Äitiyspakkaus

Eleanora

Kommentoinnin ninja
No joo, onhan tää vähän aikaista... Mutta tuli mieleen tehdä oma ketju, kun tuolla Hankintoja vauvalle-ketjussa mainittiin äitiyspakkaus.

Eli meinaatteko ottaa vai otatteko rahana?

Mitenhän se on, ehitäänköhän me saada jo uus pakkaus, vai vieläkö ne lähettää 2015 pakkausta silloin kun on meidän aika saada? Sitten kun se uusi on julkaistu, voidaan myös ruotia se täällä ketjussa :)
 
Mä otan varmaan rahana, 2014 vaatteet oli niin jättejä et ne alko menee vasta joskus 3kk ---> ne pienimmät vaatteet siis :eek: Melkein tuplaten isompia oli aikaisempien vuosien vaatteisiin, ihme juttu. Eikä siinä tuu enää mitään mitä meillä ei olis jo, ni vähän turhalta tuntuu. Mut ekalle vaaville se pakkaus oli ihan ehdoton!
 
Meinaan kyllä vuoden 2016 sen makuupussin ostaa jostain/joltain, haluun et joka laps saa oman vuoden makuupussinsa :)
Luulen et se julkaisu/pakkauksen vaihtuminen venähtää niinku aina ja jos 2kk ennen la pitää hakea ja kahessa viikossa tulee ni ei ehi saamaan uutta :sad001
 
Ehdottomasti meinataan ottaa se pakkaus, kun meillä ei oo mitään. Jos olisi sama kuin Jannskilla niin en mäkään varmaan ottais pakkausta jos on jo kaikkea :)
 
En tienny että siinä pakkauksen hakemisessa on joku takaraja? Oon luullu, että siinä on vaan se rajoitus, että koska ennen ei voi hakea, kun tarvii sen neuvolan raskaustodistuksen. Minä en oo vielä päättäny mitä tekisin. Kaikenlaista on ennestään pojan jäljiltä, mutta aikaisemmin oon ajatellu että riippuis vähän pakkauksen väreistä ja kuoseista jne otanko toiselle vai ei ja jos vielä tietää, että kumpi ois tulossa. Ekalle kyllä siis otettiin ja sillon en edes halunnu tietää mitä se sisältää, ennen kuin avaan sen itse ekan kerran! :)
 
Mä otan avustuksen rahana. Esikoisen kohdalla otin tietty pakkauksen, mutta käyttöön siitä taisi päästä vain itse laatikko, makuupussi, tumput&sukat, kynsisakset, kuukautissuojat ja lorukirja. Ne vaatteet ei olleet oikein meidän juttu. Olivat jotenkin ihan väärän mallisiakin :oops:
 
Joo Kelan sivuilla lukee et täytyy hakee viim 2kk ennen laskettua :eek: Sillä sen 2014 jätin viime tippaan et varmana saisin uuden pakkauksen, maaliskuun suht lopulla sit tuli ilmotus et uus pakkaus jaossa ja laitoin ilmotuksen menemää :)
Taitaa pakkauksen vaatteet olla oikeestaan semmoisille pullukoille, meijän hintelällä pojalla ei pöksyt päällä pysyny :D
Suosittelen kyllä pakkausta, kerran sen voi ainakin ottaa, kaikkea hyödyllistä siinä ja tän vuoden on ylisöpö terveisin pöllöfani :D
 
Mä en vielä oikeen tiiä.. Meillä kyllä paljon jo kaikkea, mut.. siinä on se joku juttu. Meillä kaks pakkausta jo ennestään ku aattelin ett niihin laatikoihin ois kiva kerätä sit vähän jotain henk.kohtasta molemmille.. Jotain retrokuosisia vaatteita tai jotain saatuja uniikkeja juttuja.. Nyt en kyllä tosiaan tiedä.
 
Meillä otetaan rahana lähes varmasti, siitäkin syystä että aikasemmasta paketista tulleet käyttökelpoiset tavarat on vielä tallessa :)

Esikoiselle äitiyspakkaus otettiin, mutta eipä sieltä kauheesti vaatetta tullu käytettyä.. Vaatteet oli tosiaan isoja ja vaikka meijän poika kasvo hurjaa vauhtia (3kk=8kg) niin että olis luullu vaatteiden käyvän, oli ne jotenkin tosi väärän mallisia. (Eikä kyllä tykätty niistä kuoseista)

Mut eihän sitä määrää tarvikkeita/vaatteita saa millään sillä rahalla, oliko se jonkun 100€?
 
Meillä sama kuin Mira86:lla, eka lapsi tulossa, joten mitään ei ole entuudestaan. Ehdottomasti siis otetaan pakkaus! Olen myös kuullut tuon, että siellä ne vaatteet on jättikokoisia :wideyed: No, onneks siellä kuitenkin on myös paljon muuta tarpellista, kuten hygieniatarvikkeita, peitto, makuupussi... Makuupussista puheen ollen: musta se nykyisen pakkauksen pussukka oli aikas ihana :Heartred Kerrankin kunnon värinen, eikä sellanen haalisko :) Joten toivon, että meille tulis se tän vuoden pakkaus!
 
Pakkaus tai 140e :) Mie aijon jostain pakkauskirpalta ehkä hommata sen tän vuoden pussin kun on ihana ja sit ens vuoden kans vaaville :) Mulla on ennestään 2014, 2010 ja 2009 kaiketi, ovat näppäriä vaunuissa ja helppo pestä! Esikoinen ei taida syksyn tullen enää mahtua pussiin :D
 
En melkein malta odottaa et pääsen tutkimaan pakkausta. Otetaan siis varmasti, koska esikoinen tulossa ja meillä ei ole mitään valmiina. Itse tykkään kaikista vaaleista ja neutraaleista eli tylsistä :D väreistä. Toivon siis että uusi pakkaus ei olis kovin räväkkä, jos sitä siis tosiaan ehtii edes saamaan :)
 
Taidetaan olla just siinä rajamaastossa saadaanko vanhaa vai uutta pakkausta, jos sen jättää viime tippaan saattaa saada uudenkin, vaikea sanoa vielä kun ei tiedä miten paljon siellä sitä tavaraa on varastossa. Meille tulee pakkaus, esikoisellakin oli ja saa tämä pikkukakkonen omansa myös :)
 
Kyllä mä varmaan otan pakkauksen siitäkin huolimatta, että käytin esikoiselle tosi vähän siellä olleita vaatteita, mutta se raha mikä sen korvaa on niin peanuts, että ei silläkään kyllä oikeasti mitään saa. Lähinnä tuo on siis sellainen muistojuttu lapselle, kun sinne olen keräillyt kaikkea jemmaan. :) Ne makuupussit on kyllä oikeesti kivoja ja jos kuosit miellyttäisi tällä kierroksella enemmän niin pitää sitten perusvaatteita kun ne mahtuu, jos ei heti vastasyntyneelle mene.
 
joo ihan totta Eleonora, mä käytin lähinnä puolipotkareita ja bodeja, ei ollu potkuhousuille käyttöä, mulla oli kans ennemminkin haalareita ja jumpsuitteja.
 
Vuoden 2015 äitiyspakkaus sisältää minun makuuni vaatteita - mutta luultavasti emme ota pakkausta kun ensimmäiselle tuli sellainen otettua. Todella hyödyllisiä tavaraoita vaatteiden lisäksi - se mitä tarvitaan ehkä lisää on bodeja ja housuja yms, muttemme välttämättä tarvitse tupla/tripla syys-talviasusteita. Mutta jos kaikkia niitä tarvittaisiin lisää, niin kyllä se äp olisi varteenotettava vaihtoehto.
 
En usko, että otan tällä kertaa äitiyspakkausta. Esikoisen kanssa otin ja tosi vähän vaatteita siitä otettiin käyttöön. Pitää käydä katsomassa minkalainen äitiyspakkausta on. Mut luultavasti sen äitiyspakkauksen peiton ostan jostain ja säilytän sen sit.
 
Mäkään en ikinä oppinut käyttämään potkuhousuja. Ne tuntui todella hankalilta pukea ja riisua ainakin vielä sillon, kun vauvan niskaa oli vielä tuettava. Haiskahtavat muutenkin vähän retroilta. Sukkahousut ja puolipotkarit on parhaita :wink.
 
Me otetaan, just kun on esikoinen, ja halutaan välttämättä tämän vuoden pakkaus! :D Sisältö miellyttää silmää enemmän kuin aikaisemmat :)
 
Takaisin
Top