Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jänniä päiviä siis muillakin :) Mitenköhän tässä malttaa odottaa... Mulla kp 25/26. Tuntuu kuin menkat olisi alkamassa. Vuotoa ei ole tullut kuin ihan pikkasen kerran tai pari keskiviikon jälkeen. Tissit ovat arat (nyt jopa ilman puristelua ;) ). Jonkinlaista pahaa oloa olen myös tuntevinani. Alavatsalla tuntuu turvotusta, mutta silminnähden vatsa ei ole turvoksissa (kuten minulla yleensä on). Jotenkin sitä toivoo, ja on ehkä hiukan jopa positiivisella mielellä asian suhteen, mutta sitten toisaalta taas on kuitenkin 100% varma, että menkat ne sieltä vaan tekevät tuloaan... Ei auta kuin odottaa. Ensi viikolla tiedetään jo enemmän.

Aurinkoista viikonloppua kaikkille!!!

Lumikki, mulla se flunssa paukahti päälle viime yönä... :grin ja joo, kierrot melko synkassa, mulla vaan pari päivää pitempi... sullahan on nyt jännät ajat taas käsillä!:wink

Mites teillä muilla, nyt kun ootte yrittäny raskaaksi tuloa, niin oletteko alkaneet välttelemään säärkylääkkeiden tai luontaistuotteiden tms käyttöä? Kun monissahan lukee, että ei suositella raskaana oleville... Mä oon huomannu itestäni, etten niin herkästi "lääkitte" itteäni tai juo energiajuomaa jne, kun mietin että jos oonkin raskaana :laughing002 melkoista hätävarjelun liioittelua, mutta tällanen pöljä sitä on... en tietenkään täysin välttele kaikkea "epäsuotuisaa", mutta mietin kahdesti ennen kuin laitan kroppaani jotain, josta vois olla haittaa sikiölle...

Ei oo pöljää ollenkaan koska esim. buranan reilu käyttö voi paitsi haitata sikiön kasvua niin myös estää kokonaan munasolun irtoamisen. Siksi sitä suositellaan raskautta yrittäessä käytettäväksi korkeintaan ne pahimmat menkkakipupäivät mut muuten kannattaa pärjätä panadolilla. Samoin runsas kofeiinin nauttiminen voi heikentää hedelmöittymismahdollisuuksia ja myös ilmeisesti lisää alkuraskauden keskenmenon riskiä. Ei se oo turhaa yhtään... Tuskin se niin menee et ku jättää kahvin ja buranan pois ni pam on maagisesti heti raskaana, mut ei siitä haittaakaan ole hiljalleen noita haitallisia aineita karsia. Kun kuitenkin sitten raskauden aikana viimeistään joutuu rajoittamaan niin eipähän silloin tarvitse miettiä ja opetella kaikkea uudestaan.

Osaako kukaan sanoa voiko raskaus alkaa vaikka melkein koko kuukauden on ollut määrältään vaihtelevaa vuotoa? On nimittäin terojen lopetuksesta jo 8 päivää, eikä menkkoja kuulu. En kyllä jaksa uskoa että raskaudesta oisi kyse, varmaan jotain kropan kiukuttelua taas. Mutta eihän sitä ikinä tiedä. Nyt kp 34.

Iiiks, enää reilu viikko ja me haetaan karvavaaveli kotiin! Saapi sitten ajatukset vähän muualle. :)

Oon kuullu kyllä monelta taholta, ihan tutuilta ja netistä lukenu, että alkuraskauteen kuuluu monesti niukka tai jopa "normaali" kuukautisvuoto... Yleensä se vuoto on kait nimenomaan sellasta niukkaa ja epämäärästä? :confused: En kylläkään voi olla varma asiasta, kun ei ole omaa henk koht kokemusta... mutta jos vaan tuntuu että pystyy, niin voihan sitä testailla vaikka oman mielenrauhansa takia :)

Ja onnea karvavauvasta! :) Itselläkin tuhisee kotona isohko karvakasa, onahn nuo ihania <3 :p

Pitää tännekin kuulumiset kertoa :) elikkä ovis oli ja meni, mut kolmantena päivänä oviksen jälkeen muutama tippa kirkasta verta pikkareissa ja eilen mahaa juili ihan kunnolla. Lisäksi valkkaria tulee edelleen vaikka pitäis kuiva kausi olla... Tästäkin vois päätellä vaikka mitä mut ehkä odottelen vielä pari viikkoa :D

Näinpä en taas näköjään ole viikolla ehtinyt/jaksanut kirjoittelemaan. Joka päivä olen lukenut uudet viestit, mutta joko aika ei ole riittänyt kirjoittamiseen tai sitten on vain väsyttänyt niin vietävästi. Tää väsymys tuntuu aina vain pahenevan. Samoin pahoinvointi, vaikka nyt vielä siedettävissä mitoissa onkin ainakin jos muistan syödä tarpeeksi usein. Posliinia olen saanut halailla kerran. Tiistaina oli neuvola kuten taisin viime viestissä sanoa että se on. Täti oli onneksi mukava ja odottelen jo seuraavaa kertaa. :> (Harmi että se on vasta maaliskuun loppupuolella. Sitä ennen tosin odotan ultraa, joka on maaliskuun alussa.) Eilen pyörähdettiin kirpputorilla kun sormet syyhysi hankkimaan vauvanvaatteita.

Onnea Norde plussan vahvistumisesta. ^^ Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti.

Siellähän on jännää Naapantuura. :> Toivottavasti täti ei ole tullut eikä tule kylään. Milloin aiot testata jos et ole vielä testannut?

Tsemppiä piinailuun Freyja. Pidän peukut pystyssä että siellä olisi pikkuinen kasvamassa ja tulisi ulos 9kk päästä.

Samoin Justiinalle ja Lumikille tsemppiä viimeisiin piinapäiviin. Onpa teitä nyt monta piinailemassa. Toivon että kaikki saisitte plussan. Toivottavasti Lumikille ei ole tullut nuha kylään. Justiinalta taas saisi flunssa lähteä pois. Mäkin välttelin ja välttelen Buranaa. Se kun ei tee hyvää yrittäessä ja vielä vähemmän raskaana. Varsinkin kun yleensä otan 600mg, jos särkee päätä, kun ei pienempi määrä auta (suvussa on migreeniä niin ehkä se vaikuttaa vaikka itsellä ei varmaan ole.) Muutenkaan ei musta ole yhtään pöljää varjella. Ei ehkä kamalaa stressiä kannata ottaa siitä mitä nyt voi syödä, mutta järkeä käyttäen. :>

Starr, teroista ei ole itelläni mitään kokemusta, joten en osaa sanoa juuta enkä jaata. Toivon kuitenkin että täti tulisi pian kylään ja keho tasottuisi, jos ei ole tärpännyt. Onnea karvavauvasta, toivottavasti se auttaa omalta osaltaan viemällä ajatuksia pois vauvasta ja vähentämällä stressiä. ;)

Täällä kp 28/30-32 ja vielä ei oo täti kolkutellu ovea, mutta vainoharhaisia raskausoireita sitäki enemmän. :grin Muun muassa hieman valkovuotoa (mulla ei oo ollu sitä sitten teini-iän) ja en tiedä kuvittelenko, mutta nännit näyttää tummemmilta kuin ennen?? :laughing002 Voi olla, että valaistus (tai kuume) teki silmille tepposet, mutta nännit ja nännipiha näyttivät pari astetta tummemmilta kuin ennen, niinkuin niissä ois kiertäny veri enemmän tai jotain. Nooh, taas pitäs se pari päivää malttaa mielensä. Tää sairastelu vaan on hankalaa, kun pitäis ottaa yskänlääkettä yms, mutta sit toisaalta vähän hirvittää niitä ottaa..

Hyvää alkanutta viikkoa tänne.

Justiina89: Olen ollut varovaisempi etenkin vahvempien särkylääkkeiden suhteen, mutta niitäkin olen ottanut tarvittaessa (nyt tosin olen hampaat irvessä koittanut pärjätä paratabseilla helevetinmoisen selkäsäryn kanssa). Saunakaljat ja punkkulasinkin olen kippassut ihan hyvällä omatunnolla. Kätilö-ystäväni sanoo aina, että niin kauan kuin ei tiedä olevansa raskaana, on riskit sikiölle pienet. Noh, ihan orjallisesti en tuota noudattaisi, mutta kun tuohon yhdistää maalaisjärjen, niin sillä olen mennyt. Kahvin juonti jäi onneksi pois kuin itsestään leikkauksen jälkeen...
Vargynja: Täti on kuin onkin pysynyt poissa. Eilen olisi pitänyt tulla. Kärvistelen vielä ainakin tämän päivän ennen testaamista. Ei uskalla ihan vielä innostua vaikka suht hyvä "kutina" asiasta onkin. Tissit aristaa ja nyt huomaan myös pahanolon tekevän tuloaan. Missä vaiheessa sulla alkoi pahaolo? Pönttöä ei ole tullut vielä kaulailtua, mutta ei sekään kaukana ole. Muutenkin jotenkin heikottaa. Olen myös kahdesti viime viikon aikana nukahtanut sovalle, niin ei ole käynyt aikoihin.
Starrille onnea karvaisesta perheenlisäyksestä jo etukäteen :)

Freyjalle ja kaikille muille peukut pystyyn!!! Minä jännitän edelleen jokaista vessareissua. Ja tosissaan jos huomenna on vielä sama tilanne, niin sitten testailemaan. Tai sitten vasta viikonloppuna. Noh, kunhan nyt katsotaan ensin tämä päivä :)

Terve vaan kaikille ihanaisille ja jännittävää tammikuun viimeistä viikkoa! :)

Naapantuura, miten kävi, oletko jo testaillut? Entä mikä on tilanne Starr, Ljuba ja Lumikki? Jäikö joku vielä puuttumaan? Meillähän on kierrot kohta samalla lailla synkassa niinku naispuolisilla kämppiksillä :laughing002

Mulla menossa siis kp30/30-32. Tämä on eka kierto, että ei ole tullut vessareissuilla "vaaleanpunertavaa vivahdusta" paperiin ennen menkkojen alkua, niin on käynyt viimeiset kolme kiertoa... Toisaalta minusta vähän tuntuu, että kierto jostain syystä olisi nyt venynyt. En ole tuntenut vielä menkkajomotuksia, pari kertaa piston jossain vasemman munasarjan tienoilla. Niin ja toki nuo aiemmin raportoimani "oireet" on sekoittamassa päätä:schocked028 Nyt mietin, että uskaltaisinkohan huomenna alkaa testailemaan, jos ei tätiä näy, vai odotanko, että on mennyt yli tuon 32 kp... Tässä on vaan se hankaluus, että meillä ei ole auto tällä hetkellä käytössä, enkä tiedä saadaanko se takas loppuviikosta vai millon ja lähellä ei ole apteekkia/isoa markettia josta ostaa testiä... Eli taitaa käydä niin, että piinaillaan nyt ihan kunnolla :p

Mulla nyt kp 37/35-45 menossa. Terojen lopetuksesta jotain reilu kymmenen päivää, eikä menkoista tietoakaan. Muutama päivä sitten vatsaa poltteli samalla tapaa kuin kuin menkkojen alussa, mutta vuoto ei kuitenkaan alkanut. Ei ole edes minkäänlaista tiputtelua. Eli tässä sitten menkkoja odotellaan edelleen(ja ihan hitusen toivotaan voisko olla kuitenkin tärppi käynyt.). Testata en uskalla :D

Tsemppiä! :)

Terve vaan kaikille ihanaisille ja jännittävää tammikuun viimeistä viikkoa! :)

Naapantuura, miten kävi, oletko jo testaillut? Entä mikä on tilanne Starr, Ljuba ja Lumikki? Jäikö joku vielä puuttumaan? Meillähän on kierrot kohta samalla lailla synkassa niinku naispuolisilla kämppiksillä :laughing002

No mulla alko pe/la yönä rusehtava vuoto, joka jatkui todella niukkana tiputteluna tähän aamuun asti.. nyt siis kp1/29.. :confused: Papakokeeseen meno 7.2 siellä kyllä kyselen nyt kunnolla kaikesta mitä mielessä.. mulla on ruvennu nimittäin venymään tuo tiputtelu sen jälkeen kun ehkäsy jäi, ja on vähä ruvennu ihmetyttään tää.. viime kierrossa oli sama homma, pari pv tiputteli ja kaks kunnon vuoto päivää ja loppui ku seinään! :eek:

Tietoisesti koitan kahvia vähentää.. kotona ennen töitä tullu hörpittyä jtn kaks kuppia ja töissä menee se pari kuppia.. joskus vielä iltapäivällä kotona miehen kans päiväsumpit.. :oops: Ainaki kaks kuppia/päivä koitan saaha vähennettyä.. :) Lisäksi särkylääkkeet oon itelle vaihtanu panadoliin ja sen ottamista harkiten aika pitkään, eli koitan sinnitellä.. ;)

Tsemppiä kaikille kiertoihin, peukut Justiina89, Naapantuura, Starr ja Ljuba :)

Muokattu viimeksi:
Heipat.
En tiedä miksi, mutta edelleenkään en ole testiä tehnyt. Testi odottaa kyllä vessan kaapissa. Maanantaina piti tehdä testi, mutta silloin ajattelin, että ehkä kierto on venynyt ja odotan vielä huomiseen. Eilen aamulla mietin, että ehkä kierto onkin venynyt vähän enemmän ja testaan vasta ennen nukkumaan menoa sillä muistin viimeksi vuodon alkaneen illalla, joten parempi odottaa iltaan. Illalla mietin, että ehkä se testi olisi kuitenkin parempi tehdä aamupissasta. Tänä aamuna lorotin pissan pönttöön testin ollessa edelleen kaapissa. Voi taivas minun kanssani!! MUTTA kerta tätiä ei näy eikä kuulu, niin testillä saisi varmistuksen tähän kohtalaisen hyvälle näyttävään tilanteeseen... Ehkä tänään on sen aika. Mies kun palaa iltavuorosta, saattaa minulla olla hänelle kerrottavaa... Ehkä... Toivottavasti :)

Ja näyttää sille, että muillakin voisi olla hyviä merkkerjä ilmassa. Peukkuja!!!

Lumikki: Minullahan oli kanssa tuota tiputtelua 2-3 päivää ennen ja sitten pari päivää kunnon vuotoa ja se oli siinä. Tuo jäi pois endometrioosileikkauksen myötä.

Aiivan.. Onneksi sinulla saatiin inha vaiva pois! :) Katotaas mitä sanoo tohtori ens viikolla, vai sanooko mitään.. :confused:

Täällä kp 23/28-34 ja olo muuten normaali paitsi et eilen illalla paleli ja mahassa tunne kuin olisi levottomat jalat siellä :D Ja aamusta huomasin et rintoihin oli ilmaantunut pehmytkudosta lisää. Vaikea selittää mut sama homma oli viime raskaudessa... Ja mielialat heittää häränpyllyä... Ensi viikkoon vielä piinailtavaa!

Mikä tilanne siellä Naapantuura? Pidän peukkuja :)

Voi piinailu sentäs! Tsemppiä piinailuun Freyja ja toivotaan, että sinun oireille löytyy positiivinen syy :)

Itselläni tähän mennessä oireena on ollut se kiinnitysvuodoksi epäilemäni vuoto, palelu, paha olo, väsymys, tissien arkuus (koossa en ole huomannut eroa) ja itseasiassa meinasin alkaa itkemään toissapäivänä kun koira veti lenkillä komennoistani huolimatta, joten ehkä mielialoissa on jotain heittelyä... Testi on aikeissa tehdä tänään, ellen taas keksi jotain todella mukamas hyvää tekosyytä siirtää sitä eteenpäin :)

Naapantuurallakin siellä jännät hetket ja hyvät on merkitkin ilmassa! :) Ymmärrän kyllä tietyllä tavalla miksi et ole testiä tehnyt... kun sitä ei ole tehty, niin on olemassa mahdollisuus, ihan kumpaan suuntaan vaan. Sitten kun se on tehty, niin asia muuttuu todelliseksi, joko yksi viivaa tai kaksi viivaa. Mua jännittää sun puolesta ja kaikkien puolesta ja omasta puolesta. :excited001

Mulla ois nyt kp 31/30-32, jännittää niin vietävästi! Ei minkäänlaista tiputtelua mutta eipä mitään muitakaan fiiliksiä, ihan normipäivä. Pakko sanoa ääneen, mutta viime yönä kun heräsin jännittämään tätä asiaa, niin mietin jopa, että oisko sittenki parempi että alkais menkat:smiley-ashamed008 niin paljon rupesi hirvittämään. Eniten jännittää, miten mies suhtautuu asiaan, jos olenkin nyt raskaana. Ei olla keskusteltu aiheesta moneen viikkoon, mutta kyllä hän itsekin tietää, että ollaan viime kuukaudet menty ilman ehkäisyä ajatuksella "tulee jos on tullakseen" ja jos sillä viisiin puuhailee niin siitähän voi tuloksena olla raskaus... Entä, jos olenkin raskaana ja mieheni kokee elämänsä menneen pilalle ja ei tue minua/halua lasta? :schocked028 Hui mitä ajatuksia. En ole uskaltanut mitään mainita näistä ajatuksistani hänelle, kun pelkään negatiivista reaktiota. Vaikka yhdessähän tähän päädyttiin, niin kuitenkin minun toiveesta pääosin. Toisaalta taas huomaan jo hieman hymisteleväni ajatukselle, että sisälläni kasvaisi uusi elämä.. ja jotenkin tiedän että olisin pettynyt kuitenkin jos kuukautiset taas alkaisi... Ei ole helppoa sanoa näitä ajatuksia edes vieraille ihmisille netissä, kun mietin, pidetäänkö minua täällä kiittämättömänä/typeränä tms... mutta pakko oli taas pohtia.:oops:

Jostain syystä näytän notkuvan koko ajan täällä palstoilla... Se kertonee siitä missä ajatukset pyörivät!

Justiina, mullehan tuli just tässä kierrossa ajatuksia, että iik, olenko minä haluamassa lasta. Ja mekään ei olla miehen kanssa tästä puhuttu juurikaan, ja vaikka molemmat mukana projektissa ollaan, niin minä olen kuitenkin se ajatuksen alulle panija ja nyt sitten puskee tällaisia ajatuksia mieleen. Äskenkin näin kadulla taaperon ja mietin, että ehkä kohta minäkin juoksen tuollaisen perässä. Voi iik. Ehkä nämä ajatukset kuuluvat asiaan, etenkin kun saman aikaisesti pitelen innoissani ja haaveillen kättä masuni päällä... Ja ehkä tällaiset ajatukset ovat myös jokin "raskausoire", joten ehkä ne tietävät hyvää ;)

Täällä taas minäkin :grin Ihana kuulla Naapantuura, ettei oo yksin tällasten ajatusten kans... :love7 siksikin pelotti sanoa ääneen, kun täällä on sellaisia naisia mukana ketjussa, jotka ovat lasta toivoneet jo kovin pitkään, niin mietin, että kuulostanko ihan kamalalta ja kiittämättömältä, jos tuollaisia pohdin ääneen, että oisko parempi jos menkat alkas... mutta kai se on normaalia? :) Kerroin äsken miehelle, että menkat on hieman "myöhässä". Eipä tuo muuta tuumannut, kuin "jaa..." Tuota varten keräsin rohkeutta monta tuntia :laughing002

Mä myös tunnustan että joskus löytyy samoja ajatuksia kuin teiltä. Varsinkin siinä vaiheessa kun on muutenkin huono päivä. Toisaalta keskenmeno joulukuussa sai mut tajuamaan, ettei se raskaus olekaan ihan itsestäänselvyys ja jatku vaikka kuinka toivoisi. Nytkin pelottaa että jos ja kun raskaudun niin uskallanko iloita siitä jos se meneekin taas kesken.

On: tänään ollut todella väsynyt päivä. Pari kertaa jo päikkärit ottanut ja voisin jo lähteä yöunille :D

Takaisin