40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No niin, kp1 sieltä pamahti ja kierron pituudeksi tuli 29pv. Vertailin viime kiertoja ja gelee-kierrot oli jokainen 3-4 päivää lyhyempi jääden 26 päivään. Ihme juttu, miksi niiden syöminen vaikutti mulla kierron lyhentymisenä. Luteaali ei lyhentynyt, vaan ovulaatio aikaistui.

Mietin vielä tikutanko ovista ensi kierrossa. Jotenkin sekin stressaa, samoin lämpöjen mittailut. Kunpa kuumemittarista loppuisi patteri😅

Jään taas taustalle, on hieman pettynyt olo. Kaikille peukutukset tämän hetkisiin tilanteisiin👍

Toivotaan @Evli että alkiot kehittyvät hyvin! ☺️ Ne todennäköisyydet on kyllä lannistavia 😟 Ja juuri noin itsekin varaudun, että terveitä alkioita tulee 0-1 per keräys, niin siksi jo henkisesti varaudun toiseen keräykseen heti perään…
Joo toi on kyllä tosi järkevää! Jos mulla ei olisi jo yhtä lasta niin toimisin samoin, lisäksi tietty olen just yli-ikäinen kaikkiin korvauksiin niin kyllä tämä meillä oli tässä. Mun kumppanilla ei ole lapsia ja hänelle tämä on tietysti valtava suru jos ei onnistu, mullekin tietysti mutta erilainen.

Tsemppiä @Evli ja @Pinkkigreippi ja muut 🧡

Täällä on vuotanut yön aikana, hieman kramppeja tuntuu, mutta ei kipuja 😱 en ole tarvinnut särkylääkettä... Jos kivut ei tule tänään tai huomenna vaikka vuotaa, niin mistä lie johtuu...mikä on muka erilailla... Vuodossa ei ole hyytymiä ollenkaan, joten se selittäisi ainakin kivuttomuutta.. mutta se, miksei hyytymiä nyt ole ihmetyttää... Kun käytännössä mulla on niitä ollut aina... Noh varmaankin nyt kp2, tokkopa tuo muuta vuotoa kuitenkaan on... Joko alkaa vaihdevuodet tai sit kropassa tapahtuu jotain muuta 🤷🏻‍♀️ ei sillä kivuuttomuus on plussaa 👌🏻 ois vain mukava tietää miksi... Muistaakseni kesäkuussa ihmettelin samaa... Mut en jaksa selata viestiketjuja... 😅🙈
Tai sit veriarvot korjaantuu ja vuotomäärä vihdoin vähenee kun rautavarastot oli noussut 26 -> 34 🤔 prosentuaalisesti aika iso nousu jo kuitenkin... 🤷🏻‍♀️ Noh, yritän nauttia 28 vuoden jälkeen kivuttomuudesta 🙈

Aivan, @Evli , ymmärrän. Meillä itse asiassa myös epävarmaa saadaanko mitään korvauksia. Periaatteessa kai ei, kun ei olla hoidoissa sairauden vuoksi vaan siksi, että ollaan samaa sukupuolta. Lääkäri kyllä meinasi että kannattaa kokeilla hakea korvauksia.

Täällä juuri odottelen voinnin paranemista punktion jälkeen. Punktio oli melko kivuton, mutta nyt jälkikäteen ollut kipua ja huonoa oloa.. hiljalleen alkaa helpottaa 😊

Aivan, @Evli , ymmärrän. Meillä itse asiassa myös epävarmaa saadaanko mitään korvauksia. Periaatteessa kai ei, kun ei olla hoidoissa sairauden vuoksi vaan siksi, että ollaan samaa sukupuolta. Lääkäri kyllä meinasi että kannattaa kokeilla hakea korvauksia.

Täällä juuri odottelen voinnin paranemista punktion jälkeen. Punktio oli melko kivuton, mutta nyt jälkikäteen ollut kipua ja huonoa oloa.. hiljalleen alkaa helpottaa 😊
äh aivan, toi on kyllä huutava vääryys ja todella syrjivää! mäkin olisin varmaan saanut jonkun korvauksen aikaisemmin vaikka ei ole mitään sairautta muuta kuin ikääntyminen mikä ei tietenkään ole sairaus myöskään. Ehdin siis saada muutamia korvauksia mistä kela kyllä kyseli mutta maksoi lopulta liittyen edelliseen keskenmenoon..

Tsemppiä @Evli ja @Pinkkigreippi ja muut 🧡

Täällä on vuotanut yön aikana, hieman kramppeja tuntuu, mutta ei kipuja 😱 en ole tarvinnut särkylääkettä... Jos kivut ei tule tänään tai huomenna vaikka vuotaa, niin mistä lie johtuu...mikä on muka erilailla... Vuodossa ei ole hyytymiä ollenkaan, joten se selittäisi ainakin kivuttomuutta.. mutta se, miksei hyytymiä nyt ole ihmetyttää... Kun käytännössä mulla on niitä ollut aina... Noh varmaankin nyt kp2, tokkopa tuo muuta vuotoa kuitenkaan on... Joko alkaa vaihdevuodet tai sit kropassa tapahtuu jotain muuta 🤷🏻‍♀️ ei sillä kivuuttomuus on plussaa 👌🏻 ois vain mukava tietää miksi... Muistaakseni kesäkuussa ihmettelin samaa... Mut en jaksa selata viestiketjuja... 😅🙈
Tai sit veriarvot korjaantuu ja vuotomäärä vihdoin vähenee kun rautavarastot oli noussut 26 -> 34 🤔 prosentuaalisesti aika iso nousu jo kuitenkin... 🤷🏻‍♀️ Noh, yritän nauttia 28 vuoden jälkeen kivuttomuudesta 🙈
Mullakin on tullut jonkin verran vaihtelua niin vuodon määrässä, kestossa ja ”laadussa” viimeisen 1-2 vuoden aikana. Myöskään kipuja ei ole joka kerta, joskus taas vääntää niin että pari ekaa päivää syön särkylääkkeitä. Kesto on muuttunut viidestä päivästä kolmeen, joskus on niukemmat joskus taas tulvii. Taatusti liittyy ikään ja esivaihdevuosiin. En olisi huolissani kivuttomuudesta, sehän on vain hyvä😅

Tässä just mietin, että myös PCOS ilmeisesti helpottaa paljon 40v jälkeen.. en arvannut että heti kk sisällä 🤣
Mutta joo on oireet vähän helpottanut 35 jälkeen ja joskus on ollut kivuttomampia menkkoja ehkä 1-2 krt vuodessa...
Uskoisin että liittyy siihen kun PCOS voi aiheuttaa myös kohdun limakalvon liikakasvua, mikä taas toki tekee menkoista runsaat ja ainakin minulla taas kivuliaat kun hyytymät ei tule niin helpolla läpi.. 🙄 ja niitäkin on ilmeisesti enemmän jos on anemiaa... Siksi olen yrittänyt tankata kunnolla rautaa...
Joten jospa PCOS nyt vihdoin helpottaa ja saadaan Metforemin avulla plussa uudestaan...
Paljon helpommin pystyy ajattelemaan taas tätä uutta kiertoa kun ei ole tarvinnut vielä ottaa yhtään särkylääkettä, normaalisti tuntuu ettei mikään riitä ja mulla oli vuosia kipulääke resepti.. mut nyt viimeiset 5 vuotta olen mennyt käsikaupan lääkkeillä ettei vaikuttaisi ovikseen... Eikä oo ihan väsy huonosti nukuttujen öiden takia.. pari kertaa viime yönä heräsin pieneen kohdun supisteluun, mutta meni nopeaan ohi ja jatkoin unia.. 🙏🏻
Töissä taas unohdin koko asian ja nyt hieman vääntää, mut ei yhtään niin et pitäis lääkettä ottaa... Aivan ihmeellistä et menkat voi olla tällaiset... Oon kyllä tiennyt että esim. äitini ei kuulemma koskaan tiennyt muuta kuin vessassa käydessä että jaa on menkat... Siskon kanssa ollaan kaksinkerroin pyörimässä lattialla jos ei ehditä ottamaan lääkettä ajoissa... 🙈 Niin monet kerrat oon jo kipujen takia ollut luopumassa vaikka koko kohdusta ja lapsi toiveesta... 😔
Jospa tämä olisi uusi normaali minulle 🙏🏻

Onhan se @Evli kyllä epätasa-arvoista. 🤷🏼‍♀️ nyt kun on koko ajan varautunut siihen että korvauksia ei oo tulossa, niin hitsi miten halvalta kaikki tuntuiskin jos sais yllärinä kela-korvaukset! 😅 Aion kyllä hakea kunhan saan laskut, ja ajattelin kans vedota ”useampaan keskenmenoon”, vaikka todellisuudessahan mulla on ollut vaan kaksi kemiallista ja yksi keskeytynyt keskenmeno 🙈 Endometrioosiepäilyäkin jossain vaiheessa oli kun löytyi yksi sumea rakkula, mutta tais ollq ihan normaali juttu. No, katsotaan!

14 munasolua löytyi tänään, folleja oli 16. Huomenna kuulee miten moni on hedelmöittynyt 😊 Vuosi sitten oli 16 munasolua ja 10 hedelmöittyi.

Onhan se @Evli kyllä epätasa-arvoista. 🤷🏼‍♀️ nyt kun on koko ajan varautunut siihen että korvauksia ei oo tulossa, niin hitsi miten halvalta kaikki tuntuiskin jos sais yllärinä kela-korvaukset! 😅 Aion kyllä hakea kunhan saan laskut, ja ajattelin kans vedota ”useampaan keskenmenoon”, vaikka todellisuudessahan mulla on ollut vaan kaksi kemiallista ja yksi keskeytynyt keskenmeno 🙈 Endometrioosiepäilyäkin jossain vaiheessa oli kun löytyi yksi sumea rakkula, mutta tais ollq ihan normaali juttu. No, katsotaan!

14 munasolua löytyi tänään, folleja oli 16. Huomenna kuulee miten moni on hedelmöittynyt 😊 Vuosi sitten oli 16 munasolua ja 10 hedelmöittyi.
Joo todellakin kannattaa hakea ja kai siihen voisi kysyä jonkun lääkärin kannanoton myös!

Niinpä @Evli , ja mun mielestä lääkäri jo sanoi että tekee puoltavan lausunnon. 😊

Labra soitti, 14 munasolusta 8 hedelmöittynyt ja jakautunut oikein, lisäksi vielä 1 seurattava. Näiden lisäksi kolmeen oli mennyt kaksi siittiötä, eli ainakin on tehokkaat siittiöt ja vastaanottavaiset munasolut 🙈

Kp8 ja munasarjojen kohdille sattuu satunnaisesti. Raskautumiskierrossa ovistesti oli + kp6. Nyt ei oo testejä, millä testaisi. Pitää poiketa kaupassa.

Onneks tässä on kaikkea hommaa ja odotettavaa, niin ei tuu kiertoo niin ajateltua. Kesäloma, ens viikolla uusi tatska, lasten koulun alku ja harrastukset..

Mie tulen tänne moikkailee kun oon tässä kohta viikon taustaillut ☺️ monella on uusi kierto alkanut, tsemppiä meille ❤️

Minulle tuli jo huomiselle se lääkäriaika. Saa nähdä miten menee kun on ihan perus tk-lääkäri. Jotenkin pelko et laittaa vaan lähetteen sairaalaan ja sit taas odotellaan..

@Ellisvm84 Oho vau! Hyvä juttu! 😃

Mä meen huomenna ultraan Dextralle, sain lomapäivän siihen. Aamulla lähden junalla. Mulla ainakin ne kuus follia, saas nähdä mitä lääkäri sanoo huomenna. Vähän turvottaa mahaa. Tää on nyt sit toinen ultra ton pergoveriksen alottamisen jälkeen. Tänään 9 pistospäivä.

Mulla on nyt kp 11 tyhjennysvuodon alusta ja eilen oli pientä limaisuutta havaittavissa. Tänään limaisuus oli jotain ihan käsittämätöntä ja saatiin päivällä hyödynnettyä miehen kans "päikkärit".

Meillä alko tänään virallisesti yritys kun kondomit loppui 😅 Ovis kyllä meni jo 3 päivää sitten että ens kierrosta sitten varsinaisesti mutta onpahan tätä odotettu! Oon ollu täällä palstalla mukana jo loppukeväästä kun viime jouluna mies näytti vihreää valoa projekti vauvalle ja olin tänne liittyessä siinä käsityksessä, että ois tyyliin toukokuusta alkaen viimestään annettu kolmannelle lapselle lupa tulla. Mutta sitten hänellä kestikin vielä muutama kuukausi sulatella asiaa. Lisäksi viime vuoden elokuussa luulin olevani raskaana kun sain varhaiseen testiin väärän positiivisen kahdesti ja sen jälkeen oonkin sit mahdollista raskaaksi tulemista ajatellut aika lailla joka päivä nyt jo vuoden ajan.

Marraskuusta lähtien oon tikuttanut ovulaatiota, testannut montaa eri merkkistä testiä ja selvittänyt mitkä olis parhaat mahkut edistää raskautumista. Johtopäätöksenä kokeiluista aattelin Clearbluen kahden hormonin ovistestejä tilata seuraavaa kiertoa varten ja oon päätynyt kattavaan vitamiinivalikoimaan (Mama-vitamiini jossa foolihappo, D-vitamiini, omega-3, rauta, ubikinoli) sekä pyrkinyt tiputtamaan kertyneitä raskauskiloja, joita vielä 12 jäljellä. Eilen oli kesän viimeset juhlat ja tänään vielä yhet lasten synttärit ja huomenna on paluu arkeen. Jos sais ruokavalion kesän ja kesän juhlien jäljiltä terveellisemmäksi lopulta ja alkoholin poisjääminen tekee varmaan hyvää kans, piti lopettaa jo aiemmin mut sitte olikin vielä kaikkia kivoja kesäjuttuja ja mökkiviikonloppuja. Kahvin jouduin "sopivasti" vähentämään muutenkin pari viikkoa sitten yhteen kuppiin päivässä, kun alko maha ärtymään, niin tuon myötä kofeiinin määräkin jää alle 150mg per päivä.

Tsemppiä tänne sekä hoidoissa oleville (toivotaan suurta follimäärää muillekin!) sekä luomusti yrittäville :Two-hearts:

Takaisin