Äidin jaksaminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä menee silleen ihan kivasti että mä hoidan vauvan unet ja mies huolehtii esikoisesta yön yli. Meillä vauva on se joka nukkuu aina pisimpään :) eli viikonloppuisin mies herää aina esikoisen kanssa aikaisemmin n. 7 maissa, mut herätetään kasin maissa ja vaavi vetelee hirsiä yhdeksään asti.

Alkuun tämä järjestely oli raskas kun vauvalla oli rytmi sekaisin ja valvomista mulle kertyi hirveästi, mutta nyt on kiva kun saa nukkua vähän pidempään :)

Minä olen ollut menneet pari päivää kotona kun persiisiin ammuttu karhu. En tiedä, väsy ilmeisesti vaikuttaa, mutta jotenkin kaikki miehen tekemiset vaan ärsyttää ja tiuskin sille koko ajan. En tietenkään haluaisi tiuskia koko aikaa ja nyt kun se on tontilla ollut koko päivän taas niin tulee itselle ihan paha mieli että pitikö taas koko aamu olla niin pahalla päällä.
Eniten tiukkaa tekee aina aamuisin jos joudun nousemaan ylös puoliunessa huonosti nukutun yön jälkeen poitsun kanssa ja mies kuorsaa vieressä Ja niitä huonosti nukuttuja öitä on nyt ollut koko mennyt viikko.
Tiedän, että mies on herännyt töihin joka päivä kuudelta ja tekee pitkää päivää ja tarvitsee unta ja raskaan työviikon jälkeen haluaa nukkua vapaapäivänänsä vähän pidempään, mutta kun minäkin haluaisin nukkua. Ja minä se herään monta kertaa yöllä. ( Nyt ollaan palattu taas parin tunnin välein syömään)
Huomenna minä meinaan nukkua ja mies saa kyllä herätä.

Meilläkin vauva päätyy usein minulle kun mies hermostuu, jos vauva kitisee, eikä hän voi kokeilla antaa tissiä ja muutenkin vauva rauhoittuu helpommin minun kanssa. Itselläkin tulee helpommin koko ajan neuvottua ja tarkkailtua miestä, niin sekin on yksi syy siihen, että mies hermostuu ja vauva päätyy minulle. Välillä onkin hyvä olla ihan kokonaan poissa niin isä saa rauhassa tutustua ja luoda omat toimintatavat vauvan kanssa.

täällä kans isä pilkillä,ei oo kuulemma missään päässy käymään.. alkosta,tupakista, jäis kotiin ja lihois 30kg... kuinka kävis jos yli vuodeksi pidättäyityisi . ehdotti mulle että pitäskö munki mennä töihin kun olen näin pahalla päällä... koko viikko jumitettu 4 seinän sisällä pakkasten takia. tänää hieno ilma meni vauvan kitinöissä kotona, ruokaa tehdessä, pyykkiä jne. kyllä te tiedätte. miten miehelle voi näyttää ettei tää kotona olo ole mitään lomailua... vauva sylissä enkä saa kirjanmerkkejä laitettua, siksi pisteilyt..

Luulis että "typerinkin" äijä tajuais kuinka rankkaa on olla päivät kotona kun on saanu olla yhden kokonaisen työpäivän ajan lapsen kanssa ihan keskenään ja keksiä keinot lapsen rauhottamiseen yms. Pitäis vielä jotenkin saada sen yhden päivän aikana mies tekeen kaikki kotityöt mitä me muijat joudutaan lastenhoidon lisäks tekemään joka päivä :) Sillon kun mua tympäännyttää tarpeeksi niin lähden koirien kanssa tohon takapihalle riehumaan.. (että olen kuitenkin lähellä KUN mies tarvii vauvan kanssa apua). haha.. enpä jaksa ikinä oikein valittaa kun iteppä tuon poikasen tänne maailmaan olen saattanut :)

no,onneks mun ei tarvi tehä kotitöitä jos tytöllä on huono päivä.ja nyt sit miehellä on paremmat hermot kun mulla,ite kun joudun kuuntelemaa tytön kirkumista ja rääkymistä koko päivän niin illalla on hermot ihan riekaleina,kun mies vasta tulee kotia ja ihmettelee että kuinkas teidän päivä on menny??muutenkii tuntuu et hermot menee jo kun tyttö alottaa sen kirkumisen,onneks en koskaa suutu tytölle sillee et tulis edes mielee vahingoittaa sitä.mut kai ne hermot menee jos ei pääse koko päivänä ulos ja kuuntelee vaa huutoo.kaikenlisäks hissikii on rikki:smiley-angry019 pöh sanon minä.

Meillä lapsen isä kyllä vaihtaa vaipan, nukuttaa, antaa ruoan ja käy neuvolassa siinä missä minäkin. Sen suhteen ollaan tasaveraisia ja molemmat vauvan kasvatuksessa vastuunottavia. Väsyneenä vaan tuntuu, ettei mies voi käsittää mitä on olla 24/7 lapsen kanssa. En sano että se olis pelkästään ikävää aikaa, mutta voimat ne on minullakin, jotka välillä hiipuu.
Mullon ollu alusta asti sellanen luonne ja ajatus, että isän on selvittävä asioista siinä missä äidinkin, sillä koskaan ei tiedä mitä tapahtuu, ja näinollen haluan turvata lapseni turvallisuuden.

Oli viikonloppuna sellainen hetki että olis voinu miehen lähettää raketilla kuuhun. Lauantaina aamulla menin hätä avuksi isän kanssa töihin. Avun jälkeen lähdin kaverin kanssa pilkille ja sen jälkeen hain meille uuden sohvan ja vein vanhan pois. Vihdoinkin kun pääsin kotiin (olin jopa 5 min ollut kotona) niin mies ilmoittaa että meille tulee vieraita (Kerkesin jo haaveilemaan päiväunista ja suihkusta)...! No eipä mennyt varmaan kun vajaa tunti niin ukko päättää lähteä 150 km päähän katsomaan kavereitansa ja ottamaan "pari" olutta... Onneksi siskonikin saapui vierailulle niin hän huolehti Nippulasta sen aikaa että minäkin pääsisin suihkuun.
Sunnuntaina viitti raahata sen ahterinsa kotiin vasta illalla. Kiehuin raivosta enkä puhunut kahteen päivään ukolle mitään.

Nyt ollaan kyllä puhuttu asiat selviksi, mutta mikä ihme siinä on ettei mun mielipidettäni kuultu tässä asiassa jo silloin lauantaina. En haluais koko ajan rutista asioista sille mutta tämä tempaus meni minulta ainakin yli hilseen!?

No jopas ukko teki kieron tempun.mä oisin viskannu ukon pihalle lopullisesti.tosin niin sekii ois viskannu mut jos oisin tehny tollee.Ei ois mun osalta parin päivän mykkäkoulu riittäny.

Huh mä en olis kyllä miestäni laskenut noin kauas edes lähtemään. Mies on menossa maaliskuussa keikalle tampereelta helsinkiin ja jos miehen kerran pitää sinne päästä niin ottaa sit perheensä mukaan ja vie kaikki hotelliin ja päästään sit viettämään yhteistä helsinkiviikonloppua kaikki. Itellä siellä asuu usempia ystäviä ja sukulaisia niin ihan kiva. Korkeintaan päiväseltään lasken mieheni yksin menemään, mutta yötä en mielellään ole yksin vauvan kanssa.

Oma mieheni taas on nyt joutunut tekemään kovasti ylitöitä. Koko viikonloppu meni töissä ja nyt jo kolmas 12 h työpäivä menossa. Eipä mies sen jälkeen hirveesti ehdi/jaksa auttaa vauvan kanssa tai sen verran, että ehdin peseytyä ja syödä iltapalan reippaasti. Pelottaa, että hän palaa loppuun, kun eilen kävi selvästi jo ylikierroksilla.

meijän tyttö ei tuu varmaa ikinä nukkumaa noin pitkää.tänä aamuna heräs 20 yli 7,se taitaa melkeinpä olla meillä ennätys.

nappo Aika kurjasti tehty.Minusta monesti tuntuu, että mies voi tehdä mitä vaan tempauksia, mutta naiset ei. Mun mielestä tuollaiset reissut pitää etukätee sopia, silleen että ne on tiedossa ainakin viikkoa aikaisemmin. Ymmärsikö miehesi tehneen tyhmästi? Mitähän hän tuumaisi, jos itse tekisit samanlailla?

Meillä aamuherätys on nykyää vauvan kanssa 7.30. Se on nyt pari viikkoa heränny niihin aikoihin. Ihan ok mielestäni. Viime yönä jätkä nukku yhtä soittoa21-03, pisin pätkä aikoihin :) itsehän tosin nukahdin vasta 00.30, joten omien unien kannalta se oli ihan yhtä tyhjän kanssa :grin

Muokattu viimeksi:
No siinähän se ensin kälätti että kyllä mä saan kavereita nähä jne... Siinä si monen tunnin väännön jälkeen tajus tekevänsä tyhmästi.. En tie mitä tuo miehen pääs liikku ku päätti sinne lähtee.
Tossa äsken kun pistin pyykkiä narulle niin rupesin miettiin et en ees muista koska mies olis siivonnu/pyykänny/tiskannu pyytämättä. Tuntuu et ton tempauksen jälkeen on ollu viha päällä ja arvostelen/haukun pienessä mielessäni miestäni vaikka puhuttiinkin asiat läpi. Tekis mieli huutaa tai hakata nyrkkeilysäkkiä et sais tän veetutuksen pois.
En tie mut jos tällänen jatkuu niin mä en tiiä mitä tapahtuu...
Anteeksi taan avautuminen :sad001

Mietin myös tosiaan että jos olen itse jonnekki lähtenyt niin puhun siitä viikonpäivät että osaa varautua vaikka olen pisimmillään ollut ehkä 5 tuntia pois kotoa.

Tuo oli myös ennätys nukkumissessa. :D Meillä herätään yleensä 7.30-8.00 aikaan.

mä en oo ollu poissa kotoo aikoihin,siis ilman tyttöö.aina sitä täytyy mukana kuljettaa.jos sitte maaliskuussa pääsis siskon pojan synttäreille ilman tyttöä,ah se ois luksusta:grin

Päästättekö muuten ukkonne viikonlopuksi reissuun nyt kun vauva on pieni, jos asiasta sovitaan etukäteen? Mä en voi sille mitään, mutta mun on tosi hankala päästää. Tuntuu niin epäoikeudenmukaiselta, että toinen on rentoutumassa koko viikonlopun samalla kun toinen hoitaa kaiken kotona. Ite en varmaan vielä pitkään aikaan voi lähteä edes yhdeksi yöksi... mies on ollut työmatkoilla muutaman kerran, mutta se on tietysti pakollista...

Takaisin