2.kolmanneksen oireet / oireettomuus

Mulla kans kohtu supistelee herkästi ja käyrillä kävin monesti. Kivuttomat harkkasupistukset lyhensivät kohdunkaulaa liian aikaisin. Eivät ole kaikilla vaarattomia, normaaleja kylläkin, siksi neuvolalääkäri tilanteen tarkistaa. Ja tosiaan jos yhtään huolestuttaa, niin näytille johonkin, tässä vaiheessa ei ole ainakaan kipeät tai säännölliset (harkka)supistukset normaaleja!
 
Täällä ei oo ikinä ollu kivuttomia supistuksia. Aina joutunu meneen käyrille ja saanu sen supistuksen esto piikin. Molemmista tytöistä. On muuten niin hirveitä piikkejä että kun seittemäs mulle tosta toisesta laitettiin niin sanoin jo että jos sillä ei lopu niin saa vauva tulla. Kerran muistan ekasta että vatsa meni kivikovaks eikä kipua ollu mutta sekin oli jotain 20+ viikoilla. Nyt kun tästä flunssasta pääsis niin vois sanoo että alkaa oireet helpottaan. Pahin mulla on ollu väsymys mutta hetkittäin tulee jo pirteitä hetkiä. Katotaan sitten paremmin kun voitan tän kaameen flunssan pirun. Pahin on se että kun yskii niin alamahaan sivulle viiltää. Niitä nyt on ollut alusta asti mutta yskiessä ei osaa varoo..
 
No se siitä "oireettomuudesta". Toinen päivä kun on taas aamupahoinvointia.. Miten nyt taas yhtäkkiä, kun 8 viikkoa ollut poissa pahoinvointi :confused:
 
Täällä ollut taas viikon sellaista aamupahoinvointia, että vesi/mehu meinaa tulla samantien ulos... Helpottaa jos 5min saa pidäteltyä ettei ala yökkimään mut kummaa kun uudestaan tuli tuommonen...
Alaselkä edelleen kipeä, ei kumartelua...
 
Tsemppiä kaikille kipuilijoille ja pahoinvoinnista kärsiville! Mulla vieläkin jotkut hajut saa aikaan pahaa oloa tai jopa oksennusrefleksin.. olin eilen sokerirasitustestissä ja siinä labran odotushuoneessa istuessa mun vieressä istui yksi mies joka haisi järkyttävän voimakkaasti partavedelle niin nousi jo ökä kurkkuun. Onneksi siirtyi siitä äkkiä pois mut sit viereen tuli teini, joka haisi tupakalle.. piti vaihtaa paikkaa :/
 
Akupunktiosta en osaa sanoa mitaan muuta kuin, etta minulla se paransi jannistyspaansaryn. Miksei siis myos pahoinvointiin auttaisi? :)

Muita nikseja on myos inkivaari tabletteina, niilla on kuulemma pahoinvointia laimentava vaikutus, ja/tai voi myos kysya pahoinvointilaaketta laakarilta.
 
Mulla on vissiin kans niitä harkkasupistuksia kun maha on välillä ihan kova. En kyllä muuten sitä hoksaa mut jos vahingossa satun kokeilemaan. Enpä hokannu neuvolassa mainita viime viikolla mitään. Pitäs vissiin seurailla onko niitä joka päivä...?
 
Mullakin on nyt pari harjoitussupistusta vissiin tullut. :eek: vatsa kovettuu, mutta en tunne mitään, paitsi ehkä pienen pientä painetta?

Esikoisesta alkoi suoraan kivualiaat supistukset puolen välin tienoilla, niin tää on ihan uutta mulle!
 
Joo-o. Saa nähdä kuinka käy :sad001 Tänään on supistanut kovaa ja kipeästi joten kyse varmaankin jo jostain muusta kuin harkoista. Vauvakin liikkunut ihan superpaljon tänään ja mulla on tunne että pienellä ei ole kaikki hyvin ja se huutaa apua. Illalla varmaan soitettava päivystykseen, että onko tässä muuta tehtävissä kuin vaan odottaa, että päättääkö pieni tulla jo pois :sad001 Rv 17+3 eli huonolta näyttää.
 
Tsemppiä PilvetönTaivas ja toivotaan, ettei kuitenkaan pieni päättäisi vielä tulla ulos. ❤

Minä soittaisin kyllä päivystykseen/ä-polille, mun mielestäni sieltä saa supistustenestolääkettä ainakin isommilla viikoilla?
 
Tsemppiä! Ehdottomasti ä.polille tarkistuttaa tilanne ja lääketta tarvittaessa
 
PilvetönTaivas, todellakin toivotaan että ei ole mistään vakavasta nyt kyse. Tsemppiä ja mars päivystykseen nyt! :Heartred
 
Kyllä tuo ois jo päivystysasia! Nopeasti kun toimii, niin supistukset voidaan saada loppumaan ajoissa. Tsemppiä!
 
Tsemppiä! Mäkin oon päivystyksen kannalla. Parempi se on mennä vaikka oliskin kaikki ok kuin jäädä kotiin murehtimaan.
 
Juu määki tuun sanoon että päivystykseen. Ne kattoo tilanteen ja en tiedä mutta josko ne voisi antaa sen piikin joka estää supistukset. Ei kannata arkailla ollenkaan vaan mennä paikalle. Ja aina kannattaa ns vähän liioitella kipuja jotta saat tutkimukset joilla saisit mielenrauhan. Kauheita neuvoja varmaan mutta pieni valkonen valhe mielenrauhasta on pieni pahe.
 
Järkky päänsärky jo kolmatta päivää. En tiiä johtuuko raskaudesta vai onko sittenkin hartiat jumissa, koska työskentelen kaupan kassalla. En oo vielä kerenny apteekkiin hakemaan lääkettä. Buranaa en oo uskaltanut ottaa.
Eilen saatoin tuntea ensimmäiset liikkeet. :Heartred
 
Oireet on kyllä tosiaan lähes kadonneet viikon sisällä. Toki edelleen välillä turvottaa ja tulee huonon olon kohtauksia, mutta välillä unohtaa kokonaan olevansa raskaana.:joyful: Muutaman kerran olen tuntenut masusta pieniä hipaisuja jo, jotka on tunnistanut oikeiksi liikkeiksi!♡
 
Mulla on nyt muutaman päivän aikana tullut muutama kipeä supistus. :/ terkka kyllä sanoi, että hyvin mahdollisesti alkaa myös tästä supistaa ajoissa, mutta että 15 viikolla!

Eilen kun imuroin ja ahersin niin tuli pari, että kai sitä pitää jättää kaikki turha pois ja olla neuvolaan yhteydessä jos vielä supistaa.. :/
 
Mulla on ihan järkyttävät selkäkivut aina iltaisin! Nyt rv 17+1.
Pitäisi kai olla välillä tekemättä mitään, mutta kun en osaa...
 
Mulla supisti josku 13-15 viikoilla aina ku jotain vähääkään teki enempi.. Nyt ne jääny pois mutta tullu järkyttävät liitoskivut tai niiksi niitä ainakin luulen. Het sellasta jomotusta tuolla alakerran nivelien kohalla että hyvä ku välillä pystyy kävellä. En ees osaa kuvailla kunnolla missä se kipu on tai miltä tuntuu, välillä jo miehelle sanoin että sellasta luukipua :grin
 
Takaisin
Top