2+ lasta odottavat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miten ja missä sinulla Muffeli kivut tuntuu? Mullakin välillä kaikenlaisia jomotuksia ja tuntemuksia eripuolilla. Menee yleensä ohi kun saa levätä pitkällään :)

Koko alaselkä on pahin mutta vasen puoli pahin. Sit ihan alamaha keskeltä. Rasituksesta pahenee. Mulla todettiin vti mut se on hoidossa nyt. Mutta lääkäri sano että sektio ja kaavinta rasittanut ja niiden takia kohdun kasvu luultavasti kivuliaampaa.

Auttasko muffeli sulla jo joku tukivyöjuttu? Vai jos on enempi sisäistä kipua ni ei varmaa :/ Ellei sit selkää tukis?

Nii vois muuten olla. Ja mulla oli sellainen mummun kutoma villainen tuubi esikoista odottaessa. Leveämpi selästä kun selkää paleli ja mahaa kumotti.

Minkälainen teillä on tämä toinen raskaus ekaan verrattuna? Pahempi, helpompi? Mulla tää pahoinvointi on ollut huomattavasti lievempää, mut sit taas nämä issiaskivut alkoi huomattavasti aiemmin. Nyt on vielä selkä kipee ja tätä ei ollut viime raskaudessa. Oon myös paljon tyynempi enkä itkevä raivohullu :D Mut siis kaikenkaikkiaan tää raskaus on oireineen jotenkin lievempää niin että välillä jopa unohtaa olevansa raskaana(tai miettii onko ollenkaan) :oops::rolleyes:

Vaikeampi selvästi :( Mutta nyt kun tommonen taapero tossa vieressä ni ei ehi tai pysty vaa olemaan ja huilimaan, ni se auttaa viemään ajatuksia vähän muualle :) Mutta kyllä tuplaten väsyttääkin sit iltaisin yms.

Tähän asti tämä raskaus ollut alussa huomattavasti vaikeampi. Olen ollut väsyneempi ja pahoinvoiva. Ekassa raskaudessa mulla ei ollut pahoinvointia muistaakseni ollenkaan. Nyt tuntuu helpommalta kun suurin osa oireist kaikkonneet

Mulla ekassa raskaudessa oli vähän oireita. Alkuraskaudessa kuvotti tosi paljon, ja nenä herkistyi todella paljon hajuille. Istuin olohuoneessa ja mies avasi keittiössä jääkaapin. Haju jääkaapista tuli parissa sekuntissa. Paino tippui monta kiloa. Loppuraskaudessa närästi ja väsytti, muita oireita ei ehkä ollutkaan. Toisessa raskaudessa kuvotti vähemmän. Närästi yhtä paljon, mutta lisäksi tuli issiaskipu. Välillä oli vaikea kävelläkin. Tässä raskaudessa kuvottaa yhtä paljon kuin ekassakin, paino on jo tippunut. Väsymys oli aluksi voimakasta. Nyt issias antaa jo merkkejä itsestään... Mitenkähän pysyn vihmerän 2v.n perässä jos kipu äityy pahemmaksi.
Eli eka oli helpoin, vaikka ei seuraavakaan paha ollut, eikä tämäkään toistaiseksi :)

Pitäskö mun huolestua jos tämä toinen raskaus on helpompi? Tyhmä kysymys kyllä, mut kun monella tuntuu se eka olleen helpompi... :sorry::oops:

No en kyllä huolestuisi oireista tai oireettomuudesta. Jokainen raskaus on erilainen. Mulla ei ekassa raskaudessa ollut juuri mitään oireita ja tosi vähällä oon tässä tokassakin tähän asti päässyt. Ihmiset myös kokee oireensa eritavalla, toiset tuntee pienetkin muutokset ja kivut, toiset taas ei mitään. Itse ainakin huomaan että tässä tokassa en tarkkaile itseäni samanlailla kun ekassa. Välillä unohdan koko raskauden..

Mulla pahoinvointi on tällä kertaa selvästi pahempaa, tosin en tiiä, liittyykö siihen että nyt oon kotona esikoisen kanssa enkä töissä, niin ehtii ehkä enemmän miettiä sitä omaa vointia. Loppuraskaus oli viimeks vaikee sekä henkisesti että fyysisesti, ja nyt toivon että toi esikoinen pitää pään kasassa että jaksaa loppuun asti.

Älä vielä huolestu Millier, raskaus on vielä alkupuolella, eihän sitä tiedä millainen loppuraskaus tulee olemaan, sehän voi olla vaikka vaikeampi jos tulee karmeampi närästys, issiasjutut tai et pysty ollenkaan nukkumaan mahan kanssa, tai jos tulee levottomat jalat. Ole vain iloinen että on helpompaa nyt :) mulla oli toka raskaus helpompi alussa, mutta vaikeampi lopussa. Ja vaikka raskaus olisi kokonaan helpompi kuin eka, niin minun neuvolatäti sanoi että raskaudet voi olla erilaisia :)

Tää raskaus ollut yhtä vaikea! Alkoikin aikaisemmin pahoinvointi ja väsymys. Saa nähdä jatkuuko yli 12 viikon kun edellisessä otin 2,5vk saikkua uupumuksen takia noin 13-14 raskausviikolla

Mulla ollut vaikeampi alkuraskaus kuin esikoisesta. Viimeksi ehkä väsytti enemmän mutta nyt pahoinvointi on ollu selvästi pahempaa. Onneksi se on sijoittunu pääasiassa iltaan, jolloin yleensä mieskin on kotona.

Täällä ois nyt vihdoin käyty ultrassa toteamassa että tuolla mahassa tosiaan on sintti. Ei ollut kyllä yhtään niin tunteisiin vetoava tilaisuus kun esikoisen kohdalla. Tätäkö tää tokan kanssa nyt sitten on? Että rutiinilla mennään raskaudet ja synnytykset yms, eikä mikään tunnu enää miltään? Näin kärjistettynä..

I-P mä ajattelen että tän toisen kanssa on enempi tietotaitoa niin ei tarvi joka oiretta ja tuntemusta ja hoitaessa miettiä mitämissämilloinonkonormaalia :) Kyllä me miehen kanssa oltiin ihan pöljän näköisiä ultrien jälkeen kun vaan virnisteltiin :) Mutta muuten raskaus menee "tässä samalla" ja siihen ei niin keskity kun ei ole aikaa :D

I-p, kyl se suhtautuminen muuttuu, esikoinen on aina esikoinen, muut seuraa perässä ja asiat on tuttuja. Mitäs niistä sen enempää riehaantumaan. Mutta kyllä jokaisesta lapsesta on mulle ainakin tullu omia persooniaan, kun aloittavat liikkumisen ja synnytys lähestyy. Ja sanomattakin selvää, että synnytyksen jälkeen ovat jokainen ollut eritavoin rakkaita. Anna itselles aikaa, ei tuo mitenkään erikoinen tunne ole..

Mulla on oireiden suhteen ollut ihan samanlainen tähän mennessä tämä raskaus kuin eka. Sen mitä siitä muistan.

Kyllä mä uskoisin taas olevani herkempi tämän toisen kohdalla kuin esikoisen, koska olen jo äiti eikä tämä ole samallalailla hämmentävää kuin esikoisesta. Silloinkin olin itkuherkkä, mutta en lapsiin tai äitiyteen liittyvissä asioissa. En ole koskaan ollut mikään lapsirakas, joten en osannut suhtautua hellyydellä omaan lapseeni ennen kun hänet sain syliini, enkä ihan heti vielä silloinkan. Nyt taas fiilistelen jo etukäteen tulevaa ja odotan vauva-aikaa. Ja itken kaikkea vauvoihin liittyvää. Tosin mä olen sen verran pidättyväinen, etten osaa itkeä vieraiden ihmisten seurassa, joten voi olla etten nytkään itke ultrissa tai synnytyksessä. Itsekseni kyllä liikutun niitä tilanteita miettiessä, mutta tosipaikan tullen tulee joku lukko.

Takaisin