Äitiyspakkaus.

Meillä käytetään bioluvilia ja jos tarttee huuhteluainetta niin etikkaa, mä en kans tykkää ollenkaan niistä hajuista mitä on huuhteluaineissa ja pesuaineissa, tulee niistä paha olo ja monesta muusta pesuaineesta iho-oireita. Niin ja pesen kaikki vaatteet 60 asteessa et lähtee oikeesti tahrat ja pöpöt.
 
Minä pesin haalarin, kun minusta se tuoksahti joltain kemikaalilta. Rummutinkin miedolla lämmöllä ja loput kuivasin hengarissa, hyvä tuli. Laitan sen kaappiin oottamaan ens talvea. Itsekään en välitä hajusteista, ja nyt on hakusessa kestoille sopiva pesuaine.
 
Mä olen pessyt kaiken toppapussista lähtien kun ne haisee niin kemikaaleille. Olen käyttänyt huuhteluainetta, hyi mua! Ei se ole niin vakavaa, monethan suihkauttaa hajuvettä, hiuslakkaa yms. Ja eikun imettämään ;D

Kävipä tuuri: kiersin kirppistä ja juuri laittoi siinä joku mamma pöytäänsä siilitoppapussin, viime vuoden äitiyspakkauksen harmaan "pilkku"toppahaalarin ja sen ihanan ruskean pöllö-kevyttoppiksen. Jokaisessa oli hintalappu 2€ ja näki että ei ole käytetty ollenkaan!

Eli nyt mulla on toppahommelit sekä pakkauksesta 2013 että uudesta 2014 jonka siis itse sain, köyhdyin 6€!
Saatte arvata oonko onnellinen!!! Nyt ei haittaa jos vauva puklaa tai kakkii haalariin, on aina toinen varalla :)


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Mä olen ajatellut peseväni aluksi kaiken hajustamattomilla aineilla, kun en vielä tiedä onko toisella herkkä iho vai ei. Sitten pikkuhiljaa alan käyttämään samoja kuin me muissakin vaatteissa :)
Eli erikseen joutuu aluksi pesemään.
Esikoisen kohdalla en oikein edes tajunnut edes ajatella tällaista asiaa...

Ite rakastan kyllä joitakin pesuaineiden tuoksua. Mä jopa kyselen joskus kavereilta tai sukulaisilta, että millä ne oikein pesee pyykkinsä, kun tuoksuu niin ihanalle :p
 
Kaipaileeko joku vielä äitiyspakkauksen kestovaippaa tai -vaippoja? täältä löytyisi sekä edellisen pakkauksen kestot että uuden pakkauksen yksi kesto..
 
Mä ihastuin arielin sensitive pesuaineeseen, on tehokas, mutta ei tuoksu kamalasti, mutta kuitenkin vähän. Tosin me ei olla herkkiä hajusteille. Paras huuhteluaine musta on LV. Mielipide juttujahan nämä ovat. :)
 
Hih, makuasioita tosiaan, mun mielestä hajusteelliset pesuaineet haisee ihan kauheelle, puhumattakaan hajusteellisista huuhteluaineista. :eek::grin Välillä oikein ihmettelee miksi ihmiset haluaa haista pesuaineelle, kun vois käyttää paremman tuoksuista hajuvettä vaikka. :wink Mutta tiedän, makuasioita.
 
Meillä on Sertoa normipyykille, joihin esikoisenkin vaatteet jo lukeutuvat. Vauvalle ja kestoille on Erisania ja pähkinöitä, huuhteluainetta ei käytetä, mutta rummutetaan oikeastaan kaikki, eli pehmentyvät siellä kyllä :)
 
mä pesen kaiken bioluvililla ja jos on tarvetta huuhteluaineelle niin laitan etikkaa. Mä käytän käytännössä aina ylimäärästä huuhtelua ja silitän kaiken muun paitsi omat vaatteet ja alusvaatteet. Miehen paidat, lastenvaatteet ja liina sekä petivaatteet silitän ja se pehmentää lisää. Silitys on siis mun lemppari kotityö :D Meillä mies reagoi kaikist eniten jos on huuhteluainetta ja mulla levii iho käsiin muista pesuaineista. Aikasemmin kun piti pestä taloyhtiön pesutuvassa pyykit se oli ajoittain aika helvettiä kun ihmiset käyttää liikaa pesu ja huuhteluaineita ja niitä sit jäi koneeseen sillä seurauksella et kun pesi omat pyykit niin ne olikin sit ihan väärissä aineissa ja niihin tuli muiden huuhteluaineita ja sit oltiin ihot kirjaimellisesti verillä :sad001
 
Toi on muuten Odecca ihan kamalaa! Itse kun asuin yksikseni vielä kerostalossa ja käytin talon konetta, niin mulla oli nahka aina ihan verillä! Vasta myöhemmin, kun ostin oman koneen, tajustin mistä johtuu. Mua myös ällöttää, kun jos meillä käy yövieraita ja heidän vaatteet haisee pesuaineille, niin se haju tarttuu tapetteihin ja patjoihin ja kaikkeen! Kerran jouduin hinkkaamaan appisten jäljiltä koko vierashuoneen ja pesemään kaikki tekstiilit verhoista alkaen, että sain sen kamalan hajun pois! Yih, vieläkin alkaa henkeä ahdistamaan pelkkä ajatus... Sama jos ostaa vaikka huuto.netistä vaatteita ja ne on pesty voimakkailla aineilla, niin tottakai kun pesen ne kotiutuessa, niin alkaa koko pyykkikone haisemaan ja seuraava satsi pyykkejä.

Mä taidan olla liian herkkä :grin
 
Mun puolesta jokainen pesköön millä lystää, mut pitäs yrittää muistaa myös ne jotka saavat oireita noista varsinkin jos käyttää just esim taloyhtiön koneita. Mä en muutenkaan ymmärrä et miksi lotrata niil aineilla kun liika pesuaineet jää vaatteisiin ja ihon kautta kertyy sit elimistöön, kaikissa purkeissa kun on ohjeistus minkä verran mitäkin laittaa. Mä yleensä kysyn enne ostopäätöstä et onko pesty millä, etikan avulla oon saanu sen huuhteluaine/pesuaine löyhkän onneks tähän asti kirppisvaatteista pois, tosin aina ei yksi pesukerta ole riittänyt... ja varsinkin livekirppiksillä jää kyllä vaatteet ostamatta jos kovasti haisee pesu ja huuhteluaineille
 
Mäkin nykyään vahingosta viisastuneena kysyn aina millä pesty, ja hajutkin aina lopulta saatu etikalla ja pitkällä tuuletuksella pois. Pesköön munkin puolesta ihmiset millä haluaa, mutta kyllä se silti ärsyttää hinkata kämppää ja tuulettaa päivätolkulla vierailujen jälkeen :confused:.
 
Mä kans ihmettelin joku aika sitten kun olin yksissä housuissa pari päivää ja meni kirjaimellisesti perse ruvelle. No mieshän oli pessyt ne työpaikkansa pesukoneessa ja "vähän" laittanut pesuainetta ja jonkun perkeleen 30 min pikaohjelman. Ei helvetti, ei ikinä mitään rotia sen pyykinpesuissa. Joko se nuukailee pesuaineen kanssa silleen, ettei pyykit tuu puhtaaksi, tai sitten laitetaan pesuainetta ihan v*tusti ja joku pikaohjelma päälle. :violent001 Kylläpä pistää kuohuttamaan tunteita tämä aihe. :grin
 
O'OUUU......
Oonkohan mä nyt sitten se tyyppi, joka läträilee pesuaineiden kanssa ja joku mun naapureista kärsii mun pesuainehimoista... :scared007
 
Meillä meni pesukone viime kesänä rikki ja päätettiin ettei uutta osteta, että ostetaan sitten kun ollaan muutettu.
Mutta nyt se asunto, johon ollaan muuttamassa, niin siellä ei ole edes paikkaa pesukoneelle, joten pesutuvassa tulee ravattua. Ärsyttää vaan, että siellä niiden koneiden käyttö maksaa.. o_O

Eli en tule kestovaippoja kyllä käyttämään tälläkään tylleröllä :p
 
Minut on käännytetty alunperin kestojen takia tähän http://www.allegrosuomi.fi/etusivu.html. Jotku vissiin käyttää hajustettua pesuainetta siksi, että pesukone haisee. Sain kaverilta tuota allegro plus pulveria koekäyttöön ja minusta se on tosi hyvää. Tulee raikkaat pyykit ja ei tee pahaa atoopikollekaan. Tänään tuli matkahuollossa oma laatikollinen, vähän turhan iso minusta tuo pakkauskoko vaan säilyteltäväksi. Pitää hommata joku pienempi tankattava rasia kylppäriin...

Paljonko sitä etikkaa laitetaan? Huuhteluainelokeroonko?
 
Huuhteluainelokeroon joo, sellanen joku puoli desiä tai alle oon laittanu. Sitä ei todellakaan tarvi paljoo. Märkänä haisee pyykit etikalle, mutta kuivuttaan ihanan tuoksutonta :Heartred
 
Takaisin
Top