2+ lasta odottavat

Mulla on nyt selkeästi herkemmässä ns. herkkis-itkujen tirauttelu. Ihan jo noi pakolaisasiat uutisissa saa herkistymään...jopa ne nuoret miehet jossain väliaikaisessa telttamajoituksessa aiheutti sen, ei tarvinnut olla edes lapsia. Avara luonto on ehdotottomasti ei katsota-ohjelmien listalla, herkistelen jopa Ensitreffit alttarilla-ohjelmaa.
Esikoisesta ei ollut tällaista ollenkaan...
 
Mä ehkä jännitän kaikkea enemmän. Ekasta kaikki oli uutta ja ihmeellistä eikä mitää pelännyt mutta nyt kaikki on epävarmaa, jännittävää ja ihmeellistä. Se helpotuksen ja epätodellisuuden tunne kun ultrassa kaikki hyvin on mahtava. Ehkä tähän vaikuttaa km. Välillä ikävöin "milliä" jota en koskaan saanut tavata. Nyt olisin rv 26 ja turvallisemmilla viikoilla niin että vauvalla olisi mahdollisuus selvitä.. mut olenkin sitten vasta rv12 ja turvallisemmilla viikoilla niin että km riski pienenee.

Mut silti mullakin on se et vaikka kuinka kotona itkisin ja jännittäisin en siellä paikanpäällä kuitenkaan itke.
 
Mulla 3. lapsi tulossa ja onhan se niin, ettei raskaus ole enää niin uutta ja ihmeellistä. Ihanaa olla raskaana ja tuntea kun pieni potkii rakkoa mutta sellainen "hohto" mikä oli ihan ekan kohdalla puuttuu.

Muffeli mulla on kans sama. Tuntuu, että sitä on nyt hysteerisempi raskauden jatkumisen suhteen mitä aikaisemmin..välillä saatan lietsoa itseni melkein paniikin partaalle sen suhteen onko vauvalla kaikki hyvin. Oon joutunut tekemään töitä oman pääni kanssa ja hokemaan itselleni, että kaikki on hyvin ja menee just niinkuin pitääkin. Liekö raskaushormonien syytä vai ylivirittynyt äidin vaisto :D
 
Mun pikkuinen rupesi yskimään ja meni äkkiä wc pöntön luo ja kurkotteli sinne yskien. Oli oksentavinaan. Voi kun mulle tuli sellainen paha olo et se on nähnyt mun oksentavan vaikka oikeesti aika harvoin mitää näkee kun on yleensä muualla mut joskus saattaa tulla siihen ovelle. Mut oisko sit niin ettei ole kokenut sitä negatiivisena asiana kun itsekkin niin teki ja sitten hymyili.
 
Muffeli...mulla ois LA reilun kuukauden päästä 14.11. jos ei olis tullut keväällä keskenmenoa. Nyt odotan vaan 15.10. ultraa ja koitan pysyä positiivisin mielin vaikka kaikki oireet (fyysiset kuten alavatsatuntemukset yms.) ovat loppuneet. Jotenkin pelottaa, kun keväällä myös ennen km:a hävisi oireet.
 
Mites teillä painon nousu eka raskauteen verrattuna?
Itellä nyt 14 viikkoa täynnä ja painoa tullut jo nelisen kiloa. ... maha jo nyt saman kokoinen ku eka raskaudessa joskus viidennen kk kohdalla, jaiks! Eipä tätä enää kovin pysty peittelee :) eikä kyllä enää tarttekkaa!
 
Mulla oli ekassa tullut pari kiloa rv 12 mennessä, nyt on 0-1 kg riippuen turvottaako vai ei. Ekassa myös lähtöpaino oli 4 kg enemmän kuin nyt (osa rasvaa, osa lihasta).
 
No mulla lähti kiloja ja nyt painoa -5kg verrattuna alkupainoon, ylimääräistä on niin ei tarvi vielä noustakaan painon tai muutenkaan yli 10kg, saas nähä :D
 
Mul on lähtöpainosta nousut 1-2kg paino...mutta hirvee turvotus ollut siis melkein plussaamisesta lähtien. Esikoisen kohdalla paino lähti alkuun laskemaan... Silloin sain just sellaset 12kg kokoon lähtöpainosta koko raskauden aikana.
 
Pari kiloa nyt tullut lisää. Syöminen on ollut vähän huonoa. Tällä viikolla olen taas päässyt normaaliin ruokavalioon/rytmiin nyt kun pahatolot loppui. Jos se vähän hidastaisi nousua. Sain esikoisen jälkeen noin 8 kg raskauskilojen lisäksi ylimääräistä pois, ne varmaan tulee bumerangina takaisin.. :shifty:

Nyt siis 12+3
 
En oo kyllä uskaltanu käydä puntarilla sitte viime neuvolakäynnin. Viime raskaudessa tuli 18kg ja siitä jäi lopulta 10kg riesaksi, joten toivon, ettei tällä kertaa tulis yli sitä 10kg... Kilo oli tullut nyt ekalla neuvolakäynnillä :oops:
 
Tiistaina olis lääkärineuvola ja siellä punnitus, musta tuntuu, että pari kiloa olisi taas paino noussut ensimmäisestä neuvolakäynnistä. Ekan kolmanneksen aikana ei suositusten mukaan tarvitsisi painon nousta, joten hirvittää vähän, kun tuntuu, että kilot tulee nyt niin helposti. Ruokavaliota saisi kyllä parantaa, ihan normaalipainoinen olen, mutta en tahdo, että paino on loppuraskaudessa yli 70 kg..lähtöpaino mulla on ollut 57 kg :/ Mun pitää kyllä jättää herkut pois, ja enemmän hedelmiä ja kasviksia niiden tilalle, ehkä pitäisi alkaa pitämään ruokapäiväkirjaa..siinä näkisi niin hyvin mitä kaikkea sitä tuleekaan popsittua päivän aikana :)
 
Mulla nyt rv 14 ja reilu 1kg lisää piano - riippuen vähän mittausajankohdasta. Sama oli edellisessä raskaudessa. Suurin ero on että mulla vatsa näkyy. ARGH. Ei ihan vielä tarvitsisi (ei niin, etten olisi siis iloinen, mutten haluaisi ihan vielä kertoa töissä). Pitää ottaa esiim mammisvaatteet (ts housut). Viimeksi vasta rv21 piti vaihtaa garderoobia.
 
Oletteko miettineet milloin kerrotte muille lapsillenne uudesta tulokkaasta? Itse mietin, että vasta sitten kun ns teoreettinen henkiinjäämismahdollisuus on tullut (se jotain rv26). Mutta ehkä sitä ennen sitä voi jo lukea vähän asiaan liittyvää tarinoita. Meille helpottaa kirjojen lukemisessa se, että saamme kohta tietää sukupuolen (tulikin se mieleen ja taas on jännityksen tunne onhan kaikki ok). Olen nimittäin huomannut, että moni kirja on kohdistettu joko sisko/veli eikä geneerisesti vauva tms.
 
Mulla kiloja tullut 3 (viimeksi -5) ja olen yhtä iso kuin viimeksi kk 7 ihan hullua! Tänään kuitenkin selvisi ettei ole kaksosia vaan 1 pikkuinen potkija. Mä ajatelin kertoa joskus joulun jälkeen ehkä tammikuussa meillä ensimmäinen täyttää kohta 3 ja tämä odottaminen ei ole hänen vahvimpia puoliaan eli ajattelin että hänelle tulee muuten tosi pitkä aika. Ajattelin ostaa nuken noin 2 kk ennen LA jolla voidaan harjoitella ja sitten minulle antoi joku mielestäni TOSI hyvän vinkin että kun vahempi lapsi tulee sairaalaan katsomaan olisi hyvä jos vauva on sängyssään ei minun rinnallani. Niin että ensimmäisenä mennään katsomaan "sinun pikku veljeä". Ja jotta ensimmäinen assosiaatio ei olisi että nyt äidin sylissä on joku muu. Kuullostaa minun mielestäi todella hyvältä idealta =)
 
Joo toi on varmasti totta et vauvan on hyvä olla sängyssä ja äidin antaa ekaks huomiota isommille ja sitten yhdessä katsoa vauvaa.
 
Meidän huhtikuussa vajaa 2-veelle on varmaan turha etukäteen mitään kummempia yrittää selitellä, muuta kuin että kotiin tulee vauva. En oikeastaan ole miettinyt asiaa yhtään, kun jotenkin kuvittelen, ettei poika vielä keväällä ymmärrä kauheasti asiasta mitään. Saa nähdä onko mustasukkainen. Nyt onneksi on yhtä paljon niin äidin- kuin isänkin poika, eli tuskin ihan älyttömiä ongelmia tulee siitä kun vauva on niin paljon äidissä kiinni. (kop kop...)
 
Takaisin
Top