Äitiysvaatteet

Mulla oli jo 80/85 J/K kuppi ennen raskautta Changen liiveissä, joten sieltä tuskin apua löytää jos hirveesti kasvaa. Onneks noista Changen liiveistä menee ihan perusliivissä toi J kuppi, niin voi sitten vaihtaa K kupiks. Nyt toistaseksi pärjätty vielä vanhoilla liiveillä, mutta jotkut on jo tullut pieniksi, kolmet liivit vielä sopii.
 
Olin sitten ihan totaalisesti väärässä.. Tällä hetkellä hyvä koko rintaliiveistä on näemmä 80F! Eli kaksi kuppikokoa suurempi kun aiemmin.. Oon aika järkyttynyt
 
Kävin kans cm alessa tänään ja ostin uudet liivit. Kyllä se oikee koko vaan on poikaa ei purista paina ja pursua. 95C oli mun koko. :D

Ostin myös kahdet xxl!!! Legginssit ja tunikan. Housuista tulee loppumaan koot kyllä kun nyt xxl on vähän väljä muttei päältäkään tipu ja mun pitää saaha vetää housunkaulus vatsan päälle navan yli.

Mulla on ympärysmitat kasvanut joka puolella vaikka paino ei oo paljo noussut. Lantio on hullun leveä ja samoin rintakehä levennyt.
 
Ite ostin kappAhlista kahdet imetysliivit ku sai halvalla ja otin näemmä sit just täydelliset ku ei haittaa noissa näemmä yhtään vaikka kuppikoko ja ympärysmitta kasvaisi vielä ku hyvin jäi tilaa mutta oli myös hyvät ja tukevat ihan tän hetkiseenkin käyttöön. Lisäks tarttui mukaan kaksi ihanaa pitkää yöpaitaa ja kaikki oli pehmeää organic cotton sarjaa
 
Oon onneks vielä toistaseks selvinnyt ilman äitiysvaatteita. Nyt pitäis keksii jotain häihin, jotka on parin viikon päästä. Ei vaan uskalla vielä hankkii mekkoo, ku en tiiä, onko maha kasvanut ja miten paljon.
 
Mä oob myös selvinnyr ilman äitiysvaatteita. Cittarista tuli ostettua yhtä kokoa isonmat kolme t-paitaa. Edellisestä raskaudesta on tallessa housuja, paitoja ym. Mutta ne on vielä niin isoja.
 
Minä ostin nyt parit imetysliivit, joissa saa periaatteessa kokoa säädettyä pari kokoa ylöspäin. Totesin, että ne ovat ainakin hieman pitkäikäisempiä kuin normaalit liivit ja samanhintaiset, niin miksi ei, vaikka sitten loppuraskautta/imetystä varten tarvitsisikin isommat. Lisäksi ne ovat kaarituettomat, mikä on ihanaa. Vihaan niitä kainaloihin painautuvia kidutusvälineitä. Vaikka miten ostaisi oikean kokoiset myyjän avustuksella, ne tuntuvat kauheilta.

Ai niin, löysin lisäksi myös ihanan telttamallisen takin kirpparilta. Tai siis sellaisen Pikku-Myy-mallisen, joka levenee alaspäin. Siihen kuvittelen mahtuvani ainakin lähes loppuun asti. Se ei ole yhtään sen tyylinen, mitä normaalisti käyttäisin, mutta jotenkin olen nyt ihastunut siihen. Lisäksi se on supermukava :Heartred
 
Mulla kans on Alise just ton tyyliset noi liivit. Mulla jää 3 Hakasta yli tuosta ja on ihanat kaarituettomat ja pehmeät ja aaaah! Jotenkin tuntuu hassulta ku ei tunnu että olis mitään päällä mut kuitenkin on tukea :)
 
Joo niinpä! Olen aivan ihastunut imetysliiveihin ja äitiyshousuihin. En ymmärrä, että miksei muuten tehdä kunnon kaarituetomia liivejä ja joustovyötäröisiä housuja. Jotenkin en ennen tätä ole viitsinyt katsellakaan imetysliivejä, mutta en ehkä enää vaihda näistä pois :D
 
Ajattelin tilata netistä takin. Äitiystakkeja ei löydy mieluisia mut elloksen plus mallistosta löyty yks kiva. Mistä vois arvioida koon että menee vielä joulukuussakin? Mulla on lyhyt selkä lyhyet ja kädet ja oon muutenkin pieni muuten kuin sitten oon lihava. Isot koot pussittaa aina päällä selästä ja hartiat on isot. Yleensä koko 48 on sopiva. Mut uskon että mahasta alkaa kinnaamaan...
 
Mä oon ostanut nyt kahdet äitiyshousut (legginssit + farkut) ja kolme äitiyspaitaa. Lisäksi kolmet isommat liivit. Mä en pystyisi elämään ilman kaarituellisia liivejä ja onneksi olen löytänyt just oikeaa kokoa - ei purista tai paina mutta tuki on taattu. Tykkään myös käyttää vartalonmyötäisiä vaatteita, koska isoissa ja löysissä normivaatteissa näytän isojen rintojen takia tosi tantalta :D Ja nyt kun viimein olen tämän raskausvatsan saanut, niin tykkään korostaa sitä hyvin istuvilla vaatteilla. Ja ihan H&M alerekistä olen nämä vaatteet poiminut, joten ei ole tarvinnut omaisuutta käyttää. Toki vähän mietityttää tuleva talvi ja takkiasiat, mutta se on sitten sen ajan murhe se :)
 
Mua kans just toi talvi oikeasti mietityttää ku en millään haluais ostaa uutta takkia.. Mut varmaan se on sit pakko..
 
Mä olin edellisen kerran raskaana samat vuodenajat, poika siis syntynyt tammikuussa -15. Mulla ei ollu mitään toppatakkia koko aikana, vetelin omalla takillani loppuun asti, vetska vaan ei menny enää kiinni... Mut olinkin kyllä sillon laiska ulkoileen, kun ei ollu pakko enää äityislomalle jäämisen jälkeen. Mun lenkit oli loppuajasta oikeesti roskikselle ja postilaatikolle. :D
Nyt tietysti eri juttu, esikoisen kanssa tulee ulkoiltua toivottavasti loppuraskauteen asti.
Mut siis varmaan kirppiksiltä voi löytää hyviä odotusajan takkeja. Nekin kun on vaan sen hetken käytössä, niin pysyy hyvänä. :)
 
Itse myös tota talvitakkia miettinyt, ja tullut siihen tulokseen että käsityöläis mummia ajattelin pyytää tekemään jonkinlaisen paksun neuletakin.. Täällä eteläsuomessa nuo kovimmat pakkaset ovat vasta tammi-helmikuussa alkaneet joten ihan hyvin varmasti pärjää! Tottakai jos jossain tulee vastaan halvalla takki ni sellasen sit ostaa :)
 
Täällä vähän päinvastanen liiviongelma kun nyt on käytössä kaikki rintaliivit jotka ollut ennen rsikoista, ja tahtovat olla väljiä. Lopetin imetyksen vasta kuukausi sitten, ja rinnat on varmaan saman kokoiset kun ennenkin mutta sellaset pannukakut ettei ne mallaa liiveihin lainkaan hyvin :sad001 pienten rintojen kanssa tuo muoto vielä vaikuttaa tosi paljon.. mutta jos nuo kävis sopivaksi raskauden edetessä, jos rinnat alkais taas turvota? :wink
 
Just joo... Perus kaupoissa naisten osastolla on takit max. Xxxl kokoon asti ja ne ei mee kiinni lantio persaus maha akselilta. Mistä mä ny takin löydän johin mahtuu mun itseni lisäksi vauvamaha ja olisi vielä hyvän näköinenkin?? Yks löytyi prismasta mutta oli niin lyhyt että hyvä ko navan peitti ja kun puin päälle nii vetoketju hajosi...
 
Caarina, löytyisikö netistä? Mä olen tilannut paljon ulkomailta ennen raskautta, koska mun kroppa on vaan niin omanlaisensa. Ei istu oikein mitkään vaatteet, mitä Suomessa sovittelen. Oon pitkä ja pituus on juurikin jaloissa. Mun vyötärö on tosi korkealla, joten mitkään vaatteet missä vyö valmiina (mekot, takit) ei istu. Lantio on leveä ja rinnat suuret verrattuna muuhun kroppaan. Kesti kauan ennen kuin jotenkin hyväksyin itseni ja aloin pitää kroppaani mitenkään viehättävänä. Sitten kun alkoi istuvia vaatteita löytyä, niin ymmärsin vian olevan kauppojen vaatteissa eikä mun kropassa. Tsemppiä ostoksille!
 
Minä ostin kaverilta H&M farkut ja kahdet leggarit. Säilytin edellisestä raskaudesta kahdet farkut mutta ne on nyt aivan liian isot.. Ensi viikolla pitäisi lähteä ostamaan pidempiä paitoja, varmaan painelen suoraan henkkamaukalle. Sitten lähempänä ostan varmaan imetyspaitoja ja liivejä..
 
Takaisin
Top