Äitiyspakkaus

Mulla jäi kanssa äitiyspakkauksesta käyttämättä aika paljon vaatteita, kun eivät vaan sopineet minun makuun.. Mutta on siellä hurjasti kaikkea hyvää, kuten toppapuku ja makuupussi, jotka oli kovalla käytöllä. Nyt kaikki parhaat on säilössä, joten koen aika turhaksi ottaa uudestaan. Mutta komppaan muita, se kuului asiaan esikoisen kanssa ja muistan vieläkin kuinka innoissani sen hain postista :)
 
Jaa täällä oksennetaan oransseista vaatteista, ai ku kiva :D Ei varmaan kantsi sit tulla mun vauvan vaatekaapin lähelle - väreinä hallitsee vihreä-ruskea-oranssi-keltainen. Noi pakkauksen pliisut turkoosit on aika peestä, mutta mulla ensimmäinen vauva, siksi äitiyspakkauksen otan. Ja vauva saa varmaan siinä ihan alkuun kyllä nukkuakin.
 
Mie otan pakkauksen, vaikka edellistenkin pakkaukset on tallessa. Halluun niistä säilyttää joittain vaatteita lapsille itelle kuhan saavat omia lapsia. Mie tykkäsin pakkauksen värimaailmasta, mut makujahan on monia ja pittääkin olla.
 
Mä en oo kummastakaan aiemmasta ottanu, enkä siis ota nytkään. Ekaa odottaessa saatiin niin paljon vaatteita (myös niitä kamalampia "kaikilla"-käyttämättä-jääneitä-äitiyspakkauksen vaatteita) että koin sen tarpeettomaksi. Ehkä jälkikäteen ajateltuna olisi voinut ottaa sen kaikkien muiden tavaroiden vuoksi :p Mutta nyt taas on suurinosa tarvikkeista tallella ja vaatteita myös niin en ota tälläkään kertaa :) Ja itsellä olisi jäänyt suurinosa pakkauksen vaatteista käyttämättä. Esim. Kaikki yli 68cm puolipotkarit tai potkarit olen kokenut meidän lapsille hankaliksi, varsinkin kun ovat lähteneet liikkumaan niin aikaisin.
 
Ensiodottajana otan myös äitiyspakkauksen ja odotan sitä kyllä jo kovasti. Kaikki vaatteet ja niiden kuosit ei oo mieleisiä, mutta niitä voi sitten vaikka laittaa eteenpäin :) Ostin vaunuihin toppapussin, joka menee sinne 3 v. asti myös ratasosaan ja oon ostanut kaukaloon vielä erillisen kaukalopussin, jossa on aukot vöille. Luulen, että tolla toppapussilla ja kaukalopussilla pärjää sen verran, ettei erikseen tarvi ostaa toppapukua.. tosin mulla on jemmassa saatuna yks 56 cm toppapuku, joka varmasti sekin tulee käyttöön kyllä.
 
Kiitos kirjoituksista, tosi hyödyllisiä vinkkejä ensikertalaiselle! Alan bongailemaan sitä lämpöpussia turvakaukaloon ja äitiyspakkaus on tilauksessa!
 
te, jotka ootte jo laittaneet äitiyspakkauksen hakuun, lukeeko Kelan sivuilla hakemusta lähetettäessä arvioitu toimitusaika? :)
 
Musta toi äippäpakkaus on ihana =) Ja siis mulla on lämpöpussi ostettuna jo turvakaukaloon. Myöhemmin ostan vaunuihin oman. Se pussi siis jää siihen istuimeen kiinni eikä oteta pois jos ei tartte välttis =)
 
Mun kaverilla oli kaukalossa ensin semmone itsetehty pussukka syksyksi ja sitten talveksi toppapussi. Ja se kehui että on helppo vauvan kanssa ku ei tarvi pukea niin paljon kun vaan sieltä pussista aina ottaa ja laittaa =) Että ehkä semmone itelläkin hankintalistalla. Oma laskettu aikahan on maaliskuussa että on jopa tarvetta sille just sillo ku vauva on ihan pieni. Ja mulla kyllä jotain haalareitakin on. Siis tämmösiä fleece yms mitkä sit varmaa riittää siinä vaiheessa. Vaunuihin sitte varmaa joku oma. Mut silti tottakai otan äitiyspakkauksen :P Ja luulen että otan jokaiselle lapselle (jos niitä lisää siis siunaantuu), koska haluan säästää jokaiselle sen oman pakkauksen. Kiva että jokainen saa sitte oman makuupussin jne.

Mut mun mielestä ton pakkauksen vaatteet ei todellakaan ole unisex. Siis kamalaa turkoosia ja limenvihreetä. Olis mielummi tummasinistä tai tummavihreää. Ne jotenki sopis paremmi tytöllekin. Et mielummi olis jotain ruskeeta ja harmaata tai vaikka iha kunnon tummanpunasta. Mut makuja on monia. Kyllä mä silti pakkauksen otan. Käytän tai en =)
 
Ajattelin ottaa pakkauksen, vaikka kirppiksiä kiertävänä varmasti voisi samalla rahalla löytää myös kivoja vaatteita yms tarvikkeita. Toppahaalari/lämpöpussi täytyy tosiaan hankkia kun laskettu aika marraskuussa.

Muista tarvikkeista ystävät ovat suositelleet rintapumpun hankkimista hyvissä ajoin ja toki harsoja, tutteja, tuttipullo jne. Ja vaunut on hyvä olla olemassa ja hyvä hankkia etukäteen jos joku tietty malli kiinnostaa. Imetystyyny, kantoliina ja myöhemmässä vaiheessa reppu sekä itkuhälytin ovat myös ostoslistalla, jos vaikka alesta löytäisi. Tosin tässä ei ole mikään kiire vielä :) Esikoista odottavana sitä ei osaa ajatellakaan mitä voi tarvita ja kyllä se arki varmaan sitten tuo eteen monia asioita, joita ei ole hankkinut. Toisaalta aika vähällä sitä varmasti pärjää kun äitiyspakkauskin on ihan kattava :)
 
Oi! Kauanko meni hakemuksen jättämisestä? Tuskin maltan odottaa, vielä menee pari viikkoa että saa hakemuksen laittaa :wink.
 
Minusta tänä vuonna äitiyspakkaus on tosi kiva, mutta esikoisesta suurin osa vaatteista jäi käyttämättä koon puolesta. Joko oli liian isoja juuri talvella tai kerkesi kasvaa niistä ulos. Esikoinen syntynyt joulukuussa. Jätin ottamatta kuitenkin pitkän pohdinnan jälkeen:)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä tykkään äitiyspakkauksen kuosista =) Toivon että vaatteet olis vaan sopivia. Ensviikolla voin laittaa hakemuksen :smiley-bounce013
 
Tänään hain pakkauksen. Oli jo eilen tullut postiin. Nopeaa toimintaa, kun torstaina vasta laitoin hakemuksenkin. Mutta molemmat tykättiin kovin pakkauksesta enkä usko, että siitä jää vaatteita käyttämättä. Ihanat värit oli. Ainoastaan olin odottanut, että oranssi pallobody olisi ollut kirkkaamman värinen, mutta sekin oli silmäämiellyttävä.
 
Takaisin
Top