@little L tilanteesi kuulostaa vaikealta, olen pahoillani, että olet kokenut monia keskenmenoja ja muitakin elämän haasteita. Kirjoittamasi perusteella mietin myös muiden antamia neuvoja rentoutumisesta. Varmasti tuntuu tyhmältä, kun niin sanotaan, tiedän sen omasta kokemuksesta. Miten voi vain rentoutua tuskan keskellä.
Onnistuuko positiivinen ajattelu edes hetkittäin? Sulla on kaksi ihanaa lasta ja Kroppa toimii vielä ja voi onnistua kolmaskin lääkäreiden mukaan, eli toivoa on vielä.
Siinäpä se juju onkin, miten rentoutua kun on tuskan keskellä? kroppa sulkeutuu myös. Tähän jos olisi yksi helppo ratkaisu, niin sen keksijä olisi rikas...
Tuskan ja epätoivon oravanpyörästä pitää päästä pois. Jos et itse keksi miten, niin saisitko työterveyden tai ystävien kautta apua? Pystyykö puolisosi auttamaan?
Hyvä että jätät ouran pois jne. Jos sen tiedot aiheuttaa lisää stressiä, silloin siitä kannattaa ehdottomasti pitää taukoa.

Ja hienoa, että sinulla on erilaisia harjoituksia mitä voit tehdä.

Kannattaa googlettaa ennemmin niitä lisää kuin syitä lapsettomuudelle.
Minullakin on se tilanne, että nyt tulokset toimien 5 vuoden yrittämisen jälkeen, olen kesäloman käyttänyt tietoisesti rauhoittumiseen ja rentoutumiseen, ei stressaavaa matkustelua, ei sukulaisten tapaamista tai mitään mikä tuntuu ahdistavalta jo ajatuksena. Varmaankin pitäisi yrittäminen kuin laittaa tauolle, mutta biologinen kello tikittää koko ajan vahvemmin..
Hyvä, että kirjoitit tuntemuksiasi ja ajatuksiasi tänne, se auttoi jo varmaan vähän?
Ei kukaan toinen voi päättää mitä saat tuntea ja mitä et. Kuten itsekin kirjoitit surua ja onnea voi kokea yhtäaikaa, eikä toinen poista toista, varsinkaan jos ne syntyvät eri syistä.
Tunteet ovat kuitenkin onneksi vain tunteita, niitä voi myös itse hallita ja säädellä. Tunteet kannattaa tuntea, mutta niihin ei kannata jäädä vangiksi. Tunteiden pitää antaa tulla ja mennä. Ymmärrät varmaankin mitä tarkoitan? Iloitse hyvistä asioista ja ole surullinen menetyksistä, Anna niille kaikille tunteille aikaa. Ja sitten kuitenkin muista, että ne ovat tunteita, eivät totuuksia. Vaikka tuntuu toivottomalta, se ei tarkoita etteikö toivoa olisi.