Ällökyssärivaroitus!! :D

Täällä myös ulkoista pientä pukamaa. Lähinnä ärsyttää niiden olemassaolo ja ulkonäkö. Tosin samoilla linjoilla Mörri-Möykyn kanssa: hoidan ne kerralla sitten ens vuonna.

Mulla maha toimii hyvin aamuisilla smoothieilla: vaihtelevasti laitan mustikkaa/puolukkaa tms pakkasesta, ehrmanin maitorahkaa, banaania/hunajaa/tuorepuristettua mehua esim.appelsiinia loraus makeuttamaan. Maca jauhoa, kaakaonibsejä, chiliä yms yms laitoin aiemmin aina myös vaihtelevasti sekaan mutta näin raskaana jättänyt esim Macan sun muut "tujummat" pois.
Toki sitten päivänmittaan muutenki pääosin kasviksia, hedelmää, protskua maitotuotteiden tai lihan muodossa. Ja tällä ainakin maha toimii päivittäin. Alkuraskauden ei uponnut juuri muyt kuin maitotuotteet, marjat ja kasviskeitot, ja maha oli ihan sekaisin.
Mulla puurot ja pastat ja viljat ylipäänsä tuntuu myös vaan turvottavan ja lihottavan nopeasti. Vaikka toki näitäkin kohtuudella päivittäin syön. Ja raskaana niitä tekee mulla aina enempi mieli vaikka tietää että tulee paha ja turvonnut olo
 
Vielä tuosta valkovuodosta. Mulla se on normaalistikin runsasta mutta eka raskauden aikana lisääntyi ihan järkyttävästi! Ei puhettakaan että olisi ollut ilman pikkuhousunsuojaa.

Mulla tuli myös massuun pidempää karvaa kun odotin poikaa. Johtunee testosteronista..?
 
Eleanor: kasvoiko muuallekkin karvaa poikaa oottaessa? Minulla on kasvanut mahaan ja reisiin ja oikeestaan joka puolelle pitkää valkoista karvaa.. Poikaa täällä veikataan, tai sitten minusta on tulossa lumimies :D
 
En kyllä muista huomanneeni ainakaan erityistä karvankasvua muualla kuin mahassa. Mutta se olikin ehkä helpoin huomata kun se nökötti tuossa silimien alla :D

Hiukset kasvoi huimaa vauhtia myös, mutta se ei kyllä haitannut yhtään :)
 
Mä otin huiomioon että yhtä äikkiä mun käsivarret oli ihan valkean pitkän untuva karvoituksen peitossa. Naurettiin kaverin kanssa, niin hauskan näköistä. Onneksi talvi tulossa. Ei tarvi niitä esitellä. :) Mun yhel tutulla kun poikaa odotti niin naamaan alko tulla tummaa karvaa. Ei paljoon tyttö ulkona silloin liikkunut. Mut oon mä edellisis raskauksissa saanu vähän vaaleaa untuvakarvoitusta naamaan. Ainiin pastasta tuli mieleen et sitä suositellaan syödä ennen synnytyksen alkua. Se kuulemma aittaa jaksamaan. Ite en kerenny kokeilee kun poika tuli viikkoja ennen laskettua aikaa.
 
Lätkäpelaajathan syö kauden aikana pastaa hirveät määrät juurikin siksi, että se auttaa jaksamaan :wink Itse söin ponnistusvaihetta odotellessa sairaalan tarjoamaa lohikeittioa ja ruisleipää. Hyvin jaksoi silläkin.
 
Pastaa vetää monet huippu urheilijatkin ennen pitkiä rasittavia suorituksia :wink
Pitäis varmaan vetää monta viikkoa lähellä LA sit varmuudeks pastaa, jos vaikka sattuis alkaa synnytys :) mulla ainakin ku alko supisteleen niin molemmilla kerroilla maha meni sekaisin enkä juuri mitään pystynyt syömään kun ellotti. Tuoremehua kyllä vetelin suppareiden välissä! Mua autto jaksaan avautumis ja ponnistusvaiheen (seisten molemmat)hyvät jalkalihakset ja peruskunto :wink
 
Mulla lensi aamupuurot pönttöön kun alkoi yhtään säännöllisemmän supistukset, että edellisiltana olin viimeeksi syönyt mitä lie...vuorokauteen ainoa energia oli siis sairaalan vadelmakeitto, joka välillä pysyi sisälläkin, ja sitten lisäksi tippa...
 
Mun napa on alkanu "kadota"! :alien Mulla on aina ollut syvä napa ja nyt se on mahan kasvun myötä alkanut nousta pintaan... Vierastan semmoista nappinapaa ja en halua sellaista itselleni, se ällöttää mua :'D
 
Mulla napa on pullahtanut jo:sad001 ekassa tapahtu paljon myöhemmin, varmaan sekin on löystynyt ja siksi ei pysynyt paikallaan tän pidempään.
 
Sama napa-homma täällä...ennen raskauksia hyvin pieni sievä sisäänpäin menevä napa, nyt sinne mahtuis sopuli asuun :D hehe no ei kai sentään...mut muuttunu on. ja kans pullahtanu ulospäin
 
Ei oo ällö, mutta kyssäri: Miten te aiemmin odottaneet olette saaneet varpaankynnet leikattua?! :grin Alkaa nyt jo tehdä tiukkaa mahan takia! Onneksi ei tarvi usein leikata, mutta pakkohan ne on leikata vielä seuraavan 4,5 kuukauden aikana ennen kuin lapsi on ulos tullut :D
 
Mulla onnistu kyllä varpaankynsien leikkaus mutta sheivaus...oli vähän haastavaa :D ei kai sitä "puutarhaa" kauheesti enää loppuvaiheessa tarvis trimmata mut mä en siedä mitään kauheeta puskaa! :D
 
^suosittelen sokerointia bikinirajalle :) sitä voi tehdä mahasta huolimatta ja pitää aika kivasti pitkään sileänä.
 
Jotkut sanoo et sattuu vähemmän kuin vahaus, onko totta? Itse käynyt kaikki vahaamassa pari kertaa, oli niin Auts etten ole enää moneen vuoteen käynyt :D
 
Haha, mietin ite tuota sheivausta kanssa että kuinkahan onnistuu ku nyt jo kumartuminen vaikeutunut vaikkei paljoo mahaa okaan :D
 
Kaikki muu tais onnistua, mutta sheivaus oli kyllä hankalaa...muistaakseni kävinkin sitten vahauttamassa lopummassa vaiheessa raskautta.
 
Jotkut sanoo et sattuu vähemmän kuin vahaus, onko totta? Itse käynyt kaikki vahaamassa pari kertaa, oli niin Auts etten ole enää moneen vuoteen käynyt :D

Mulla on kokemusta vain vahaliuskoilla itse vahaamisesta ja ehdottomasti vähemmän sattuu sokerointi. Kyllä sekin tottakai tuntuu, etenkin pari ekaa nykäisyä, mutta asiansa osaava tekijä kyllä helpottaa tuota tilannetta. Mulle ei ollut liian kivuliasta, ehdottomasti aion tuota suosia etenkin nyt.
 
Takaisin
Top