Äitiysvapaan alku

Pakko oli munkin laskea montako päivää on jäljellä. Jouluun näyttää olevan 32 arkipäivää, eli sen verran on sitten mulla työpäiviäkin, kun äippäloma alkaa la 27.12.

Huh. Niin paljon hommia ja noin vähän aikaa... Mitähän tästä oikein tulee...?:confused: Pitäis vaan yrittää olla stressaamatta päivien hupenemisesta. Muuten yöunet taas kaikkoaa ja saan verenpaineet koholle.

Mulla on siks vaan noin vähän töitä, kun oon tämmöinen ikuinen opiskelija, joten käyn vain osa-aikatöissä ja joulun aikoihin pidän talviloman sen sijaan et oisin pyytäny vaan joulun vapaaksi... Ei nimittäin kiinnosta yhtään mennä jouluna enää töihin, van aioin keskittyä imetysvarastojen keruuseen ;) ja tuon talviloman jälkeen alkaakin sit äippäloma!

Meillä tulee aina listat niin myöhään, että ei voi oikein laskee päiviä vielä. Ainut jännitys on, että toivon tosiaan, että työnantaja pitää sen suullisen lupauksensa ja antaa mun pitää ne talvilomat ennen äitiyslomaa.En nimittäin halua olla Jouluna töissä! Tammikuu onkin sitten tiukkaa opiskelua, että ei siinä aika käy pitkäksi.

Mä jään kans joulusta talvilomalle tai saikulle, tai oikeestaan 17.12. on viimeinen työpäivä. Mutta mutta... Sen verran rankka pe ilta ja la aamu oli että pyydän kyllä torstaina saikkua jos edes selviin siihen asti! Ja tuskin ne päästää mua sit enää siinä tapauksessa töihin, eli mulla on 3-30 päivää töitä jäljellä! :D

Mä olen tän viikon saikulla ja menen taas ens viikolla töihin. Ei mulle sairauslomaa kirjoiteta ku viikko kerrallaan vaikka mikä olis. Sitä rupesin pohtimaan, että milloha se sellanen neuvolalääkäri on kun tohtori kysyi siitä tänään ja sanoi, että vkolla 28 se pitäis olla ja mulla menossa 27+6.... Ihan tavan neuvola mulla kyllä keskiviikkona on :eek:

Mulla oli eka syyskuun lopussa eli oisko ollu 18+3 tms ja seuraava tuon rungon mukaan menis rv 35-36

Mulla oli eka lääkärineuvola vkolla 9... Niin tää olis sitte toinen kerta kun se joskus on.

Ne varmaan käskee sit soittamaan ja varaamaan ajan, jos en saa itekseen synnytettyä...

Ei vaan, ei mulla kyllä ole ollut lääkärille tarvettakaan.

Neuvolaphjelmahan muuttui juuri syksyn alussa. Vanhalla ohjelmalla eka käynti oli jossain viikon 26 tietämillä, uudella jo vähän aiemmin. Mulle ei omien kiireiden takia käynyt tuo uusi ohjelma miin menin vanhan mukaan 26+0. Toimen lääkäri sitten viikolla 36.

Mä oo ees "kuullu" mitää mistää ohjelmasta... o_O :grin
Yhesti oon käyny neuvolalääkäärissä rv 18+2 ja siinä mielessä "turha" käynti ku ei siellä tehty yhtää mitää muuta juteltii... :eek: Vissiin siis toinen käynti tulossa. :)

Voi että mä ootan niitä seuraavia työvuorolistoja kun ne on ne viimeset! Ei sillä, tekisin kyllä töitä jos se ois fyysisesti mahdollista. Tuun kotona hulluks! Mutta kun tuo on jo nyt rajoittunutta tuo minun työskentely ja työpari joutuu tekemään työtä vähän nopeemmalla vaihteella, ettei jäädä ylitöihin minun hitauden takia. Ja osa asiakkaista tavallaan "säästää" minua, ne ei pyydä minua auttamaan vaan kaikki kuormittuu sen työparin harteille. Huono omatunto olla saikulla, mutta töissä vielä kehnompi. No ei oo kauan enää, jospa ne kestäis ;)

Mä kans ootan et "saa jäädä" kotiin ja toisaalta taas en ku tiiän että tuun "hulluks" kotona ku ei oo mitää tekemistä.... Vauvan huonehan on laitettu valmiiks jo aikoja sitten ni sitäkää voi värkätä :p
Mun mielialat vaihtelee töiden suhteen ihan hirveesti... :confused: vapaalla ootan et pääsis töihin sit ku sinne menee ni oon joko pahalla tuulella tai sit yltiö hyvällä...
Ärsyttää ku oon nykyään nii hidas; tuntuu et pyörin vaa toisten tiellä :angry5 Kotonakaan jaksa/vihti tehä mitää ja sit alkaa ittiä kyrpii ku ei ehi eikä jaksa mitää, heti jos pistää jalkaa nopeempaa toisen eteen ni eikös ala kipuilee :mad:
Oon vähä miettiny et josko hakis muutaman päivän saikkua ihan vaan "hermolomaks", jos se ois mukavempi mennä loppuajaks takasi töihin... Mut sit taas viitti olla ns "turhaa" saikkua hakemassa... Hankalaa on :smiley-angry017:smiley-angry016

Mä kyllä ootan innolla, että saan jäädä kotiin! Jaksan kyllä töissä olla, mutta kun tietää että se kohta loppuu niin ei oikein enää nappaa. Mieluummin oon kotona, kudon, leivon, pelaan pleikkaria, laitan vauvan nurkkausta (ei todellakaan oo vielä valmista) ja ennen kaikkea otan rennosti :) pitää vaan toivoo, ettei tuu kauhean tukalat oltavat, sithän se aika varmasti käy pitkäksi...

Takaisin