Äitiyspakkaus.

Nuo lindexin vaatteet tuntuu kyllä olevan pientä kokoa. Meillä on aina lapsella ollut lindexin vaatteista yhtä kokoa isompi käytössä kuin muista vaatteista...
 
Hiphei! Pakkaus odottaa noutajaansa postissa :) mä toivon et mä tykästyn siihen makuupussiin livenä...
 
Mä ainakin ottaisin kehuna. :) eipä tuota nyt ihan söpöksikään voisi kutsua, hempeet pastillit ja halinallet karanneet :p
 
Mä sanoisin, että onpa räväkkä! Eli ei ihan mun makuun, mutta ei pidä ollakaan.
Tykkään kun ihmiset "tuunailee" tavaroita uudenlaisiksi ja omansa näköisiksi. Itse kun oon jotenkin huono tekemään mitään sellaista tai sitten on vaan lapsuudesta jäänyt takaraivoon jyskyttää opettajien kommentit esim. käsityötunneilta, että "Ei tätä näin pitänyt tehdä" "Etkö sä vieläkään ole valmis", "Miten niin et osaa?Justhan mä näytin miten tämä tehdään" :p

Onko joku muu pistänyt pakkauksia uuteen uskoon? Olisi kiva nähdä :)
 
Tää ei nyt ihan tähän aiheeseen kuulu. Mutta mitä tää meinaa? Mun työnantajan siis pitäis maksaa mulle palkkaa ekalta 3kk. Kenelläkään tietoa? Kaupanala kyseessä.. ImageUploadedByVau Foorumi1397329061.720655.jpg


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Joillekkin maksaa ekan 3kk eli äitiysrahakauden työnantaja, ja joillekkin sen maksaa kela. Riippuu kait työnantajasta? Mä esikoisesta sain ekan 3kk työnantajalta ja sit vanhempainpäivärahat tuli kelalta. Nyt tästä kakkosesta tulee kaikki kelasta vaikka siis oon samassa työpaikassa. Meillä muuttunut sillä aikaa työehtosopimus ja ilmeisesti johtuu nyt siitä.. :)


http://aidinsuusta.blogspot.fi
 
Mulla eri työehtosopimus, mut sain esikoisen aikaan 3kk:n palkan, jonka jälkeen vasta jäin Kelan rahoille. Nyt en tietääkseni ole oikeutettu palkalliseen äitiyslomaan kun en ole välissä käyny töissä..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä oon kanssa kaupassa, ja saan tuon 3kk palkan. Saat siis käytännössä täyden palkan ekalta 3kk (lisäthän siitä puuttuu, eli vähemmänhän se on kuin normaalisti). Tai siis saat sen palkan jos sun työsopimus on alkanut 9kk ennen kuin ä-loma alkaa etkä oo irtisanoutunut. Kaupan alalla saa nykyään tuon 3kk palkkaa vaikka jäisi hoitovapaalta uudestaan äitiyslomalle :)
 
kivaa jos saa sen 3kk palkan vaikkei töihin välissä palannutkaan! Tosin minä sain vaan palkan ja äp-rahan erotuksen mut silti, parempi ku ei mitään! :)
 
Mietin tosiaan että työnantajan maksamasta puuttuu lisät, jotka on aika iso osa ainekin mun palkkaa.. Toiseks oon vuonna 2012 tienannu enemmän kun nyt, joten ihan hyvä mun kannalta että nää rahat tuleekin kelasta :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Me päätettiinkin nyt miehen kanssa, että vauva nukkuu sittenkin ensimmäiset unensa kotona äitiyspakkauksessa.
Ostetaan kyllä sänky valmiiksi, mutta kootaan se vasta mieluiten sitten muuton jälkeen, niin eipähän vie kamalasti tilaa :grin

Katsotaan jaksaisinko itse tuunailla :happy10
 
Siis en ole ihan varma onko se vielä voimassa, että saa palkan vaikka ei olis palannu välissä töihin, mutta oli ainakin tulossa tässä.
 
Onks kukaan pessyt uuden äp:n toppahaalaria pesukoneessa? Kuinkas kävi? Tarvisko sitä ylipäätään pestä nyt uutena, kun ei tuu ihoa vasten kuitenkaan sitten kun sen joskus käyttöön ottaa...
 
Äh ei hitto sitä tuntee ittensä tyhmäksi :mad: en yhtään tullut ajatelleeksi, että vauvan pyykki olis tietty hyvä pestä hajusteettomilla aineilla ja ilman huuhteluainetta. Tuolla ne lakanat ja pyyhkeet ja harsot nyt ilosesti pyörii meidän lakanoiden seassa Arielilla ja Comfortilla kyllästettyinä eikä kyllä yhtään viitsityttäis sähkönkään takia alottaa koko hommaa alusta. Mäh :smiley-angry017
 
Kyllä meillä on käytetty ihan tavallisia hajustettuja pesuaineita ja huuhteluaineita aina kaikkien pyykeille. Itse tykkään että puhdas pyykki tuoksuu jollekkin hyvälle :) Ja meillä ei ikinä ole tullut mitään oireita lapsille ja hyvä niin. toki jotkut on herkempiä, mutta kokeilemallahan sen saa tietää. Pestään myös kaikkien vaatteet samaan aikaan.
 
Justiin pesin haalarin, mitään ei tapahtunu (paitsi nyt ei haise millekään) kun 40asteessa puuvillaohjelmalla pesin. Meillä kaikki pestään hajusteettomalla Neutralilla tai MiniRiskillä (tai pesupähkinöillä ei-tahrainen pyykki) ja etikkaa huuhteluaineeksi. Olen itse hajusteherkkä ja saan voimakkaista aineista iho-oireita ja voimakkaista tuoksuista hengitysvaikeuksia, ja esikoinen sai vauvana iho-oireita perus Arielista. Ja myönnettäköön, musta suurin osa pesuaineista haisee ihan kammolle.
 
Takaisin
Top