Äitiyspakkaus

Meillä muistaakseni oli vaan hoitaja sillon. Se vaan anto sen todistuksen raskaudesta mikä sitte toimittaa kelaan ja työnantajalle.
 
Juu, esikoisen raskausaikana ainakin se oli hoitaja joka antoi sen raskaustodistuksen. Hieman oli epäselvyyttä silloin pitikö alkuperäinen todistus toimittaa työnantajalle vai kelaan vai säilyttää itsellään. Silloin hoitaja sanoi mulle että mun pitää toimittaa alkuperäinen todistus työnantajalle joka sitten toimittaa sen kelaan ja näin teinkin. Mutta ilmeisesti tästä on hyvin erilaisia ohjeistuksia :hilarious:. Ilmeisesti kopion toimittaminen olisi riittänyt?
 
Mulle ainakin varattiin aika omalle neuvola hoitajalle tonne kun raskaus on kestänyt 150pv vartavasten että kirjoittavat silloin raskaustodistuksen kelaa varten.
 
Mulle tehtiin kaks todistusta, toisen toimitin työnantajalle ja toisen skannasin liitteeks kelan hakemuksiin
 
Mä ite otin kopion todistuksesta minkä vein töihin ja kelalle laitoin valokuvan.
 
Mä ajattelin venyttää hakemuksen huhtikuulle et jos sais vaikka sen 2018 pakkauksen. Mun mielestä toi 2017 on jotenkin turhan räikee väreiltään. Tai siis ainakin noi jotkut vaatteet. Mä tykkään aika neutraaleista väreistä.
 
Lueskelin eilen Kelan sivuja ja sieltä jostain "usein kysyttyjen kysymysten" puolelta tuli vastaan tieto että kaikki joilla LA on 1.6 tai sen jälkeen saavat automaattisesti joko 2018 vuoden pakkauksen tai korotetun rahan. Eli ilmeisesti ei voi valita haluaako viime vuoden vai tän vuoden pakkauksen, johtuen tuosta tän vuoden korotetusta avustuksesta.
 
Ou nouuu! No täytyy toivoa et se 2018 pakkaus on kiva. :nailbiting:
 
"Äitiyspakkauksen erotuksen osalta lisätietoa asiasta pitäisi tulla lähiaikoina. Joka tapauksessa lasketun ajan ollessa 1.6 tai sen jälkeen, saa äitiyspakkauksen, joka on sillä hetkellä jaossa, mutta pakkaus on kuitenkin arvoltaan 170€. Tarkennusta siitä, miten tämä toteutetaan on tosiaan tulossa lähiaikoina :) "

Näin luki kelan sivuilla, eli tarkottaako tuo sitä, et jos jakohetkellä on vielä 2017 vuoden pakkauksia jäljellä, niin niitä jaetaan, mutta niihin on lisätty jotain jotta arvo nousee siihen 170€? Näin ite sen ymmärtäisin :eek:
 
Noin mäkin olen asian ymmärtänyt. Et saa sen mitä vielä jaossa mutta siihen lisätään jotain että pakkauksen arvo on 170€
 
Hmm, tommosesta ei kyllä lukenut mitään siinä, mitä eilen luin. Hitto, kun en äkkiseltään enää löytänyt sitä niiden sivuilta.
 
"Jos laskettu aika on kesäkuun alussa ja saakin vuoden 2017 pakkauksen, niin miten erotus hoidetaan? Vai täytyykö pakkauksen haku jättää vain todella viime tinkaan, että saa 2018 mallin? Vai tuleeko arvokkaampi pakkaus automaattisesti hakupäivästä huolimatta niille, joille se kuuluu?" Noin joku kysynyt ja kelan vastaus ollut "Vuoden 2018 äitiyspakkaus pitäisi tulla automaattisesti jos laskettu aika on 1.6. jälkeen. Jos kuitenkin tulee ongelmia niin neuvoisin olemaan yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme niin selvitämme tilannettasi." Ja tuo keskustelu siis käyty eilen kelan sivuilla.
 
Mä kans otan pakkauksen. Pitää vitkutella hakemista että sais tuon uuden :love7
 
Mulla jäi vähän kaksjakoset fiilikset. Paljon kivoja juttuja, mut esim. makuupussi oli paljon kivempi 2017 pakkauksessa. Sinertävän sävyinen body oli mun lemppari.

Mut taitaa olla vähän siinä ja siinä kumpi me saadaan. Toukokuun lopussa alkavat vasta jakamaan.
 
Takaisin
Top