40+kuumeilevat-ketjusta plussanneet

Kiitos @Kevät2025 ja @Evea ! Mulla on tosi hyvä fiilis tästä. Mul oli sellanen äidin vaisto että näin saattais olla. Tosi harvinaista kyllä kun mun suvussa ei ainakaan viimeiseen 100 vuoteen oo ollu yksiäkään kaksosia. Nyt vaan toivon niin kovasti että molemmat jaksavat kasvaa loppuun saakka ja saadaan kaksi pikkuista toivottavasti elokuussa syliin 🩷 laskettu aika on ultran mukaan 7.9., mutta jos jaksaisivat pysyä mahassa elokuun puoliväliin ois ihan huippua.

Oikein paljon onnea @Pikkutytöt ! Kaksoset on aivan ihana lahja ❤️ Hyvä tilanne, kun kumpikin omissa pusseissaan. Ja vaikka riski ennenaikaisuuteen on moninkertainen, niin paljon myös monikkoraskauksia menee ihan täysiaikaisille viikoille, joten levollisin mielin voi olla, vaikka kannattaakin ottaa rauhakseen ja levon kautta. Nyt sitten menikin se nipt-systeemi uusiksi vai miten kaksosten kanssa sen pystyikään toteuttaan?

Mä myös aikanaan arvasin, että kaksoset taitaa olla tulossa ja sanoinkin miehelle asiasta silloin paristi ennen varhaisultraa. Tässä raskaudessa sain plussan tosi aikaisin, mutta silti ei ollut kaksosfiilis ja yksihän siellä olikin.

Kiitos @Amand4 ! Sikäli meni Nipt-suunnitelma uusiks että mun oli tarkoitus teettää se Virossa, mutta tekevät siellä vain niitä laajoja ja kaksosraskaudessa voi tehdä vain suppean. Mennään Kaunis odotus -nimiseen paikkaan (jossa käytiin varhaisultrassakin) teettämään se suppea Nipt helmikuun 23. päivä, jolloin on 12+0.

Oli se kyllä aika hullua ja ihanaa nähdä ne kaksi pikku palleroa siellä ultrakuvassa.:red-heart: Toinen oli 6,6mm ja toinen 6,8mm pitkä ja kaikki vaikutti olevan tosiaan hyvin, kun olivat saman kokoisia ja molemmilla hyvä syke, kätilö arvioi sen olevan 170, sitä ei jotenkin sillä ultralla sitä arvoa saanut näkyviin.

Ja nyt siis ultrassa korjatun mukaisesti rv 6+5

Me käytiin ensimmäisessä ultrassa viikko sitten perjantaina, viikkoja oli silloin 12+0. Kaikki oli oikein hyvin. ♥️ Pikku tyyppi halusi leikkiä kuurupiiloa ja piti käsiään kasvojen edessä. 🤭

En ole aiemmin mihinkään ketjuihin kirjoitellut mutta löysin tämän ketjun ja vertaistukea tarvittaisiin.
Tein viikko sitten ensimmäisen positiivisen raskaustestin ikinä ja ikää 45v. Kalenterin mukaan nyt olisi rv 6+1.
Ensin olin aivan järjettömän iloinen ja nyt peloissani, olen aivan varma että menee kesken tai on tuulimuna.
Onko vähäiset raskausoireet olleet teillä yhteydessä tuulimunaan tai keskenmenoon? Mitään pahoinvointia ei ole ollut, rinnat vähän arat ja väsymys jäätävää, voi toki johtua etten ole plussan jälkeen juonut kahvia kuin 1-2 kuppia/PV, ennen meni 6-8 kuppia/pv.
Julkisella puolella pääsee ultraan aikaisintaan rv 10+0. Varhaisultraan pitäisi mennä yksityiselle mutta maksaa yli 400€, tällä hetkellä ei oikein olisi varaa. Ollaan miehen kanssa molemmat yrittäjiä ja syksy sekä talvi on ollut todella tiukkaa taloudellisesti.

@Karhunvatukka80 Onnitttelut plussasta ja tervetuloa mukaan! Ihan normaalia, ettei tuossa vaiheessa vielä oireita kummemmin ole. Kuvotus ja pahoinvointi alkanee vähän myöhemmin, kun hormonitasot nousee enemmän, oliskohan joskus viikolta 7-8 alkaen. Eikä kaikille kummoisia oireita tulekaan. Yksityisen ultrat ovat hintavampia, mutta kyllä alle 400 euronkin pääsee. Maksoin itse kunnon gynellä Mehiläisessä 260 e varhaisraskauden ultrasta. Jotkut on myös maininneet kätilön tekemistä ultrista, jotka ovat noin 100 e hintaisia.

Itse olen myös ollut melko vähäoireinen kaikissa raskauksissa ja oireet on ollut aika samat myös yhdessä tuulimunaraskaudessa. Ollaan käyty yksityisellä varhaisultrassa ja nyt viime käynti oli kätilöllä ja se oli muistaakseni 89€. Eli jos on kiinnostusta ja mahdollisuus niin kannattaa myös selvittää missä lähin paikkakunta mistä tällainen löytyisi.

Varasin nyt ajan ensi viikolle varhaisultraan, en pysty odottamaan jonnekin helmikuun loppuun, jos onkin tuulimuna. Ultrapäivänä olisi rv 7+4, sykkeen pitäisi näkyä hyvin?
En tiedä millä tuon maksan mutta pakko saada tietää. Täällä ei ole kätilön tekemiä ultra, lähin 320km.

Mulla oli varhaisultra eilen ja siellä oli täydellinen pieni sätkyttelijä ❤️ Ehkä kostui silmäkulma hieman. Tää ikä tuo kyllä omat jännitysmomenttinsa, kun oli jotenkin vaan niin vaikea uskoa, että siellä mitään onnistunutta vauvaa olisi. Nyt voi sit alkaa jännittää seuraavia, NIPTiä ja rakenneultraa...

Mulla on ollu aivan jäätävä oksenteluvaihe tässä jo pitkään. Jossain vaiheessa oli jo melkosen toivoton olo, kun ei mikään ruoka pysynyt sisällä ja voimat vaan hupeni hupenemistaan. Nyt on onneksi vähän parempi (*koputtelee puuta*)

Varasin nyt ajan ensi viikolle varhaisultraan, en pysty odottamaan jonnekin helmikuun loppuun, jos onkin tuulimuna. Ultrapäivänä olisi rv 7+4, sykkeen pitäisi näkyä hyvin?
En tiedä millä tuon maksan mutta pakko saada tietää. Täällä ei ole kätilön tekemiä ultra, lähin 320km.
Juu, meillä oli varhaisultra juuri samalla rv:lla 7+4 ja kyllä näkyi silloin hyvin syke sekä pieni tyyppi. Toivon kovasti, että sinulla myös! ♥️

Takaisin