Äitiyspakkaus

Mää oon nyt järkyttyny! :eek: Lomakausi menossa ja teillä jo noin nopeeta päätös hyväksytty! Mulla vasta käsittelyssä.. :confused: kuitenki 12.7 tein hakemuksen.. :smiley-angry019
 
Mä tein 22.7 illalla 9 jälkeen hakemuksen ja se on hyväksytty 23.7, olin kans hieman hämilläni kuinka nopeasti päätös tuli. En osaa sanoa vaikuttaako jos tekee hakemuksen netin kautta ja liittää ne liitteet suoraan siihen et onko niiden helpompi löytää ne sieltä tms. Toisaalta eihän äitiysavustuksen myöntämisessä kauaa pitäis mennäkkään jos siinä ei oo mitään kummallista mitä niiden täytyy tarkistaa.. :confused:
 
Yllätin itseni ja osasin tehdä hakemuksen netissä :cool:! Toivottavasti ei aiheuta kauheita viivästyksiä se, että 22 viikkoa on täynnä vasta ylihuomenna, eli käsittelyyn voi mennä vasta ensi viikolla.
 
Eilen tuli pakkaus postiin eli 24.7. Täällä tehty hakemus netissä 14.7. illalla, päätös tehty 17.7. Viikossa oli siis paketti kotona. Yllätyin myös, miten nopeesti tuli näin loma-aikana kaikki päätökset. Mulle on myönnetty jo kaikki rahatkin äitiys- ja vanheimpainvapaan ajalta. Nyt ei tarvi niitä enää ressata. :)

Tykkäsin pakkauksesta kyllä kovasti. Tosin ihan valtavan suurta ihastusta ei aiheuttanut muutamat omaan makuun räikeät vaatteet ja toppapuvun tekstikirjailu, mutta muuten pakkaus oli kyllä tosi kiva. Turkoosi vanupuku on ihana :Heartred EIköhän sieltä kaikki vaatteet tule käytettyä sitten vaikka ihan yöasuna, jos ei muuten :) Musta on mahtavaa, että pakkauksessa on käytetty suomalaisia tuotteita ja että ne on ihan oikeasti todella laadukkaan tuntuisia.
 
:eek: Mää tein myös netistä hakemukset ja eilen vielä roikku "käsittelyssä" :confused:

Jospa ne sitte ens viikolla hyväksyy...
 
Mä otan kans pakkauksen, vaikka esikoisen 2010 pakkauksestakin on tavaraa jäljellä. Mä laitoin hakemuksen 23.7. ja oli eilen käsitelty, nyt sitten vaan odottelen postia :)
 
Mä odotan esikoista,joka syntyy helmikuussa ja en todellakaan meinaa ottaa äitiyspakkausta! Tuleva mummo hoitaa kyllä sen tavaran ostelun :D
 
No niin nyt on haettu postissa viikon virunut paketti kotiin ja voi kuinka mä tykkään nuista retroväreistä, aivan ihania. :Heartred Hetken niitä hypistelin ja nyt pikkuiset nutut on jo matkalla rakkaan äitini luokse pestäväksi ja ulkona kuivatettavaksi. (tämä sen takia, ett en tuolla pesutuvassa nyt niitä jaksa alkaa pesemään niin tuleva mummi riensi apuun, en siis ole laiska :) )
 
Mulla vaan lukee edelleen, että "Liitteet toimitettava 7.8. mennessä", vaikka laitoin pdf-tiedostona sen todistuksen samalla, kun tein hakemuksen :eek:. Eli ei roiku vielä edes käsittelyssä..
 
Yxvaan, mulla lukee vanhempainrahahakemuksen kohdalla tuo. Soitin Kelaan ja kysyin miksei sitä ole vielä hyväksytty, niin sanoivat että odottaa liitettä vielä työnantajalta. Eli kun työnantaja maksaa mulle palkkaa joltain ajalta niin palkkaryhmän pitää lähettää jokin lomake Kelalle... Mutta äp-hakemus oli kyllä hyväksytty.
 
Autumn, kiitos tiedosta, koska sama ihmetyksen aihe ollu mullakin :D Eli ne duunissa taas kuhnailee, perkeles!

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulle myös pakkaus, kolmas meidän perheessä laatuaan, oli tosi mieluinen mutta olen samaa mieltä toppapuvun teksteistä - ei kivat. Silti tämä pakkaus on huomattavasti nätimpi kaikin puolin kuin se vuoden 2006 paketti, jonka toppapuku edelleen karmii. Esikoinen tutkaili mun kanssa pakkausta tosi innoissaan, isä ja kuopus ei niin innostuneet.
 
Mulla on jo kohta viikon lukenu että käsittelyssä. Tpimitettava liitteet 14.8. mennessä. Laitoin siis swn lääkärintodistuksen kuvana, eikö se riitä? Miten kauan ootan, että aoitan kelaan, että mikä mättää? Ja mihin siellä pitää soittaa? APUVA!
 
Mä laitoin hakemuksen ja liitteen 24.7. menemään, käsittelyyn asti ei ole vieläkään ehtinyt. Tänään soitin Kelalle ja sain varmistuksen, että kaikki tarvittava on tullut perille - käsittelyaikaan en kuitenkaan saanut muuta vastausta kuin että tavoite on 3 viikkoa, joten reilun viikon sisään kuulemma pitäisi olla hyväksyttynä.
 
Sähköiseen hakemukseen riittää kuva todistuksesta tai skannattuna. Paperista todistusta ei enää tartte lähettää, jos pystyy hakemukseen liittämään kuvan todistuksesta. Jos tekee paperisen hakemuksen, niin siihen sitten paperinen todistus liitteeksi. Näin olen ymmärtänyt. Itse tein äp-hakemuksen pari viikkoa sitten to-iltapäivänä ja itse pakkauksen sain hakea postista tiistaina, joten todella nopeaa oli toiminta kelan päässä.
 
Käsittelyyn saamisaika 1,5vkoa ja siitä sitten 3pvä ja paketti on nyt olohuoneenlattialla!?!?! :eek: Lähinnä outo tuo odotusaika että saa käsittelyyn ja sit se onkin jo himassa :grin
 
Hei mistä te nuo kaikki käsittelyajat ja muut katotte? Laitoin hakemuksen ja sen todistuslapun postiin ja mietin mistä sen tietää koska pakkaus on tulossa? :eek:

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä tein netissä koko hässäkän...siellä pystyy seuraa sit samoilla sivuilla pankkitunnusten avulla tapahtumat :)
 
Takaisin
Top