminta! 🙏🏻♥️

@Fanni81 , mikä tilanne?

@Evli , onnittelut sinne, ihanaa että tulee positiivisia uutisia! Toivotaan oikein kovasti, että pysyy..! 🙏🏻💞

Täällä kp12, tein eilen ekan ovistestin, hailakka viiva näkyi. Mulla ei oo mitään kokemusta noista, näkyykö niissä aina alkukierrossa hailu viiva vai voiko olla alkuun ihan blankkokin?

Voi olla ihan tyhjä mun mielestä alussa eli kai toi ennustaa että lähestymässä on

@Evli ihana, onnea. 😍 Tällaisia uutisia tähän ketjuun kaivataan. ❤️

@Vapaalaskija. 💕 josko tämä kierto olisi se kierto, joka toisi plussan tullessaan. 🌈 Siihen on uskottava.

@Fanni81 vielä on aikaista, toivoa on. 😍

@Puolikuu mulla ei liuskatesteistä ole kokemusta kuin viime kierron osalta. Aloitin testailun kp5, silloin toinen viiva oli nähtävillä, mutta haalea. Olen antanut itseni ymmärtää, että niissä voi joko näkyä myös toinen viiva tai olla näkymättä.

@Mallerynne voi ei, rankka kokemus. ❤️ Toivottavasti sulle ohjelmoitiin kuitenkin vielä ultra kuurin jälkeen, jotta kohtu on varmasti tyhjä?

Täällä on laitettu ruokavalio totaalisesti remonttiin. Remontti on ollut suunnitelmissa terveydellisistä syistä jo pidemmän aikaa, toteuttaminen on vain jäänyt.
Käytännössä karsin ruokavaliosta nyt alkuun pois sokerin lisäksi kaiken, mistä saan oireita. Nyt alkuun ruokavalio on melkoisen askeettinen, kun poistettavia on niin paljon. 🙈 Mutta vähitellen kokeilen lisätä yhden kerrallaan takaisin.
Poistoon lähtee siis: sokeri, viljat, sianliha, broileri, maitotuotteet, peruna, avokado, pavut, kaalit, tomaatti, porkkana, omena, sitrushedelmät, soija, pähkinät ja siemenet.

@Murusia

Kiitos kokemuksen jakamisesta, aika näyttää, kuinka akan käypi. 🤭 Aloin mittailla myös aamulämpöjä datan vuoksi. 😅

Onpa sulla hurja karsintalista ruokavaliossa. Vatsa-/suolisto-oireitako eri ruoka-aineet aiheuttaa? Toivotaan, että saisit palautettua mahdollisimman paljon takaisin.🙏🏻 Onko sulla kuitulisä käytössä, jos ei ruokavaliosta tule kauheasti kuituja?

Moikkamoi tauon jälkeen. Meillä aloitettiin yritys vihdoin tässä kierrossa. Tallettelut onnistui kai aika nappiin oviksen kanssa. Nyt sitten jännitellään tapahtuuko mitään 🤩 Dpo1 menossa, eli matka on vielä pitkä piinailujen kanssa 🫣 Kiva fiilis muuten, paitsi että mulla on just inhottava flunssa päällä. Just about 3 viikkoa sitten olin viimeksi kipee. Kivoja nää lenssut, mitä esikoinen roudaa päiväkodista kotiin 😳 Toivottavasti te muut kuumeilijat ootte pysyneet terveinä ❤️

@Pinkkigreippi Kyselit jossain vaiheessa greippimehusta. Mä olen yrittänyt kans etsiä sitä kaupasta melko laihoin tuloksin. Ainoa, mitä olen löytänyt on Marli Vital Kevyt -sarjan appelsiini+greippi-mehuyhdistelmä. Sitä olen juonut itse nyt tässä kierrossa (on muuten aika hyvääkin jopa 😋) ja limat on tuntuneet hyviltä. On kyllä muutenkin yleensä aika hyvät, mutta ehkä toi vähän on lisännyt.

Moikkamoi tauon jälkeen. Meillä aloitettiin yritys vihdoin tässä kierrossa. Tallettelut onnistui kai aika nappiin oviksen kanssa. Nyt sitten jännitellään tapahtuuko mitään 🤩 Dpo1 menossa, eli matka on vielä pitkä piinailujen kanssa 🫣 Kiva fiilis muuten, paitsi että mulla on just inhottava flunssa päällä. Just about 3 viikkoa sitten olin viimeksi kipee. Kivoja nää lenssut, mitä esikoinen roudaa päiväkodista kotiin 😳 Toivottavasti te muut kuumeilijat ootte pysyneet terveinä ❤️

@Pinkkigreippi Kyselit jossain vaiheessa greippimehusta. Mä olen yrittänyt kans etsiä sitä kaupasta melko laihoin tuloksin. Ainoa, mitä olen löytänyt on Marli Vital Kevyt -sarjan appelsiini+greippi-mehuyhdistelmä. Sitä olen juonut itse nyt tässä kierrossa (on muuten aika hyvääkin jopa 😋) ja limat on tuntuneet hyviltä. On kyllä muutenkin yleensä aika hyvät, mutta ehkä toi vähän on lisännyt.
Kiva saada lisää piinailijoita, kovasti onnentoivotuksia sinne! ✨ Ja kärsivällisyyttä. Ne on kyllä pitkiä päiviä, välillä. 🙈

Pikaista paranemista sinne myös! Mulla on onnekseni ihmeen hyvä vastustuskyky, usein on niin et poika ja mies sairastaa ja mä en. 🙏🏻 Mut noi päiväkodista kotiin rantautuvat taudit on kyllä.. No, sillähän se vastustuskyky kasvaa, et pitäähän niitä vaan tulla, vaikka tympeitä ovatkin. 😬

@Evli Onnea plussasta🥰

@Mallerynne Onpa ollut rankka kokemus. Toivottavasti pääset nyt toipumaan rauhassa ilman takapakkeja😊

Täällä kp12 ja ovis on näillä näppäimillä oireista päätellen. Suht kovia kipuja ollut molemmin puolin alavatsaa ja limoja ON. Talletteluja tehty tänään, lähipäivät meneekin ilman kun ei nähdä poikaystävän kanssa kuin vasta loppuviikosta. Joten tässä kierrossa jännäilyt on vähissä omalta osaltani. Muille peukkuja👍

Takaisin