Äitiyspakkaus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja alppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aaw, aivan ihana toi uus pakkaus, me halutaan tuo myös, ollut alusta asti selvä, ei väliä millaista kuosia, mun mielestä aina kaikissa mitä oon ottanut on ollut kivat värit, mutta tää yllätti kyllä positiivisesti. :)

On kyllä kivoja! Etenkin bodyissa ja housuissa ihania kuoseja. Mut miks mukana on tuota ysäriraitaa sukissa ja potkuhousuissa? : D

Mullakin alusta asti tiedossa ollut, että paketin otan. Oon kuitenkin jokasen vuoden paketista aina suht paljon tykänny :) tää uusin on kyllä aika väritön, mutta kivoja kuoseja sen sijaan!

Siis aivan ihana toi uus äitiyspakkaus!! Mä itken jos en saa sitä uutta! Mun pitää laittaa hakemus viimeistään 10.5. Kääk! Joutuu jäädä vaan jännäilemään sitten et kumman saa.

Joooo uus on myös makuun :joyful:

Milloin viimeistään hakemus pitää laittaa? Mulla on la aika heinäkuun viimeisiä päiviä, onkohan hyvät tsänssit saada uus?

Muokattu viimeksi:
2kk ennen la pitää laittaa hakemus.
Munki pitää laittaa toukokuun puolessa välissä viimestään. Mutta tuo hämää ku kela-kerttu sanoo yhessä lauseessa et eka jaetaan loppuun vanhat, ja toisessa lauseessa sanoo et kaikki joilla la 1.6 tai myöhemmin ni saavat uuen pakkauksen.
Toisaalta, tykkään molemmista niin paljon etten tiiä haittaako kumman saa :)

Muuten kiva pakkaus, mut noilla hirvittävillä keltavihreeraitaysäri kammotuksilla sais joku lämmittää vaikka takan. Aivan hiton hirveitä, mua ärsyttää ne nyt ylipaljon :grin:grin Makuupussi ja toppapuku oli mun lempparit :)

Mä kuulun vissiin siihen joukkoon johon tuo pakkaus ei iskeny. [emoji17] Entiiä, muutama ihan kiva, mut loput ei... [emoji28] Edelleen enempi mun mielestä "poika" voittoinen väreiltään, tosin osa kuoseista oli ihan kivoja.
Näin useamman lapsen äitinä ei kuitenkaan tarpeellinen meille. Ekaa tai tokaa odottaville on varmasti tarpeellisempi [emoji4]

Mun mielestä pääosin hirveä toi uusi pakkaus. Mä haluun värejä ja yksinkertaisia kuoseja. Ei mitään pilkkuja ja eläimiä ja sydämiä ja mitälie leopardikuosia hyi. Pettymys. Se sininen joku pussukkakin oli kamala. Voihan vee, mitähän sitä nyt tekis..... Osa kamoista menetteli mut pääosin yök.

Edit. Jos sais sen pussukan ja jonku vaihdettua viime vuoden malliin (jos täällä on joku joka ei tykkää 2017 nukkupussista mut tykkää tän vuoden... Päittäinvaihto?) ni vois mennä. Ei vitsi. Hankalaaaaaaaaa.

Terkkuja Amsterdamista. Täällä ei ole lunta, ihanaa.

Muokattu viimeksi:
Mun mielestä pääosin hirveä toi uusi pakkaus. Mä haluun värejä ja yksinkertaisia kuoseja. Ei mitään pilkkuja ja eläimiä ja sydämiä ja mitälie leopardikuosia hyi. Pettymys. Se sininen joku pussukkakin oli kamala. Voihan vee, mitähän sitä nyt tekis..... Osa kamoista menetteli mut pääosin yök.

Edit. Jos sais sen pussukan ja jonku vaihdettua viime vuoden malliin (jos täällä on joku joka ei tykkää 2017 nukkupussista mut tykkää tän vuoden... Päittäinvaihto?) ni vois mennä. Ei vitsi. Hankalaaaaaaaaa.

Terkkuja Amsterdamista. Täällä ei ole lunta, ihanaa.

Tuolta kesäkuisista huutelen että voin vaihtaa koko laatikon sun kanssa.:D
Mulla la 4.6 ja tod.näk. saan sen viime vuoden pakkauksen. Tykkään tästä uudesta paljon enemmän.:)

Mutta tuo hämää ku kela-kerttu sanoo yhessä lauseessa et eka jaetaan loppuun vanhat, ja toisessa lauseessa sanoo et kaikki joilla la 1.6 tai myöhemmin ni saavat uuen pakkauksen.

Mä käsitin tän niin että ne kenellä on laskettu aika 1.6 tai myöhemmin saavat sen korotetun summan. Eivät siis (välttämättä) sitä uutta pakkausta. Hakemus kuitenkin pitää laittaaa jo pari kuukautta ennen.

Joo, mä en oo vielä laittanut hakemustakaan kun ei oo ihan vielä ne päivät täynnä. En mä tiiä et saisinko ees sitä vanhaa jos haluisin vai onko uus pakotettuna. Siinä on myös ne lisäjutut/korotus, et katon paremmin kun oon takas Suomessa, miten ois järkevä tehdä. Hyvä, et on jonkunnäköinen vaihtomahku. :)

Mä käsitin tän niin että ne kenellä on laskettu aika 1.6 tai myöhemmin saavat sen korotetun summan. Eivät siis (välttämättä) sitä uutta pakkausta. Hakemus kuitenkin pitää laittaaa jo pari kuukautta ennen.

Joo siis niin saavakki sen korotetun summan. Mutta 'kela-kerttu vastaa' osiossa oli vastattu noin nimenomaan vanhojen ja uusien äitiyspakkauksien jaosta. Eli samaan kysymykseen olivat kelalla vastanneet kahella eri tavalla: ekassa sanottiin et vanhat eka pois la:sta riippumatta ja toisessa et uusia jaetaan automaattisesti jos la on 1.6 jälkeen.

Mitä mieltä ootte hupatossuista? Jotenkin tuli semmonen - äh mitä rahanhukkaa ajatus, koska en usko et tulee monellakaan köyttöön. Itsellä ehkä.. oisin mä kestovaipan ottanu mielummin..

Mä taas tykkään niistä huopatossuista :) uskon et niitä käytetään meillä, toisin ku kestovaippaa :D

Mun mielestä ne tossut oli tosi ihanat :D Väri ehkä vähän outo, mutta ihanat!

Kela kertun fb oli että näillä näkymin uutta pakkausta aletaan jakaa toukokuun loppupuolella. Rahana jos ottaa niin kaikki kellä la 1.6 jälkeen saa korotetun rahan. Et viä pitää vähän aikaa oottaa ennen kun laittaa hakemuksen.

Mä oon tyytyväinen ettei oo enää kestovaippaa. En pystyisi käyttämään omalla muksulla kun se haju on niin järkyttävä, enkä kyllä muutenkaan. :yuck:

@Minni2016 Pitää kuitenkin hakea viim. 2 kuukautta ennen laskettua aikaa, et sitä kauemmin ei voi odotella. :)

Mut hakemuksen laitosta menee pari kolme viikkoo ennen päätöksen tuloa. Ja ennen kun pakkaus tulee.

Mä tykkäsin uudesta pakkauksesta. Toivottavasti saan ton uuden. Olihan siinä jotain turhaa eikä kaikki ollut ihan mun makuun, mut kokonaisuutena kiva. :)

Takaisin