+35 ekan odottajat

Moikka taas..
Niin se aika menee. Nyt ollaan rv 28 ja kaikki on menny hyvin pieniä kolotuksia lukuunottamatta. Tää meidän kirppu on melkoinen ikiliikkuja. :smiley-bounce012 Hankintoja ollaan jo jonkun verran tehty ja muuttokin olisi edessä. Onneksi on kesä ja voi olla lomalla välillä, jotta jaksaa töissäkin vielä olla.
Mukavaa kesää :)
 
Kiitos pikku Myy! Täälläkin on mennyt suht hyvin raskaus ja vauva liikkuu paljon.
Eniten harmittaa pissarumba öisin, sillä aamulla on vaikea herätä. Nyt pitäisi vaan jaksata loppukesän töissä, vaikka istuminen tuntuu välillä epämukavalta, varsinkin silloin kun nousee ylös kun on pitkään istunut.
 
Mulla nyt 20+4, eilen oli ru ja kaikki oli niinkuin pitikin vaikka "Sipi" ei millään olisi pysynyt anturin alla. Kasvojaan ei oikein suostunut näyttämään. Kätilö sai kuitenkin kaikki tarvitsemansa mitat ja me saatiin muutama huono kuva... Pääasia kuitenkin et vauvalla kaikki hyvin.
Eilen sit uskaltauduin vaunukaupoillekin kun sain Lastentarvikkeesta ok tarjouksen mun unelmien vaunuista.
 
Mites täällä menee? Hiljaista on :) Täällä menossa kans rv 28 ja viimeinen kuukausi alkanut unet olla niin ja näin. Ohutta unta, ihmeellisiä unia, heräilyä.. no, onneksi on kesäloma niin saa tehdä mitä huvittaa. Kaikki hankinnat on tehty. Ostitteko Lulu Brio Smilet? Täällä nekin odotelleet jo kohta kuukauden päivät kasattuina. :)
 
Juu, Brio Smilet pitäis käydä lauantaina ostamassa. Haluaisin sellaiset meren vihreät ja toivon että olisivat vielä alessa. Sellossa, Espoossa myytiin halvalla mustat yhdistelmät, mutta haluan ehdottomasti jotain värikästä. On se outoa ettei löydy enemmän räikeitä vaunuja jossa olisi kivoja kuoseja.
 
Lulu, tai löytyyhän niitä mm Gessleinilla, mutta hinnat aika suolaisia. :wink Nuo Brio Smilet on muuten alessa nyt monessa paikkaa, koska Britax on ostanut Brion vaunutuotannon itselleen. Esim Babyland http://www.babyland.fi/brio-smile-duovagn taitaa olla Suomen halvin hinta tällä hetkellä 599€. Meille tuli lila vaunukoppa (kiva talvella) ja musta ratasosa. Itse rattaat myös mustat. Ostettiin kyllä samaan pakettiin yhteensopiva kaukalo + telakka. Ja silti jäi kaikki reilusti alle 700 egeä. Ihan kelpo kauppa meille. :) Itse ostin värikkään sadesuojan käytettynä, sille on varmasti käyttöä Suomessa :wink
 
Mites täällä jaksellaan? Päätin etten pitäisi ollenkaan kesälomaa jotta olisi vähän pidempi äippäloma sitten mutta tällä hetkellä loma tekisi hyvää kun nukun niin huonosti.
 
Täällä jakseltu aika väsyneesti, yöunet olleet katkonaisia oikeastaan kesäkuun alusta saakka.. Lomat alkaa olla lusittu ja ensi ma takasi töihin vielä 5 viikkoa. Täytyy katsoa miten näillä unilla siellä jaksaa olla, lomalla sentään saanut vaan nukkua aamusta pitkään tai loikoilla jos siltä on tuntunut. Välillä sitä tuossa 3-7 välillä ollut vaan hereillä parinkin tunnin jaksoja. Typy pyörii ja potkii mahdottomasti ja pikku hiljaa tässä parin viikon aikana alkanut oma olo käydä vähän raskaaksi, kävellessä alkanut tulla tunne että kaveri makoilee tuolla niin pohjalla jalkovälissä kuin olla ja voi :D Virtsarakkoa saa muka tyhjentää koko ajan, vaikka välillä sieltä melkein mitään edes tirise. Rasittavaa.
 
Sanmoista valvomista minulla, Lumileopardi. Sitten kun töiden takia herään jo 6.00 ja painan pitkän ja stressaavan päivän, niin voimat ihan poissa. Yleensä olen urheilulla saanut energiaa rankan päivän jälkeen, mutta nyt ensimmäistä kertaa elämässäni olen ihan voimaton. Ehkä johtuu siitä, että työpäivät tosiaan useimmiten 11-13 h ja ikäkin ehkä painaa, en tiedä. Tällainen fiilis alkoi vasta raskauden puolessa välissä ja siksi tuli ihan puun takaa. Rv 18 juoksin vielä puolimaratonin ihan jees ajalla.

Täytän 40-v viikon lasketunajan jälkeen. Mulla on kyllä jo neljä lasta, mutta nuorinkin melkein 10 kun iltatähti syntyy. Jotenkin tuntui, että tässä ryhmässä eniten omanlaisiani odottajia! Heivatkas ulos jos tahdotte.

Ihme kyllä raskaus on sujunut (28+ nyt) yhtä helposti kuin edelliset. Ainoastaan tuo väsymys työn jälkeen on hurja, mutta niin on duunipäivätkin. Lomalla olen välillä nukkunut kauneusunet, aivan ihanaa.

Tämä raskaus ei ollut suunniteltu, vaan silkka vahinko. Itse nautin kuitenkin suunnattomasti, sillä olen aina viidestä haaveillut ja on nyt sitten ihan käsittämätöntä, että saan kaiken vielä kokea. Ihan onneni kukkuloilla pienen ihmeen johdosta. Olen jo tehnyt surutyöni aiemmin, että en enää lisää lapsia saa. Kuulostaa hullulta, mutta unelmien romuttuminen sekin oli ja riipaisi syvältä sydämestä. Miehelle 4 oli riittävästi, mutta uteliaana hänkin odottaa, että minkälainen persoona iltatähtemme on!
Meillä ei ole kovin hyvä tilanne miehen kanssa parisuhteessa (sama isä kaikilla lapsilla), siksi haaveistani huolimatta jouduin tilanteeseen, että pohdin pidänkö vauvan vai en. Sellaisia alkushokin aikaisia ajatuksia. Sitten annoin itselleni luvan nauttia. Tiedän, että olin yksin tai en, niin saan vauvan hoidettua todella hyvin ja minulla on ihan ok edellytykset niin taloudellisesti kuin omien voimien kannalta pyörittää kaikki yksinkin, jos niin pääsee käymään. Mies on tosi hyvä ja kunnollinen mies, ei valittamista, mutta yhteiselo on aika vaikeaa kuitenkin. En jaksa välittää tuon taivaallista mitä muut musta ajattelee, niin hyvin oon sinut itseni kanssa, että tiedän pärjääväni pienen kanssa ja jopa tarjoavan hyvän kodin tulokkaalle.

Joku täällä mainitsi, että uskoo äitiyden olevan seesteisempää ja leppoisampaa tässä iässä ja että iän tuoma itsevarmuus helpottaa olemista. Nämä ajatukset allekirjoitan täysin! Sain kaksi ekaa lastani 20 v tienoilla ja olin hurjan energinen ja jaksava äiti, mutta nämä kaksi ovat saaneet myös kuulla huutoani kun olen turhautunut kun ajatukseni ja haaveeni tietynlaisesta olemisesta tai käytöksestä eivät ole toteutuneet. Seuraavat 2 lasta sain juuri kolmenkympin korvilla ja he eivät huutavasta äidistä tiedä mitään. Innolla odotan, että minkälainen äiti olen sitten tälle pienelle. En ainakaan pitkään kotona oleva pullantuoksuinen kotiäiti, sillä työt kutsuvat jo 1 v äitiysloman jälkeen. Vaikka tulotaso on parempi kuin koskaan, niin idon perheen kulutado pk-seudulla on myös pöyristyttävä..

Hyviä odotuksia kaikille!
 
Kuulosta lumileopardi tutulta. Täällä myös pissattaa koko ajan, varsinkin öisin ja myös aamuyövalvomista on parikin tuntia. Mulla on vielä 6vk töitä mutta teen välillä etäpäiviä jottei tarvitse bussissa röhnöttää.

Mamaxfive, ihanaa että kaikesta huolimatta päätit pitää vauvan ja että olet itsevarma ja määrätietoinen. sulla on sitten mukavasti monta apuria auttamaan vauvanhoidossa. Vahinkovauvathan ovat parhaita! :wink
 
Mamaxfive, miksi heivaittaisiin pihalle :D Eiköhän tähän ryhmään mahdu ja itsellä tuntuu kanssa moni asia kohtaavan tässä varttuneempien ryhmässä. On ne välillä ajatukset tietyissä asioissa kumminkin erilaisia, mitä olisi olleet vaikkapa 15 v sitten itsellä. :D
Eniten juuri rassaa itseä nämä koiranuniset yöt joille ei näy loppua, jotenkin olin kuvitellut että kerää unta varastoon tässä ja äippälomallakin vielä. Enpä tiennyt tuon taivaallista että univelkojen kertyminen voikin jo typyn takia alkaa tässä puoli vuotta ennen hänen saapumistaan maailmaan :D No, mutta kaikki on varmasti tämän arvoista. :)
Ensi vko on tiukka kun alkaa kans 0630 heräämiset, saapi nähdä miten jaksaa. Mutta ainahan sitä voi sitten loppu päästä luovuttaa, en aio hampaat irvessä töissä käydä zombiena, kun oikeasti ei ole pakko ja on tärkeämpi tyyppi tuolla masussa oottamassa. :Heartred
 
Mä nousen yöllä usein ylös jos uni ei tule ja hoidan pyykkihommia yms, niin saan edes jotain kotona aikaiseksi. Silloin on myös ihana rauha talossa ihan vaan hypistellä vauvanvaatteita ja kuvitella minkälainen persoona niitä kohta käyttää.

Nyt pelottaa se, että synnytyksen yhteydessä voi joutua olemaan ns samoilla silmillä parikin vuorokautta jos supistelee yms ja sit synnytyskin kestää ja jos sen jälkeen käy niin ylikierroksilla ettei saa unta silloin kuin olis mahis nukkua. Tässä iässä kun en enää ole valvomisista kovin nopeaa toipunut. Vaikka fyysisesti olen tosi hyvässä kunnossa niin tuo valvominen on kyllä vihoviimeistä touhua..
 
MamaXFive, mulla on liki sama timanne. Isommat lapset, neljä kappaletta, on tehty jo aikaa sitten ja nyt nuorimmainenkin jo toisella kymmenellä. Iltatähti hyvästi tulollaan ja nelikymppisetkin pitäis ison vauvamasun kaa juhlia. :D

Ja yökukkuminen on niin tuttua. Tossa töissä ollessa oli vähän rankkaa nousta ylös aikaisin kun aamuyön oli valvonut. Nyt saa ottaa rennommin ja vaikka päiväunet kun väsyttää. Vielä on aikaa vauvan syntymään, la lokakuussa. Vauvavalmistelut pitäisi aloittaa. :)
 
Muokattu viimeksi:
heipä hei! Hukkasin tunnukset ja saamattomuutta on ollut pyytää uudet. Nyt siis ollaan viikoilla 27+. ultrissa kaikki hyvin.
Neuvolassa oon kaiketi jotenkin outo kun en oo ollut kovinkaan juttutuulella. Kaikilla tovereilla on jo kaikki tavaratkin hankittuna ja mulla ei oo mitän, pitäisikö alkaa panikoida :wink
 
Ei todellakaan ole syytä panikoida, Kultakutri, mutta ehkä voisit pikkuhiljaa alkaa hankkia vauvajuttuja ja samalla fiilistellä tulevaa? Ainakin itselläni pikkiriikkisten vaatteiden hypistely on juurikin sitä henkistä valmistautumista.
 
Yks ilta googlettelin turvaistuimia.... siinä jos jossain menee pää pyörälle. Että mikä sitä sitten on turvallisin. Autossa on isofix mahdollisuus joten sellainen saisi olla. Ja sitten vaunut jolla pääsee ajamaan kurassa ja loskassa koska meille ei voi mitään urbaaneja katuvaunuja ottaa
 
Meillä kans noi kriteerit täytyttävä vaunuissa, ei oo tasasta asfalttia aina alla. Päädyttiin Oran Saaga malliin, isot ilmapyörät jne. Uskon että toimii.
 
Me pähkäiltiin kans kaukalln ja vaunjjen kanssa... Vaunuiksi hankittiin emmaljungan duo edget (sika kalliit...) ja kaukaloksi hobby hallista brion primo isofix-kiinnitteisellä jalustalla joka omi muelestäni edullknen mutta tutuilta oon kuullu paljon hyvää. .. kyllähän sitä sais vauvaan rahaa kulumaan. .. vaatteita ja muita rarvikkeita ostan kyllä käytettyinä... nyt rv 26+1, elk hielä vähän matkaa maaliin, äitiyslomaa odotellessa ☺
 
Täällä kanssa odottelen jo kovasti äippäloman alkua, kolme viikkoa olisi töitä vielä jäljellä. Aamuherätykset töihin ja siellä hereillä pysyminen tuottaa tuskaa suurimmaksi osaksi. Kaksi viikkoa sitten terkka oli kovasti neuvolassa saikun kannalla, mutta oon edelleen pysynyt töissä. Ma ylimääräinen lekuri + ultra kun masu kasvaa niin hitaasti eikä meinaa pysyä käyrillä, joten katotaan mikä on ma sitten tilanne neidillä :)
 
Takaisin
Top