40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Ellisvm84 Millaisia päätöksiä olette tehneet, vai mietittekö vielä?

@Sandra84 Oliko ultra jo?

@Pikkutytöt Mä en ole käyttänyt ollenkaan digejä. Aina ei ole ollut super vahvasti positiivisia viivoja, mut lämpöjen mukaan on ovis joka kierrossa kuitenkin tapahtunut. Voihan se olla testausajastakin kiinni. Jo testaaminen aiheuttaa stressiä, niin ihan hyvä vaihtoehto mennä noin kuin tuumit. 👌 Kyllähän se ikä meillä kaikilla alkaa jollain tasolla vaikuttamaan.. Mutta koitetaan pysyä positiivisena, kyllä on vielä mahdollisuuksia! 🙏

@Yrittäjä83 Osanottoni, niin harmillista. Tuo lääkärisekoilukin kaupan päälle.. 😔

@Indigo Voi harmi, jos ei sielläkään tärpännyt tässä kierrossa. 😕 Vai onko tilanne minkälainen?

@Pinkkigreippi Mikä siellä tilanne?

@Kesäheinä85 Sulla on kyllä ollut jännää.. Miten siellä on päivän aikana tilanne kehittynyt? Tuo on kyllä se kaikkein piinaavan vaihe, keikkua toivon ja kirveen heiton välimaastossa. 😐 Toivon, että olisi kiinnittymistä.♥️

Täällä ei mtn mielenkiintoista, kp6. 🤭 Töissä tosiaan toista viikkoa ja toistaiseksi oon ehkä vähän paremmin saanut pidettyä työasiat työpaikalla, vaikka hirveä kiire jatkuu edelleen. Tavoite olisi saada olla enemmän vapaalla mielen kanssa vapaa-ajalla.🙏

No, tiputtelee... Vähän on alavatsaa tuntemuksia, muttei vielä kipuja... Tympäsee koko homma.. tiedä sitten johtuuko PMS oireista vai onko vain sitä tympäsyä kun vuotaa, vaikkakin vähän ja vielä ilman kipuja...
Noh, kylläpä se tästä selviää ihan itsekseen...

Töissä unohdin koko asian kun en ehtinyt miettiä, toki vessassa käynnin yhteydessä muistin... Mut muuten ei mitään hajua... Eli ei taaskaan mulle normaalia, kivut alkaa yleensä ennen vuotoa kunnolla ja viimeistään kun on tiputtelua.. ja sitäkään ei yleensä ole kauaa...

Mutta joo.. mieheltä kyselin ruokaa laittaessa, että joko varaan aikaa yksityiselle, lopetetaanko aktiivinen yrittäminen...vai mitä.. yllättäen ei osannut vieläkään vastata. 🙄

Onhan sekin kyllä tavallaan jo vastaus. 😑 Onhan tässä vuosien varrella aiheesta puhuttu, eikä muka vieläkään tiedä.... 🤬
Totesin jotenkin, että jos ei tähän yrittämiseen yhdessä hankita enää lisäapua, niin turhaa kait minäkään enää ovista tikuttelen... 🤷🏻‍♀️ Kun ei suostu edes käymään testeissä... Niin ei tiedä voisiko asialle tehdä mitään... 🙄

Joo eihän se oviksen tikuttelu ole turhaa.. (ehkä on jos siittiöt on mitä sattuu) mutta taas sellainen olo että minä syön vitamiineja, hivenaineita, yritän laihduttaa, en onnistu.. tikutan ovista ja miehen pitää jaksaa pari kolme kertaa kuussa keskittyä asiaan... Sitte kärsin edelleen menkkakivuista aina kun ne menkat on... Mitä toinen tekee? Kestää mua.. onhan siinäkin, mut vois sitä silti käydä näytteen antamassa... Suostuisikohan edes niihin joihinkin kotitesteihin... 🤯

Kyllä tää elämä on välillä syvältä... Tai siis ainakin tuntuu välillä ihan prkl tyhmältä. 😖

Toisaalta yritän ajatella, että ollaan molemmat hengissä, suhteellisen terveitä, yhdessä edelleen... 💚 Ja lapsihaave on ollut jo minulla 10 vuotta enemmän tai vähemmän aktiivisena... Ja viimeiset 5-6 vuotta erittäin aktiivisena... Mut ei... Syli on tyhjä... Onneksi saa olla tätinä, vaikka välillä tuntuu niin epäreilua, että toiset onnistuu (vaikkei hekään aina helpolla) mutta onnistumisia silti!
Ja toisaalta näin rankan työpäivän jälkeen on ihan jees, kun ei tarvitse huolehtia muista... Ellei halua kysellä tätinsä kuulumisia tms. 🤷🏻‍♀️😑

Tuli taas purettua...🙈

Voi ei @Kesäheinä85 mikä tilanne 💔 Onko teillä kuitenkin hyvä suhde muuten vai onko muissakin tärkeissä asioissa miehellä tuollaista päättämättömyyttä? Mulle tulee tosta kyllä mieleen, että hän ei kyllä ole tosiaan hommassa mukana juuri ollenkaan suhun verrattuna. Viisi vuotta yritystä ja sä oot noin paljon tsempannut ja jaksanut uskoa joka kuukausi. Ja just vielä toi että ilmeisesti sulla vielä hormonaalinen ehkäisy estäisi kovat menkkakivut ja nyt joudut niitäkin kaiken päälle kestämään. Oot ollu kyllä todella pitkäpinnainen. Toivon koko sydämestäni voimia tilanteeseesi ja voi kunpa vielä saisit oman vauvan syliisi joskus. ❤️

Muokattu viimeksi:
@Puolikuu Juu oli ultra! Siellä oli folleja edelleen, mutta mä en nyt ihan luota sen gynen mittailuihin. Oli vähä vaikeeta. Tää kohtuanomalia varmaan vaikeuttaa. Meen maanantaina Helsinkiin ultraan. Pyydän sen lomapäiväksi, luulis että onnistuu. Jos ei nii sit ei, mut sit pitää tehdä etänä sieltä. 😅 Nyt ylihuomenna lisätään lääkemäärää ja sit ens viikon ke-pe akselilla punktio. 🙊 Jännittävää.

Lisäys: @Kesäheinä85 Ootko nostanu ihan kissan pöydälle, että miksi mies ei halua sinne lääkäriin? Pelkääkö hän että hänessä on vika? Mun mielestä on vaan väärin sua kohtaan. Vai onko hänellä joku uskoon liittyvä asia, että ei halua apua? Anteeks kun kysyn suoraan, mutta mua alko ottaan päähän sun puolesta. ❤️

Muokattu viimeksi:
@Kesäheinä85 Onko sulla ollut tuollaista tiputtelua aiemmin? Jos ei mitään kramppeja liity ja ei muutu runsaaksi jo pian, niin voisihan se ollakin kiinnittymiseen liittyvää! Onko sulla luteaali ollut yleensä minkä pituinen? On varmasti raastava tilanne, eikä auta tuo miehen päättämättömyys. Miten ne onkin joskus niin kummallisia otuksia. Hmph! 😔 Uskoisin silti, että hän kyllä haluaa jatkaa yritystä, kun ei myöskään sano että lopetetaan. Mitä jos vain ilmoittaisit, että haluat varata aikaa yksityiselle, ellei nyt ole tärppi? Kokeilet, mitä tuumaa? Toivon kyllä todella, että nuo oireet olisikin se tärppi.. 💖

@Sandra84 No voi harmi, jos ei oikein mennyt putkeen se ultra. Jännitys jatkuu ja tiivistyy sitten ensi viikolla..! Tsemppiä! ♥️

Olen nostanut kissan pöydälle tässä meidän suhteen aikana useampaan kertaan... 😅 Me alettiin seurustelemaan tosiaan kesällä -04.. silloin jo syksyllä kysyin, että haluaahan hän varmasti joskus lapsia, kyllä... No eka riita/tappelu tuli siitä kun hän sanoi että vasta +30 ja minä sanoin, että ennen 30 🙈 lähdin jopa suutuspäissäni käveleen kesken automatkan 🙈 joo, ikää oli 19... Mutta silloinkin päätin, että keskinäinen rakkaus on sen verran vahvaa, että voin tulla vastaan asiassa... Noh elämässä sattui ja tapahtui...

Noh sitten on ollut miehellä työttömyys ja masennusjaksoja, minulla oli -15 Burn out yms.. niin lopulta keväällä -20 päätettiin aloittaa yritys tosissaan, mutta mies on sanonut että hoitoihin lähtö pelottaa hirveästi, että jos vika on hänessä, eikä voida mitään tehdä... Hän on enemmän pää pensaaseen -tyyppiä.... Ja minä en sitten aina viitsi painostaa.. mutta 2-3kk välein nostan kyllä asian keskusteluun... Ja olisiko 3 vuotta sitten ollut kun sanoin että pitääkö erota ja itsellisesti lähteä hakemaan apua... Noh kummasti saatiin sovittua, tuli plussa.. ja keskenmeno ja taas homma alkoi alusta... Ja kaksi kertaa olen varannut ensikäynnille ajan, mutta plussan tullessa perunut...

Mies on koko ajan sitä mieltä että kyllä me onnistutaan, ei ole kiire ja kyllä se osuu kohdalle ku on jo meinannut kaksi kertaa... Ja tsemppiä jatkuvasti... Lähtee lenkille minun kanssa yms...
Toki välillä mietin et taitaa vain vältellä omaa testausta, pelkää että katoaa loppu miehisyys tuloksen myötä 🤔
Ja nyt vetosi siihen, että jos pyydän uudelleen ozempicin kuten suunnittelin kesän alussa (kun sitä nyt saa paremmin mitä 2 vuotta sitten) ja yritän pudottaa vielä painoa lisää.. ja jos sekään ei auta niin sitten... Helpompaa olis kyllä hänen heittää kuppiin satsi... Et tarkistettaisiin sekin... Kun vuodet vain vierii...

Ajattelin ehdottaa, hän tekee edes koti testin tai kaksi jos minä niitä ostan... Ja minä sitten kysyn työterveydestä ozempicia... 😅🙈

Nyt jo purkautumisen jälkeen parempi fiilis, käytiin yhdessä lenkillä tuossa alkuillasta.

@Kesäheinä85 Onpas tilanne😟 Tuntuu epäreilulta, jos olette eri intensiteetillä yrityksessä mukana☹️

Pikaisesti taas päivitystä: kp30/26 menossa ja aamulämmöt edelleen 36,8. Eilen ramppasin vessassa kun tuntui että nyt alkaa menkat. Ei ole edes rusehtavaa tiputtelua tullut jolla ne aina käynnistyy ennen rytinää. Menkkamaista juilintaa oli pitkin päivää. Mietin vain että ovuloinko lainkaan tässä kierrossa, vai oliko ovis muuten myöhemmin, ja miksi en tuntenut sitä🤔 Aina ollut niin selkeät oireet ja kivut. Tänään kauppareissu ja taidan sen testin tosiaan ostaa.

@Pinkkigreippi nonii, ompa jännä päivä, kerro sitten miten kävi?😊

@Kesäheinä85 jos sillä sun miehellä niin jännittää/ ahdistaa ajatus lääkärillä käynnistä🤔 en minäkään ois lähteny jos mies ei olis tsempannu kunnolla, olin siinä ovella vielä kääntymässä pois. Mutta kannattihan se käydä.. joka kuukausi tämä aika kuitenkin menee eteenpäin

@Pinkkigreippi oisko se ovis tosiaan voinu olla normaalia myöhemmin? Onpa jännää sulla pääset kohta testailemaan 😊 tänäänkö vielä meinasit?

Mulla tulikin sit lopulta tänään hymynaama CB digitestiin! Tikkutestit ollu aika lailla yhtä vahvoja jo kolmisen päivää. Nyt siis jo kp 19 menossa ja jos oon oikein tulkinnut ni viimestään kp 17 on aina ollu ovis, yleensä kp12-14. Veikkaan et eilen ois saattanut kanssa tulla hymy jolloin ovis ois tänään mutta katoin eka tikusta eilen ettei toi oo yhtään tumma ni en tehny digiä, sit tikkutesti alkoikin tummua (ihan testiajan sisällä) mutta tietty ei enää digiä voinu tehä ku pitää yön jäljiltä se tehä. Taidan merkata kalenteriin että tänään ovulaatio. Ja nyt saa sit jännätä tuleeko riittävän pitkä luteaali vai sellanen viiden päivän niinku 2 kertaa tänä vuonna. Tosin niissä on kyl ollu vain 19 päivää koko kierto. Nyt jos ois toi pisin mitä mulla ollu eli 30 päivää ni ois sit 11pv luteaali eli vähä lyhyempi ku yleensä.

Onko kellään muuten kokemusta siitä Clearbluen Advanced-versiosta (joka mittaa myös estrogeenia)?

Muokattu viimeksi:
Täällä testattu satavarma nega herkällä testillä. Taas tämä, että erilaiset oireet ja tuntemukset sai toiveet korkealle. Ja tosiaan kp30/26 menossa niin vähän ihmetyttää kierron venyminen. Ehkei ovulaatiota ollut tässä kierrossa ja siksi venyy🤔 Voihan toki olla että ovulaatio olisikin ollut myöhemmin, mutta koska en tikuttanut, se jää nähtäväksi. Tympii, kun annan luvan huijata itseäni että ehkäpä oliskin tärppi käynyt!😩

@Pinkkigreippi No voi harmi paikka..! 😞 Mä niin tiedän tuon tunteen, kun en ole ekan kierron jälkeen ollut innokas testaamaan ja viime kierroksella oireet sai uskomaan ja sitten se negatestin aiheuttama pettymys. 💔😭 Siksi kyllä vannon oviksen tikuttamisen nimeen, että ei tule sillä hämättyä itseä, että kuvittelisi sen olleen jo aiemmin.. Ekassa kierrossa mulla kävi niin. 😬 Paljon myötätuntoa sinne pettymyksen käsittelyyn.❤️‍🩹 Toivottavasti pääset pian uuteen kiertoon, kun nyt kerran siltä tilanne näyttää.

@Pikkutytöt Kiva, että sait oviksen kiinni kuitenkin. Toivotaan hyvän mittaista luteaalia, ja ennen kaikkea tärppionnea! 🙏🌈

Jäätiin vielä miettimää, katsotaan tilanteen mukaan jatkoa! Punktio on huomenna aamulla. Jos tulee vain yksi blasto, niin tuoresiirto ensi viikolla. Jos useampi, niin tehdään alkiodiagnostiikka. Ja jos se tehdään, niin siinä kohdassa pitäisi päättää että halutaanko heti seuraavasta kierrosta uusi keräys.. olishan se järkevää. Mutta on se toisaalta aika monen tonnin satsaus ”varuiksi”, kun jos vaikka tästä ekasta jo tärppäisi vauvaksi asti niin ei olisi enää alkioille edes tarvetta 🫣 Mutta vaikea uskoa että tästä nyt vauva jo tulisi, niin toisihan se toinen keräys mielenrauhaa. 🙈 Vaikeaa!

Jäätiin vielä miettimää, katsotaan tilanteen mukaan jatkoa! Punktio on huomenna aamulla. Jos tulee vain yksi blasto, niin tuoresiirto ensi viikolla. Jos useampi, niin tehdään alkiodiagnostiikka. Ja jos se tehdään, niin siinä kohdassa pitäisi päättää että halutaanko heti seuraavasta kierrosta uusi keräys.. olishan se järkevää. Mutta on se toisaalta aika monen tonnin satsaus ”varuiksi”, kun jos vaikka tästä ekasta jo tärppäisi vauvaksi asti niin ei olisi enää alkioille edes tarvetta 🫣 Mutta vaikea uskoa että tästä nyt vauva jo tulisi, niin toisihan se toinen keräys mielenrauhaa. 🙈 Vaikeaa!
Meillä ei ole vielä hoidot alkaneet, kun imetys ei oo ihan vielä ohi 🙏.

@Ellisvm84 Pakko kysyä että Ootteko miettineet haluaisitteko useamman lapsen että silloin alkioille olisikin tarve 🤔? Yksi tuttu, joka hoidoissa ollut niin samasta keräyksestä tuli muistaakseni kolme alkiota, joista heillä syntynyt kaksi lasta ja yksi alkio pakkasessa odottamassa sopivaa hetkeä.

Mähän haluaisin vielä ison perheen, niin tuo olisi lottovoitto jos tulisi hyvin alkioita ja toivottavasti sitten selviäisi alkiodiagnostiikassa että on euploidisia myös 🙏.

Täällä ollaan oltu taas murheen alhossa, kun tuntuu että menkat alkaa pian. Kp 25/25-28 menossa. Vahingossa näin Ourasta että lämmöt laski -0,1 tasolle tänään.

Kiitos kaikille sympatioista ja tsempeistä ja neuvoista 🧡
Täällä varmaankin kp1 tänään, vaikkei ole menkkakipuja, vuotoa on jonkin verran, muttei kyllä mielestäni vielä selkeää menkkavuotoa... 🤷🏻‍♀️
Viime viikolla tullut melkein kahden kilon turvotus lähti eilen/viime yönä... Rinnat oli aamulla vähän aiempaa aremmat....
Oishan sekin ihan mukavaa, et jos nyt 40 -vuotiaana menkat olisikin kivuttomat... 👀 Eihän tässä olekaan kärsitty kuin 28 vuotta 🙄

Noh joo.. miehelle sanoin, että kylläpä tämäkin asia selviää... Tässä mielentilassa en mieti isompia asioita... Ne ei enää tässä kohtaa pariin päivään kaadu 🤷🏻‍♀️

Teen uudet suunnitelmat kun menkat on lusittu 👌🏻

Ei ole @Vapaalaskija kuin yksi lapsi toiveissa, ainakin mun synnyttämänä. Puoliso on siis myös nainen, muutaman vuoden nuorempi, niin ehtii vielä halutessaan 😁 Mulle tehtiin eka ivf vuosi sitten. Silloin follikkeleita oli suunnilleen sama määrä kuin nyt, yksi tuoresiirto tehtiin 3pv kohdalla ja pakkaseen saatiin 3 blastoa. Mutta ei niistä tullut yhtään elävää lasta, niin ei ole luottoa että tästä uudestakaan tulisi. 🙁 Ikää nyt pian 41v, niin järkevää olisi kerätä mahdollisimman nopeasti tarvittavat solut..

@Ellisvm84 On kyllä vaikeita päätöksiä, varsinkin kun siihen liittyy niin kiinteästi myös taloudellinen satsaus. Toivottavasti päätös selkiytyy päivien aikana. Ja toivotaan oikein paljon positiivista energiaa huomiseen keräykseen! 🌈💖

@Vapaalaskija Tsemppiä, jos nyt uusi kierto on alkaakseen. 🙏❤️‍🩹

@Kesäheinä85 Tsemppiä sinne myös. ❤️‍🩹 Kyllä ne tulevat päivät selkiyttää tilannetta. Ihailtavan rauhallinen asenne! 🙏

Mulla on lähipiirissä niin paljon tahatonta lapsettomuutta. Että sinällään tuttua ja onhan tää aihe ollut mielessä 23 -vuotiaasta... Joten ei tämä uutta ole...oon ehtinyt ajatella kaikki vaihtoehdot...
Toki vuodet tuntuu vain karkaavan 😔 mutta yritän ajatella, että asiat menevät kuten on tarkoitettu... Että mulla olisi ollut enemmän energiaa ja voimia tehdä asialle enemmän ja aiemmin, jos niin olisi ollut tarkoitus.. ja mies ajattelisi erilailla yms... 🤔Ja aina välillä keittää.. ja tapahtuu muutoksia yms... Mutta joo... 🙈 Välillä jossittelen, mutta se nyt ainakin on aivan turhaan... 🤔

Vieläkään ei kipuja, pientä vääntöä/jomotusta mutta ei kipuja.. vähäistä tiputtelua ja pyyhintä vuotoa... Eikä vielä kirkasta punaista... Taitaa osua kivut hienosti viikonlopulle ja taas vapaapäiville 🙄

Toisaalta niin toivoisin että nää tuntemukset olisi kiinnittymistä ja tää vähäinen vuoto loppuisi tässä kohta... Mutta.. olikin se niin että tässä kohtaa pessimisti ei pety... Vaikka... toivoahan on kunnes hanat aukeaa kunnolla... 🙈

Meillä on sama suunnitelma, eilen oli keräys josta nyt 4 hedelmöittynyttä alkiota, jos maanantaina blastoja enemmän kuin yksi niin sitten tutkitaan. Epäilen, että niitä on max kaksi, biologi tänään näytti kaaviota missä näkyi että yli 90% tämän ikäisellä (43) on viallisia. Toki sinne aina joku hyvä saattaa eksyä…

@Kesäheinä85 Kuulostaa kyllä raskaalta taipaleelta, mutta on tosi hienoa, että osaat ajatella noin. Koska niinhän se on, aina olisi varaa jossitella, mutta elämä menee niin kuin sen on tarkoitus mennä. Ei se kyllä sitä aina oikeudenmukaisesti ja tasapuolisesti tunnu tekevän, ikävä kyllä. Mutta haluan uskoa, että teille vielä se oma pikkuinen suodaan. Nuo oireet kyllä kuulostaa mielenkiintoisilta ja toivoa on tosiaankin vielä. 🙏

@Evli Sinne kanssa oikein paljon myötätuulta alkioille! 💖 Ja teille tsemppiä odotteluun.

Toivotaan @Evli että alkiot kehittyvät hyvin! ☺️ Ne todennäköisyydet on kyllä lannistavia 😟 Ja juuri noin itsekin varaudun, että terveitä alkioita tulee 0-1 per keräys, niin siksi jo henkisesti varaudun toiseen keräykseen heti perään…

Takaisin