2+ lasta odottavat

Saaristotonttu sama täällä, enkä ees oo ajatellu mahdollista uhmaa, kamalaa jos just samaan aikaan tulee :D
 
Mulle kans peloteltu 2v uhmasta. Meillä ikäeroa tulee siis jos la syntyy 2v1kk1pv.

Mut just yks kaveri sano et kun sen lapsilla oli vähä yli vuosi ikäeroa nii sit kun esikoinen sai 2v uhman niin se nuorempi vähä alle 1v matki ja sai saman uhman ja sit vielä uusiksi sama kun esikoinen täytti 2v. Eli sillä oli kaksi kertaa kaksi lasta samaan aikaa 2v uhmassa.

No mutta uskon et kaikesta selviää ja on se eka vuosi rankkaa oli ikäero mikä vain mut kyllä se sitten helpottaa.

Kauhulla odotan sitä kun esikoisen 2v juhlia pitää järjestää viimeisillää raskaana. Oon sellainen et tykkään tehdä viimeisen päälle koristeet ja ruuat itse ja meillä iso suku.
 
Muffeli, voin vaan kuvitella synttärihommat viimeisillään raskaana... mulle oli tarpeeksi rankkaa järkätä 2v synttärit tässä alkuraskauden väsymyksessä ja pahoinvoinnissa. Viime viikonloppuna siis juhlittiin.
 
Mä en ihan ymmärrä tota, että pitää tieten tahtoen pelotella toista kaiken maailman jutuilla, niinkun nyt toi uhma. Kaks vuotta on kuitenkin niin yleinen ikäero, että kyllä siitä muutkin on selvinny... Ok, oma lehmä ojassa, meilläkin tulee ikäeroo se 1v 7kk, eli senhän näkee sitten :grin
 
Ja eihän välttämättä kaikilla just se uhma osu siihen 2v. Ja toisilla se on pahempi ku toisilla. Lapset on kaikki niin erinlaisia et kannattaa jättää huomioimatta vaan, sen näkee sit miten menee. :) meilläkin 4v:llä ollu sellasia 1kk kestosia uhmakausia ja sit on taas hetken oma ihana itsensä :D
 
Meilläkin oli joku uhma vaihe jo nyt kun neiti oli 1v2kk mut se meni kuukaudessa ohi. Kaikki pelotteli et ootas vaan kun tulee 2v uhma et jos on jo nyt noin pääkkö. Mulla ainakin meni hetki ennenkun tajusin mistä kyse kun tyttö muutti kiukuttelevaksi. Syytin eka itseäni et nyt on mennyt ihan metsää kasvatus kunnes kuulin et jotku saa uhman myös tän ikäisenä. Eli nyt sit varaudun sit seuraavaan et en mee paniikkii. Mulla kylmä aika luottavainen mieli tulevaan. Mulla on suunnitelma et otan esikoisen mukaan kaikkee vauvanhoitoon. Annan sen auttaa niin paljon kun haluaa. Ja liina saattaa olla kovassa käytössä. Mä olin paljon menosaa kun esikoinen syntyi joten luulen että ei se nii vaikeaa oo lähteä puistoon tms
 
Meillä on tuleva isoveli super kiltti tapaus. Toki omaa tahtoa löytyy, mut noin niinkun muuten on tyytyväinen ja "helppo" lapsi. Näin siis sanoo kaverit kenellä on isompia lapsia ;D nyt hänellä on ikää 1v 10kk ja pientä uhmaa on havaittavissa. Uhma ikähän on normaalia lapsen kehitystä. Sen puuttuminen kokonaan olisi huolestuttavampaa kun uhman näkyminen käytöksessä :) kiukku kuuluu ikään - ja äidillä myös: "koska olen raskaana" :wink

Mä tykkäsin kantaa esikoista ja vielä kesälläkin oli manduca kovassa käytössä yleisötapahtumissa ja lenkillä, joten varmasti tätä tulevaa kantelen myös. Alkuun ainakin kotona liinassa, mutta luulen että liikenteessä manduca on varmasti kätsympi :)
 
Kannan vieläkin tyttöä wompatissa kun matkataan päivähoitoon pyörää talutellen.

Uskon et meidän typy on kovasti auttamassa tosikon hoidossa: ojentaa vaipan yms. :) Hiukan säätämistä tulee olemaan vaan koiran lenkitysten kanssa. Esikoinen ei viihtyny ekaan kolmeen kuukauteen vaunuissa nimittäin ollenkaan. Ehkä mulla on vauva liinassa ja esikko vaunuissa ku lähtöä ulos :P
 
Saaristotonttu, onhan mahdollista että toinen lapsi on ihan erilainen ja tykkää hurjasti olla vaunuissa.
 
Hei Mites aikasin voi tuntea vauvan liikkeitä? Ekasta tunsin ekat hipsut jo 14-15 viikolla ja muistaakseni 16-17 viikolla tuntui jo selkeästi. Nyt välillä on tuntunut pientä hipsua pari päivää, erilaista verrattuna suolijuttuihin. Voiko olla liikettä vai muuten vaan tuntemuksia? Nyt siis 10+1. Vaavi kuitenkin jo 8+6 liikuskeli tuolla ihan mukavasti ultran mukaan ja doppleria menee karkuun myös :)
 
Minulla on kolmas raskaus menossa, kahdesta aiemmasta sain lapset, toiv. tästäkin :) En muista yhtään milloin aloin tuntemaan liikkeet, mutta toisella kerralla aiemmin. Ihan hauska olisi tietää kuinka aikaisin on mahdollista tuntea vauvan liikuskelut :) voi kun oiskin niin pitkällä jo :) esikoinen potki kamalasti kylkiluita, varsinkin jos menin kyyrympään niin kyllä heti tuli isku luihin. Toka ei niinkään kylkiluita potkinut vaan pyöritti päätänsä alhaalla niin tuntui tosi kamalalta...
 
Ai kamala se punkemine päällä alaspäin :D Meinas kerran tai pari lorahtaa housuun kun niin painoi. Voi että mitä kaikkea sitä on jo unohtanut :)
 
Oi ne ihanat potkut! :Heartred odotan kyllä innolla niitä! Viimeksi ne tais jo selvästi tuntua viikolla 18.. saa nähdä milloin ne alkaa tällä kertaa :happy:
 
Voi apua muo pelottaa mun jaksaminen. Mulla niin hirveitä kipuja nyt pienestäkin rasituksesta et paniikki meinaa iskee et miten mä selviän. Päivät on kuitenkin aika kiireisiä esikoisen ja koiran kanssa. Ja siis esikoinen ei paljoa ole ollut muiden kanssa kun vanhempiensa ja toisen mummun. No mummu lupasi ottaa nyt kerran viikossa miehen työpäiväksi.
 
Mun anopin on pitänyt puoltoista vuotta pitää yks päivä vapaana että mä saan levätä. Yhtään päivää ei oo pitänyt :/
 
Mulla semmonen kuva ett oisko ollu 13-14 viikolla jo viimeks ku hipsut tunsin. Esikolta just 16-17 viikolla. Täälläkin tuntunu nyt jo jotain, mut kai nää on suolen oikkuja ku osa tuntuu selkeesti jo vähän ylempää.. Niitä odotellessa. :)
 
Minä esikosta tunsin liikkeitä rv 16. En kyl osaa sanoa millon nyt tuntidin kun suolen toiminta tuntuu ajoittain joltai vauvan liikkeilt et paha mennä sanoo. Haamupotkuiluja ollu nää viimeset pari vuotta alkaa pikku hiljaa tää väsymys väistymään ja jaksaa paremmin olla esikon kanssa. Kamalan väsynyt on ollukki. Iltasin paha olo aina läsnä. Jospa se kaikkoais veks. Hurjaa vaan koht meil kaikil np ultrat mennyt ja viikot kertyy hurjaa vauhtia!

Rv 10+3
 
Takaisin
Top