Äitiysraha ja muut etuudet

Keskustelun 'Laskettu aika lokakuussa 2015' aloitti Megara, 28 touko 2015.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. alysha Tuttu foorumilla Lokakuunmammat 2015

Ja eikös se ala syntymäkuukautta seuraavasta kuukaudesta? Eli nyt lokakuun vauvoista ensimmäinen lisä kuukausi on marraskuu?
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 2
    • Tykkää Tykkää x 1
  2. Zade Peruskäyttäjä Lokakuunmammat 2015

Näin mäkin muistelisin ja viimenen tullee siinä kuussa kun täyttää 17. Tämäkin on tullu jo nähtyä.

Muoks. Piti jatkaa vielä ku karkas eka.
    • Tykkää Tykkää x 1
  3. Justiina Tuttu foorumilla Toukomammat 2018 Lokakuunmammat 2015

Joo syntymäkuukaudesta seuraavana aletaan maksaa.
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  4. Hepsuli Ihastunut foorumiin

Niin mulla se lapsen synt.kuukausi onki syyskuu.
  5. Justiina Tuttu foorumilla Toukomammat 2018 Lokakuunmammat 2015

Juu niin mullakin, eli tässä kuussa maksetaan ensimmäinen lapsilisä :)
  6. Hepsuli Ihastunut foorumiin

Kävin Kelan sivuilta katsomassa niin kyllä lapsilisä on tulossa ja tänään olikin äitiysrahan maksupäivä, jipii.
    • Tykkää Tykkää x 7
  7. Megara Tuttu foorumilla Lokakuunmammat 2015

Pitikös jälkitarkastuksesta ym. Lähettää joku liite kelaan... Netissä silloin tukia hakiessa näin sellaisen kohdan, mutta nyt käydessä ei enää sellaista kohtaa ollut missä olisi ko. Liitteestä puhuttu. Ainakin päätökset äitiys/vanhempainrahasta on koko 9 kk:lle.
  8. Pauveli Naimisissa foorumin kanssa Lokakuunmammat 2015

^ joo, saat jälkitarkastuksessa todistuksen, minkä toimitat kelalle. Se ikäänkuin varmistaa vanhempainrahan.
  9. Megara Tuttu foorumilla Lokakuunmammat 2015

Voihan verokortti... Apuja!
    Heinäkuun alkuun vanhempainraha ja siitä joulukuun loppuun kotihoidon tuella...
  10. Hepsuli Ihastunut foorumiin

Siis mitä? Noin siis mullakin menee tai heinäkuun loppuun asti vanhempainraha.
  11. Megara Tuttu foorumilla Lokakuunmammat 2015

Täytynee se muutosverokortti laskea ja vähän äkkiä, ei oo taas muistanut... Se on automaattisesti vissiin 25%, jollei laske uudelleen. Mutta sen verokortin prosentti mikä nyt uutena tuli, ei kyllä riitä mihinkään kun se on laskettu työtulolle.
  12. Zoe Tuttu foorumilla Lokakuunmammat 2015

Mistä alkaen se etuuksien verotus muuten kiristyy? Joko se oli vuoden alusta? Pitäisi munkin muutosverokortti muistaa laskea.
  13. Hepsuli Ihastunut foorumiin

Lukiko siis siinä joku etuuksien veroprosentti erikseen? Mulla 2015 mennyt näistä vanhempainrahoista mitään siis 0% en kyllä ymmärrä että miten, mutta mies sen laski. Nyt pelkään että saan kauheat mätkyt seuraavaksi.
  14. Zoe Tuttu foorumilla Lokakuunmammat 2015

Piti tarkistaa. Oli se vuoden alusta lähtien niin, että menee automaattisesti 25% veroa aiemman 20% sijaan, jos ei oo toimittanut muutosverokorttia.
    • Informatiivinen Informatiivinen x 3
  15. Pauveli Naimisissa foorumin kanssa Lokakuunmammat 2015

Ääh, no pitää munkin tehdä muutosverokortti! En taida joutaa tähän seuraavaan maksupäivään...
  16. Hepsuli Ihastunut foorumiin

Jahas..pitääkin itsekin tehdä asialle siis jotain. Kiitos.
  17. Tiuku86 Tuttu foorumilla

Voiko vanhempainpäivärahan päättyessä jäädä lapsen kanssa kotiin että saa ansiosidonnaisen päivärahan? Kaverin kanssa tuli puhetta, että milloin aion palata töihin niin sanoin että aion jäädä kotiin sillä kelan rahalla. Kaveri ihmetteli miksen ansiosidonnaisella. Mulla ei oo ees käyny mielessä, että silläkin vois jäädä?
  18. Pauveli Naimisissa foorumin kanssa Lokakuunmammat 2015

Ansiosidonnaisella? Siis työttömyyskorvauksella? Sillonhan pitää ilmoittautua työttömäksi ja periaatteessa ottaa vastaan, jos työtä tarjotaan. Vai onko jokin muu ansiosidonnainen?
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 2
  19. Ameeba Addikti Lokakuunmammat 2015 Toukokuunmammat 2014 Huhtikuunmammat 2014

Osaako joku fiksu vastata tähän: Miehellä isyysvapaata pitämättä alle 2-vuotiaasta esikoisesta muutama viikko. Yleensähän se ei voi olla päällekäin äitiysrahakaudella, mut voiko nyt?? Mä oon ihan sekaisin näistä kun on kahdesta lapsesta isyysvapaita pitämättä.
  20. Hepsuli Ihastunut foorumiin

Mä jo kovasti suunnittelin että menis töihin joulukuussa. Sit sais parempaa päivärahaa jos on työtön kevään. :P ..jos jos.. En kyl taida. Keväällä 2017 vasta.

Jaa tämä sivu