Äitiysvaatteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aima
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä nyt ostin sillä periaatteella, että jos nyt sattuu kesken menemään niin varmasti yritetään uudelleen. Jos nyt ei jostain syystä enää raskautuisi niin aina voi laittaa kiertoon. :happy:
Mutta ymmärrän, että jotkut ei välttämättä pysty käyttämään niitä enää, jos on keskenmenneessä raskaudessa käyttänyt, että tuo liikaa muistoja tjn.

Minäkin olen kyllä hankkinut ja jotenkin miettinyt että tässä voi oikeasti käydä matkalla mitä tahansa, ihan koska tahansa. En siis anna peloille valtaa. :)

Mulla on esikoisesta vielä raskausvaatteet tallella, ja oon niitä housuja itseasiassa joutunut yhä edelleen vaan pitämään jalassa kun ei muut housut enää mahdu päälle enkä oo raaskinut ostaa isompia kuin yhdet housut. :D

Mä joudun varmaan kaivamaan mammahousut kaapista päälle tän turvotuksen takia. Esikoista odottaessa jouduin kans heti plussan jälkeen lähteä mammavaateostoksille, koska ei mennyt omat housut enää jalkaan! :D

H&M vaatteet on jees, ite pärjäsin parilla farkuilla ja sit muutama mammapaita, omasta takaa löytyi löysiä. Imetysliivit ostin myös sillon heti alkuraskaudesta, koska rinnat kasvoi heti alussa ja omat liivit ahdisti. Imetysvaatteista ostin muutamia, muutamilla semmosilla alustopeilla pärjäs hyvin kun veti siihen päälle normipaidan. Ja muutama imetysmekko tuli hankittua koska tykkään käyttää mekkoja, ja tavallisissa ois joutunut nostaa helmat korviin. (Jos ei kaula-aukko joustanut)

Hah, voin siis sanoo miehelle että en todellakaan kuvittele tätä valtavaa turvotusta. Ärsyttävästi sanoi, että mun olo on alkanut muuttua tukalaks epäilyttävän vauhdilla plussaamisen jälkeen :D Hyvä kun ei ihmisten haluais vielä tietävän mutta kamala pallomaha jo tässä vaiheessa. Mä käytän onneks yksinomaan sellaisia mukavia "mamma"vaatteita jo vakiona, joten ei oo tarvinnut shoppailemaan lähtee :D Legginssit on ollut kyllä ihan parhaat, ei turvotus häiritse.

Eilen oli pakko avata housuista nappi, kun oltiin kaupoilla, tuntu vaan niin tukalalta. Ihan jääääätävä turvotus! Kai sitä täytyy jotain mammavaatteita alkaa katteleen. Esikoisen raskausajan menin pääosin omissa vaatteissa, mutta kyllä esimerkiks topit veny niin pilalle, ettei niitä oo oikein voinu sen jälkeen käyttää.

Ei helkutti, minkäköhänlaisia alushousuja tän turvotuspallon kanssa pitäis käyttää? :joyful: Mulla on ollut yks ja sama luottoalushousumalli jo vuosia ja nyt ne vierii tuosta mahan päältä rullalle mahan alle ja tuntuu tosi ikäviltä. Onko mamma-alkkarit tosi korkeita vai tosi matalia?

Tiiiu, Mulla on kans aina melkeinpä käytös hotpantsit ja ne on menny koko raskaudenkin eikä purista eikä pauku! :happy:

Jääks ne sit Miitu mahan alle vai? Kun mun omat tuntuu olevan just väärän korkuiset, eivät jaksa pysyä mahan päällä, mutta ovat niin korkeet, että kun yrittää laittaa mahan alle vyötärön ovat ihan miten sattuu.

Käytin ihan normaaleja melko matalanmallisia alushousuja viime raskauden. Ei mitään erikoismatalia, mut sellaiset peruslantiomalliset jäi jo ihan hyvin vatsakummun alle.

Tiiiu, Mulla kyllä jää ihan masun alle ja jotenkin asettautuvat tosi hyvin myös raskausajan, mut että muutenkin mukavat. :) Hotpantsien ambassador. :grin

Mulla on muutamia luottohousuja (skinnyfarkut) ja paitoja useampia. Mä oon niin neiti, että tykkään et on istuvat vaatteet..raskaanakin. Just n. kk sitten pakkasin kaapeista pois kaikki äippä- ja imetysvaatteet, kun siivoilin asuntoa myyntiä varten. Nyt ne on erikseen vuokratussa varastossa..kaipa ne pitää tämän turvotuksen vuoksi kohta lähteä hakemaan sieltä:happy:. Pakkasin pois, kun en millään voinut uskokaan että tämä kakkonen nappaisi näin nopsaa kiinni. Toki vielä ei illan missään selvillä vesillä, mutta fiilis on hyvä:smug:

Mulla on käytössä viime raskauden luottohousut; Minni verkkarit :D Kaverit repeili niille jo viime raskaudessa ku aina päällä. Ja H&M perusnarutopit alle 5€ on ihan parhaat raskaus ja imetysaikana. Ja Bebesin äitiysalushousut on kans jees, on niin matalat et vaan karvoitus peittyy :D Ja just korjautin kaks luottotakkii joista vetskarit posahti viime raskauden aikana. Toivon että talvi olis pian ohi ku ei mee mun xxxl talvitakit melkee nytkään kiinni tissien kohdalta.. Onneks tulee kesä ja voi käyttää toppii/shortseja ja mekkoja niin kerranki näytän muulta kuin teltalta mun vaatteissa :D

Mikäli tämä raskaus jatkuu, niin kesävaatteita pitää varmaan vähän hankkia, viimeksi kun ei kesää ollut raskaudessa. En tahdo venytellä normaaleja vaatteita ja varsinkin kesällä on kiva että vaatteet istuu, ja voi esitellä söpöä vatsaa. Varsinkin tällä ajoituksella kun se olisi sellainen söpönen, eikä ihan viimeisten viikkojen turvotuspallo. Joskin viimeksi vatsa pysyi aika pienenä loppuun asti, toivottavasti tälläkin kertaa!

Ihanaa ku rupes hymyilyttää pikkarikeskustelut! :) Siis nimenomaan kaikella hyvällä; hyvä kun voi kysellä kaikesta ja saa asiallisia vastauksia :angel4
Ehin jo viikolla miettimään et oonko lihonu ja kuvittelen tän turvotuksen jo tässä vaiheessa :wideyed: Mut kait se sit ihan todellista turvotusta on... Onneks kaapista löytyi yhdet vanhemmat matalalantiofarkut, jotka tuntuu ihanilta päällä! :joyful:

Työvaatteet jännittää kyl aikatavalla tai niillä masun piilottelu... Uuteen duuniin meno edessä, eikä tarkotuksena olis jakaa raskaustietoa siellä vielä toviin....:nailbiting: Onneksi sattumalta vaatteita sovitellessa kyselin et mahtaako kutistua pesussa.. Ei kuulemma pitäisi, mutta uusia vaatteita kyllä tilataan tarvittaessa....:happy: Tää siis tapahtu just ennen tietoa raskaudesta :joyful:

Joo, musta on kiva, kun täällä uskaltaa kysellä vähän tyhmiäkin ja varsinkin on kiva, kun täällä on aiemmin raskauden ilot ja harmit kokeita, jotka osaa antaa vinkkejä meille ensikertalaisille. :)

Täällä myös vähän turvottaa, mutta paino laskenut viikossa 2kg kun on vain oksentanut lähinnä. Toivon kovasti, että tämä pian loppuisi, alkaa olemaan ihan loppu :)

Cocoalle tsempit pahoinvoinnin kanssa, toivottavasti pian laantuu! :)

Enpä olisi ikinä uskonut että näin alussa raskautta joutuu miettimään vaatevalintojaan! Rinnat on niin arat ja turvonneet, että oli pakko hakea parit tilavammat liivit alkuviikosta. Lisäksi alavatsalla jatkuvasti sellainen pieni menkkakipumainen fiilis etenkin istuessa. Cubuksella oli sellaisia maailman joustavimpia mustia housuja, ne lähti mun matkaan kun sattui olla cityshopparin alekoodikin vielä käyttämättä :) Näillä toivottavasti pärjäilen siihen saakka kunnes alkaa olla ensimmäinen kolmannes takanapäin. Kotoa löytyykin hm:n yoga housut joissa leveä ja korkea vyötäröresori, veikkaan että niistä tulee yhdet lemppari "kotihousuista" :D

Kirjoitinkin jo tuonne hankintoihin, kun en tätä ketjua hoksannut, ostaneeni tänään hetken mielijohteesta alennuksesta äitiysfarkut. Kokeilin niitä äsken päälle ja peilailin itseäni. Voi luoja, siis mua niin hävettää miten oon päästänyt itseni tähän kuntoon. Mun vatsa on ties kuin monta vuotta näyttänyt siltä kuin oisin raskaana jo pitkälläkin :arghh: Siis nää housut on jo nyt täydellisen kokoiset mulle. Onneks nää joustaa ettei tarvii samantien hakea kokoa isompia. :lurking: Josko tää mun kestoturvotus vähän laskis kun en enää juo kaljaa ja katon mitä syön. Jospa sitä urheilustakin innostuis kun on motivaatiota pitää itsensä kunnossa. Meinasin et ottaisin alkutilannekuvan itestäni nyt kun viikkoja on kohta 6, et on sit mihin verrata kun maha alkaa oikeasti kasvaa. Vaan tuskinpa on sitten mitään eroa jos otan uuden kuvan vaikka 10 viikon päästä :hilarious: Hitto, oisin ees tasaisesti läski, mut kaikki on tossa mahassa, siis kunnon kaljamaha. Hävettää ja ahistaa.

Joo, tässä tuli nyt vähän muuta asiaa kun vaan ne farkut, sori avautumisesta :D

Takaisin