2.kolmanneksen oireet / oireettomuus

Mulla on hyvin vähän ollut oireita koko raskausaikana. Nyt on ollut oikeestaan enää itkuherkkyyttä ja mielialavaihteluita :) Välillä iskee vielä väsy, muttei sekään oo ollut niin pahaa kuin viime raskaudessa.
Mun ei oikein tee mieli syödä yhtään mitään, mutta sit kuitenkin nälkääni ja tylsyyteeni napostelen jotain nopeeta, kuten riisimuroja.. :/ Sen takia sitten paino nousee, kun en tavallisesti syö tämmöistä hiilaripitoista ruokaa pahemmin.. Ehkä siis joku saamattomuus on nyt iskenyt, mutta toivottavasti sitä energiaakin alkaisi löytymään pian jostain :D
 
Mulla kans ollut todella vähän oireita koko raskausaikana. Edelleen ruuan jälkeen saattaa tulla etova olo, senkin jotenkin yhdistän veden juomiseen, kun juon ruuan aikana varmaan puoli litraa vettä lopuksi. Väsymys on kausittaista, jos päikkärit tulee nukuttua ni ne on heti muutaman tunnin ja kauhia koomatila jää päälle, ei piristä mihinkään suuntaan :D Närästää edelleen oikeestaan päivittäin. Bonuksena tullut pääkipu ja tätä ihanuutta on kestänyt nyt vajaan viikon verran, ja kyllä, jokapäiväistä herkkua on tämä :Heartred ihanaa.
 
Limakalvojen turvotus = jatkuva tukkoisuus, nyt myös nuha. Vihlontaa ja nipistelyä alavatsalla. Mitään ruokaa ei tee mieli mutta kumminkin nälkä vähän väliä. :) Isoja finnejä. Ei siis mitenkään hehkeän kukoistava olo...
 
Lonkat alkaa oleen siinä kunnossa että särkee koko ajan. Mulla on kaikissa menny lonkat huonoks tosi alussa. Onneks tänään on se neuvolalääkäri niin tarvii puhua noista. Kävely on kivuliasta. On se kiva kun paikat löystyy jo heti alussa.
 
Kyllä mielialat ainaki heittelee taas niin paljon,tuli huomattua aamul.olin jo iha ok lähössä salill miehen kans,sit vietii pojat pyöräl hoitoon,kummasti mieli muuttu ku tuntu ettei jaksa ajaakaa.siinä sit salil päin ajelles sanoin miehelle et taidan mennä kotiin,sit tajusin ettei oo avainta mukana mulla ja miehelläki jossai repun pohjalla...no se sit kiltisti sen mulle kaivo ja silti aloin marista ettei toi ainakaa kovin"kannustavaa"oo..:sad001 ja loppu tulos et porasin koko loppu matkan kotio pyöräillessä ja nyt istun sohvalla ja mietin WTF taas... :sad001 huoh...
Niin ja valkovuoto on edelleen runsasta..m
 
Mulla on valkovuoto tosi runsasta ollu koko aja ja tuntuu et haisee iha hirveelle
 
Pahoinvointi on vähentynyt huimasti viimeisen viikon aikana. Enää muutamaan kertaan päivässä tulee lievä huono-olo ja yökkäys refleksi, mutta oksentaa ei ole tarvinnut hetkeen. Ihana tunne!
Väsymys alkaa painaa kovasti jo nyt, sekä kohdun kasvusta aiheutuvat kivut pakottaa ottaa rauhassa.
 
Mielitekoja, maitoa joisi vaikka kuinka paljon.
Närästää, jopa vesi.
Väsyttää, vaikka hyvät yö-unet takana ja yölläkin pakko mennä vessaan.
Sit tissit kipeenä ja isona...
Vehnälle oon herkistynyt ja ummetus.
Nyt lonkan limapussin tulehdus ja piriformis lihas tulehtunut.
Myös karvat kasvaa extrapaljon.

Mitäpä sitä ei tekisi vauvan eteen, siis 'kärsin'. 3vauva tämä ja pahentuva vaan nmää oireet.
 
Mielitekoja, maitoa joisi vaikka kuinka paljon.
Närästää, jopa vesi.
Väsyttää, vaikka hyvät yö-unet takana ja yölläkin pakko mennä vessaan.
Sit tissit kipeenä ja isona...
Vehnälle oon herkistynyt ja ummetus.
Nyt lonkan limapussin tulehdus ja piriformis lihas tulehtunut.
Myös karvat kasvaa extrapaljon.

Mitäpä sitä ei tekisi vauvan eteen, siis 'kärsin'. 3vauva tämä ja pahentuva vaan nmää oireet.
Millai sulla toi kipu tuntuu lonkassa kun se on tulehtunu? Mullakin lonkkaongelmia meinaan.
 
Mulla on kuvattu toi lonkka aikoinaan. Tietty kohta on painaessa kipeä ja ilman painamista kuumottava kohta joka säteilee reiden sisä-osaan. Nyt on myös puutumista jalassa ja jopa kädessä saakka, oon varonut lonkkaan ja piriformis lihaskin on tulehtunut.
 
Ok. Ilkeetä varmaan tekee. Mulla se pysyy ihan tossa lonkassa. Välillä kipeytyy ja sattuu kävellessä ja välillä istuessa. Vihlovia kipuja enimmäkseen. En tiedä onko mulla vaan löysät paikat vai mitä sitten.
 
Moi,

mulle on nyt viimosen viikon (rv15) aikana ilmaantunut alavatsan kipuja, samankaltaisia jomotteluja ja/tai poltteluja kun menkkojen aikaan sekä ihan alkuraskaudessa. Kiinnostaisikin, että minkälaisia kasvu- ym. kipuja teillä on ollut? Mä pähkäilen että pitäiskö tässä soitella neuvolaan vai olisko nää ihan normaaleja kipuja tässä kohtaa. Ihan uuno olo kun ei oo aiemmalta kokemusta o_O.
 
Mimaalla, mulla on juurikin semmosia menkkamaisia juilimisia ollut pitkin viikkoa. Kohta vaihdellut alavatsassa monesti. Eilen kävin neuvolassa niin samalla varmistin että ovat normaaleja. Että ei tarvi huolestua. Ultrattiinkin ja pikkuiset möyri kovaa kyytiä mukana.
 
Kävin neuvolalääkärissä ja lääkäri määräsi kysymättä ja neuvottelematta 3,5viikkoa saikkua kun kerroin miten voin... Kerroin että musta tuntuu että tietyissä tilanteissa mua jo supistaa ja iltaisin mahassa tuntuu kova paineentunne ja maha on ihan kivikova. Mulla toki vaikuttaa raskas fyysinen työ, neljäs sektio ja yks hyvin ennenaikainen synnytys. Mutta oon jotenkin järkyttynyt että näin aikaisin on jo jäätävä saikulle, viikkoja tänään siis 16+5. :sad001
 
Täällä putkahti tänäaamuna herätessä uusi vaiva; melko äkänen alaselkä/häntäluukipu. En kyl ymmärrä mistä se tuli? Oon parina päivänä venytellyt pitkästä aikaa mutta ei kai se nyt semmosesta suuttunu... Toisaalta jouduin eilen istumaan pitkää päivää.
Nyt sattuu ihan koko ajan, en oo ottanut lääkettä ja mietin, onko parempi levätä vai mennä rauhalliselle kävelylle? Toivottavasti ei pahene, ei muuten kyl kestä mennä töihin! Onko yleensä raskausaikana tämmösiin lepo vai liikunta parempi apu?
 
Mä oon huomannu nyt muutamana päivänä et jos vaik kaupassa kävelee enemmän(niinku tänää) ja välil kyl muutenki nii menee tosta oikeelta puolelta navan kohalta ja alempaa(just siit sivust siis) iha kovaks menee ja pakko rauhottaa tahtia..mitä lie?!? :O muilla vastaavaa?
 
Saa90 Kuullostaa harjoitussupistukselta. Tai ainakin itsellä kohtu kovettuu juurikin tuollai. Välillä siis ihan muutenkin vaikka selällä maatessa huomaa, että kohtu on ihan kovettunut. Mulla alkoi viimeksikin noi jo aika aikaisin, mutta nyt tuntuu, että ollut melkein alusta asti :eek:
 
Niin ja mulla on välillä ollut kanssa noita häntäluukipuja tai se on lähinnä semmosta vihlontaa, joka alkaa yhtäkkiä ja loppuu sit itsestään jossain vaiheessa. Jotain löystymiskipuja tms? Mulla oli samoihin aikoihin myös lonkkasärkyä.
 
Varmasti vain harjotussuppareita. Mulla ei oo vielä tullut kertaakaan, tosin tytöstä kärsin koko loppuraskauden n. rv25 ylöspäin kipeistä harkkareista, joten saisivat pysyäkin poissa.

Aamusin kohtu on ihan kivikova ja maha ja selkä on tosi kipeet ja jumissa. Myös selällään nukkuminen tuntuu ko vähän ikävältä, ei pyörrytä kuitenkaan vielä.
 
Niin ja mulla on välillä ollut kanssa noita häntäluukipuja tai se on lähinnä semmosta vihlontaa, joka alkaa yhtäkkiä ja loppuu sit itsestään jossain vaiheessa. Jotain löystymiskipuja tms? Mulla oli samoihin aikoihin myös lonkkasärkyä.

Mulla myös välillä vihloo lonkkia ja häpyluuta. Oon ajatellut että ne on jotain liitoskipuja. Tulee ja menee itsekseen...
 
Takaisin
Top