Äitiysvaatteet

Jokainen ottaa ne äitiysvaatteet käyttöön sitten kun se itselle parhaalta tuntuu. :wink Terveitä elämäntapoja kannattaa suosia koko raskauden ajan. Minä olen myös keksinyt sellaisen, että olen laittanut ponnarin "pidentämään" tavallisia farkkujani. Eli olen pujottanut sen ponnarin ensin napista ja sitten sen napin läven kautta takaisin siihen nappiin. :D Kantsuu kokeilla! :wink
 
Minä ainakin haluan miettiä jo ajoissa, mistä ostaa äitiysvaatteita. Sen takia ihmettelen aihetta nyt jo, vaikka vielä mahdunkin normihousuihini, tosin jotkut jo ahdistaa istumatyöläistä niin, etten koe mukavaksi niiden käyttämistä. Viikot kuluu niin nopeasti, että maha tuohon pulpahtaa varmaan ennen kuin huomaakaan!

En usko, että mulle tulee ongelmia löytää yläosia, mutta ne housut tuskastuttaa jo nyt! Olen niin persevä ja reitevä muutenkin, että mistä ihmeestä kannattaisi katsella. En usko että HM mammavaatteet sopii malliltaan mun kropalle. Kellään vinkkejä?
 
Jouduin ostamaan mammahousut jo pari viikkoa sitten vaikka nyt on menossa vasta 9+3. Ja tosiaan kyse ei ole siitä etteikö tavalliset housut menisi edelleenkin päälle vaan mukavuustekijöistä. Painoni on pysynyt plussauksen jälkeen aivan samana, mutta paha olo ja turvonneen vatsan arkuus rajoittaa tavallisten tiukkavyötäröisten housujen käyttöä. Ostin housut H&M:ltä, todella kivat. Ihan tavallisten mustien housujen näköiset mutta vyötäröllä resori. Ensimmäiset mammahousuni siis kyseessä ja olin aivan hämmästynyt kuinka tavallisilta housuilta nuo näyttävät...vyötärökin on matala, eikä korviin asti niinkuin kuvittelin. :D loistavat housut näin alkuajoille.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Olen muuttanut elamassani niiiiiiiin monta kertaa, kaupungista toiseen ja eri maiden valilla, etta olen paattynyt, etten todellakaan keraa mitaan ylimaaraista. Toki taytyy myontaa, etta koti on talla hetkella liian taynna kaikkea ja mieheni kanssa raivaamme sita tyhjemmaksi tulevaa muuttoa (taas) ajatellen. Eli en haluaisi ostaa yhtaan mammavaatteita, joita en tule kayttamaan esim. vuoden paasta. MUTTA ongelmahan on siina, etta vaikka olen hieman laihtunut ja farkut menevat kylla paalle, en karsi pitaa niita kiinni, koska pienikin paine tuntuu inhottavalta alavatsassa - on tuntunut jo viikolta 8. En tieda mita teen.

Onko kenellakaan kokemusta esimerkiksi matalavuotaroisista housuista raskauden aikana? Ehka niita voisi kayttaa myos raskauden jalkeen...
 
Ainakin itsellä on nuo matalavyötäröiset farkut, ettei pysty pitämään kovin montaa tuntia saati, jos pitäisi istua. Tosin, se voi vaikuttaa, kun ei varsinaista vyötäröä ole, että tuota vararengasta löytyy.. Nyt oon pitäny korkea vyörätöisiä farkkuja ja niitä on ihan hyvin pystyny pitämään ihan koko päivän.

Töissä on työhousut kanssa aika korkea vyötäröiset, että niillä mennään toivottavasti vielä pitkään. Ainakin ne meinaa tippua nyt jalasta, että vyön kanssa pidettävä. :)
 
Keksin tuon Glammom kaupan http://glammom.se Raskaana viikko viikolta ohjelmasta, jota voi seurata Youtubesta, tosiaan tekstitys suomeksikin löytyy jos tarvii. Ja minusta Glammomin perustajalla Vanja Vikströmillä on kivoja vaateniksejä. Nuo heidän äitiysfarkut näyttävät sellaisilta joita varmaan voisi käyttää myös raskauden jälkeen. Tuntuu vaikealta vaan ajatella ostaa ilman sovittamatta, en nyt ole Tukholmaankaan menossa heidän putiikkiinsa. Mulla on kyllä paljon ihan hyviä löysiä vaatteita jotka menee äitiysvaatteina että ei ihan heti tarvi ostaa mitään. Musta tuntuu että aion käyttää rahaa ennemminkin hyviin äitiysalusvaatteisiin.
Berliinissä on sellainen englantilainen vaateketju kuin Primark ja siellä hinnat on halvemmat kuin H&M:ssä. Ajattelin käydä tsekkaamassa mitä niillä on siellä. Sitten on tietty erikseen varmasti kaikkialla mammakauppoja mutta voi olla että niiden hinnat on aika korkeat, en vielä ole niitä alkanut tsekkaamaan. Hyvä meillä lokakuun odottajilla on ainakin se, että suuri osa raskaudesta on kesäaikaan ja silloin voi käyttää vaikka mitä mekkoja:)
 
Kamalan hintaisia kyllä nuo mammavaatteet... :eek:
En ole vielä joutunut ostamaan, mutta edessähän se jossain vaiheessa on. Onneksi kesällä voin varmaan pitää paljon normaaleja mekkojani, kun olen muutenkin suosinut löysämahaisia malleja. Eikä kesällä ole tarvetta niin paljon esimerkiksi takille tai ulkoiluhousuille... Ja onneksi pitkiä toppeja saa nykyään hyvin halpiskaupoistakin. Varmaan sitten pariin hyvään imetyspaitaan voisi satsata, jos ei käytettynä saa tai osta... Tai sitten olen vaan alasti koko kesän, kun en raaski ostaa sopivia vaatteita. laughing7
 
mmmustikka: voi että kun pääsisi Primarkiin shoppailemaan! :) Olen Lontoossa käynyt siellä. Onko Saksassa muualla kuin Berliinissä Primarkia?

Omena: Älä muuta sano - hyvissä hinnoissa kyllä ovat äitiysvaatteet. Ja on ihan älytöntä haaskata monta sataa euroa joihinkin vaatteisiin joiden käyttöikä on niin lyhyt! Niin ja on se mielestäni edelleen lyhyt vaikka saisi useammankin lapsen. Ellei nyt sitten kymmenen lasta ole suunnitelmissa.. :wink Ostin Hennesiltä sellaisen ison löysän - mallisen paidan ihan sitä silmällä pitäen, että se sopii myös sitten syyskuussa. :wink Täytynee ostaa lisää tuollaisia isoja 'tavis' vaatteita.
 
Itsehän esikoisen aikaan ostin vaan kahdet äitiyshousut :D muuten käytin legginssejä ja omia toppeja/mekkoja :) mutta silloin olin koulussa ja kesälomalla niin ei ollut niin tarkkaa, töissä nyt niin joudun jotkut siistit äippähousut varmaan kohta ostamaan. 2imetyspaitaa ostin ja totesin ne huonoiks et ite tykkäsin imetystopeista ja joku löysä paita/neule päällä. Nopeempaa ja kätevämpää :) toki jokaisella omat mielipiteet mutta niissäkään ei hirveästi kannatta ennakkoon ostaa että testaa mikä on paras :)
Sit niitä äititsvaatteita ei kannata heti heittää pois synnytyksen jälkeen koska ei sitä heti omiin mahdu :wink

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Jos joku innostuu tulemaan shoppailureissulle Berliiniin niin minusta saa kyllä kaverin mukaan oppaaksi sille reissulle:) Tosiaan siellä on niin edullista ja tavara silti hyvän näköistä että monet menee siellä ihan hulluksi:) Primarkin sivuilta varmasti näkee missä eri kaupat on mutta mitä itse tiedän niin Lontoossa ja täällä olen käynyt. Belgiassa asuessa se oli ainoastaan Liegessä joka oli vähän liian kaukana. Muistaakseni Rotterdamissakin, Hollannissa Primark on. Säästää kyllä paljon jos ostaa sieltä vaatteet, kengät jne itselle tai vauvalle. Voi olla että joskus Primarkissa on maakohtaisia juttuja. Lontoosta ostin ihania flanellisia skottiruutupyjamahousuja joita en sitten Saksan kaupassa nähnyt.
 
Parit mammahousut on tämänkin tulevan mamman pakko käydä ostaan, ei enää mahdu yhdetkään omat farkut. Onneksi on noita collareita ja leggareita joilla vielä menee, mutta jotkut siistimmät housut olis poikaa! Omissa vanhoissa paidoissa mennään varmasti pitkälle, oon suosinu niissä aina väljempiä leikkauksia. :) kesän tullen pitänee hamstrata jostain läjä sortseja kun en oikein oo mekko ihmisiä... Mutta mitä oon katellu niin hintoja pitelee, pitänee käydä kirpputorikierros ensalkuun...
 
Kävin tänään itse h&m:llä katselemassa housuja, siellä oli todella hyvä tarjonta kaikesta, ja oli myös kaikinpuolin siistejä ja edullisia vaatteita. Oli myös paljon tarjouksessa olevia äitiysvaatteita. :-) taidan kyllä sieltä käydä katsomassa osto mielessä muutaman viikon päästä :)
 
Onko teistä kukaan Tampereen suunnalta? Pääsen sinne reissuun parin viikon päästä, ja mietin että minne siellä kannattaa suunnata shoppailemaan, vai onko siellä vaan samat ketjuliikket, mitä joka kaupungissa..? Tarkoitus olisi ainakin mammahousuja löytää. Onko siellä isossa kaupungissa mitään kirpparia, missä kannattaisi käydä tsiigaamassa mammavaatteita?
 
Mä oon asettanut itelleni jonkun tyhmän henkisen rajan, että haluaisin "joutua" käyttämään mammavaatteita vasta viikolla 20. Nyt siis viikkoja 13+0 ja vielä pärjäilen normi farkuissani vaikka istumatyötä teenkin. Turvotus on kyllä sen verran kovaa, että välillä iltapäivällä pitää melkein nappi aukaista :D
Itse ajattelin myös Hennesiltä suurimman osan mammavaatteista hankkia ja ulkomailta katselen myös. Tosiaan kiva, kun kesällä ei tarvitse miettiä takkeja ja muita vaan voi olla mekoissa :)
 
Täällä kiristää omat farkut jo. Minulla tuntuu kohtu jo selvästi häpyluun yläpuolella ja minun housut pääsääntöisesti on matalia niin kiristävät juuri ikävästi istuessa tuosta häpyluun yläpuolelta. Täällä menossa siis rv 10+3. Kävin jo yhdet mammafarkut ostamassa H&M:ltä, hintaa niille tuli 20 euroa. Vielä tosin en ole käyttänyt niitä, mutta varuiksi ovat jo kaapissa. Varmaan joudun siirtymään niihin kyllä jo pian.

Esikoisen kohdalla totesin, että samat mammahousut eivät menneet koko raskautta. En lihonnut juuri laisinkaan, mutta maha oli kuitenkin niin iso, että toisten mamma housujen trikoo-osa ei joustanut tarpeeksi. Muuten ne kyllä mahtuivat jalkaan, mutta trikoo puristi tosi ikävästi mahan puolivälistä. Toisissa mammahousuissani sitten oli paljon pidempi ja löysempi trikoo-osa ja ne kävivätkin ihan loppuun saakka, mutta niiden trikoo-osa oli keski/alkuraskaudesta liian löysä eikä pysynyt mahan päällä, jolloin housutkaan eivät meinanneet pysyä jalassa. Esikoinen syntyi myös lokakuussa ja oikeastaan koko kesän käytin normaaleja mekkoja eli jouduin ostamaan vain kahdet mammahousut, muuten käytin mekkoja.
 
Rotterdamista loytyy Primark ja se tuttu jo entuudestaan. En tosin ole koskaan aiemmin katsellut silla silmalla, etta onko siella millaisia mammavaatteita. Taytyypa kayda siella tsekkaamassa.

Eilen ostin matalavyotaroiset farkut - tosin kahta kokoa isommat kuin normaalisti. Onneksi malli on kapea ja minulla kurvit kohdallaan, joten lisatilaa jai vain vyotarolle, mutta muuten ne istuvat taydellisesti. :wink Nailla mennaan tasta eteen pain, toistaiseksi.
 
Kirpparilta tein viikko sitten löytöjä. Muutamat äippähousut ja paidat vaan muutamalla eurolla! :)
Aijettä olin onnellinen! Nyt onkin ollut kovassa käytössä kyseiset vaatekappaleet.

Äitiystakki ois hankintalistalla, ainakin Hennesillä on yks kiva ja aika edullinenkin. Tuulihousut, onkohan niitä missään äippämallistossa? Pitääkö ostaa jotkut hehtaarihousut sitten vaan jostain...o_O
 
Kävin eilen paikallisessa Halpa-Hallissa, niillä oli myös pieni Mama vaatemallisto!
Yhden t-paidan ja carpit, sekä collarit :) Vielä pitäisi hankkia töihin parit housut...
 
Takaisin
Top