Äitiyspakkaus?

Mie ajattelin ottaa rahana vaikka onki ensimmäinen muksu tulossa.

Oon kovasti lueskellu mitä ihmiset on pitäny pakkauksesta, ja päällimmäiset syyt ottaa pakkaus kuulostaa olevan, että avustusrahalla ei saa läheskään kaikkea mitä pakkauksessa on (uutena?) ja kiva hypistellä tai kivoja kuoseja tai että pakkauksella on tunnearvoa esimerkiksi just muistoboksiksi. Sitten taas olen nähnyt useamman kommentin että ei siitä tullut käyttöön kuin puolet tavaroista, ja tulin sitten siihen tulokseen etten ota pakkausta.

Ostan itsellenikin lähes kaiken alusvaatteita ja ruokaa lukuunottamatta käytettynä, niin miksi tarvisin uusia vaatteita vauvallekkaan, varsinkin kun käytetyistä ja useamman kerran pestyistä on kuluneet pois kaikki mahdolliset kemikaalijääät mitä tuotteiden valmistuksessa on käytetty. Lisäksi voi olla että saadaan sukulaisilta vauvakamaa, mutta sen näkee sitten kun niille asiasta edes kerrotaan :D

Voisin ottaa ihan asiaksi pitää vähän kirjaa ostoksista ja verrata äitiyspakkauksen sisältöön niin nähdään onko siitä raha-avustuksesta mihinkään edes näin pihin ihmisen kynsissä :)

Mä oon monesta asiasta samaa mieltä Harakraan kanssa, mutta otetaan silti pakkaus. Onhan siinä peitot ja kaikki. Ja mulle tulee aika varmasti pahoja selkäonelmia raskauden aikana, joten en voi olla varma, miten paljon pääsen kirppareille. Eli pakkaus on ekan lapsen kohalla hyvä alku ja sit mekin varmaan saadaan sukulaisilta tavaraa.

Me saatiin kans paljon vaatteita muualta ja jouduttiin tosiaan ostaan erikseen ensin pienempi toppapuku ja sitte isompi...Kalliiksi tuli siis pelkkä toppapeite ja tumput :D Mutta tuo laatikko on ihana ja siellä helppo säilyttää pieneksi jääneitä vaatteita :)

joo mun mielestä vois olla neutraalempia vaatteita :) mutta onneks on tällänen etuus ja tyydyn siihen mitä tulee :) enkä vaado enempää.. ihmettelen vaan yleisesti että erikoisia

Me kyllä käytetty esikoisen kanssa jokaista vaatekappaletta äitiyspakkauksesta, paitsi sitä toppa- ja vanuhaalaria. Ne ei sopinut missään vaiheessa, mutta muuten tuli kyllä tarpeeseen ne vaatteet. Uskon, että myös toisen kanssa tulee käytettyä lähes kaikkia vaatteita. Kotiutettiin jopa esikoinen silloin äippälaatikon vaatteissa. :)

Ollaan vähän kahden vaiheella mitä tehdään ja onneksi vielä on aikaa pähkäilläkin. Itse siis haluaisin tulokkaalle oman laatikon, peitteet ja vaatteita.. siis ajatuksena että säästyisi ainakin osa tavaroista lapsenlapselle, hahhaaaa.. on pitkällä ajatukset, mutta siis tosissaan. Laatikkoon voisi juurikin keräillä kaikkea tärkeää vuosien varrella. Laatikko itsessään on tosi hieno kun saa sukupuun tehtyä siihen (näppärä toki tekee itse). Mutta niin, sitten toisaalta ois se 140€ ihan kiva, vois sitten vaikka sen oikean kokoisen toppapuvun ostaa ihan huoletta. Jos tyttö tulee niin vaatteet saa isosiskoltaan, pojan kanssa täytyy lähtee ostoksille kun suurin osa on tyttömäistä vaatetta. Aika hömppää, mut ostettiin esikoista odottaessa raskauskoru, Bola-koru, joka on tarkoitus säästää siihen asti itsellä kunnes esikoinen on raskaana.. pitää ostaa keväällä uudellekkin tulokkaalle oma Bola-koru jonka voi sitten joskus antaa eteenpäin :Heartpink Tiedä sitten että kuuleeko se vauva oikeasti sitä korun ääntä mahaan, mutta ajatus ainakin ihana.
Esikoistaan odottavalle ainakin suosittelen äitiyspakkausta!

Jossain blogissa oli joskus kerrottu mitä oli saanut sillä rahalla käytettynä ja se oli aika huima paketti kaikkea ihanaa.

Meillä on hyvä fb-ryhmä täällä kotikulmilla, jossa annetaan paljon ilmaiseksi pois noita pakkauksen vaatteita.

Me ei oteta pakkausta, koska sattuneesta syystä melkein kaikki esikoiselle varatut tavarat on koskemattomina. Tai suurin osa on niistäkin ostettu käytettyinä.

Mä haluaisin paketin, mutta ei se taida onnistua näin ulkomailla asuvalle. :sad001 no, eipä niille toppavaatteille kyllä olisikaan käyttöä, tuskin ihan pienen kanssa pääsee Suomeenkaan kovin nopeasti käymään.

Mä meinaan ottaa pakkauksen. Meil esikkokin nukkui pakkauksessa muistaakseni n.4kk asti, ja muutenkin sieltä tulee perusvaatetta, toppapussia, peittoa jne. mitkä ite oon kokenu meille hyviks.

Me meinattiin ottaa rahana. Viimeks otettiin pakkaus ja niin vähän tuli niistä käyttöön, et mieluummin käy ite ostamassa tarpeelliset :)

Annalin, esikoista odottaessa foorumin kautta muutamille ulkomailla asuville laittoivat pakkauksia. Ne jotka eivät pakkausta halunneet ottivat sen, ja lähettivät sitten tuota vastinerahaa vastaan ulkomailla asuville foorumilaisille. :) Minusta se oli mukavasti tehty. :)

Itse ajattelin pakkauksen ottaa, juurikin noiden peittojen, makuupussien ja muiden tarvikkeiden takia. :)

Tou, tuohan kuulostaa kivalta. Eli jos täällä joku innostuisi ajatuksesta, olisin kyllä kiinnostunut vastaavasta vaihtokaupasta. kyllähän täältä ihan hyviä vauvan tarvikkeita toki saa, ja monet tutut ovat tehneet USAn outlet-myymälöihin matkoja, kun niistä saa vauvan vaatteet ja rattaat sun muut tarvikkeet paljon halvemmalla. Ehkä mekin vielä tehdään joku sellainen reissu, jos mies ei vakuutu käytettyjen rattaiden hankinnasta. Mutta jotenkin tunnetasolla tuo äitiyspakkaus olisi mulle tärkeä. olisi kivaa, kun lapsi jakaisi oman sukupolvensa suomalaisten kanssa tuollaisen jutun. en nyt oikein osaa selittää, mutta ehkä ymmärrätte. Äitiyspakkaus jotenkin symboloi mulle sitä suomalaista hyvinvointiyhteiskuntaa ja hyviä ja kauniita asioita, joista oman vauvani toivoisin olevan osallinen, vaikka sitten täältä kaukaa.

Hmm, mun ulkomailla asuva kummitäti sai ton pakkauksen...? :think005

Tiedättekö, voiko saada äitiyspakkauksen vaikka ei olisi käynyt raskauden aikana suomessa neuvolassa? Ollaan miehen kanssa viiden kuukauden häämatkalla aasiassa ja saatiin täällä reissussa tietää raskaudesta, nyt rv 9 ja laskin tossa ettei ehditä suomeen neuvolaan terveystarkastukseen ennen Kelan sivuilla olevaa 4 kk rajaa...? Ollaan kyllä käyty lääkärillä ja ultrassa Thaimaassa

Kyllä varmasti saat paketin! Soita neuvolaan ja kerro tilanne, kun haet pakkausta he näkevät että on "myöhässä" ja sinne voi kertoa syyn :)

Takaisin