Äitiyspakkaus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja jenniee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
1.6. tulee rahaan korotus eli ei koske meidän jengiä :/

Me otettiin ekalle vm 2013 äitiyspakkaus ja suurin osa tavaroista tais muistaakseni tulla käyttöön? Ok, myönnettäköön potkareita ja puoli potkareita en oo osannu käyttää, mut esim peitto on ollu hintansa väärti, nytkin tuo nuorempi 2v mussukka makoilee äp:n peiton alla :Heartred kynsisakset oli ihan parhaat, en oo mistään kaupasta löytänyt niin hyviä vauvojen kynsisaksia kuin ne! Ja nekin onnistuin jo esikoisen kohdalla hukkaamaan....

Tokan kohdalla koin että meillä oli jo vauvatavaraa riittävästi ja esikoisen äitiyspakkauksen sisältö käytettynä vielä tallella niin otettiin avustus rahana. Ja tän kolmannen kohdallakin otetaan rahana.

Esikoisen kohdalla se äp oli sillain hyvä ottaa kun sisältö oli monipuolinen ja uutena kun halus kaikki esikoiselle ostaa niin säästi pitkän pennin ku otti pakkauksen.

Tänään selailin äitiyspakkauksen tuotteita netissä ja nyt rupesinkin miettimään, että hittolainen. Pitäiskö se sittenkin ottaa :joyful: siellä olikin tosi kivoja juttuja myös. Vaikka olen neutraalien värien ystävä, niin jotenkin nyt näin nuo bodyt ihan kivoina kun laittaa vaan yksiväriset housut. Yksi/kaksi bodya oli sellaisia, jotka varmasti jäävät vähemmälle, sillä olivat mielestäni vähän enemmän tyttömäisiä :happy:
Kätevää olisikin vaihtaa ne jonkun tytröä odottavan kanssa, kuka taas haluaisi luopua poikamaisimmista bodyista :happy: tai sitten lahjoittaisi ne vaan jonnekin.

Mutta nyt olenkin kallistunut 75/25 pakkauksen kannalle, vaikka lähes kaikki on jo hankittuna tai entuudestaan. ym :dead:

Ja ne kynsisakset on tosi hyvät!

Esikoisen pakkaus otettiin ja harvoja käytettiin, mutta otetaan pakkaus myös tälle. :)

Meilläkin jäi esikoisen pakkauksesta aika paljon vaatteita käyttämättä.. värit ei olleet kyllä yhtään kivat silloin tytölle. Kakanruskeita verkkareita ym:dead: nyt oli taas kivasti harmaata ja sinistä ym
:)

Minä tilasin jo pakkauksen! En malta odottaa, että pääsen hypistelemään sisältöä :joyful:.
Vai olisko pitäny klikata, että voittaja :D Menin nyt sitten kattelemaan, että miten pitkässä kuusessa se itellä on, niin ei kait enää etes kovin pitkässä :o Torstaina on seuraava neuvola ja nyt 157 päivää takana. Mutta entä tuo terveystarkastus? Miten ja missä se tehdään, vai joko se on tehty, enkä oo vaan älynny? :D

Viljo: mulle anto viimeks neuvolassa raskaustodistuksen ja sen kun saa voi hakea kelan kaikki tukihommelit :happy:. Ei oo siis tehty mitään erillistä terveystarkastusta mullekaan ja veikkaan et toi maininta on vaan niiden tukiasioita varten jotka ei käy neuvolassa ollenkaan.

Mäkin mietin tota terveystarkastusasiaa, mut sit totesin, että sillä varmaan tarkoitetaan sitä kaikkea kartoitusta, mitä on tehty ensimmäisten kertojen "elintapakartoituksien", yleisen lääkärintarkastuksen ja perusmittailujen ohella koko neuvolakäyntien ajan. Mut ei tosiaan mitään erillistä tarkastusta oo täälläkään nimenomaisesti tehty!

Mää haluaisin ainakin nähdä sen tämän vuoden pakkauksen että tiiän sitten kumman haluan. Kuulema jotain "parannuksia" tämän vuoden pakettiin tulossa kun kesäkuisilla se vastaava rahakin on suurentunut. Näin unta että uudessa pakkauksessa oli pumput ja kaikki mukana :D kuulin sitten kelalta että viime vuoden pakkauksia riittää toukokuun loppuun asti pakkausta hakeville ja itkin asialle unessa :'D tää oli mulle painajainen, nyt naurattaa :D

Meinasin laittaa tänää äitiyspakkaus hakemuksen menemään, mut sit rupes miettii mitä siit tulis tarpeeseen/käyttöön. Ok bodyt ihan ok, mut niit on jo muutenki tytöltä jääneitä. Potkuhousuja en viimeks tykänny käyttää, et sukkikset enempi mun makuun et neki jäis käyttämättä. Toppapuku olis kiva, mut meniskö enää ens talvena ku oli kokoa 68-74? Se makuupussi ja peitto olis tyylii ainoat mitkä puuttuu ja tulis varmasti käyttöön, mut ne kyl hankkis jo hyvinki sil 140e.. ääh tiiä sit

Mä laitoin eilen hakemuksen äitiyspakkauksesta vireille. Ajattelin, et vaikka oottaisin uuden paketin julkaisua ni tuskin sitä kuitenkaan tulis saamaan et sinänsä se ja sama. Onhan se jokatapauksessa kaikki extraa mitä sieltä saa ja viime vuoden pakkauksessa oli monta kivaa juttua, esim. se makuupussi. :)

Mulla on ens ti neuvola ja silloin on raskaus kestänyt 154 päivää. Saanko jo seuraavassa neuvolassa todistuksen vai joudunko odottaan ens kuuhun?

Mulla on ens ti neuvola ja silloin on raskaus kestänyt 154 päivää. Saanko jo seuraavassa neuvolassa todistuksen vai joudunko odottaan ens kuuhun?
Todennäköisesti sun neuvola on ajoitettu just sen 154 päivän vuoksi tohon ajankohtaan, eli pitäis saada todistus kyllä Siitä päivästä lähtien sen voi kirjoittaa.
Mullakin tulevalla viikolla neuvola (154 päivää täynnä) ja aion kyllä laittaa heti paperit kelalle. Innolla jo oottelen äitiyspakkausta, vaikka ei oo päässy sitä vielä tilaamaankaan

Meinasin laittaa tänää äitiyspakkaus hakemuksen menemään, mut sit rupes miettii mitä siit tulis tarpeeseen/käyttöön. Ok bodyt ihan ok, mut niit on jo muutenki tytöltä jääneitä. Potkuhousuja en viimeks tykänny käyttää, et sukkikset enempi mun makuun et neki jäis käyttämättä. Toppapuku olis kiva, mut meniskö enää ens talvena ku oli kokoa 68-74? Se makuupussi ja peitto olis tyylii ainoat mitkä puuttuu ja tulis varmasti käyttöön, mut ne kyl hankkis jo hyvinki sil 140e.. ääh tiiä sit

Varmaan käy toppapuku ensi talvena. Meillä 9/2016 syntynyt tyttö ja haalari on edelleen käytössä vaikka muuten käyttää koko 80. On ollut todella pitkäikäinen!

Neuvola ois ollu aiemmin mutta jouduin töiden takia siirtään aikaa. Ja malttamaton kun olen niin haluaisin sen pakkauksen mahdollisimma pian käsiini :D

Takaisin