Äitiyspakkaus

Mä kuulun näemmä vähemmistöön.. mustakin viime vuoden pakkaus on uutta kivempi. Mutten kuitenkaan jaksa kiiruhtaa tuon hakemisen kanssa: siskolla on viime vuoden, niin saan sieltä niitä vaatteita lainaan jne. Ja loppujen lopuksi sillä ei ole mitään väliä, mimmoisia vaatteita pakkauksesta saa, kunhan ovat käytännöllisiä. [8D]

Mulla on kans varmaan yli puolet viime vuoden vaatteista jo veljen vaimolta saatuna itsellä joten uutta odottelen. Hakemuksia en ole laittanut menemään vielä, jos vaikka tuossa parin kolmen viikon päästä [:)]

Minä oottelen kyllä kovasti tuota 2010 äitiyspakkausta. Minun mielestä se on mukavampi kuin 2009. Ja kavereilta kuitenkin tulee -09 pakkausen vaatteita. Yksi kavereistani epäili että nyt kun pakkaus on julkaistu niin alkaa tulemaan jo. Vein viime vkolla hakemuksen ja pelkään että saan -09 paketin vaikka haluan 2010 [&:]

Viimesin tieto on että toukokuun loppuun mennessä vanhat on jaettu ja sitten kesäkuusta alkaa uudet tulemaan. Tämä siis kelan työntekijältä saatu tieto... Pystyy siis sen mukaan nyt taktikoimaan mitä kukin sitten haluaakaan [:D]

Mä tykkään enemmän siitä viime vuoden paketista, ja sellaisen kävinkin eilen postista hakemassa. Minusta varsinkin se toppahaalari ja vaalean vihreän sävyiset vaatteet on aivan ihania! Eli taas yksi vanha paketti pois varastosta teille uuden odottajille [:D]

On noissa ainakin vähän muutosta tapahtunu. 2009 ei oo yhtään 50cm vaatteita, vain yks 56 body. Muut onkin sitten 60 ja +. Uudessa body ja potkarit 50, loput 60 ja +.

Mietin vaan et se kersahan hukkuu noihin vaatteisiin. Sitten kun ei tiedä kuinka paljon ja mitä pitäs nyt alkuun hommata kun ei oo mitään käsitystä kuinka paljon se sotkee. Eikä sitä voi varmaan ennakoidakaan kuinka paljon on ohivuotoa tai puklua tulossa. Höhpöh.

Kysyin just siskolta, että minkä verran noita ihan pieniä 50 -56-kokoisia vaatteita kannattaa hommata. Ei kuulemma kovin paljon :D Niille syntyi melko iso poika (3800g ja 51cm) ja meni 56-kokoiset tosi nopeaan pieneks - nyt reilua viikkoa myöhemmin käyttää jo 62-kokoa, joka kuulemma on vähän iso (housuissa jää jalkateriin tyhjää), mutta 56-kokoiset esim. bodyt kiristivät jo joku päivää sitten. Mulla suurin osa hankituista vaatteista tällä hetkellä on 62-kokoista, tosin tänään sorruin 56-kokoisiin kahteen kietaisubodyyn ja housuihin [;)]

Varmaan aika yksilöllistä tuo tosin! Ja koothan vaihtelevat myös vähän valmistajan mukaan. [:)] Pitää sit lähettää mies kauppaan jos tuntuu, että meinaa vaatteet loppua [:D]

Riippuu kyllä tosi paljon minkäkokoinen vauva tulee. Kummitytölleni (n. 4kg, 54cm) meni suorilta 60-senttiset alaosat (pienemmissä ei riittänyt lahkeet) - taas 2,5kg vauva tarvitsee kyllä noita pieniäkin jonkin aikaa..

Meillä on edelleen vasta Hulluilta päiviltä hankitut pari bodya ja yksi yöpuku. Oon aatellut että netistä tilaisin jonkun paketilllisen vaatteita jossain vaiheessa ja kirpoillakin voisi käydä.

Sellainen 2vkoa niin äippäpakkaus tulee. Kovasti edelleen toivon että tulee -10 pakkaus [:D]
Eli jos käy niin hyvä tuuri että tulee niin laitan tänne tietoa että kyllä niitä tuleepi jo.

Tytot kai kasvaa hitaammin kuin pojat. Meilla kaytti esikoinen 56 kokoa 10 ekaa viikkoa ja alussa oli jopa kayttoa niille parille harvalle 48 kokoiselle bodylle. Neiti oli syntyessaan 49 cm pitka ja painoi 3120 g ja kasvoi normaalisti. Mullekin oli sanottu, etta ne pienimmat pitaa poistaa kaytosta jo parin viikon kuluttua. Harmitti sitten kun oli niin vahan niita pienia kokoja ja lapsi oli niin pieni, etta 62 tippui paalta.

Mutta kuten joku jo sanoikin - yksilollista on kasvuvauhti..

Minäkin kävin jo viime viikolla paketin hakemassa ja oli tosiaan se viime vuoden paketti. Ihania vaatteita! Siinä uudessa on kuulemma jotain ekorintasuojia, tuosta vanhasta en löytänyt sellaisia ollenkaan. Eli ne menee ainakin ostoon. Muuten oli tosi kivoja ja tuntui ettei sitä mitään tarvitse enää ostaakaan! No, jotain toki ostelen, huomenna menen äidin kanssa käymään kirpparilla ja jotain Ruskovillan tuotteita ostan kyllä joka tapauksessa vaikka uutena. Saan myös kaverilta hänen pojan vaatteita jonkin verran. Kun ei yhtään tiedä mitä tarvitsee kun ei ole kokemusta! Eikä sitten enää viitsi käydä ostelemassa kun vauva on jo syntynyt, siis ensimmäisten viikkojen aikana, että olis varmaan hyvä olla kaikki tarvittava valmiiksi kotona. Tietenkin miehen voi laittaa asialle sitten jälkikäteenkin. Oon jotenkin varautunut siihen, että poika on syntyessään sen kokoinen että nuo isommat 56-60cm vaatteet menee heti alusta alkaen (vaikka vähän isoja voivat ollakin).

Eilen oli tullut äitiyspakkauksen saapumisilmoitus, mutta katottiin posti vasta illalla joten maanantaina
pääsee hakemaan sen kotiin!! Ilmoittelen heti kumpi sieltä tulee, vaikkakin aikas varmasti se on se -09.

postista tultu ja pakkaus plärätty, vielä tuli se 2009 [:D]
Hurjan kokoinen paketti, onneksi oli kantaja mukana.....

Mulle sano neuvolan täti tänää että tääl siis Raumalla jaetaan jo vuoden 2010 pakettia. Oli kuulema lukenu lehdessä.

^Eihän sen pitäisi olla paikkakuntakohtaista, koska kaikki paketit lähetetään samasta paikasta [8|] Tiedä sitten sen tarkemmin. Pari viikkoa jos vielä pihtais hakemuksen kanssa niin luulis saavan 2010-pakkauksen [:)]

Mä pistin tänään hakemuksen, ja liitteen sisään että en tahdo 2009 pakkausta vaan 2010
pakkauksen,lähettäkää perässä sitten kun sitä saa [:D]
Näin keskustelin siis viimeviikolla puhelimessa kelan virkailijan kanssa
ja se sanoi että aivan hyvin voit kirjoittaa sellaisen liitteen mukaan kun kerroin että en taho 2009 pk:sta.
Kattellaan :)

No ei todellakaan,hyvä idea toi,tosin ihan äärimmäinen mut pakko se on tehdä
jos sukkapussi tulee [:)]

Samma här, jotunu vaikka mihin sotkuihin kyseisen laitoksen kanssa[:@]
Pakko niiden on antaa uus pakkaus!!!

Tänään tuli kelalta kolme kirjettä. Saan äitiyspakkauksen, postissa tulee noin kahden viikon kuluttua. Saan äitiyspäivä ja vanhenpainpäivärahaa 22e/päivä. Sekä työttömyyskorvauksen maksu loppuu 27.7. sit oli vielä joku isyyskuukauden siirtolappu joka pitää miehelle näyttää.

Takaisin