+35 ekan odottajat

Tääläkin odottelen mammiksen alkua. En jaksanut tänään mennä töihin kun yöunet jäivät niin vähäiseksi. En löytänyt hyvää asentoa ja vauva potki ja likkui koko yön.
 
Minä soitin eilen neuvolan ajanvaraukseen ja lekuriin ajan uniongelmien vuoksi. Töissä en vaan jaksaisi enää käydä. No, tänään nuori lääkäri pojankloppi vähän pitkin hampain kirjoitti viikon saikun. Helpottaahan sekin, mut olisi voinut samantien päivätä sen kuun loppuun. 2,5 vkoa kun olisi enää jäljellä. :D
 
Olisit vaan valittanut jotain enemmän konkreettista kuten esim selkäkipua, niin ehkä lääkäri olisi ymmärtänyt antaa ihan oikeeta sairaslomaa. :) Ei ne aina ymmärrä että voi oikeasti olla ihan väsynyt, eikä siellä lekurissa kukaan jaksa ravata viikko kerrallaan.
 
Lulu, pidetään mielessä :wink Huomenna aamusta neuvola ja ehkäpä sitten menen vielä uudelleen lekuriin. Väsy vaivaa aina vaan, jotenkin melkein hirwittää että kun saa vauvan rinnalle niin on valmiiksi jo zombie :D No, ehkä sitten löytyy ne leijonavoimat äitiyteen, mitkä kuuleman mukaan tulevat vauvan syntymän myötä :wink
 
Olisin jo normaalissa tapauksessa ottanut saikkua väsymyksen takia, mutta haluan saada yhden oman projektin valmiiksi, joten yritän sinnitellä vielä 2 viikkoa jis siinä ajassa ehtisi valmistua. Istumisesta kun nousee ylös niin tuntuu tosi kivuliaakta. alapää ja lonkan alue särkee kunnes veri alkaa taas kiertää.
 
Täällä alkanut tulla pieniä menkkamaisia kipuja, polttoja tms nyt viimeisen vkon aikana välillä. Yksi ilta suihkun jälkeen alapäähän suoraan pimpsaan tuikki ikävästi, melkein ihan säikähdin niitä. Onneksi loppuivat nopeaan. Sen lisäksi toinen nilkka on kipeytynyt jostain ihmeen syystä, enkä ymmärrä mistä. Astuminen tehnyt kipeää välillä. Sinnikäs olet jos töissä jaksat! Menen minäkin vielä viimeisteleen hommia, ja joudun perehdytyksen hoitamaan äippäloman aikana jos olen silloin vielä kunnossa. Rekrytointi päättyy vasta kun olen jo äitiyslomalla...
 
Mun tilalle ei tulee ketään töissä, mutta en tiedä muuttuuko plänit kun tajuavat että tulen vasta n. 2 vuoden päästä takaisin.

Kun äippäloma alkaa aion ottaa mahdollisimman iisisti ja levätä paljon. Mulla on jo ollut aika paljon supistuksia mutta en tiedä pitäisikö mennä lekurille tutkimaan paikkoja. To on neuvola ja ajattelin ottaa asian puheeksi siellä.
 
Otat Lulu puheeksi neuvolassa noi supistelut, mulla niitä kysytäänkin joka kerta. Tänään oli neuvola ja vauva on toooodella alhaalla jo :D Mulla on ollut kesäkuun alusta oikeassa nivusessa/oikeastaan häpyluun pinnassa pahat suonikohjut ja en tiedä onko niiden vuoksi jalka oireillut kivuilla aina välillä (säärestä, polvesta alaspäin). No, eilen sitten nilkka tai tuolta akillesjänteestä alaspäin molemmilta sivuilta alkoi sattua astuessa (tehnyt välillä samaa pitkin kesää) ja särky ja kipu vaan jatkunut tänään. Ei pysty enää kunnolla kävelemään. Joten huomiselle tuli sitten passitus lekuriin. Ettei vaan ole syy-yhteys suonikohjuihin.. tai sitten joku rasitusvamma? Nyt iltaa kohti varpaat alkanut samassa jalassa pistellä ja tullut sellainen puutumisen tunne.. Vähän outoja oireita, mutta jospa huomenna jotain apua tuohon saisi..
 
Hui, lumileopardi! Kerrothan meille
mitä lääkäri sanoo? Mulla valtavat suonikohjut lähinnä toisessa pohkeessa ja varsinkin urheillessa puutuu välillä ja sattuu niin paljon, että pitää ravistella jalkoja. 2 kk to go, sit saa omat vetreät jalat takas. Tsemppiä! Rajoittaa sulla puuhaa aika lailli tuollaiset vaivat.
 
Lekurissa käyty, kirjoitti mammiksen alkuun saakka saikulle.. eipä tuossa olisi ollutkaan kuin 1,5 vkoa jäljellä.

Tarkisti jalan, tietenkin se oli kokenut aamuksi ihme parantumisen, eikä tänään ole sattunut astua sille. :D Epäili ennemminkin jotain hermokipua tms, kun toisinaan särkee koko jalkaa. Tarkisti suonikohjunkin, ja sain nuo samat tutut ohjeet että jos turpoaa, kuumottaa tai tulee kova leposärky niin päivystykseen. Sanoi kuitenkin, että ainakaan tällä hetkellä ei vaikuta siltä että olisi mitään veritulppaan viittaavaa...

Kyseli sitten samalla, että onko suvussa veritulppa altistusta, nooooh, onhan sitä.

Meillä on suvussa joku geenivirhe/-alttius noille veritulpille, isosiskoni saanut muinoin kahdesti veritulpan ja nippa nappa selvinnyt niistä hengissä sekä samoin isäni joskus 40-vee tuli aivoihin.. joten sinällään saa olla tarkkana.Muistaakseni myös äidin äidillä taisi olla ainakin pahoja suonikohjuja, mutta sitä en muista aiheutuiko niistä veritulppaa hänelle..
 
Supistuksen lisäksi olen nyt ruvennut kärsimään liitoskivuista jotka säteilee reisitaipeisiin. Käveleminen on välillä pelkkää tuskaa, varsinkin silloin kuin nousee istumisesta ylös.
 
Neuvolassa ei reagoitu mitenkään mun oireisiin. Sain kuitenkin kinuttua neuovolalääkärin ajan vähän aikaisemmin, mutta vastä äippäloman alkuun. Hemppa oli laskenut 105 ja painoa tullut yllättävästi lisää 3 kiloa viime neuvolasta.
 
onko teille tullut painoa miten lisää? Mun paino on ollut viimeiset viikot laskusuhdanteista vaikka yritän miten syödä. Alapää tuntuun kuin olis pyöräillyt 200km putkeen joten ei mikään hehkee fiilis... Luojalle kiitos on noi kaikki tukivyöt ja sukat.... muuten ei pyörät pyöris
 
Mulla on tullut yhteensä 9 kiloa ja niistä 3 kolmessa viikossa.
 
Lulu, no onpa outoa ettei reagoitu!? Hyvä että sait kuitenkin kinuttua ajan itse.. saitko rautalääkettä?

Mulla ei ole koko raskausaikana paino noussut kuin 2kg. :D Ja edelleen puolisen kiloa vähempi kuin ennen raskautta. Siis tuo kaksi kiloa tullut sitten ekan neuvolakerran jälkeen. Mutta hyvä näin :) Riippuu niin kovin lähtöpainosta.
 
Ei määrätty mitään erityistä rautalääkettä, mutta meillä oli kotona Solgarin Gentle Iron 20mg kapseleits jota aloitin syömään tänään uudestaan. Kokeilin ottaa aikaisemmin mutta vatsa ei tykännyt hyvää. Olisi hyvä kuitenkin saada hempan korkeammaksi synnytystä varten.
 
En osaa sanoa, kun itse ei ole koskaan tarvinnut syödä rautalisää. Nytkin hb 138 ti neuvolassa :) Sukuvika korkea hb..
 
Mulla kanssa normaalisti tosi korkea joten ajattelin että raskaanakin pysyisi hyvänä, mutta on jo nyt pudonnut 45 pykälää. Tää vauva on varmaan puoliksi vampyyri :wink
 
Takaisin
Top