Äidin jaksaminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meijän tytöllä on jo sekä ylä että alahampaat, mutta onneks se tissin pureskelu on vähentynyt, huh :D
Ehkä Napon vauva tekee nyt niitä hampaita...koita rapsutella ikeniä. Meijän tyttö ainakin tykkäs siitä.

Meillä on vauva taas viime yön änkänny ittensä mahalleen ja sit karjuu jotakin. Ei tarvi oikeen tuttia eikä peittoa. Välillä huutaa enempi, välillä vähempi. Heräsin viime yönä toistuvia kertoja. Ajattelin jo jossain vaiheessa että saan jonkun sairauskohtauksen kun revitytti niin ylös kokoajan.

Jos ens yö parempi. Mikä ihme tota nappulaa vaivaa, kun kaikki on kuitenkin hyvin.

Meillä on kaks yötä nukuttu melko huonosti :/ Herää usein, välillä nukahtaa heti imetykseen, välillä ei, itkustaa tai alottaa höpöttelyn. Nyt on kummallista kun neiti kakkaa vaan kerran päivässä, ehkä sitten masu sattuu.. tai sit legoja puskee, kun kerran tekee kauheita kuolakuplaputouksia..

Täällä on niin tuskaisaa olemista että. Selkä alko eilen vihotteleen oikein kunnolla ja viimeyön poitsu nukkui meidän sängyssä ekan syötön jälkeen kun en saanut laskettua enää omaan sänkyyn.
Luulen,että tänä yönä sama homma vielä.
Lekurissa käyty ja iskias on siis todella ärtynyt. Voltareenia syön nyt kuurina ja grammasta para tabsia.

Haikeutta aiheuttaa sekin, että poika on alkanut varmaan vierottamaan itse itseään rinnasta :sad001
Nyt on jo monena päivänä käynyt niin, että tissillä tulee itkut ja jotenkin se syöminen on vaikeaa, ja kun olen kokeillut antaa maitoa pullosta niin se kelpaa. Missä on minun pikku vauva :sad001
Tiedän, että olen valittanut siitä kun hän ei ole suostunut syömään aiemmin pullosta ja olen kriiseillyt kun en pääse itse koskaan mihinkään niin nytkun tilanne onkin kääntymässä niin, että tissi ei enää olekaan se ykkönen nin aiheuttaa todella ristiriitaisia tunteita.
Pitäisikö minun kuitenkin yrittää antaa tissiä, jos tämä olisikin vaan joku vaihe vai hyväksynkö sen tosiasian, että tämä rinnasta luopuminen reilu 6kk:n iässä alkaa olla jo normaalia?

Vaikeita asioita...

Höh.. toivottavasti saat selän pian parempaan kuntoon. Jaksamisia!

Pitäskö sitä rintaa koittaa vaan tarjota.. kokeile eri tilanteissa. Ennen tai jälkeen ruoan, heräämisen, jonkin hauskan ja iloisen leikin tms.. mielipahaan.. Ehkä se siitä. Minunkin ipana on välillä vähä taistellu tissiä vastaan, mut kyl sit aina on syöny.. tissimeuhkaamiset jätän suosiolla välistä, eli poika pois ja jotain muuta puuhaa hetkeksi ja kohta uudestaan.. eri asentokin on välillä auttanut. Kerran jopa niin, ett makasin kyljellään ja poika söi ylempänä olevasta tissistä istualtaan ja mä tuin häntä. Nyt on taas menny muutama viikko ilman mitään tissiraivareita.

Toivotaan, ettei vielä loppuis se imetys, kun selvästi haluat jatkaa. Mut jos se on hankalaa, nii älä pode huonoa omatuntoa jos ny sit loppuukin. :)

Mäki niranda vielä yrittäisin ihan sitkeesti, voi olla ohimenevä kausi! Tsemppiä!
Musta on muuten hassua, että poika ei oo saanu tissiraivareita. Esikoiseni kun niitä sai ihan kiitettävästi. Kai se on sukupuolesta kiinni; pojat tarvii tissiä! :grin

Meilläkin on välillä kausia, ettei tissi tahdo oikein kunnolla maistua. En oo antanu sit mitään korvaavaa vaan tarjonnut tissiä niin monta kertaa, että kyllä se sen tissin sit huolii kun on nälkä. Jonakin päivinä sain sit varmaan tunnin välein tarjota, kun poika vaan vähän hörppäs kerrallaan tai sit ei ollenkaan ruennut syömään, vaikka vaikutti nälkäiseltä Niin vaan tuo meni muistaakseni vajaassa viikossa ohi.

Kannattaa yrittää vaan sitkeesti. Ei meilläkään aina tissi kelpaa, mut sit se muistuu mieleen hetkosen päästä. Tosin pulloa ei oo meiän herra saanu kertaakaan, eikä tuu saamaankaan, jos mulla maitoa vaan piisaa.

Noh, nyt tän mun selän takia on ollut kyllä helpompi antaa pulloa kun jotenkin toi imetysasento sattuu. Voihan olla, että sekin on vaikuttanut poikaan ja haluun syödä kun vaistoaa mun epämukavan olon.
En tiedä, taidan ujuttaa pullon mukaan arkeen kun se on siihen pikkuhiljaa kerta tullut. Pääsee mies osallistuun pojan kanssa oloon paremmin eikä tarvi pelätä, että jos iskee tissi itku just kun pääsen ovesta ulos.
Yö imetystä jatkan niin pitkään kun mahdollista maidon riittävyyden kannalta.

Ens kuulle on jo tiedossa parit illan vietot, joten sillon poika jää hoitoon ja olisi tietenkin suotavaa, että maito maistuisi jonkun muunkin kuin minun tarjoamana :)

Täytyy nyt katsoa mihin suuntaan tilanne kehittyy. Imettää aion jatkaa, mutta täytyy tuo toinenkin maidon tulo pitää mukana jollain tapaa.

Mul oli synnytyksen jälkeen persiissä joku pinne (mikä lause) :D Luulin, et se ois iskias kipuja, äiskällä kun on. Onneks sit meni ohi. Toivavasti helpottaa olo. Tiiän, et on tukalaa olla.

Tuo selkäkipu ei oo ikinä kivaa.. Itellä ollu kans pariin kertaan niin kovat selkäkivut ettei toista oo saanu ees häkkisängystä pois... Nyt viime kerralla sain lääkkeet siihen mitä voi käyttää kun selkä tulee taas kipeeks :)

Takaisin