Mä oon ollut saikulla 27.11 alkaen, kun ei yksinkertaisesti enää pysy akuuttiosaston työtahdissa ja kun kevyempiä töitäkään ei ole osastolla tarjolla. Äitiysloma alkaisi virallisesti 23.12.
Saikulla oon onneksi saanut levättyä ja pikkuhiljaa pessyt miehen siskolta saatua vaatekasaa. Sieltä ollaan saatu lähes kaikki muukin tarvittava Brion rattaita myöten, joten ollaan kyllä säästetty pitkä penni vauvantavaroissa.
Säästyneillä rahoilla olenkin maksanut etukäteen pois esim. tabletin ja puhelimen osamaksut.
Sit olen yrittänyt virkata isoäidin neliöistä vauvalle vaunupeittoa, mutta on kyllä kieltämättä jäänyt vähän vaiheeseen (niinkuin mulla yleensä käsitöiden kanssa käy
).
Kyllä tässä jonkinlainen pesänrakennusvietti on menossa, kun tekis mieli käydä kaikki kaapit läpi ja heittää ylimäräinen, vanha tavara pois. Sit haaveilen uudesta sohvasta.
Onko kellään kokemusta Ikean Kivik sohvasta? Oon katsellut Iskun, Askon ja Ikean moduulisohvia, jossa ois siis se divaani toisella puolella. Hinta haarukka on noissa se 600-800€. Ei haluais ostaa sellaista, joka hajoaa ja nukkaantuu vuoden käytön jälkeen.
Luulen kyllä äitiysloman alun menevän melko nopeaan kaikkine jouluvalmistuksineen ja sukulaisvierailuineen. Joulun jälkeen neuvola- ja ÄPKL:n lääkärikäyntejä on melko tiuhaan ja sit alkaakin olemaan h-hetket käsillä. Laskettu aika on tosiaan jo 31.1/1.2, joten voihan se olla että tammikuussa jo syntyy.