3/3 oireet ja ajatukset

Juu eikös ne kookosöljyä suosittele yleensä :)
Mitä öljyä muuten vois käyttää kuiviin limakalvoihin? Mulla jo verillä on vaikka kuinka hellästi yritän pyyhkiä :/ Monta vuotta jo ollut kuivat limakalvot mut tää on jo aika ekstriimiä. En oo oikein osunu intiimihygienia hyllylle täällä tai en oo nähny, ni Ceridal on valitettavasti pois laskuista..
Voiko ihan oliiviöljyä käyttää..? Ettei iske hiivaa taas pahemmaksi, kun edellisestäkin tässä yritetään toipua.

En nyt muista hänen nimimerkkiä joka valitteli kutinasta :D Mutta kutiseeko sulla kämmeniä ja jalkapohjia paljon?

No, minä oon laittanut kookosöljyä niin nenään kuin alapäähänkin. :-D kuulin että sillä voi ehkäistä hiivaa. En tiedä onko totta.

Kyllä, Aubrey, sinne alapäähän voi laittaa ihan sitä kookos-tai oliiviöljyä tms. Ite usein yhdynnän jälkeen käytän ennaltaehkäisevästi, aina kovin kuivat paikat. Joku perusvoide voi olla pahan tilanteen hoitoon parempaa sinänsä, että noi ruokaöljyt on aika juoksevia.

Oon pari päivää pähkäillyt pitäiskö soittaa terveyskukseen kun mulla on kädet puutuneet ajoittain tosi lamaantuneen tuntuisiksi. Tänään aamulla pisti silmään vessassa että aamuvirtsa oli samean näköistä, päivällä alko yhtäkkiä huimaamaan ja tuli kauhean huono ja oksettava olo. Soitin anopille että tuo minulle verenpainemittarin lainaan ja näin ainakin kotimittauksella verenpaine on noussut viime neuvolakäynnistä joskaan ei vieläkään mitenkään hälyttävästi, alapaine vähän koholla.
Vauva kuitenkin liikkuu hyvin mutta oma olo on aika kehno :/

Jos oma olo on huono niin kannattaa mun mielestä soitella. Minulle terkkari sano ku sfmitta on käyriltä tippunu että jos tulee itelle jotain tuntemuksia niin sitten soitella..

Nassukk87, minä! Käsiä ja kämmeniä kutisee, kuten jalkojakin, muttei jalkapohjia. Jalkapöytää ennemminkin

Oon pari päivää pähkäillyt pitäiskö soittaa terveyskukseen kun mulla on kädet puutuneet ajoittain tosi lamaantuneen tuntuisiksi. Tänään aamulla pisti silmään vessassa että aamuvirtsa oli samean näköistä, päivällä alko yhtäkkiä huimaamaan ja tuli kauhean huono ja oksettava olo. Soitin anopille että tuo minulle verenpainemittarin lainaan ja näin ainakin kotimittauksella verenpaine on noussut viime neuvolakäynnistä joskaan ei vieläkään mitenkään hälyttävästi, alapaine vähän koholla.
Vauva kuitenkin liikkuu hyvin mutta oma olo on aika kehno :/
Mulla olo hyvin tukala myös. Toivottavasti lämpötila laskee niin on helpompi olla

Levottomat jalat ovat tulleet tännekin. Yöllä ei meinaa saada unta siksi ku jalkoja polttaa ja nykii ja ties mitä.

outoja jomotuksia ja "puukontuikkauksia" alakerrassa ollut nyt pari päivää, ajelin tossa vähän pitemmän matkan autolla (40min) niin oli oikeestaan sellasia kokomatkasupistuksia molempiin suuntiin. toissailtana olin ihan varma että alkaa jo synnytys kun nukkumaan mennessä vihlo ja poltti alavatsaa niin maan *keleesti, mutta seuraavana aamuna ei taas mitään. sitten oon huomannut käpertyväni sellaseen hiljaiseen ärsyyntyneeseen tilaan kun noita oloja tulee, kun yleensä tilitän miehelle aina miltä tuntuu.

No nyt on takana semmonen yö ennätykselliset 3 kertaa ramppasin kusella 5tunnin "yöunien" aikana :o tää vika oli taas kello 6 , vakio vessa-aika.

Ja tää jano!! Suu on yhtä kuiva ku sillon ku on ollu bailaamassa ja unohtanu vaihtaa vesilinjalle ennen nukkumaanmenoa :o kävin litkimässä jääkaapista appelsiinimehut ja vichyä, päälle puoli litraa vettä. Silti ihan kuiva suu :D jano mulla on ollu suurimman osan raskautta mutta se on nyt noussut ihan omalle tasolleen

Miul taas se jano vaihe on vähän jääny, pari viikkoo sit piti viel yölläki juoda, nyt ei niinkää.. Mut taas sain unta vast kahdelta ku jalat ei rauhotu millää

Minullakin alkoi eilen illalla levottomat jalat vaivaamaan hieman. Jano minulla on melkein aina ollu yöllä kun herää, se ei ole uutta, mutta nyt toki tuntuu että on muutenkin jatkuvasti.
Eilen illalla alkoi yhtäkkiä ahdistamaankin. Istuttiin kotipizzassa odottamassa pizzaa niin tuli olo että pakko päästä kohta ulos raittiiseen ilmaan. No ei se kuitenkaan sillä pois menny, joten vauva vissiin oli asennossa jossa paino palleaan.. Vaihto kuitenkin illan aikana vissiin asentoa kun helpotti hieman kuitenkin.

Mulla magnesium auttanut levottomiin jalkoihin (kun myös suonenvetoihin). Joka ilta otan yhden ennen nukkumaan menoa.

Minkälaista annosta magnesiumia otatte? Sallittu päivittäinen annos naisilla on 280 mg ja näyttäisi siltä, että järjestään tabletit on huomattavasti isompia. Syön Multi-Vita monivitamiinia (raskaus ja imetys -valmiste), jossa on 90 mg magnesiumia jo ennestään. Nää levottomat jalat ja suonenvedot häiritsee nukahtamista ja nukkumista öisin, niin tekisi mieli kokeilla magnesium-lisää... Huomenna on neuvolalääkäri, niin häneltä viimeistään saa varmaa tietoa sopivasta magnesiumtabletin annoksesta.

Mulla on käytössä MagneCit tabletit, joissa magnesiumia 300mg ja b6-vitamiinia 3mg. Apteekista suosittelivat kun menin vaivoja aikanaan valittamaan. Imeytyy hyvin ja on hyvin siedetty. Alkuun otin jopa 2x päivässä, nyt riittää että ottaa vaan illalla. Neuvolassakin vielä kysyin ja voi kuulemma ihan huoletta ottaa. Saattaa siis aiheuttaa vatsavaivoja. Ilman noita tabuja en olis kyllä selvinnyt.

Silloin kun otti 2x magnesiumin ja 1x rauta, että johan saa olla koko ajan ottamassa jotain nappia. :p Niin ja lisäksi monivitamiinia aina kun muistin. Ja kun ei edes voi rautaa ottaa noiden kanssa samaan aikaan, ihanan hankalaa välillä. :grin

Ite oon syöny multivitaa + illalla otan multivitan magnesium sitraattia, ei mitään apuu noihi jalkoihi. Suonen vedot ja krampit kyl pysyny poissa. Jostain luin että viimesillä raskausviikoilla ei sais ottaa magnesium lisää kun aiheuttaa ongelma synnytyksessä, mutta tiedä sit pitääkö paikkansa
http://www.multivita.fi/multivita-magnesiumsitraatti.php

Mulla ilmeisesti levottomat jalat johtui alhaisesta raudasta. Helpotti heti kun aloitti lisäraudan. Magnesiumista ei tosiaan mitään apua. Varmaan riippuu vähän siitä, mikä oireita aiheuttaa että mikä siihen mahdollisesti auttaa. Mitä olen asiaa lukenut niin kaikille ei mitään apua edes löydy vaan loppuu sitten synnytykseen (ehkä). Villasukat ja venyttely, niitä voi aina kokeilla, saattaa auttaa jonkin verran.

Takaisin