40+ kuumeilevat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No joo, niinhän se realiteetti tässä iässä on, että välttämättä ei niitä tukiverkkoja kauheasti ole.. Kyllähän kaikkeen tottuu. Työn ja lapsen sairastelun yhteensovittaminen on kyllä hankalaa ja raskasta jo yhden kanssa.. Mutta sellaistahan se on. Täydellistä elämää ei varmaan ole tarjolla kenellekään, ja toivottujen asioiden mukana tulee myös jotain vähemmän mieluisaa.
Niin se on. Kaikesta huolimatta olisin vielä valmis yhden kerran kaikkeen siihen. 😍
 
Mitäs muut, onko piinapäiviä? Täällä dpo8 ja vielä aamulämmöt hyvät sekä Ouran lämpökäyrä ihan hyvä, toki hyvin samanlainen kuin kaikissa muissakin kierroissa tämän päivän kohdalla. Huomenna/ylihuomenna jos pysyy vielä lämmöt ylhäällä, niin toivoa olisi plussata 😊 mutta jos kääntyy laskuun, ni menkat sieltä sit tulee. Ääk, hermoja raastavaa!
 
Täällä menkat. Ihan kunnolla ei ole vielä villiintynyt semmoiseksi "holvaus"-vuodoksi.. mutta kokoajan tulee hieman enemmän vuotoa. Jännä kun menkkakipuja ei ole. Rinnoissa tuntuu ja naamaan pukkaa finnejä, mutta oikein muuta ei sitten ole. Hyvä tietenkin niin, mutta hieman semmoinen hassu fiilis, kun vessakäynnillä muistaa, että ainiin.. vaihtaisi tuon siteenkin. Varmasti jos olisi kipuja enemmän niin voisi olla vielä apeampi mieli kuin nyt on. Sitä aina tipahtaa sinne mustaan kuoppaan vuodon alkaessa.
Seuraavaa mahdollista ovulaation tuloa laskeskelin eilen ja hieman "ei niin optimaalinen" hetki osuu kalenteriin. Joutuu ehkä ihan tosissaan aikatauluttamaan ja katsomaan, että mies on läsnä silloin. Hänellä on reissu tulossa, kylläkin vapaa-aikaan liittyvä, mutta vaikutti siltä, että hänellä on aikataulu lyöty sen suhteen jo lukkoon.

Itse en ole (vielä) mittaillut lämpöjä. Pitäisi tutustua siihenkin. Josko jonkun luotettavan mittausvälineen hankkii. 🤷‍♀️ 🙄
 
Täällä menkat. Ihan kunnolla ei ole vielä villiintynyt semmoiseksi "holvaus"-vuodoksi.. mutta kokoajan tulee hieman enemmän vuotoa. Jännä kun menkkakipuja ei ole. Rinnoissa tuntuu ja naamaan pukkaa finnejä, mutta oikein muuta ei sitten ole. Hyvä tietenkin niin, mutta hieman semmoinen hassu fiilis, kun vessakäynnillä muistaa, että ainiin.. vaihtaisi tuon siteenkin. Varmasti jos olisi kipuja enemmän niin voisi olla vielä apeampi mieli kuin nyt on. Sitä aina tipahtaa sinne mustaan kuoppaan vuodon alkaessa.
Seuraavaa mahdollista ovulaation tuloa laskeskelin eilen ja hieman "ei niin optimaalinen" hetki osuu kalenteriin. Joutuu ehkä ihan tosissaan aikatauluttamaan ja katsomaan, että mies on läsnä silloin. Hänellä on reissu tulossa, kylläkin vapaa-aikaan liittyvä, mutta vaikutti siltä, että hänellä on aikataulu lyöty sen suhteen jo lukkoon.

Itse en ole (vielä) mittaillut lämpöjä. Pitäisi tutustua siihenkin. Josko jonkun luotettavan mittausvälineen hankkii. 🤷‍♀️ 🙄
Yritä keksiä tapoja nyt hellitellä itseäsi, niin ehkä helpottaa. Mä niin vajoan myös sinne kuoppaan, jos menkat alkaa. On tää kyllä naisena eläminen välillä rankkaa hommaa. Toivottavasti saatte aikataulut sumplittua 😊

Mua ainakin helpottaa noiden lämpöjen seuraaminen, siitä näkee, onko ovuloinut ja alkaako se kroppa tuottamaan hormoneja. Ja toki sitten voi mahdollisesti nähdä raskauden jo ennen testiä. Mulla on ihan tavallinen digimittari, jolla mittaa suusta aamuisin heti herättyä.
 
Täällä tuli täti kylään kp26/dpo12=kp1, jäi vähän lyhyeksi kierto, mutta se oli vasta ensimmäinen täysi kierto hormonikierukan poiston jälkeen, joten katsellaan seuraavaa.
Eikö varmaan hyvä kuitenkin, että kierto on ennemmin vähän lyhyehkö alkuun kuin liian pitkä.. 🤔 Mulle esikoisen yrityksen alussa eli kierukan poiston yhteydessä sanottiin, että olisi hyvä olla ensimmäinen kierto yrittämättä, koska kohdun limakalvo vasta alkaa toimimaan kunnolla. Ei muuta kuin kohti uutta yritystä! 💫
 
Eikö varmaan hyvä kuitenkin, että kierto on ennemmin vähän lyhyehkö alkuun kuin liian pitkä.. 🤔 Mulle esikoisen yrityksen alussa eli kierukan poiston yhteydessä sanottiin, että olisi hyvä olla ensimmäinen kierto yrittämättä, koska kohdun limakalvo vasta alkaa toimimaan kunnolla. Ei muuta kuin kohti uutta yritystä! 💫
Joo, mulla on myös sellainen fiilis, että kohdun limakalvo ei ehkä ollut vielä optimaalinen kiinnittymiseen. Kierukan poiston jälkeen tuli tyhjennysvuoto, mutta se sai aikaan sen, että varsinaisten kuukautisten aikaan ei tullut vuotoa ollenkaan, eli oli "kuivat" kuukautiset. Jospa nyt sitten homma alkaisi ns. puhtaalta pöydältä.
 
Takaisin
Top