Ärsytyksen ärsytykset :D

Miten te nukutte?
Mulla menee nimittäin kohta hermo ja järki tällä nukkumisella.. alkuraskauden väsymys hävinnyt ja unet ihan todella katkonaista poukkelehtimista koko yön. Tuntuu että en ehdi yön aikana käydä sikeässä unessa laisinkaan.

Uniongelmia on kyllä ollut mulla jo esikoisen syntymästä saakka, eli yli 5 vuotta ja moneen otteeseen lääkitystäkin ollut mukana käytössä.
Suunta kuitenkin ollut hiljalleen parempaan päin ja olen nyt melkein 6kk ollut ilman edes melatoniinia millä "vieroittauduin" ketipinoirista..
Mutta nyt on taas mennyt tämä nukkuminen tosi vaikeaksi. Energia ei riitä ja huolettaa jo valmiiksi että miten sitten vauvan kanssa taas valvomisen jaksaa kun nyt jo menee unet näin vähiin ja kerrytän univelkaa.. :(

Nukkuisin jos toi meidän pienin muksu nukkuis... Nukahdan alle aika yksikön, vessassa ei ainakaan vielä tarvii yöllä käydä ja omasta mielestäni nukun sen minkä nukun syvää unta! Innolla odotan että toi tyttö saa hampaat tehtyä ja saadaan taas nukkua...

Mä oon kuolemanväsynyt, mutta silti heräilen aamuyöllä ja sitten pyöritään tunti, kun ei uni tuu. Melkei joka aamu herään ällöttävän aikasin, koska on päästävä vessaan ja sitten taas ei uni tuu. Ehkä mä alan ymmärtää, miks oon päivisin niin väsynyt, ettei meinaa jaksaa.

Täällä nukkuminen voisi myös olla vähän parempaa. Välillä nukahtaminen on vaikeaa ja saattaa mennä tunti ennen kuin nukahdan. Yleensä aamu 6 on noustava vessaan, ja sen jälkeen pyörin sängyssä 1,5 - 2h kunnes nukahdan. Onneksi esikoinen on aina ollut hyvä nukkuja ja heräilee vasta 10 aikaan, kerkeää itse vielä hetken nukkua kun vihdoin ja viimein nukahdan pyörimisen ja hyörimisen jälkeen.

Mä saatan toisinaan herätä yöllä tunniksi tai pariksi pyöriskelemään... Silloin oon ottanut edellisenä päivänä liian makoisat päikkärit esikoisen kanssa :grin toki raskauskin varmasti vaikuttaa... Kai se on valmistautumista tulevaan vauvan kanssa valvomiseen.

äitix4 tuttu tunne, mä imetän viel yölläki ni unet kortil, nousen ennen klo 05 joka aamu ja päikkärei harvoin. vessas saa ravata yölläki. kunha tyttö lopettaa rinnan syönnin, alkaa nukkuu koko yöt putkee ni huokasen mikäli tapahtuu ennen kevättä inshaAllah.

Olen tottunut nukkumaan mahalla tai kyljellä. Nyt tullut tilanne (jo nyt) että noissa asennoissa nukkumisesta ei tule mitään.
Selällä en osaa nukkua,mutta nyt (ainakin tällä hetkellä) ainoa asento. Siksi unet huonot ja todella pätkissä ja sen kyllä huomaa.

Ei prkl! Mittasin verensokerit nyt aamulla ja pamahti mittariin 6,7 (maks muistaakseni 5,5(6)) ei hemmetti jos taas radia pukkaa!!! O.o en haluuuu:( ärsytystä kerrakseen...

Mua pelottaa jo etukäteen mitä meidän öistä tulee kun masu kasvaa ja hyvää nukkuma-asentoa alkaa olla vaikeampi löytää. Nukun nimittäin yleensä yli puolet yöstä meidän esikoisen vieressä hänen taaperosängyssään... Imetän häntä siis edelleen öisin, ja kun hän yöllä herää haluamaan tissiä, siirryn imettämään hänen viereensä, että pääsen jatkamaan unta mahdollisimman nopeasti. Sänky on kuitenkin pieni ja ahdas, joten ison masun kanssa sinn ei kyllä mahdu, ja ennen vauvan tuloa olisi muutenkin kiva päästä eroon isomman yöimetyksestä, ettei tarvitsisi nukkua sitten kahden lapsen kanssa perhepedissä.

En jaksais tätä väsyä. Jaksoin suihkussa käydä ja takas peiton alle kun ei jaksa pitää päätä ylhäällä. Heikottaa. ;(

Täälläki hirveessä flunssassa, olo on ihan karmee.
Pikaista paranemista Äippä!

Kestoflunssa, pari viikkoa meni jo ei niin tukkosena.. Nyt taas nokasta vuotaa "vesiräkää" ja niistäessä ei tuu mitään... Ärsyttävää!!!! Tanssitunnillekin pitäis lähteä ja vatsa ei toimi ollenkaan, istutaan sitte vaikka koko ilta pöntöllä ja selaillaan nettiä prkl...

Mää en ennää millään jaksais tätä ällötystä. :hungover: Vähä väliä saa yökkiä ja pelätä millon tullee kaikki ulos. Jaffaa menee ja suolatikkuja ku ne vähä helpottaa oloa. En tiiä johtuuko tää nyt tästä flunssasta vai mistä mutta ei paljua kyllä naurata. Mulla maistuu saippuaki suussa koko ajan. Jätin ne foolihapotki nyt ottamatta ja muutama päivä meni ihan ok mutta nyt on vaan semmonen olo että vois vaan luovuttaa ku ei jaksa.
En tiiä, jotenki tuntuu vaan niin surkialta.

Ärsyttää!!!! Aika vähästä en ärsyynny mutta nyt ärsytysmittari tapissa. Esikoisen Eskari kaveri tuli kylään ja tossa se sitten istu sohvalla ja räpläsi kännykkäänsä. Pelaili ja katteli ohjelmia mun tytön leikkiessä omiaan.. . Sama juttu oli viimeksi. Sanoin sille että meillä sellanen tapa että lapset leikkii ellei ole etukäteen sovittu että tullaan pelaa tai kattoo leffaa. Kauhee vastaan naputus että en oo kahteen päivään pelannu jne. Mun piti jo vähän hermostua että jos tuut meille kylään nii meillä leikitään. Sitten se menee keittiöön istuu pöytään ja käskee antaa ruokaa ku nälkä. Mitä??? Ei oo meillä tapana ruokkia puoli tuttuja lapsia (toisen kerran kylässä eikä ees muista mun tytön nimeen vaikka samassa eskariryhmässä) varsinkaan jos meillä ei ruoka aika. Kehoitin nätisti että voit lähtee kotia syömään jos nälkä. No ei ku leikitään. Jaksoi jopa 2min keskityä meneillä olevaan leikkiin. Laukkasi ees takas ja mun tyttö ei meinannu peräs pysyä. Aina kun leikki oli hyvällä mallia ni jo piti sännätä sinne tänne... Lisäksi sen vaatteet haisee ihan hirveälle huuhteluaineelle. Koko kämppä löyhkä sille ja mua oksettaa se haju. Itte käytetään mahdollisimman mietoja ja sensitive pesuaineita just sen takia että vaatteiden ei kuulu haista kilsan päähän pesuaineelle nii että henkeen ottaa. Pieniä juttuja mutta mua ärsytti tänään ihan älysti tää tapaus.:yuck::grumpy:o_O ja tyttöä myös. Eikö lapset osaa enää leikkiä? Ja lisäksi luulis että vaikka tytöllä 6v on känny niin äitinsä olis kiinnostunut missä asutaan mikä mun numero on jos vaikka ei saisikaan tyttöään kiinni. Tästä on kuitenki aika pitkä matka vilkkaita katuja 6vn yksin kävellä....... :confused: kyl minä sopisin äitin kanssa että monelta pitää tulla kotio ja mihin soittaa jos jotain sattuu.... jos mun tyttö tuolla yksin kukkia. (Ei tuu kyllä kulkemaan... hyvä jos ekallakaan vielä annan yksin kulkea :rolleyes:o_O

hani iha ymmärrettävää et suutuit.nykyää lapsist tehää tekniikka-addiktei pienest pitäen.

ukko n.60km pääs ja yrittää käskee mitä pitää tehä ruuaks ku olin jo tehny ruuan parille päivälle. tais loukkaantuu ku sanoin et vihaan et se yrittää kontrolloida äiteensä luotaki mitä teen ruuaks. pari pvä rauhaa viel inshaAllah.

Muokattu viimeksi:
Gatusa: Onneksi minun mies on ymmärtänyt, että saa olla kiitollinen, jos on edes ruokaa pöydässä. Ja se mitä tulee nokan eteen, niin sitä on parasta syödä :)
Etelästä hänkin on myös.

meil ei ol noin hyvin, suomalaist ruokaa vain jos ukko ei koton, muuten pitää arabiruokaa tehä ja mä en sitä jaksa vuodest toiseen. nyt repäsin ku ukko ei kotona, muusii ja lihakastiketta, porkkana-tonnikalamakaronilaatikkoa.

Heh, meillä ukko on se joka tekee ruuan :D paitsi nyt ku mulla on pahoinvointia ni syön just sitä mitä tekee mieli . Sillon joutuu kokkaamaan ite :P ukko syö dieettinsä mukaista pöperöä eli riisiä ja kanaa tai jahista lähinnä. Mausteina tosi tulisia juttuja, nou thäänks..

Takaisin