Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Uniaiheeseen: Yhdessä vaiheessa näin usein unta, että olin raskaana ja synnytin koiran/kissan pentuja. Hmm.. Toinen toistuva uni oli se, että minulla oli tissit niin täynnä maitoa, että sitä roiskui joka puolelle ja sitä tuli ämpäritolkulla. Tiedä sitten mitä nämä meinasivat! Nykyisissä vauvaunissa on korostunut lähinnä vain se rakkaus sitä vauvaa kohtaa <3

Mie en oo nähnyt yhden yhtä raskausaiheista unta ikinä, en ainakaan muista. Nyt kun olen raskaana ni olen unissanikin raskaana mut ei ne unet käsittele sitä raskautta mitenkään, vaan ihan niitä normaalin epänormaaleja unia mitä on muutenkin. Ainoo et maha on kasvanu niissäkin tän hetkistä ulkonäköä vastaavaks mut ei sitä noteerata unessa mitenkään. Ois kiva nähdä raskaus- tai synnytysunia mut toisaalta ehkä ne ois outoja ja ahdistavia omat uneni tuntien kuitenkin ni kai parempi näin. Jotenki vaa sisäisesti uskon että esim. synnytysuni vois paljastaa vaavin sukupuolen ni olishan niitä kiva uneksia :)

Helou kaikille :)

En ollut raskaana, en tehnyt testiäkään kun ei ollut tarvetta, menkat alkoikin sitten eilen ja aivan helvetillisillä mahakivuilla, viimeksi joskus teini-iässä ollu noin karsea kipu, ja kerralla oli yöllä rysähtänyt lammikko, en ollut edes sidettä laittanut kun ei niihin ollut aiemmin mitään tullut, niin pikkuhousut oli ihan läpeensä märät. Eli siis NYT ois yk1 kp 2/32 :)

Uniaiheeseen: Naapantuuralla oli melko omituiset unet, suorastaan koomiset. :laughing014 Mun raskauteen liittyvät unet menee tavallisesti niin, että oon joko synnyttämässä/juuri synnyttänyt ja ihmettelen, että miten näin on päässyt käymään, etten oo tajunnu olevani raskaana? :laughing002 oikeastaan tarkemmin ajateltuna kaikki raskausuneni on sellaisia, olen aina ihan puulla päähän lyöty, että kuinka näin on voinut päästä käymään ihan huomaamattani ja samalla mietin, että onkohan puolisoni lapsen isä, kun meillä kummallakaan ei ole hajua siitä, miten lapsi on saanut "alkunsa"... :grin Unissani lapsi myös yleensä kasvaa hetkessä taaperoksi tai osaa puhua sujuvasti jo vauvaiässä.

Ovislaskuri väitti, että 15. päivä pitäisi olla ovis ja sehän on arkipäivä ja meillähän ei arkena sekstailla, ellei oo miehellä vapaata tai muuten pää sekaisin, että saattaa jäädä hedelmöitykset melko hedelmättömiksi. Mutta senpä näkee sitten. :rolleyes:

Jaahas piianilut ohi kp 1/25-28 ja yk 4 alkakoon.. kyllähän sitä oli taas hieman pettynyt kun se täti sieltä kyläilemään tuli, mutta ei yhtään niin paha kun viimeksi johtuisiko siitä että manailin päässä koko piinaviikkojen ajan että ei kuitenkaan tärpännyt.. Muutenkin vähän outoa että ne menkat jo nyt tuli koska ovulaatio oli la tai su,,, noh ken tietäis sen.. ehkä tällä kierroksella olisi meidän vuoro :D
Onnea kaikille uusille plussanneille ja tsemppiä piinailuihin :love7

Hei pitkästä aikaa!

En nyt jaksa sen tarkemmin kirjoitella kenellekkään henk. kohtaisesti, kun en ole hetkeen täällä ollut :) Mutta nyt kun olette täällä näistä unista höpötellyt niin itse näin viimeyönä unta, että tisseistä tuli maitoa ja oli pakko käyttää liivinsuojuksia..:smiley-bounce012 Kovasti täällä vauvasta edelleen haaveillaan kp 15 menossa, mika kummallista niin ei ole ollenkaan ovis tuntemuksia ollut. Pelkään, että ovista ei olekkaan tai sitten se on vasta tuloillaa. Oli miten oli niin tänään aijon mennä pitkästä aikaa viihteelle ja jättää ovis ajattelut muualle :) pupuiltiin kyllä eilen ja juteltiin, että huomennakin ois tarkotus :) nyt en jaksanut tikuttaa ovista ollenkaan.

Kp 16. Muljahduksia oikealla puolella munasarjan kohdaasa ei muuta. Tavallisesti nännit kipeytyy ja tunnen hyvinki oviksen... mitä jos sitä ei nyt tulekkaan? En koskaan osannut ajatella, että itsellä olisi lapsen saaminen näin vaikeaa...

Suututtaa facebook päivitykset raskaana olevilta. :mad::(

Nonna: Tsemppiä sinne sulle, onhan tää oikeesti tosi raastavaa joka kuukausi toivoa ja pettyä. Mutta eiköhän se tärppi vielä meillekkin tuu, vaikkei siltä tuntuisikaan. Ja säkin oot yrittäny "vaan" viitisen kuukautta, että ei oo vielä mitään hätää! :) Jos oikein ketuttaa voi facebookissa tiettyjen ihmisten päivitykset piilottaa seinältä. Ite oon välillä piilotellut raskaana olevien päivitykset, koska niistä on tullut itelle vaan surullinen olo.

Itellä kp 31 menossa, mutta en aio vielä testata jos se mun kierto vaan venyttelee itteään. Hirveessä flunssassa oon ollu ja nyt poskissa tuntuu painetta, toivottavasti ei ny tulis mitään poskiontelotulehdusta. :P

Tsempit myös muille! :)

Starr totta. Vaan 5kk..en ole asiaa kuukausina oikein ajatellutkaan. Olen vain laskenut yrityskertoja. Nyt 7 siis menossa.. kyllähän ne tilapäivitykset saisikin piilotettua..jotenkin sitä tulee kuitenkin kidutettua vaan itseään lukemalla niitä.:confused: toivotaan kuitenkin että me kaikki saadaan vielä se oma pienokainen. :)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Nonna se on siun vuoro ihan kohta... <3

Sent from my iPhone using Vau.fi Foorumi mobile app

Jaksamista kaikille pitkässä odotuksessa :love2 en halua vielä edes kuvitella, miltä sitten tuntuu, jos/kun joutuu aina kerta toisensa jälkeen nielemään pettymyksen ja aloittamaan uuden yrityksen. Mutta ollaan vahvoja, eikös? :)

Mulla kp 5/32 ja menkat loppu jo eilen :eek: oon aika hämmästynyt tästä, koska vuoto oli kuitenkin melko runsasta, menkat siis alkoi kun salama kirkkaalta taivaalta ja loppuivatkin lähes kuin seinään. Mutta ei valittamista, ihan kiva ettei ollut pitkään kestävät menkat.

Sitten palaten noihin pettymyksiin, nyt pitkää omanapailua... jouduin heti yrityksen alkaessa mieheni torjumaksi :crybaby2eilen illalla oltiin sohvalla telkkua katselemassa ja olin itse "sillä tuulella". Ajattelin, että nythän sitä voi ns ilman paineita harrastaa seksiä, kun raskauden mahdollisuuskin on niin pieni heti menkkojen jälkeen. En toki mitään raskaaksi tulosta puhunut miehelle siinä vaiheessa. Mieskin sitten lähentelyistäni aivan silmin nähden innostui, oli siis aivan "juhlakunnossa"... kunnes yhtäkkiä sanoikin, että häntä väsyttää :sad001 se tuntui tekosyyltä ja mulle tuli tosi paha mieli. Pahaa mieltä lisäsi se, ettei tämä ollut ensimmäinen eikä kymmeneskään kerta, kun mieheni torjuu minut. Se tuntuu aivan hirveältä, ollaan asiasta keskusteltu kymmeniä kertoja, mutta vika ei hänen mukaan ole minussa, vaan ilmeisesti aina se ajankohta on huono ja häntä väsyttää. Mielessäni pyöri vaan, että miten voin ikinä raskautua, jos emme harrasta seksiä, tai jos raskaudunkin, niin tuollaisen miehenkö kanssa haluan perustaa perhettä? Jos suhteemme on jo nyt tällä tolalla, niin miten lapsi siihen vaikuttaa? Mieheni väitti joskus, että hänellä on vaan tällainen "kausi" menossa, ettei seksi kiinnosta niin usein, mutta tämä kausi on jatkunut jo lähes viisi vuotta. Välillä tuntuu, että hajoan ihan palasiksi, käy nimittäin itsetunnon päälle ja rankasti! Haluan uskoa miestäni, kun hän sanoo haluavansa minua ja pitävänsä seksikkäänä, mutta se on ristiriidassa hänen käytöksensä kanssa.

Siinä minä sitten itkua nieleskelin ja pyörittelin päässäni näitä ajatuksia, yritin miehen kanssa viritellä keskustelua, kun hän kysyi, että "nytkö sinä suutuit?". Selitin hänelle edellä kirjoittamiani asioita jälleen kerran, eikä hän tapansa mukaan sanonut paljoakaan. Tuumasi vaan, että onko se ihme, jos puolen yön aikaan väsyttää. No, eipä kai. Kysyin sitten ihan suoraan, että mitä hän tuumii tästä lapsi-asiasta. Pitkän harkinnan jälkeen hän sanoi, että "välillä se tuntuu hyvältä idealta, mutta välillä hän ei tiedä mitä ajatella... mutta se on kai normaalia?" Ihan järkevä ajatus. Kerroin hänelle peloistani, että seksielämämme kuivuu totaalisesti kasaan ja että jos meille lapsi tulee, niin jään ihan yksin. Mies vakuutti etten jää.

Sovintoa ei saatu varsinaisesti aikaan, ei olla puhuttu toisillemme koko aamuna... saa nähdä miten tämä tästä etenee. Tuntuu hyvältä, että sain tänne tämän pitkällisen sepostuksen purkaa, jos tämän joku vielä jaksaisi lukeakin :grin

Parempaa ensi viikkoa kaikille!

Justiina89 mä niin tiedän mistä sä puhut ja mitä ajattelet!! On hyvä, että pystyt purkamaan noita sun ajatuksias.

Mä oon itse tavallaan luovuttanut ton seksin harrastamisen suhteen siinä mielessä, että en enään kovinkaan usein itekkää ehdottele miehelle.. ehdottelen noin pari kertaa viikossa ja joskus voin olla jopa pari viikkoakin ehdottelematta silloin yleensä mies itse ehdottaa kun huomaa että mikäs akkaa vaivaa kun ei ookkaan kimpussa. Yleensä se meidän seksin harrastaminen painottuu oviksen lähelle ja sitten se taas vähenee..

Oon kuitenkin jo sujut asian kanssa. Ennen ajattelin juuri noin kun sinä, että en kelpaa jne. Vielä joskuskin ajattelen jos sille päälle satun, mutta enään se asia ei vaivaa mua liikaa.

En tiedä oliko tästä mun sepustuksesta mitään apua. Ainakin tiiät että löytyy edes yksi jolla on samanlainen mies tuon seksin harrastamisen suhteen ja oma mieskin sanoo yleensä aina syyksi "VÄSYTTÄÄ.." Joo just :)

Nonna, kiitos empatiasta, kyllä auttoi sinänsä, että kiva että edes jotain kiinnostaa nää mun surut ja murheet . :) Itsekin oon välillä "luovuttanut", mutta asian häiritsevyys taas nosti päätään eilen. En vaan jaksanut uskoa, että miestä oikeasti väystti ihan hirveästi, jos sillä oli kunnon seisokki. :rolleyes: En enää niinkään syyttele itseäni, mietin vaan, että mikä tuota miestä vaivaa jos vika ei kerta ole minussa. Ja harmittaa, ettei hän ole kykeneväinen keskustelemaan näistä asioista käytännössä ollenkaan. Oon ollu tosi allapäin koko päivän, edelleenkään ei olla puhuttu. Nyt olisi jo hänen vuoronsa avata sanainen arkkunsa, minä olen sanottavani sanonut jo aikoja sitten. Ja pahoittelen, että käyn täällä läpi ihmissuhdekuvioitani, mutta tällä hetkellä ei ole muutakaan paikkaa, missä sydäntään purkaa.:oops:

Meillä taas on ollu sellasta onkelmaa että ollaan puuhissa (varsinkin ovis aikaan) mies ei sitten laukeakkaan.. Huomaan ihan selkeesti että se johtuu siitä että sitä jännittää se tilanne.. Mies on kyllä ollut alusta asti mukana vauvan hankinnassa sanoi että olishan se ihan mukava saada ennen kun täyttää 30. Noh sen kolmekymppiset on jo ensi vuoden elokuussa että saattaa mennä synttäreiden yli :) Ja sitten olen huomannut että jos minä alan tehdä aloitetta se onkelma on varmaa joten olen nykyään vaan ilmoittanut milloin olisi kuumatpäivät ja antanut hänen tehdä aloitteen.. muulloin sitten teen itse :) Mutta se on hyvä jos olet justiina sanonut asiasta miehelle ei niitä kannata omassa päässä murehtia ja tännehän tottakai saa avautua :)

Norde meilläkin joskus tuota, että sitten se mies ei tulekkaan ja sekin harmittaa varsinkin jos on oviksen aika.

Joskus meillä oli myös sitä ongelmaa miehellä että ei seissy ja aina se ressasi etukäteen että mitäs jos ei taaskaan seiso ja siitä se kierto sitten lähti. Sitten kun sen pelkäämisen lopetti niin mies oikein innostu että toimiihan se tatti :p

Justiina kyllä tänne saa ainakin minun mielestäni purkaa pahaa oloakin :)

Kp 18. Jänniä alavatsa kipuja. Jollain tapaa oviksen tuntuisia, mutta nännit ovat olleet jo pari päivää tosi herkät. Limojakin on jonkinlaisia, mutta en osaa yhtään sanoa menikö se ovis jo vai oisko vasta nyt? Eilen illalla pupuiltiin kyllä :) voi kun olis tärpännyt! No vaikea sanoa koska ne menkat alkaa..luulen, että jos ei tärpännyt niin viimeistään kp 32 täti tulee. Toivottavasti oksentaisin viikon päästä raskaudesta ja voisin pahoin:p:D voiks noin toivoa? Haha :)

Nyt pikaisesti vaan omanapailua kun pitää kiirehtiä nukkumaan...

Olin jo melkeen heittänyt toivon oviksen bongaamisesta (kp 20) kun tänään tuli merkillisesti limoja yms ja illalla testasin ensin liuskalla ja kun tuli kaksi viivaa niin piti vielä testata digillä. Siellähän se hymynaama hymyili. Voi että tuli hyvä fiilis.. ja talletukset tehtynä !
Nyt vaan toivotaan ettei täti kaarra kylään...

Täti sais pysyä poissa myös Nonnan ja kaikkien muidenkin luota. Plussatuulia :):cool:

Piippu hyvä juttu!! :)

Kp 19 menossa. Vasen munasarjan kohta ollut kipeä jo 3 päivää...nännit n.4 päivää? Suihkussa äsken käteen putos tosi venyvä limatulppa joka oli täysin kirkas! Ihneellistä jos ovis vasta nyt tai sitten on jo mennyt?! :) no toivottavasti ois tärppi käyny. Jos sais tuon ukkokullan tänään vielä ainakin makkariin ;)

Takaisin