Äidin jaksamisesta

Mininen: kiitos ajatuksesta kumminkin ^_^ nyt on pt:llä käyty ti ja tänään, paikat on TULESSA!! XD mutta ai vitsi kun on hyvä fiilis kun päässyt punttaamaan!
Tässä on ollut vähän hässäkkää koko ajan, niin en ole täälläkään päässyt käymään lukemaan teidän muiden kuulumisia...

Mirkkuli: asustelen tällä hetkellä Haagassa, missäs päin itse? :)

Tänään uskaltauduin sitten kahteen viikkoon bussiin :) kiltisti veti tyttö sikeitä kummatkin matkat, huh :) vähän kyllä jännitti. Sit käytiin äidin työpaikalla moikkaamassa vähän työkavereita, pääsi tyttö heihinkin "tutustumaan".

Mulla alkoi menkat viisi viikkoa synnytyksen jälkeen ja ei ole koskaan ollut mitään semmosta. Vuosi ihan älyttömästi, varmaan neljä kertaa enemmän kun aiemmin ja kestikin päivän pitempään :S

Jaksaminen on täälläkin vaihtelevaa, vaikka kunnon yöunia välillä saankin, kuten viime yönä. Tämä äiti nukkui 9h ja tyttö10h!! :D näitä lisää vaan kiitos..
 
Anisa, mulla on ollut tota imetyksen aikana esiintyvää ahdistusta. En oo kyllä tosta sun mainitsemasta koskaan kuullutkaan. Luulin, että on vaan jotain hormooni juttuja ja yleistä ahdistusta imetyksestä kun en siitä niin nauti ja on ollut ongelmia. Se on kyllä uskomaton tunne. Mää ainakin lamaannun täysin ja tuntuu, että maailma loppuu siihen paikkaan. Joskus se tunne kestää vaan pienen hetken ja joskus useemman minuutin. Pitää tutustua tohon enemmän vielä. :)

Meillä kans mies on hoitanut vauvaa aika vähän ja se kyllä välillä ärsyttää. :/ ei oo yhtään kertaa hoitanut yöllä eikä yhtään kertaa nukuttanut illalla yöunille. Nykyään myös kun tyttö itkee enemmän ja mies ei oikein saa rauhottumaan ni pitää vähemmän sylissäkin. Sillä menee aina heti hermo siihen huutoon. En määkään siitä tykkää, mutta pakkohan sitä vauvaa on hyssyttää. Vaipanvaihtokin on jäänyt alkuhuuman jälkeen ja sit jos vaihtaa pukeminen jää aina kesken ja mun vastuulle.. huoh. No onneks hoitaa edes kotia, yritän olla siitä kiitollinen. :)

Sent from my HTC Incredible S using Vau Foorumi mobile app
 
Mariya, asustelemme pitäjänmäellä, eli aika lähellä Haagaa. Kuinka noi yksityisviestit toimii, niin vois vaikka sieltä kautta sopia näkemiskuvioita :) ei tuu suotta tänne takstiä aiheesta..

Musta tuntuu, että noista ristiäisjärjestelyistä johtuen on vieläkin veto pois.. Ja ne menkat kesti melkein 2vko huoh...
 
Mirkkuli, sithän me asutaan ihan lähekkäin. En ole itsekään täällä yksityisviestejä laittanut, enkä näemmä siinä onnistunutkaan :D jos haluaisit vaikkapa lähteä joku päivä yhdessä vaunulenkille tjtn, niin laita mulle sun s-posti osoite ja sovitaan tarkemmin :) olishan se kiva saada äitikavereita, joilla on suht saman ikäinen lapsi.

Täällä jaksellaan muuten tosi hyvin :D ei ole enään juurikaan merkkejä mistään baby bluesista tai mistään muustkaan :) välillä tietysti tää kotona kykkiminen ärsyttää, mutta nyt olen päässyt kunnolla treenaamisesta kiinni kun mies vahtii tyttöä 3 iltana viikossa että pääsen salille ^_^ käydään vuoropäivinä.

Toivottavasti muutkin jakselee jo vähän paremmin! :)
 
Annushka: Kirjoittelit jossain siitä babymuokkauksesta - millaista oli?
 
Raskasta :D Lihaksia särkee ja seuraavana päivänä oli aika tönkkö olo... Ihanaa oli hikoilla oikeen kunnolla :) Jumpan veti tuuraaja ja kuulemma oli rankempi kuin yleensä. Perusjumppa missä tehtiin kolmen liikkeen sarjoja (16, 12 ja 10 toistoa). Osassa sai käyttää vauvaa painona tai kahvakuulaa tai käsipainoja. Keskitty siis lähinnä lihaskuntoon.
 
Pakko hehkuttaa, mutta ite oon löytäny ihan hitosti uutta virtaa!! Hyvä-karppaus aloitettu ja joka päivä 4-7km kävelyä :) Vatsa toimii, naaman väri palautunut ja mieli on virkeä kuin peipponen! :) suosittelen! :)
 
Kyllä -Eevi-, tuo päivittäinen lenkkeily tekee todella hyvää...

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Ulkoilu kyllä piristää :) me aloitettiin tänään vauva-hieronta "vertaistukea äipälle" ja ens viikolla alkaa kerho alle 8kk ikäisille, lisää juttuseuraa :) tosiaan Iina tykkäsi kyllä tänään kovasti hieronnasta. Oliskin varmaan pitäny kirjottaa tämä tuonne äipän jaksamisiin :)
 
Älä huoli.. Ite soitin tänää yhestä vähä suuremmasta laskusta, että onkos se jo kokonaan maksettu kun mun mielestä siitä puuttu 50€. :D siinä sitte virkailija melkein kädestä pitäen selvitti tämän asian ja tunsin itseni super tyhmäksi :grin Joo lasku oli maksettu, ite vaan laskin väärin! Tämän takia juttelin vakuutus yhtiön aspan kanssa about 20min. Mietin vain mitä se olis, jos joutus olemaan töissä!! :D (joudun työssäni "avaamaan" asiakkaille laskuja ja niitä selvittämään. Välillä hyvin kinkkisiäkin)
 
Täälläkin tuli käytyä tänään pitkällä vaunulenkillä ja kyllä vaan taas piristi ^_^
Salitreenitkin luistaa. Nyt on tullut käytyä kolmisen viikkoa 3-4 kertaa viikossa :) jo nyt huomaa kehitystä niin, että esim.kyykkyyn, penkkin, kulmasoutuun ja ylätaljaan on saanut lisätä painoja jo aika kivastikin, jes.

Mutta sitten tää vauvan kanssa esim.kaupungille, kahvilaan yms.lähteminen ei vieläkään innosta, vaan ahdistaa :S
Toivon mukaan sitä sitten uskaltaa helpommin kun vauva osaa jo istua, syö kiinteitä yms.
En ymmärrä mikä siinä on niin vaikeeta........:/
 
Go Mariya! Mahtavasti oot jaksanut ruveta treenailemaan.

Annushka: Mun täytyy kanssa joku päivä uskaltautua vauvamuokkautumaan. Pelkään vaan, että kaveri järkkää siellä jonkun kohtauksen. Kävin itsekseni Cxworx-tunnilla keskiviikkona ja kaikista mahdollisista paikoista sain kipeäksi reidet, mihinkään keskivartalon lihakseen ei satu. Tein ilmeisesti aika varovasti, enkä uskaltanut lähteä rempomaan yhtä kovaa kuin muut.

Julkisten paikkojen kammoaminen on muuten vähän lieventynyt ja ollaan oltu liikkeellä melkein joka päivä, kun kaveri nukkuu paljon paremmat unet vaunuissa. Bussiin en kyllä edelleenkään mielelläni mene, mutta onneksi pääsee jalan ja itse saa samalla liikuntaa. Muuten ollaan oltu kahvilla, lounaalla ja shoppailemassa harva se päivä ja ilmoittauduttiin vauvamuskariinkin. Oon ihan tohkeissani täällä. :dance011
 
Mariya, tost tulee niin hyvä mieli, kun huomaa kunnon nousseen! :) Ite oon ihan innoissani aina lenkillä kun huomaa jaksavansa juosta useamman lyhtypylvään välin :D Siis pääsääntösesti kävelen reipasta tahtia, mutta juoksu jalkaa pikkuhiljaa kehittäen! :)
 
Mulla iski hirveä flunssa joten nyt jäi sitten hyvin alkanut jumppailu hetkeks. Ihan on veto pois ja suoraan sanoen vi****aa... Sitten kun katsoin noita ristiäisissä otettuja kuvia ja näytin ihan valaalta niin ei kyllä helpottanu ollenkaan. Onneksi anoppi pakkas mukaan kunnolla kakkuja ja pullia :D
 
Annushka älä ainakaan kuvia muuten murehdi.. Ite oon aina kauhistellu niitä kuvia jälkeenpäin. "Kamalaa, oonko mä ollu NOIN pyöreä!" :grin Jännästi tuo muutama lisäkilo näkyy käsivarsissa ja naamassa :grin Pikaista paranemista sinne!! :hello
 
No sepä se... Puntarin mukaan ollaan jo lähes lähtöpainossa (missä oli kyllä muutama kilo ylimääräistä), mutta kuvissa näyttää käsivarret ja naama olevan ihan eriparia muun kropan kanssa :D
 
Flunssat on ihan arsesta. Mulla oli pientä vatsataudin tynkää ilmassa viime viikolla ja sitä kesti neljä päivää! Ei siis mitään kunnon oksentelua, mutta mahassa kiersi ja joka paikkaa särki. Ihan voimaton olo ja ketutti ihan suunnattomasti.

Täällä olis vielä neljä raskauskiloa jäljellä. Ajattelin, että kesään mennessä ollaan sitten lähtöpainossa tai ainakin tosi lähellä. Olin suht hoikassa kunnossa ennen raskautta, joten ei nyt haittaa, jos ihan samaan en pääse. Mutta nää käsivarret on kyllä ihan jäätävät. Ja totesin tämän aivan itse ristiäiskuvista tietenkin. :grin Oon just sitä tyyppiä, jolla on aina kamalat allit, vaikka muuten näkyis mikä sikspäkki. Toivon, että ihmiskahvakuulan kannattelu kiinteyttää niitä edes vähän. Mutta nyt mä lähden tästä taas Bodybalanceen, kun anopilla on vapaapäivä, niin mama pääsee jumpalle.
 
Ihan epäreilua, melkein lähtöpainossa!! :grin Itekin olen hoikka ollut ja 8kg jälellä! :grin Toki olen aina palautunut lasten jälkeen ja sama paino kaikista lapsista jälkitarkastuksessa, joten ei pitäis murehtia.. Nyt vaan tulee tulee tuo kesä, joten kunto kuuri alotettu ja 500g/vk tavote :grin En kylläkään "masennu" jos ei onnistu :) Mut ainakin vielä nautin näistä kaikista uusista "terveys" ruuista ja jokapäiväsistä lenkeistä :) Hitto, pitikin mässätä koko joulu, uusi vuosi ja ja ja :grin No ei :wink
 
Täällä on kolme kiloo jäljellä lähtöpainoon ja onkin sitten niin pirun sitkeesti, kun ei paino tipu sitten kirveelläkään (no sillä varmaan lähtisi :grin Viimeiset viisi kiloa ollut tosi hidasta, vaikka liikun paljon. (Suklaasta en kyllä luovu koskaan :grin) En ole koskaan uskonut itseni kohdalla dieetteihin, kun liikunta on aina pitänyt herkutteluista huolimatta painon / kropan aisoissa, mutta nyt on kyllä harkinnassa joku kuuri..Kylkiluut miltei näkyy, mutta alaosa on ihan eriparia muuhun kroppaan. Ihankuin olisi kuudennella kuulla raskaana. Erehdyin menemään vielä viime viikolla sovituskoppiin ja hyi h#tti on se armoton paikka :eek: Olisi niiiin ihana mahtua omiin farkkuihin ja luopua noista mammafarkuista. Tai siis mahtuu kyllä, mutta vatsa jää ihanasti roikkumaan vyötärön suusta:rolleyes:....ehkä vappuna...?

Ristiäiskuvat on täälläkin kauhistuttanut, kun näyttää kaks kertaa suuremmalta mitä on ollut..(siitä huolimatta, että päällä oli kiristävät alkkarit JA sukkahousut :grin

Ainiin piti vielä sanoa, että oma baby bluesini helpottui sitä mukaan kun tyttö alkoi olemaan "eläväisempi" eli kun vuorovaikutus alkoi onnistumaan..Ny ei ahdita enää, vaikka itkee ja kitisee.Toki, jos sitä kestää kauan, niin huomaa taas vaikuttavan omaan mielialaan. Mutta onneksi enää harvemmin on näitä hetkiä.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top