1v. tytöt ja pojat

Turo-Eemil reilu 10kk; masu rv 33+0 ja tämä mami täytti 21 vuotta !
Kuva melkein kuukauden vanha;meidän Turo-Eemil tänään 11kk <3

Päivänsankarina
hurmaan ja veikistelen,
taaperran ja keikistelen
sanoja tapailen,
äitiä huhuilen,
menen piiloon ja kurkistan,
koko juhlapäivän touhuan,
illalla vasta väsähdän,
päkälampaani kanssa uneen nukahdan,
äidin kuulen sanovan:
nuku hyvin kulta,
aamulla saan taas hymyn sulta.

Tommosen runon laitoin 1v kutsu kortteihin 

Vaikkei meillä ihan vielä olla vuotta vanhoja kirjoittelen silti tänne puolelle.

Meillä synttäreitä juhlitaa lauantaina, virallinen päivä on sunnuntaina. Ihan pienellä porukalla juhlitaan, samalla kokoonpanolla kuin ristiäisissäkin. Hiukan erilaiset juhlat meillä on kun kahvitetaan siinä samalla sitten miehen nelikymppisetkin. Mies ei halunnut isoja kemuja niin aateltiin, että hoituu sitten samalla molemmat. Mut ei ihan joka miehellä oo nelikymppisillä merirosvoastioita ja coctail-tikkusiiliä emoticon . Niin ja sainpa päähäni yrittää koristella kakun marsipaanilla... en oo koskaan aikasemmin tehny mitään marsipaanista. Mut on mulla sentään varasuunnitelma, jos menee pieleen, ni käyn hakee mansikoita ja teen sen perus(tylsän) mansikkakakun.
Ostettiin pojalle etukäteen synttärilahjaks plaston mönkijä+peräkärry (sellanen pieni, jonka päälle ei voi istua), niin jaksaa siitä hetken innostua. Lauantaina kun saa lisää niin ei tuo sitten enää varmaan kiinnosta. Oli toinen niin söötti kun työnsi sitä lattialla niin että piti niistä kahvoista kiinni. Ja välillä piti pysähtyä ja kaasuttaa, siis sillai kädellä kun mopollakin ja tietty pitää nöön nöön ääntä emoticon .

Imetyksen lopetin tossa kolmisen viikkoa sitten. Meni ihmeen helpolla, et poika oli kyllä ihan valmis luopomaan tissistä. Viikon verran annoin kerran yössä pullosta maitoa ja sitten heräilyt loppus itellään. Nyt on nukuttu pari viikkoa täysiä yöunia, ihanaa!
Suunnitelmissa olis siirtää poika nukkumaan omaan huoneeseen. Tarvis vaan vielä hommata vaatekaappi ja jonkunlainen hyllykkö, niin sais lelut ja vaatteet omille paikoilleen sitten. Mohomaha tais siitä ikean stuva-sarjasta mainita. Mä kans tykästyin siihen heti kun sen näin, se vihree oli ihana. Mut luulen et meille ei sitä kuitenkan tuu. Mä kun haluun ison vaatekapin, siinä oli vaan sellanen pieni.

Hoitopöytä ja tuttipullo on meillä edelleen käytössä. Hoitopöytä on niin hyvä, kun poika vaan makaa siinä paikallaan. Saan ihan rauhassa rasvailla pojan siinä aamuin illoin. Ei siinä kyllä kaikkia vaippoja vaihdeta, lähinnä ne haisevat. Mut en oo vaan vielä halunnu siitä luopua, kun toinen siinä pysyy niin kiltisti. Tuttipullosta juodaan maito aina unille mennessä, muuten kaikki juodaan nokkamukista. Ja tuttiahan meillä ei koskaan käytetty...

Mitä vielä... Joo komppaan monia. IHANAA kun on kesä!!! Mitä te ootte pitäny pienillä päällä kun ootte ulkona näin kuumalla? Itellä niin väliä jos nahka vähän kärähtää, mut ei tuon pienen ihoa haluis polttaa.
Tänään taidetaan mennä käymään Myllyyn kun siellä ilmastointi toimii emoticon . Tarvii hakea loput synttärivermeet ja pienelle juhlakalulle shorsit, kun lupasivat vielä lauantaillekin lämmintä.

Heipä Hei!

1-vuotis synttärit lähestyy täälläkin... En vielä tiedä järjestetäänkö me ne virallisena päivänä 19.6 vai jätetäänkö myöhemmäksi. En mä kyllä muutenkaan aijo mitään isoja juhlia pitää. Panostetaan sitten kun neiti itsekin niiden päälle ymmärtää =). Meillä on parhaillaan lastenhuoneen "remppa" kesken, eikä se kauheesti näytä edistyvän kun ei miestä näy kotona. Päikkäreiden aikaan mä kun en yksin sitä saa kauheesti eteenpäin... Eikä kyllä kiinnostakkaan yksin sitä tehdä.

No, kuitenkin. Netta tosiaan kävelee jo aikapaljonkin. Päivä päivältä enemmän. Kontata ei enää kiinnosta kauheesti vaan mielummin ottaa kädestä kiinni ja kävelee niin...
Hoitopöytä ja sitteri eivät ole enää olleet puoleen vuoteen käytössä. Tuttipullo ja tutti ovat käytössä nukkumaan mennessä. Eivät muuten. Tuttipullon voisi jättää pian pois, mutta näillä helteillä sitä en tee. Parempi kun saa nestettä paljon.

Meillä iho-ongelmat jatkuvat ja menemmekin huomenna ihotautilääkärille.
Saatiin paikka perhepäivähoitajalle. Nyt pitäs vielä sitten löytää se kunnon työpaikka... XD Työnhaku kyllä kovasti käynnissä.

Ihana kun on lämmin. Pitkiä aikoja en vain uskalla olla ulkona neidin kanssa, kun se rupee heti hikoilemaan. Meillä tuo takaterassi on vielä niin älyttömän kuuma (eilen näytti mittari siinä +49 astetta). Siis aurinkohan siihen paistaa, puskat tekee niin suojaisen paikan eikä tuo aurinkovarjo kauheesti tuossa auta. Papu82: Mä oon pitäny neidillä päällä ohutta pitkähihaista paitaa ja ohuita housuja. Jos hiekkalaatikolle/nurmikolle ollaan menty niin sitten on vähän paksummat housut + tietenkin hattu...
Käyttääkö muut muuten enää bodyja? Mä oon heivannu ne kaikki jo pois...

Taisinkohan olla minä joka sanoi, että mansikka kakku perus tylsä kakku ? 
En muista, voi olla; mutta  silti se on maailman paras kakku ! <3 mikään ei voi mennä pieleen [:
Että en mä sillä pahaa meinannu !

Papu82 voi  luoja ! Olis meidänkin poika rauhassa kun vaippaa vaihdetaan; mutta ei. Sen saa lennossa tehdä ja silti tulee huutoa kun kestää liika kauan .

Meillä oli eilen  30 astetta varjossa ! ja kun meillä ei nukuta kun ulkona niin huh heijaaaa; ei paljon päikkäreitä nukuttu. Kokeilin nukuttaa ulos ja  kun nukahti koitin tuoda vaunuilla sisälle niin se oli sen 15 min ja heräs. Miten voi olla ! :D
Meillä oli  T-E:llä päällä lyhyt hihainen ja shortisit ja niin on nytkin. . . 

Yö oli tuskaa. T-E yski koko yön. Onneksi yskä oli sellasta kuiva yskää eikä lima yskää . . .  kokeilin yöllä antaa yskänlääkettäkin; jotta sais paremmin nukuttua.. . .
 ja kun meidän makkarit yläkerrassa niin voin kertoa, että pikkusen oli hikinen yö ! JA tämä maha tähän helteeseen lisää! Ei kiva yhdistelmä.

huh hellettä,mutta en valita! on tätä ootettukin :P

sitteri ja hoitotaso on ollu kaapissa jo piiiitkään :) ei puhettakaan että pysyis paikallaan jossain hoitotasolla..me vaihdetaan vaippa niin et jami istuu sylissä.
tutti on vielä käytössä,pää osin öisin ja sit kauppareissuilla ja autossa..tuttipullo on enää illalla ja yöllä käytössä ja miehen kans puhuttiin,että josko jätettäs kokonaan tuttipullo poikkee..

vaateongelma on tosiaan..mitä aina laittas pojalle päälle..meillä paistaa aamusta iltaan aurinko takapihalla joten lämpötila nousee aika kovaks..etupihalla on varjosampaa ja siellä oon pitäny jamilla ihan t-paitaa ja sortseja näin lämpösillä keleillä ja tietty hattu on aina päässä:) aattelin että vois ostaa jamille sellasen kumiammeen tonne ulos kesäks,jos ei rantsuun jaksa ihan aina lähtee..voi siellä sit vilvotella..
bodyistä: meillä on vielä käytössä,ja meinasin käyttää niin kauan kun noi sopii päälle..vaan en enää osta lisää niitä,t-paitoja jne jos alkais käyttää siitä etiäpäin :)

mansikkakakku on ihan paras kakku! ei tylsä minust lainkaan :)

jees,vaan jos lähtis tekeen päivän hommat nyt kun jami nukkuu(saa rauhas tehä asioita :D) palaillaan! :)

Meillä on hoitopöytä edelleen käytössä, pääasiassa vaan aamu- ja iltatoimet siinä tehään, päivisin vaippa vaihtuu missä millonki, joskus myös hoitopöydällä. Meillä neiti kans on alkanu taas viihtymään siinä pöydällä uudestaan, ku välillä oli se vaihe, et piti koko ajan kääntyä ja nousta istumaan ja mitä ikinä. Mut nyt ku kaikki taidot osataan jo eikä ne oo enää niin jänniä, ni maltetaan taas paremmin köllötellä se hetki selällään. Varsinki noi aamu- ja iltatoimet on viime aikoina hoitunu siinä pöydällä tosi kivuttomasti, varsinki, jos neiti saa samalla tutkiskella jotain kivaa rasvapurnukkaa tms.

Muutenki on tarkotus pitää hoitopöytä tossa pikkusiskoa tai -veljeä oottamassa, vaikkei oo vielä moista edes tilauksessa. Meil on hoitopöytä kodinhoitohuoneessa, ja siel on sille just sopiva paikka. Toi pöytä on oikeen sellanen iso ja raskas systeemi, ei mikään siro taso, peruja mun omalta vauva-ajalta.

Tuttia meillä käytetään nukkumisen yhteydessä lähinnä, ja joskus ku ollaan poissa kotoa ja tarvii rauhottaa neiti nopeesti. Tuttipulloa ei käytetä, mutta tissiä kyllä edelleen :D Sitterin annoin jo lainaan muualle maaliskuussa, kun se muutenkin tammikuusta lähtien oli toiminu lähinnä kiipeilytelineenä.

Ulkona meillä on nyt pääasiassa käytössä tollanen pitkähihanen UV-paita, jonka neiti sai kummitädiltä synttärilahjaks ja päässä UV-kesähattu, jonka toin Tallinnasta. Jaloissa on vaihdellen legginsit tai välillä vaan vaippa. Oon sit laittanu aurinkorasvaa paljaille alueille. Mut pääasiassa pyritään olemaan varjossa niin paljon kun mahollista, ainaki keskellä päivää. Tänään mies kävi ostamassa myös vaunuihin sellasen päivänvarjon. Joka tosin oli valmiiks jo vähä rikki, joten menee vaihtoon.

Me ei varsinaisesti ostettu neidille mitään 1 vee lahjaa. Tai no, ostin edellisellä viikolla nuppipalapeleja Tallinnasta, ja sit synttöreitä seuraavana päivänä ostettiin Plaston kävelykärry ulos. Et jos se vaik oli sit se lahja...

Meillä mä käytän vielä tosi paljon bodyja . .. 

T-E niin vauhdikas kaveri, että en tykkää jos selkä loistaa . . .  mutta en
enempää osta, mutta nämä bodyt käytetään niin kauan kun mahtuu.

Eilen saapui Turo-Eemil liukumäki, jonka ostin synttäri lahjaksi. Pikkusen
 T-E rakastaa sitä !  Ei muuta tekisikään kun laskettelisi. . . 

Tänään olis sitten jätkän 1-v kuvaukset  . . . 

Tuntuu, että toistan vaan itteeni, mutta edelleenkin samaa virttä; Turo-Eemil on ihan mahdoton !
Roikkuu koko ajan nykyään mun jalassa; haluaa syliin. Kun otan syliin
halaa ensin ihanasti, sitten repii mua hiuksista ja aivan tahallaan ! Sen oikein
huomaa herran ilmeestä . . . 
No sitte mä karjun pää punasena 7000  kertaa että ei saa ja noppaan sormille; niin alkaa kikatus; sitten lasken pojan sylistä ja se menee tekee samaa koirille ! 
Siis repii tahallaan karvoista; kun kiellän ja noppaan niin taas alkaa kikatus ! 
 Mutta kun en huomaa tai ole huomaavani loppuu teko kun seinään . . . 
kumpiko sitten parempi  ? 
Kun en mä nyt halua, että koirat luulee, että sallin heidän "rääkkäyksen" ja en sano
mitään . . . .

Sama kun T-E vetelee johtoja pistorasiasta; aina kielletään ja noppaus sormille jos
ei usko (kun yleensä ei usko) Alkaa herra kikattaa ihan täysillä ja lähtee kohti
keittiötä, jossa seuraavaksi vetääkin koirien ruoka kupit alas . . .
Sitten onkin vuorossa kaappien levittämistä, wc-ankan ruokkimista tuteilla, leuluilla
ja mikä ny käteen sattuukin osumaan jne. . .
siis tää lista on loputon !
Pikku hiljaa rupee väsymään

On ihanaa olla Turo-Eemilin kanssa ja hääräillä toisen kanssa kaikkea mahdollista, mutta kun toinen vaan on niin villi ja eläväinen ! ! ! !
Ja tähän väliin vielä toinenkin vauva ? omg !

oltiin keskiviikkona illalla grillailemassa meidän tulevan vauvan
kummien luona (heillä  pian 5kk:n ikäinen poika)  Aiemmin taisinkin kertoa, kun T-E sielä hajotti sen takan edessä olevan palosuoja lasin; no tällä kertaa mies otti  Turo-Eemilin syliin ja oltiin siinä lähdössä; mies hetkeksi käänsi selkään ja PAM mariskooli oli ihan pillunpäreinä lattialla  . . . . huoh.
Että mua nolotti; jo toinen mitä poika sielä hajottaa . .  
Meidän pitää ens kerralla viedä niille joku "lahja"

Noh , ehkä tämä tästä . . . 

gibsoni; no ei varmaan kiinnosta tehdä yksin minkään sortin remppaa !
Ymmärrän aivan täysin . . . 

On hienoa, että mies sai sen vaki työpaikan, enkä sinällään valita; hyvä, tosi hyvä palkka ja saataisiin vaikka heti talo lainaa jos halutaan jne. mutta mies lähtee töihin siinä kuuden aikana ja koskaan en tiedä koska tulee ! No joo raksa hommat vähä sellasia, että se asia tehdään loppuun vaikka lyö sen puoli 4; mutta kun  ärsyttäää !Kiva odotella ruuan kanssa tunti tolkulla, että koskahan tänään tulis kotiin  . . .  Tekeekö paljon ylitöitä tänään? Ja kun miehellä on tapana, että soittaa ja ilmoittaa vasta sitten kun lähtee töistä . . . olis kiva jos vois ilmoittaa ajoissa.  Etten ole ehtinyt sopia jotain  ja muutenkin ! Ei mies oikein näe T-E:täkään kun illlalla sen muutaman tunnin ja  sitte vkl . . . 
Ihmekään kun poika roikkuu koko ajan mussa kiinni . . . 
Ja kun mies on vielä sellanen työ narkkis ! Jos pomo sanoo, että saa tehdä ylitöitä jos haluaa niin mies ottaa sen niin , että nyt pitää tehdä yli töitä.... Ja sama kun niiden
pomo oli sanonu, että juhannuksen jälkeen saa pitää viikonloman jos haluaa; mutta saa töihinkin mennä. Niin mies ensin mulle hehkutti, että jee viikon loma; nii nyt seuraavassa kääntessä " jos pitäs vaan vaikka pari päivää lomaa ja olis muuten töissä"  ARGH !

mutta ei auta valitttaaa . . . 

Tuntuu muutenkin, että tämä päivä sellanen, että kaikki ottaa aivoon kun yön nukuin TOSI huonosti ja T-E tekee mitä tekee . . . 

Hei taas pitkästä aikaa!

Saanen kait myös kirjoittaa jo tälle topicille, kun Ronin 1v synttäreihin on 2,5vkoa? :) SIIS 2,5 VI*UN VIIKKOA JA MUN VAUVVA ON 1V!?? O.o Luoja kun aika mennyt nopeasti.. Mutta joka hetkestä olen nauttinut! <3

Mikä kiire teillä jollain, esim mohomahalla, on päästä kaikista oheistuotteista eroon? Tutista, tuttipullosta, sitteristä ja hoitopöydästä? Taisiis kun ihmettelen vaan, että heti kun mukelo on 1v, niin pitäis ottaa tutti pois ja pullo ja kaikki muukin pois? Enkä mä nyt pahalla.. Meillä syödään tuttia, kyllä, ainoastaan nukkumaan mentäessä ja jos iso itku tulöee niin lohdutukseksi. Autossa ja kaupassa se on mukana, mutta mun laukussa. Meillä juodaan tuttipullosta, kyllä, mutta vain ja ainoastaan yöunille mentäessä. Kaikki muut maidot juodaan nokkamukista, jopa päiväunille mentäessä maidot/ vedet tulee nokkiksesta. Myöskin käytössä edelleen hoitopöytä, se on pirun kätevä, ei tartte selkää rasittaa kyykkimällä jossain kumarassa vaihtaen vaippaa ja niinkuin joku aiemmin sanoikin, niin nyt kun laps taas malttaa sen vaipanvaihdon verran olla paikallansa, niin mikäettei! Ja kun meidän hoitopöydän alatasollakin on kaikki vaipat ja muut niin kätevästi, niin ei tarvii kaappitilaa alkaa raivaamaan! :) Sitteri on kyllä pistetty kasaan ja annettu etiäpäinkin jo aika päivää sitten, sillon kun roni oppi nousemaan seisomaan ja kiipeilemään sen päälle, niin lähti samointein! Leikkimatto lähtikin jo silloin kun poju alkoi ryömimään, eli 5kk ikäisenä!

Nomutta juu, kaikki tyylillänsä!

Pottaa ei ole vieläkään, mutta ajateltiin pyytää miehen äidiltä Ronille 1v lahjaksi siihen rahat, niin saadaan sekin. Ja nimenomaan rahana, tiedä millasen se menee ostamaan, voidaan sitten valita just sen mallinen ja värinen kun halutaan! :)) Mitennii oon tarkka, enkä luota anoppiini? :D
Mitäpä muuta, töissä menee kivasti! Jos nyt en oo tänne maininnu ja niillekin jotka ei fb:ssä ole tai seuraa, niin oon ilta- ja vklvuoroja tehnyt 11.4. lähtien Prisman kassalla, jolloin mies tai mun vanhemmat on Ronin kanssa! Tykkään oikeasti siitä, näkee ihmisiä ja ennenkaikkea, saa rahaa! Ja meilläkun on vielä sellainen lisätyövuoro-kalenteri mihin voi kirjoittaa nimensä niille päiville kun pääsis menemään, niin rahanahneena oon sit ottanut 2 krtaa lukuunottamatta kaikki lisävuorot mitä on soitettu ja pyydetty tulemaan! Viime kuussa olin laskenu, että saan kuukauden vuoroista jonkun 500 käteen, niin sainkin kahden viikon, eli 7 vuoron, ajalta sen melkein 450€ ::D on aika iso lisä tuloihin tollaset summat.. ja ens viikon palkkapäivää odotan kuin kuuta nousevaa, kun saan koko kuukauden palkan!

Pulina82, missä oot teettänyt kakkukuvan omasta kuvasta?

Ronin 1v synttäreistä tulee isot, kahtena päivänä juhlitaan, oikeana 29.6. ja saman viikon su 3.7. Yli 30 kutsua ollaan laitettu.. Me ostettiin lahjaksi uima-allas, ihanan pieni, halkaisija on 85cm ja korkeus 25cm, mahtuu parvekkeelle, kevyt kuljettaa mökille ja mummoloihin :)

Ihan outoa olla kahden pojun kanssa nyt 9pv, kun vietiin ukkoeilen Vekaranjärvelle kertausharjoituksiin! Niin hiljaista.. Mut tekee ihan hyvää varmasti meidän olla erossa, niin jaksetaan taas katsella toisiamme :D

Ja hei, onko täälä joku jo laittanut taaperolleen tyynyn? Sen pienen ja ohuen, mitä kaupasta saa? Oon miettinyt, josko Ronille laittaisin, kun tuntuu että hakee nykyään aina päänsä alle jotain paksumpaa.. :o

Niin ja nyt kun on lämmin, niin puen ronille ulos shortsit, t-paidan ja huivin, lippiksen, kalastajahatun ja arskat. Aurinkorasvaa sitten niihin paikkoihin mitkä on paljaana! Sisällä sama setti ilman hattuja tai sitten t-paidalla tai vaippasilteen. Niin ja bodyja käytetään, mun mielestä nekin on käteviä eikä vilku selkä / maha.

Jasso, jospa menis suihkuun ja syömään ja lähtis illaks töihin, ah siellä on ihanan viileää!! Kaveri tulee Ronin seuraksi ja laittamaan sen nukkumaan. Huomenna tuo meneekin koko päiväksi kummisedällensä ja sen tyttöystävälle, kun mulla on 9h työpäivä! :)

Lämmintä kesää kaikille! :)

Jenni mä ymmärrän sua niin hyvin, T-E kuulostaa ihan samanlaiselta vintiöltä ku meidän Petteri, vaan sillä erotuksella että petu on vanhempi ja temput sen mukana tyhmempiä vai voisko sanoa että kekseliäämpiä emoticon Ja en nyt halua mitenkään sua masentaa mutta ei se kahden kanssa ainakaan helpompaa tule olemaan, mutta jospa teidän neiti sitten olis vähän rauhallisempaa lajia :)
Meidän jätkän viimesin temppu, ei kylläkään mikään pahimmasta päästä mutta ärsyttää silti, on että parvekkeella ollessaan oli nyppinyt joka ikisen orvokin kukan irti ja viskonu ne kaiteen yli maahan, se siitä nätistä puskasta :/

Bodyt on meilläkin vielä käytössä, ainakin siihen asti kun mahtuu, mutta nyt myös paljon t-paitoja ollu ja äiti oli ostanut Iidalle suloisen nalle puh topin kirppikseltä emoticon

Taatu meillä ainakin Iidalla on jo oma tyyny, juurikin sellainen lasten litteempi malli.. ja jos oon neidin joskus yöllä nostanut viereen nukkumaan niin kyllä se sieltä aina jonkun tyynyn ittelleen kaivaa ennenku malttaa nukkua.

Meillä ei vielä varsinaisesti kävellä, seistään kyllä ilman tukea joka päivä vähän enemmän ja jos olen ottamassa vastaan niin sitten saattaa sen pari askelta ottaa mutta itsekseen ei vielä ole uskaltanut. Kaikki valmiudet kyllä kävelylle löytyy mutta se uskallus vielä puuttuu :)

Tänään Iida ensimmäisen kerran sanoi veljensä nimen, kysyin että missä Petteri on? Ja neiti katseli hetken ympärilleen ihmeissään ja alkoi sitten huhuilemaan peteii, peteii :D Niin suloinen <3

Ihanaa mulla on koko viikonloppu vapaana, ei ookkaan vähään aikaan ollut aina oon ollu lauantain tai sunnuntain töissä. Lauantai menee varmaan kyllä siivoillessa ja laiskotellessa mutta jos vaikka sunnuntaina sitten keksis jotain kivaa lasten kanssa, tosin mun tuurilla sitten on joku hirvee ukkosmyräkkä :D
Sain tänään töistä pari elokuvalippua pomolta, oli tossa reilu viikko sitten vähän hässäkkää kentällä kun oli se joku ulosmarssi ja oli sitten pikkuisen kiirus kaikilla. Saatiin sitten kaikki jotka oli silloin vuorossa niin pari leffalippua kiitokseksi, ihan kiva ylläri :) Jos vaikka sais tuon isännän houkuteltua kaveriksi ja vietettäis sellanen aikuisten ilta ulkona ilman muksuja :D

Taatu: Nea ei suostunut imemään tuttia, joten miks sitä väkisin oisin sille tuputtanu? Tuttipullolla alko vaan leikkiminen, eikä siitä enää juotu mitään. Hoitopöydällä ei oo pysyny paikoillaan sen jälkeen kun yritti opetella kääntymään, joten mitä me silläkään. Lisäks Nea alko kiipeileen sinne alimmaiselle hyllylle, ja se hoitopöytä seiso vaan sellasten putkien varassa niinku jossai teltoissakin on, joten se ei ois kestäny ehjänä. Sitterissä meillä ei oo koskaan tehty muuta kun syöty soseita eli sillon 4kk iässä se hommattiin ja syöttötuolin hommaamisen jälkeen sillä ei mitään tehty, Nea ei siinä koskaan viihtyny. Se ei oo paikoillaan olija.
Lisäks tutit aiheuttaa purentavirheitä, hoitopöytä ja sitteri ei ainakaan kehitä motoriikkaa yhtään. Hammaslääkäriltä voi kysellä tuttipullon käytöstä. Meillä ollaan nykyään ilman vaippaa, unien ajaks laitetaan vaippa ja sekin on yleensä housumallia, jonka saa pujotettua jo tytön istuessa potalla.

Bodeja meillä on vielä kaapissa, nekin lähinnä odottamassa että jää pieneks. Hyvin harvoin niitä käytetään. Nyt on t-paidat, mekot ja topit melkein aina päällä. Aurinkorasvaa alan laittaa vasta ens kesänä, joten näin kuumalla ei ulkona olla kun vasta illalla.

Papu82 ihanat merirosvo-40v :D

Henniv:n Jamilla on ihana isin kalakaveri hattu! Komppaan sua siinä, että en kyllä valita tästä kuumuudesta, niin ihanaa! Mä kuljen melkein 24/7 bikineissä, kun meillä tuppaa olee pari astetta lämpimämpää sisällä mitä ulkona...

Neakin lähti käveleen toissapäivänä!  Nyt kävelee pääasiassa vaan ihmiseltä ihmiselle, mutta välillä yllättää ja kävelee jonkun pehmeen huonekalun tms. luo. Lisäks se on alkanu kiipeilee rahien päälle istumaan. Sohva on vielä liian korkea sille. Kaikkein kivoin leikki taitaa olla kuti kuti, kun se osaa sen sanoa ja tehdä. Arvaatte varmaan, että kaikki sukulaisiakin myöten on nyt kutitettu päästä varpaisiin :D

Joo mä tiedän, ettei tää helpommaksi muutu tää elämä 
Mutta se on nyt myöhästä valittaa

Ihana Iida <3 !

Meilläkin T-E tänään sanoi ihan selvästi äiti kun hain sen päikkäreiltä vaunuista <3

Meillä tulee kans isot 1 vuotis bailut . . . 

Siiiiiiiiiis tuli niiiin ihania  kuvia T-E:stä että voi luoja! <3
En malta odottaa, että saan kaikki koevedokset ja ennenkaikkea kuvat teetettyä !

Mä kans pyydän lahjaksi potan T-E:n kummeilta . . . 
Mutta en jaksa enkä halua sen kans kiirehtiä . . . nyt kesän mittaan sen homman sitten aloitan . . . 
mohomaha kun Nea on ilman vaippaa, ilmoittaako koska on hätä ? Vai mistä sä tiedät viedä sen potalle?

Meilläkin tyyny ollu käytössä jo varmaan kuukauden verta; mutta T- E nukkuumitä ihmeellisimmissä asennoissa; että tyyny on lähinnä jaloille

voi ie miten ihania noi ranskikset on <3 ja tottahan on ihana tyttönenkin vieres :)

meillä on sellanen pinnasängyn päälle laitettava hoitotaso mut se on jo varmaa puol vuotta ollu pöydän päällä ja siis edelleen käytös kun ainoo paikka missä tuo herra on rauhassa, varsinkin kun saa tutkia jtn rasvaputeleita tms samal ku vaihdetaan vaippaa... tutti myös käytös unilla ja lohtuna ja tietty reissussa. tuttipullot on jääny kokonaan pois joskus about kaks kuukautta sitten...ja pottailtu on tosiaa siittä 8kk iästä alkaen mut vaipat on kuiteski edelleen koko aika, paitsi nyt on päässyt vähän kiku paljaana pihalla tepsutteleen iltaisin :)

meillä oli keskiviikkona 1-vuotisneuvola. Kimi sai ne 3 rokotetta, mut onneks ei mitään kummempaa tullut niistä, vähän lämpöä ja toiseen reiteen jumalaton patti mut yhtään ei oo kiukkunen ollu vaan ihan normi vilkas itsensä :) paino oli 11,3kg (paino meni tasan 0-käyrällä) ja pituutta 79cm (+1-käyrällä). 

Hei, mitä aurinkorasvaa te ootte laittanu pikkusille? kun kun, mä jostain luin ja viä apteekista tiedustelin niin aurinkorasvaa ei suositella alle 3-vuotiaille muuta kun äärimmäisen pakon edessä...en sitte tiä et miks näin mut mut... ja toisaalta kyllä vähä ihmettelin ku apteekiskin myytiin baby sun lotionia... 

voi vitsi, mä oon niin saamaton et enoo viäkää saanu aikaseks varattua kimille 1-vuotiskuvaan aikaa... :S oma vika. 

Jenni90: en mä oikeestaan tiedäkkään, välillä näkee kyllä ilmeistä tai keskittymisestä tai ihan vaan siitä että tulee yhtäkkiä hiljasta, että on aika mennä potalle. Meillä on pääsääntösesti samat systeemit käytössä kun koirillakin aikoinaan, että syömisen, nukkumisen ja leikkimisen jälkeen potalle (koiria ei oo kyllä opetettu potalle :D). Jos se vahinko sattuu jonnekkin muualle niin tyttö kuskataan potalle istumaan ja sanotaan että pissa tehdään pottaan, ei lattialle. Niin se koirillekkin aikoinaan toimi, että ne kuskattiin paperin päälle jos vahinko kävi. Ei turhia istuntoja kyllä oo ollu kun ihan muutama tässä koko treenaamisen aikana... Mattoja meillä ei oo siis nyt lattiassa. Ja aina kun hädät tulee pottaan niin kehutaan ja näytetään/kerrotaan mitä sinne tuli. Vahinkojen sattuessa oppii itekkin paremmin sisäistään sen, että nyt oli pissahätä ja pissaa on nyt lattialla. Tyylejä on monia, mutta meillä mennään näin :)

Mims: vauva-lehti 5/2010
"Alle kaksivuotiaille lapsille ei suositella lainkaan auringonsuojavoiteita, sillä parhaat asiantuntijatkaan eivät ole yksimielisiä siitä, ovatko jotkut voiteet haitallisia vai eivät. On silti selvää, että suojavoiteet ovat aina pienempi paha kuin palaminen. Varsinkin etelän auringossa suojavoiteet ovat välttämättömyys, sillä aurinkosuojavaatteet eivät suojaa esimerkiksi kasvoja tai kädenselkiä.
Lapselle on perinteisesti suositeltu fysikaaliseen suojaan perustuvia auringonsuojavoiteita. Fysikaaliset suojavoiteet eivät imeydy kehoon, vaan ne muodostavat ihon pinnalle auringonsäteitä suodattavan kalvon.
Fysikaalisten suodinten teho perustuu joko titaanidioksidiin tai sinkkioksidiin. Kumpikaan niistä ei kuitenkaan suodata säteitä yhtä tehokkaasti kuin kemialliseen suojaan perustuvat voiteet. Fysikaaliset voiteet riittävät suojaamaan ihoa Suomen kesässä. Miinuspuolena on, että fysikaaliseen suojaan perustuvia voiteita on hankala levittää tasaisesti. Lisäksi jotkut asiantuntijat pitävät fysikaalisissa suojavoiteissa olevia mikroskooppisen pieniä nanopartikkeleita ihmiskeholle haitallisina.
Myöskään kemialliseen suojaan perustuvia aurinkovoiteita ei ole pidetty lapsille sopivina, koska ne sisältävät niin sanottuja hormoonihäiritsijöitä."

Niin no, noita aurinkovoiteita ei varmaankaan suositella siks, koska kukaan ei anna alle 2-vuotiasta lastaan testattavaks. Eli siis niitä ei oo testattu noin pienillä lapsilla. Mutta mä oon todennu, että parempi tosiaan käyttää kun olla käyttämättä, kun me ollaan yleensäkin lenkillä 11 - 12 aikaan eli keskellä pahinta uv-säteilyaikaa. Nyt tosin sain aurinkovarjon rattaisiin, että ehkä ei enää tarvii niin paljon rasvailla.

Me ollaan viime päivinä keskitytty potalla käymisen lisäks käymään ihan pöntöllä. Neti käy siinä mieluummin, meillä ei oo mitään pienentäjää tms. mut nostan neidin vaan oytyn reunalle istumaan ja pidän siinä ettei putoo pönttöön. Aina tulee pissa ja moneti myös kakka. Potalla ei meinaa malttaa istua, mut pöntöllä kyllä.

Ja bodyja meilläkin käytetään aina välillä, jos sattuu asukokonaisuuteen sopimaan :D

ihanan kesäisiä kuvia kaikilla :)

eilen käytiin Jamin kanssa heittämässä talviturkit järvessä pois! :) jami tykkäs olla rantsulla ihan hirveesti..voi olla että asutaan siellä siis näinä lämpiminä päivinä :D
mä oon käyttäny aurinkorasvaa kyllä Jamilla..toi ei aloillaan pysy,että aina oltaisiin varjossa ja en halua kiusata toista sillä,että pitäisin pitkähihasia paitoja pitkiä housuja näillä helteillä päällä..tuolla on hikinäppyä iho täynnä,kun koko aika on ihan nihkee ja hikinen,voi raukkaa!

meillä on ollu jo jonkin aikaa käytössä sellanen vauvantyyny..littee,pikkasen nousee patjasta :)

mä oon siirtyny jamin kanssa nyt tällä viikolla pikkuhiljaa tavis maitoon..ei tarvii nannia raahata selkä väärällään kaupasta :D

hih,juu Jamista tulee isin hyvä kalakaveri kun löydetään sopivat pelastusliivit jamille,nii sit pääsee veneen kyytiin :)

Meillä käytetään hoitopöytää edelleen, vaihtelevin tuloksin. Monesti poika pysyy siinä ihan hyvin selällään mut joskus väkisin haluaa kääntyä ja nousta istumaan.. Mut en jotenkin hahmota miten kakkavaipan sais muuten vaihdettua ;) Potta saatiin synttärilahjaks ja sitä on käytetty päivittäin, melkein aina sinne pissa tuleekin, mut en silti usko et poika on älynny mistä siinä on kyse.. Ei esim. oo vielä pippeliään "löytäny"..Välillä työntää käden pissasuihkuun ja ihmettelee kovasti mist se neste tuli. Mut jatketaan harjoittelua :)
Tuttia tai pulloa poika ei oo koskaan syöny joten niistä ei tarvi vierottautua. Meillä ykkösjuttu on rätti, joka lohduttaa kun tulee itku ja pitää olla kädessä kun käy nukkumaan .

Ulkoillessa käytän aurinkorasvaa, ostin apteekista Eucerin Kids micropigment sun lotion-voidetta. Se ei imeydy ihoon. Ei ne tosiaan siellä periaatteessa suositellu mitään käytettäväksi, mut kyllä mä käytän, varsinkin sit ulkomailla.

Bodeja käytetään edelleen, ne on ihan parhaita.. 3 t-paitaa poika omistaa tällä hetkellä, muut paidat on bodeja :) Käytän niitä varmaan niin kauan et 86 koko jää pieneks ..
Valokuvakakun tilasin tuolta:
http://www.anninjuhla.fi/hinnasto_kuvakakut.html
Kakku tehtiin Hesassa mut hain sen Tikkurilasta. Kattelin myös erikseen ostettavia kakkukuvia, mut kun olin jo päättäny et tilaan myös kakun niin tuolla se oli halvinta!!

Takaisin