Äitiysvapaan alku

Mulla ei oo vielä mitään laitettuna eli puuhaa on kyllä sitte kun loma alkaa. Pännii vaan olla miehen varassa kaikessa. Mulla ei oo ajokorttia niin en pääse pahemmin mitään ostamaankaan omin avuin ja nyt alkaa miehen puheet olla sitä luokkaa että se yrittää oikoa noissa mööpelihommissa ja ihan tosissaan meinas ettei meille tuu olohuoneeseen sohvaa?!!? (se kun pitää kantaa koooooooooko matka varastosta paikoilleen) Maksoi se mulle Netflixin niin on edes telkkarista kattomista. Toisaalta aika petollista....nyt on menossa toinen maraton-päivä Orange is the new blackia... :grin

Äitiysloman alkuun on vielä kamalan pitkä aika. :/ Olen tunnollistakin tunnollisempi työntekijä mutta nyt alkaa töissäkäynti riipiä ihan tosissaan. Olen mielenterveyspuolella ja pyörin päivät persoonallisuushäiriöisten kanssa ja pinna alkaa olla tiukalla. Väsyttääkin niin julmetusti enkä työpäivän jälkeen saa aikaiseksi mitään muuta kuin nukkua. Asiakkaatkin alkaa huomata tämän kireyden. :/ Olispa aikakone jolla hypätä äitiysloman alkuun..

Mashnu: Mä oon myös päättänyt lahjoittaa itselleni Netflixin sitten, kun jään äitiyslomalle. :happy Mitään en oo mäkään laittanut valmiiksi enkä varmaan laitakaan ennen kuin jään pois töistä. Ehtiihän sitä sittenkin (toivottavasti). No, ehti eli ei, niin nyt ei ainakaan riitä aika eikä jaksaminen, joten en aio asiasta turhaan stressata. Oon kuitenkin aika luottavainen, että ei se Turbo sieltä etuajassa tule, kun siskonsakin veti melkein 2 vk lasketun ajan yli.

Mä taas voisin jäädä vaikka samantien saikulle :D mul onki torstaina neuvola ja täytyy mainita siellä et en oikee jaksais vaik ois vaan 24 työpäivää jäljellä,mut toi neiti on sitä mieltä et äiti rehkii liikaa ku aina potkii mua töissä ollessa :D ja varsinki sillon ku siin on joku asiakas ja sit se asikas kysyy et sattuuks sua mahaan,eeei mä oon raskaana ja toi yrittää vaan puskee tuolt läpi :D Mullahan on kans vauvan nurkkaus melkeen valmis en ihan kaikkia vaatteita ruvennu pesee,et riittää tekemistä sit mammalomallekki ja sit aattelin alottaa uuden harrastuksen: Kutomisen :D nykyään youtubest löytyy vaikka ja mitä ohjeita :D

Mä voisin myös jäädä lomalle lopullisesti jo, mutta eipä noita saikkuja myönnetä ku viikko kerrallaan ja neki työpaikkalääkäristä. Mun neuvolatäti vaan hymyilee ja taputtaa mua kädelle kun kerron vaivoista jotka hankaloittaa työntekoa. Onneks ei kauheesti ole enää jäljellä, mutta stressaa se seki vähä määrä kun en oo varma jaksamisesta. Työpäivät kituutan tunti kerrallaan kelloa vilkuillen.

Täällä iski päälle nyt kamala yskä ja köhä. Kurkku on kipeä, muttei ole kuumetta. Välillä saa yskiä keuhkoja pihalle, kun jää sellainen ärsyttävä yskä päälle, vaikkei mitään limaa olisikaan. Työterveyslääkäri oli yhtä tyhjän kanssa. Tsekattiin tulehdusarvot (vain vähän koholla) ja nielunäyte (ei angiinaa) ja kun työni puolesta voin tehdä hommia myös etätyönä kotoa käsin, niin tarvetta millekään saikullehan ei tietenkään ole. No, kyllä tässä muuten jaksaisikin ihan hyvin hommia koneella tehdä, mutta kun jäi viime yönä unet vähän vähiin yskänkohtausten vuoksi ja kun ei meinannut löytää kelvollista nukkumisasentoakaan. Piti melkein istuen nukkua, kun muuten tuntui, ettei henki kulje :(

Tiada, mä oon kans aivan ohjeiden varassa kutomisen suhteen. Olin aivan paska peruskoulun käsitöissä, ei kiinnostanu ja oppi ei vaan menny perille. Joskus pari kolme vuotta sitten koin ihme heräämisen ja oon just sukkia, säärystimiä ja lapasia kutonut... Nyt syksyllä tein ne vauvan tumput :) nyt mietin et tekiskö lapputossut jollekin joululahjaksi, kun en oo semmosiakaan vielä tehny... Hmmm...

Niinhän se vähän menee, että jos vaan mitenkään kykenee toimimaan niin töihin vaan. Alkuraskauden migreenin (yli kuukauden ajan tauotonta päänsärkyä) takia kun kävin lääkärissä niin mulle sanottiin vaan, että mulle ei mitään sairauslomia kannata määrätä kun saan sitten olla ihan tarpeeks kotona kun jään äitiyslomalle ja kun vauva on syntynyt...

On sulla, Mashnu, sattunut kyllä surkea säkä hoitohenkilökunnan suhteen. :mad: Eihän siinä oo mitään järkeä, että joudut ajamaan itsesi täysin piippuun ennen kuin peli puhalletaan poikki. Sitten saat varmaan haukut siitä, ettet oo jäänyt ajoissa lepäämään...

Mä en ymmärrä sitä, että mitä se kenenkään hoitajan tai lääkärin elämää liikuttaa, jos jonkun tarvii jäädä saikulle? Ei kait se muuten noin hankalaa olis... Etteivät vaan itse olis loma tarpeessa? :/

Ihan uskomatonta, Mashnu!!! Sehän se onkin niin leppoisaa lomaa tuo äitiysloma, kyllähän me sitten kaikki levätään hyvin!

Mulla on kans ruvennut tökkimään työnteko ja pahasti. Mutta oon kans sitä tunnollista kastia, joka kituuttaa viimeiseen asti (todisteena työuupumus muutama vuosi sitten). Väsymyksen takia ajatustyöskentelyä vaativa työni on erittäin haastavaa ja stressaavaa. Lisäksi mulla on ruvennut vatsa kipeytymään istumisesta (vauva potkii koko päivän alavatsaan).

Tuo neuvolalääkärihomma taitaa olla paikkakuntakohtasta.. Meillä vaan yks neuvolääkärikäynti rv26 tienoilla, mut multa jäi sekin välistä kun neuvolasta peruvat sen koska ei ole lääkäriä.

Työterveyslääkärit on ihan ihme nillittäjiä. Tottahan se on että raskaus ei ole sairaus, mutta kyllä se sairasloman paikka sillon on jos ei töitä pysty tekemään. Meidän työpaikalla onneks kelpas neuvolalääkärin todistus sairaslomasta, sen yhden kerran kun erehdyin selkäkipujen takia (tein istumatyötä) työterveyslääkärillä käymään niin ohjeeksi sain ottaa 3000mg Panadolia vuorokaudessa ja eikun takaisin töihin vaan..

Oon samaa mieltä Samsamin kans ja ihmeissäni miten hoitohenkilökunta voi tuolla tavalla vähätellä toisen tuntemuksia :eek:
Pitää kyllä ite muistaa alalla työskentelevänä välttää moista käytöstä. Asiakas/potilashan se on oman vointinsa asiantuntija!

Suuri syy siihen miks mä inhoan käydä lääkärissä on se että mä en kauheasti hyödy siitä. Todisteena takavuosien nielutulehdus jolloin lääkäri ei noteerannut mitenkään sitä että mun tulehdusarvot oli 160. Kun mulla oli vaan kurkku pipi... Mä painelen taas ens viikolla töihin ja koitan puskea loppuun asti. Onneks omien järjestelyiden avulla ei tarvitse joulun yli kituuttaa.

Voi mashnu voisiko sille työpaikkalääkärille sanoa että sua rasittaa henkisesti tuo viikko kerrallaan toiminta ja että viikko kerrallaan sun tilanne on silti sama eikä ole parantunut ?
Tuossa on osin sitäkin ongelmaa että osa työterveyslääkäreistä saattaa kohdata työnantajapuolelta tulevaa painostusta ja "pelätään" kirjoittaa pitkää sairauslomaa.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

No se just kun käytäntö on, että "ei viikkoa enempää". Ja joka kerta kun on eri lääkäri niin saa tavallaan aloittaa alusta aina. Onneks ens viikko näky olevan vähän iisimpi eikä ole ku yks pidempi vuoro.

Joko teille on tullut päätös äitiypäivärahasta kelasta? Lähetin hakemuksen jo yli kuukausi sitten mut ei oo kuulunu vielä mitään. Olisko siellä sit ruuhkaa kun viime vuoden verotuskin vasta vahvistettu..? Eipä tässä vielä mikään kiire ole mut silti :)

Takaisin