Kyllä tuntuu, että voimat loppuu ja järki lähtee tämän taudin kans. Ennen joulua alkoi eka kerran ja yhteensä kolme viikkoa olin töistä pois mahottoman yskän ja tukkoisuuden takia, yhtenä viikkona käytti lämpöä useampana päivänä. Nyt ehdin kolme päivää olla töissä ja sama tauti tuli taas!?
Mulla on siis perustautina astma, joka ei ihmeemmin ole kyllä vaivannut. Syksyllä aloitin työt uudella osastolla ja jo silloin väläyteltiin, et siellä on jotain sisäilmaongelmia, et kaikki ei ole pystyny oleen siellä töissä.. Aattelin, et ei haittaa, kun ei oo itellä koskaan tullut ongelmaa mistään semmosesta...
Huomenna meen kuiten työterveyteen ihan sisäilmakäynnille ja aletaan kartottaan tätä asiaa. Mut ei kyllä huumori enää riitä. Happi ei kulje, pienikin liikkuminen alkaa yskittään ja aivastuttaan, nenä valuu ja palaa punaisena, vaikka rasvaan sitä joka välissä. Ja tää yskiminen on niin voimakasta, et pitää oikeesti pelätä, ettei kohta tuu pissa housuun!
Ja oon kyllä jumpannut lantionpohjalihaksia koko ikäni! Joka paikka on kipeä ja missään asennossa ei ole hyvä olla - kun ei ole ilmaa. Ja selkää kutittaa ja nahka on kipee!
Että tämmönen vitutus.. Mieskin on lomalla ja ei juuri saa levättyä, kun minusta ei oikein mihinkään ole.