Äitiyspakkaus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja jenniee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oon niin pitkään haaveillu että mekin saadaan vauva niin oon ajatellu tottakai ottaa pakkauksen. Muutama ihan ok vaate mut jää kyl varmaan käyttämättä suurin osa. Muistelin että pakkauksessa olis ollu lasten peittoki, mut ei näyttäny olevan..mut kai sitä malta olla ottamatta!

Oon niin pitkään haaveillu että mekin saadaan vauva niin oon ajatellu tottakai ottaa pakkauksen. Muutama ihan ok vaate mut jää kyl varmaan käyttämättä suurin osa. Muistelin että pakkauksessa olis ollu lasten peittoki, mut ei näyttäny olevan..mut kai sitä malta olla ottamatta!
On se peitto siellä listattuna petivaatteissa :)

Niinpä oli, hyvä!
Haalari on aika ankea. Tykkäsin ku joku vuos oli semmone iha harmaa vain. Ja ehkä 2 raidallista kirkasta bodya olis riittäny. Oliks tos joku 5 nyt.. olis ollu pari neutraalia.. enkä muuten tajua miks ton pakkauksen pitää vaihtua joka vuosi? Eikö sama menis useamman vuoden nii ei tarttis aina kilpailuttaa ym. Verovaroilla kuitenkin tuokin..

Minä otan äitiyspakkauksen ja minusta on vaan kiva, kun on paljon kirjavia vaatteita. Itse en ole löytänyt yhtä kivan kirjavia vaatteita kaupasta, suurin osa tylsää beige, pinkkiä tai vaaleansinistä...

Me taidetaan ottaa tällä kertaa rahana. Meil on kaikki ekasta pakkauksesta tallessa. Muutama pikku juttu pitää vielä ostaa jotka on esikoisen takia kulunu tai hajonnu.

Mä olevinaan tunnistan suurimman osan äitiyspakkausten vaatteista, niin huomasin tänään, että oon ostanu kirpparilta vuoden 2014 yö/potkupuvun :) Jääny myyjällä käyttämättä, kun vetoketju oli vähän irti. En huomannu vasta ku kotona, jonkun ahkeran pitäs se ommella ja se joku en oo minä :o Lisäksi luulin, että kirpparit on täynnä nykysen paketin toppapukuja, mutta sekin on vuodelta 2014 - no, on niissä jotain samaa :)

Olen rehellinen: Osa oli kyllä viime pakkauksessa aika laadutonta tavaraa, joka ei käyttöä kestänyt. Niistä voi toki valittaa ja pyytää uuden, jos hajoavat, itse en jaksanut. Siksi ei enää oteta. Kirpparilta saa kasan hyvää lasten vaatetta parilla eurolla. Ainoat arvokkaat ja kestävät ovat villapuvut ja haalari, kynsisakset, hiusharja. Lämpömittarin kuvat sulivat, vaatteista nepparit irtoilevat ja saumat hajoilivat, ja se kaamea lorukirja!!! :D

me otetaan pakkaus ehdottomasti. eipä noi vaatteiden värit yms. mitenkään suuremmin viehätä, mutta koetaan kyllä se sisältö rahaa arvokkaammaksi ja onhan se ihana hakea postista ja tutkia :happy: harmi vaan ettei sitä 2018 pakkausta ehdi varmaan saamaan..

Mä katsoin teidän kehujen takia pakkauksen sisällön ja olihan sielä kyllä vallan ihania juttuja, erityisesti pöllökuosinen pussi. En kyllä silti ota yhden pussin takia koko pakkausta. :)

Me otettiin silloin esikoisesta ja haluan kyllä ottaa sen seuraavallekin. :) ei -17 vuoden pakkauksessa mitään vikaa ole, toivoisin vaan että saataisiin -18 vuoden pakkaus kuitenkin oli se sitten millainen tahansa. :D

Esikoiselle otin, ja ottaisin kyllä jos ois eka lapsi tulossa. Sillon 2015 siinä oli paljon valkosta ja yksivärisiä vaatteita, joista moni tuli käyttöön (potkuhousut ainoot mitkä ei tulleet). Kaikki ne lakanat, pissasuojat, peitto ja patja, kynsisakset jne hoitotarvikkeet tuli käyttöön ja siinä mielessä pakkaus oli sen rahan arvonen ehdottomasti.
Meillä oli isokokonen heinäkuinen ja kaikki talvivaatteet osu just passelisti, samoin kavereiden huhti-toukokuisille. Meille ei mitään muita ulkovaatteita ekaks talveksi ees tarvittu niin siinä teki ison säästön! Tai itseasiassa ihan lopputalveen ostin 8e alesta haalarin :D Mutta toi äp ois kyllä mennyt koko talven, samoin villavaatteet ja asusteet. Mulla on usein isokokoinen 2017 heinäkuinen hoidossa, eli vastaa varmaan aika hyvin keskikokosta toukokuista niin hän nukkuu meillä päikkärit tytön vanhassa äp haalarissa ulkona :)

Nyt tekis mieli ottaa ihan vaan sen fiiliksen vuoks mutta ei me oikeen tarvita siitä mitään. Patjansuojus ja parit kivat vaatteet ja makuupussi siinä ois ne mitä haluisin mut menee vähän rahat hukkaan niiden takia ottaa..

Koskakohan sitä -18 vuoden pakkausta aletaan jakamaan? Ja ei ilmeisesti vielä löydy kuvia sen sisällöstä netistä?

Yleensä vasta keväällä julkaistaan, joskus maaliskuussa luultavasti. Ainakin aiemmin kesäkuussa syntyvillä on ollut mahdollisuus uuteen pakkaukseen.

Meillä esikoisen laskettu aika oli 6.5.16 ja saatiin vuoden -16 pakkaus :) nyt myös täällä mietinnässä pakkaus vs raha...

Kyllä siis koko pakkauksen sisällöstä todellakin suurin osa tuli käyttöön, peitot ja lakanat ja töppöset ja myös osa vaatteista. Ehdottomasti suosittelen esikoisen kanssa ottamaan sen, siinä on todella paljon ihania juttuja ja tarpeellisia.

Itse olisin halunut sen nyt toisen kanssa, mutta ei oikein taida olla järkeä kun kaikki on jo valmiina. On kyllä todellakin huippuetu jota pitää arvostaa.

Se että osa vaatteista jäi käyttämättä, johtui kyllä puhtaasti siitä, että ne ei miellyttäneet yhtään ja oli mahdollisuus käyttää muuta. Mutta se ei laskenut omaa arvostusta pakkausta kohtaan ollenkaan.

Se hetki kun sen haki, ihanaa oli päästä kurkkimaan sinne :love7

Itse haluaisin sen vuoden vai parin vuoden vanhan pakkaukse sinisen makuupussin, mutta en ole löytänyt sitä mistään. Taisi olla -16 pakkaus?

Kelan sivuilla ei myöskään osattu kertoa, milloin astuu avustusrahan korotus (170€) voimaan. Voikun tulisi nyt pian ja saisi sen korotetun summan:joyful:

Minä myös otan äitiyspakkauksen, on otettu aiemmillekin lapsille. Suurin osa on tullut käyttöön aiemmissakin pakkauksissa, ja ei sillä rahalla ainakaan uutena saa vastaavaa määrää tavaraa kuin mitä pakkauksessa tulee. :happy: Vielä en ole käynyt katsomassa tämän vuoden pakkauksen sisältöä, mutta aiemmin olen tykännyt tavarasta ja laatu on ollut ihan hyvää (ainakin silloin 4-7 vuotta sitten). :p

Takaisin