40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos ♥️ meilläkään ei tukiverkkoja. Päin vastoin, vanhoja vanhempia hoidettavana. Mutta kaipuu omaan perheeseen on niin suuri. Salaa toivoisin kolmea lasta, joka tuskin enää toteutuu.
Meillä myös huonosti tukiverkkoja, välillä toivoisin löytäväni sellainen oman perhetukiverkon (vähän kuin etäkommuuni), jonka kanssa voisi puolin ja toisin jeesiä toisiamme. Mutta kyllä me kuitenkin ollaan selvitty kaikenlaisesta ja tiedän, että vaikeita aikoja edessä. Elämä on ja sen takia kaikesta arkisesta pitää pystyä nauttia.

Yritin tuolla toisessa keskustelussa kysellä, mutta kukaan ei kommentoinut, joten yritetäänpä täällä - ehkä +nelikymppisillä nämäkin keinot käytössä. :D Eli onko jollain kokemusta noista myo-inositoli-valmisteista? Niitä näyttää olevan erilaisia, esim. Donafertyssä lisänä alfalaktalbumiinia ja Myodesitolissa D-chiro-inositolia (foolihapon lisäksi). Ja varmaan löytyy muitakin vielä. Eli mistähän sitä tietää minkä noista valitsisi? Ja kuinkahan kauan ennen yritystä noita pitäisi alkaa syömään?
Myo-inositolista ei ole kokemusta, mutta kiinnostaisi kans tietää lisää. Yleisesti kai lisäravinteista sanotaan, että menee sellaiset kolme kuukautta ennen kuin vaikutuksia näkyy. Ainakin siis jos tarkoitus on parantaa munasolujen laatua niin kestäisi tuon aikaa.
Itsellä on käytössä q10 ja NAC. Jälkimmäisen aloitin vasta lokakuussa ja heti kun tuli siinä kemiallinen, niin uskon nyt sen olevan ihmeaine. 😄

Mä kerkesin tossa viime kirjoituksen jälkeen käymään gynellä tarkastuksessa ja kysyin myo-inositolista niin sanoi että se on tarkoitettu pcos-oireisiin. Ja että foolihappo ja D-vitamiini olis ne mitä pitää raskautta yrittäessä ottaa säännöllisesti. @Rytökärppä mistä päädyit aloittamaan noi kaks ravintolisää? Kiinnostaa aihe yleisesti 😊

Mä kerkesin tossa viime kirjoituksen jälkeen käymään gynellä tarkastuksessa ja kysyin myo-inositolista niin sanoi että se on tarkoitettu pcos-oireisiin. Ja että foolihappo ja D-vitamiini olis ne mitä pitää raskautta yrittäessä ottaa säännöllisesti. @Rytökärppä mistä päädyit aloittamaan noi kaks ravintolisää? Kiinnostaa aihe yleisesti 😊
Oon lukenut näistä ekana Fertility Friend-sovelluksen keskusteluista. Siellä on ollut hyviä kokemuksia ja oon etsinyt itsekin tutkimuksia varsinkin q10:stä. Molemmat toimii vähän samalla tavalla antioksidantteina eli vähentävät solujen hapettumisvaurioita. Ubikinonista on munasolujen laadun paranemisen suhteen saatu hyviä tuloksia rottakokeissa, mutta ihmisillä ei ole kai testattu tarpeeksi. Kysyin gyneltä q10:stä ja hän sanoi, että ei ole näyttöä mutta ei haittaakaan syödä. NAC on aika edullinen niin lisäsin sen nyt kokeeksi kun kehuttiin.

Otan myös raskausvitamiinia, niin luotan sen foolihapon riittävän. Päivittäiskäytössä on lisäksi omegat ja satunnaisesti sinkki, rauta ja erillinen D-vitamiini. Kahdesta vikasta oli hyvät arvot elokuussa kun testautin.

On tää lisäravinneviidakko aika mielenkiintoinen. Oman kokemuksen mukaan lääkärit täällä ei oikein mitään suosittele mutta kai niitä on niin vähän tutkittu. Tuossa em. sovelluksessa on enimmäkseen amerikkalaisia ja brittejä käyttäjiä ja joillekin on lääkärit suositelleet just näitä kahta etenkin ennen hoitoja.

Tällaiset näyttökuvat oon joskus napsinut kun piti miehelle selittää miksi laitan rahaa höpöpillereihin. 😂

Screenshot_20240930-232345_FF App.jpg

Liitteet

• Screenshot_20241002-225644_DuckDuckGo.jpg
    Screenshot_20241002-225644_DuckDuckGo.jpg
    278.5 KB · Katsottu: 12
  • Screenshot_20241002-225910_DuckDuckGo.jpg
    Screenshot_20241002-225910_DuckDuckGo.jpg
    275.4 KB · Katsottu: 11
Takaisin