Äitiyspakkaus

Poppi

Vauhtiin päässyt keskustelija
Marraskuunmammat 2014
Aloitan ketjun äitiyspakkauksesta :) olen pikkuhiljaa pääsemässä vauhtiin ostosten kanssa ja miettinyt että mitä tärkeitä ostoksia tulisi ostaa äitiyspakkauksen lisäksi. Vaatteet ovat vastasyntyneelle osittain liian isoa kokoa, joten varmasti niitä ihan pienimpiä voisi hankkia. Mitäs ajatuksia teillä on aiheesta? Mitä äitiyspakkauksesta mielestänne puuttuu, oletteko sitä ottamassa ja mitä nyt muuta tulee mieleen :) talvihaalari ainakin on aika iso joten olen miettinyt sen hankkimista kun LA marraskuussa jolloin haalarille heti tarvetta.


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Mulla samat kysymykset mielessä :) Tein itselleni vähän listaa, että mitä pitäisi hankkia ja merkkailen sinne sitten sitä mukaa kun teen hankintoja, että mitä on ja mitä vielä puuttuu. "Pikkujutuista" olen ainakin itse ajatellut hankkia harsoja (niitä ei voi olla liikaa!), tutteja, jokusen tuttipullon, muutaman lakanan ja muovitettua froteeta. Sitten lisäksi jotain ehkä vähän "turhaakin", soittorasia/mobile yms. Ja vaatteita tosiaan jokusen vaatekerran myös koossa 56cm, tällä hetkellä löytyy yksi body, kahdet housut ja yksi jumpsuit :)

Pakko vielä lisätä, että en saa näitä hankintoja mielestäni hetkeksikään, ja ärsyttää ettei ole yhtään samassa tilanteessa olevaa kaveria jolle voisi näitä pohtia! Kaikkea täytyy vain pyöritellä hiljaa mielessään itsekseen :scratch
 
Tuosta haalarista tuli mieleen että ostin just sen Eisbärchen lämpöpussin turvakaukaloon =) Korvaa siis toppapuvun, ei tartte niin paljon pukea päälle. Myöhemmin ostan vielä isomman pussin vaunuihin jossa voi sitte ulkona nukkua :) Vaatteita on jo kauhea kasa, kokoja 50-62 mutta eiköhän niitä tuu läjäpäin lisää kun sukupuoli selviää =) Otan muuten äitiyspakkauksen :)
 
Muokattu viimeksi:
Toinen tulossa, ja esikoiselta kaikki äitiyspakkauksen tavarat jäljellä joten uutta pakkausta en meinaa nyt ottaa.. Ostin kirpparilta kympillä ihanan pienen toppapuvun, joka menee alkutalven. Ja kans turvakaukaloon lämpöpussin, varmasti kätevä talvivauvan kanssa kun kauppaan mennessä ei tartte lasta riisua vaan avaa vaan vetoketjut. Kun selviää kumpaa sorttia tulokas on, tietää että tarviiko ostella vaatteita.. Jos on poika niin esikoiselta pääsee kiertoon kaikki, mutta kyllä hieman himottais semmosia punasensävyisiä vaatteita ostella..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meinaatteko muuten että ekana talvena tarvii kaksi erikokoista toppahaalaria vai pärjäiskö yhdellä? Minkä kokoisella? :eek: Meillä esikoinen syntyi tammikuussa ja oli käytössä yksi 56cm haalari koko sen talven..

Näköjään unohdin vallan tuossa edellisessä viestissä kirjoittaa, että aion ottaa äitiyspakkauksen vaikka otin esikoisellekin. Kaikki sen aikaiset jutut on jo hävitetty ja taitaa sen pakkauksen sisältö olla niin kattava ettei ole järkeä ottaa rahana ja alkaa samoja juttuja ostelemaan :)
 
Mulla on valmiina voxin tommonen makuupussin näkönen, jota on 2 eri kokoa. Onko kellään kokemusta kyseisestä merkistä. Sain sen niinku käyttölainaan siskolta joka kehu hyväksi... mutta mitä sekin sitten käytännössä tarkoittaa vaavin pukemisen kannalta ja mikä on ylipäätään pakkasraja pienen kanssa ulkoilulle....äitiyspakkausta odotan jo innolla!!

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Tuo ruskovillan ensisetti on ihana. Täytyy laittaa ostoslistalle :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä aloin tässä perehtyä äitiyspakkauksen sisältöön ja epäröidä että mahdanko sittenkään haluta sitä :D Kun noi vaatteet ei ihan ole mun makuun, villahaalari ja ne myssyt joo ja valkoiset bodyt mutta siihen se sitten jääkin. Että olisikohan fiksumpaa ottaa rahana ja ostaa nuo pikkutavarat itse? :O Kun äp-laatikkoon en aio vauvaa laittaa nukkumaan, niin ne siihen kuuluvat tekstiilitkin on turhia..

Muoks: Mä nyt kirjoittelen yhtenään, mutta tosiaan en pysty olemaan stressaamatta :D Jos ostankin jonkun sellaisen lämpöpussin (esim. Eisbärchenin) niin tarviiko vauva toppahaalaria ollenkaan? Jos laittaa vaunuilemaan lähtiessä esim body+sukkikset, ja joku välikerros ja fleecehaalari ja pussiin? Ja mahdollisesti vielä peitto päälle tms?
 
Muokattu viimeksi:
Meinaan ehdottomasti ottaa pakkauksen, näin ensiodottajalle se on jo sellainen The Juttu tässä raskaudessa. :D Siitä viis onko jokainen nuttu ihan oman maun mukainen vai ei.

Jonsku, en tiedä asiasta lapsettomana sen paremmin, mutta ajattelisin että muuten riittäisi pelkkä se lämpöpussi, mutta jos tarvitsette autolla paljon liikkua (lyhyempää matkaa jolloin vauvaa ei viitsi ees-sun-taas pukea ja riisua?) niin sitten ehkä pitää olla haalari että saa turvakaukaloon kiinnitettyä? Korjatkoon viisaammat ja kokeneemmat, en edes tiedä meneekö vauvojenkin kaukaloissa se kiinnitys haaroista?
 
No tossa on kyllä ne turvavöiden reiät tossa lämpöpussissa, siksi mä tätä aloinkin pohtia.. Kun toki isommalla lapsella ei olisi autoillessa kätevä, jos istuin on sellainen mikä on autossa kiinni, mutta kun kaukalo joka tapauksessa otetaan autosta aina pois kun vauvakin niin siinähän tuo pussikin sitten kulkisi? Mulla ekassa raskaudessa ei myöskään tullut mieleenkään jättää äitiyspakkausta ottamatta, mutta nyt kun sen on jo kerran ottanut ja "kokenut", niin se ei enää tunnukaan niin välttämättömältä :)
 
En ottanu esikolle pakkausta, monen sukulaislapsen pakkaudet tallessa nii otettiin rahana ja ostettiin pienet puuttuvat hankinnat ite. Enkä tykänny erityisesti mistään siinä ko. pakkauksessa. :wink Nyt sitte rakastuin siihen aappa pussiin ja ulkopukuun. Tietysti frotee lakana ja peitto tarpeellisia myös.. Muut aion sitte myydä fb kirpparilla, paria vaatetta lukuunottamatta :)
 
Mä en tykkää yhtään noista pakkauksen vaatteista! :sad001 Miehen mielestä kannattais ottaa mutta kun oksu tulee noista oransseista. Kylpypyyhe on varmaan ainoa minkä tarpeudesta oon vakuuttunut ja ne siihen kuuluvat härpäkkeet. Se kevyttoppapuku on söpö jos tulee poika, mutta ei se ainakaan ekana talvena oo sopiva kun on 70cm!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meil ei tuu haalaria lainkaan. Kaukaloon oma lämpöpussinsa, mikä on koko ajan kiinni niissä vöissä valmiiksi, ja vaunuihin sitten toinen isompi ja paksumpi :) Koin tuon helpoimmaksi edellisten kanssa, joten näillä mennään nytkin. Äitiyspakkausta en tarvitse mihinkään, joten en ota.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
On muuten oikeasti hyödyllistä kuulla kokeneempien mammojen vinkkejä tarpeellisista jutuista!

Itse tosiaan ihan tunnesyistä haluan äippäpakkauksen. En ole miettinyt sitä rahaa edes vaihtoehtona.
 
Meillä on jo kaksi lasta, mutta otetaan pakkaus silti, vaikka lähes kaikki edellisistäkin on vielä tallessa. Jotenkin se vaan "kuuluu asiaan". Olen tyytyväinen myös tuon tulevan pakkauksen kuoseihin (verrattuna esim. esikoisen pakkaukseen vuodelta 2006) ja se design-laatikkokin houkuttaa. Meillä niissä laatikoissa on sittemmin säilytetty juurikin lasten omia juttuja kuten piirustuksia tarhasta, synttärikortteja jne. Niin ja tosiaan, meillä vauvat ovat myös alkuvaiheen nukkuneet laatikossa.

Pakkauksen parhaimmistoa ovat minusta olleet peitto ja siihen sopiva pussilakana - menevät vielä tosi pitkään, ainakin pari vuotiaaksi, patjansuojus samoin. Hupullinen pyyhe on myös tarpeellinen, samoin hiusharja. Kevyttoppapuku on myös tosi kätevä ja helppo, sekä kietaisubodit ovat hyödyllisiä pienen vauvan kanssa. Niitä olen napillisena ostanut myös H&M:ltä muistaakseni. Kynsisakset on myös huippuhyvät, ja käytössä edelleen. En ole törmännyt parempiin missään marketissa. Topparukkaset ja töppöset menee myös pitkään ja ovat paljon helpommat kuin kengät jos sattuu olemaan kiire :D

Marraskuun vauvalle se toppapuku on kyllä aivan liian iso, ja siksi alkuun hankinkin pienemmän toppapuvun, mutta pakkauksen puku meni kyllä sitten jo kevättalvella ihan ok. Toisaalta se puku ei välttämättä enää seuraavana talvena mahdu, riippuu vähän kasvuvauhdista. Myös muita pieniä vaatteita meillä on jonkun verran, ja ne ovat unisex-väritystä pääosin, koska emme ole halunneet etukäteen tietää sykupuolta. Olen ostanut tosi paljon niitä huutonetistä ja etenkin pienimmät on tosi hyväkuntoisia, mihin ne nyt kuluisivatkaan kun ovat käytössä vain vähän aikaa.
 
OceanSoul, ton haalarin "turhuuden" halusinkin kuulla! :D Ajattelin että nyt en osta haalaria, ellen sitten jostain kirppikseltä bongaa tosi halvalla, mutta uuteen en raaski rahojani laittaa.
 
Esikoiselle otettiin äippäpakkaus (v.2010) ja sieltä ne kivoimmat vielä tallessa, mutta nyt ei oteta. Siellä on niin paljon ns turhaa mitä ei tarvita. Esikoisesta oli kans se ajatus "tää kuuluu tähä juttuun", mut ei nyt :D
 
Ja meillä on kevyttoppapuku kokoa 56 ja aiotaan hommata toppis kokoa 62-68 ni menee sit talven yli, ihan niinku esikollakin :) ja meiltäkin löytyy kaukaloon kiinnitettävä lämpöpussi ja vaunuihin on paksu makuupussi.
 
Takaisin
Top