Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo, oon vähän valmistautunu siihen, ettei kuulu mutta haluisin edes kokeilla. En tiedä onko se rutiinijuttu, kun silloin aikanaan multa ei ees kysytty haluanko kokeilla mutta nyt oon lukenu, että joillakin on kokeiltu saada sydänääniä kuuluviin jo ekalla neuvolakäynnillä. Toivottavasti on kiva neuvolatäti niin uskallan kysellä asiaa, jos hän ei itse sitä ehdota :)

EDIT: Neuvola takana ja oli ihana kokemus. Sydänääniä yritettiin saada kuuluviin eikä tarvinnut edes erikseen toivoa. Oma maha siellä vaan mölysi eikä pikkuinen antanut vielä merkkiä itsestään. Saa tämä tuleva äityli siis vielä elää raastavassa epätiedossa. 29.10 np-ultra, kääks!

Last edited by a moderator:
Vautsi vau ja ihanaa alkanutta viikkoa! :) Täällähän on plussanneita jo pilvin pimein, edelleen superpaljon onnea Freyja, Amilja, Allison ja elmiina! :dance008 Ja hurjasti tsemppiä nyt niille, joilla piinaviikot menossa ja sormet ja varpaat ristissä, että tää ois teidän kuukausi! :signs003 Me tullaan sit perässä jotka myöhemmin aloitamme yrityksen. :wink

Sain kuin sainkin miehen viriteltyä viikonloppuna "sille tuulelle", vaikka etukäteen pelkäsinkin, ettei ala millekään kortsun kans. Lauantaina saattoi olla ovis, oli tosiaan rinnat arat, niitä "limoja" tuntu olevan enemmän (yleensä ei yhtään) ja seksihalut oli korkeella. Ois kyllä mukava homma, jos kierto asettuisi tosiaan jo näin heti alkuunsa, mutta katsellaan katsellaan.. Ekat luomumenkat PITÄISI näin ollen olla siis tämän kuun lopussa, eli sitä jännäillen! Sittenhän meillä pian jo pitäisi yrityksen alkaakin, aika lailla heti seuraavien menkkojen jälkeen, hui! :smiley-bounce022

Tuosta punaviinikikasta en oo ennen kuullutkaan, jää varmaan kokeilematta kun en oo punaviinin ystävä, saattas mieski ihmetellä :grin

Mutta eipä sen kummempia tällä kertaa :)

Tuli muuten punaviinistä mieleen että miullakin oli punaviiniä muutama päivä oviksen jälkeen siitä kierrosta kun plussasin. Itse asiassa kyllä myös yksi olut niitä paria punaviiniä edeltävänä päivänä ja otin tatuoinnin siinä välissä et tietty jos taikauskoinen tahtoo olla :wink

Kp 27/29. Aamuinen testi NEGA. En taida pian enään jaksaa....:smiley-angry017

Ihan mielenkiinnosta. mikähän punaviini ois hyvää? en itsekkään tykkää, mutta jos vaikka ois jotain apua... tiedä sitten.

Nonna, ainakin siitä punkusta on apua tohon ketutukseen :)
Aussi shirazit on aina hyvä valinta ;)

Täti ei tainnut sulle ainakaan vielä tulla paikalle? Voihan se olla että vielä tulee plussakin.

Olipas lohdullista kuulla Amiljan tapauksesta :)! Toivottavasti Allisonilla oli mukava ensimmäinen neuvolakäynti :).

Heh, en pistä yhtään pahakseni sitä, että punaviinin (maltillisesta) litkimisestä olisi jotain apua :p.

Muokkaus. Jahah, neuvolakuulumisia oli jo, en näköjään osaa käyttää tätä foorumia tai sitten uusimmat viestit päivittyivät minulle jostain syystä viiveellä.

Kiva juttu, Allison, että eka neuvola oli mukava kokemus!

Muokattu viimeksi:
Hei kaikille! Tälläinen 21- vuotias esikoisesta haaveilija ilmoittautuu mukaan keskusteluun.
Eli siis lopetin e-pillereiden syömisen pääsiäisen tienoilla ja siitä asti ollaan joka kuukausi yritetty saada tärppäämään. Mutta ei pikkuista ole kuulunut, aika menee hirmu nopsaa vaikka odottaa ja odottaa..Haaveissa olisi vauva 2014.
Tänään kävin ostamassa Lady vita mama raskausvitamiineja kun niistä olen kuullut että joilakin on auttanut.

Jahah, tässähän vierähti yllättävän pitkä aika niin etten ehtinyt kirjoittelemaan ollenkaan. Olen vain aina iltaisin käynyt lukemassa viestejä, mutta niin myöhään että en sitten ole ehtinyt tai jaksanut enää kirjoittaa. Ei kyllä toisaalta ole ollut mitään erikoista kerrottavaakaan, kun ovista olen odotellut. Nyt se alkaakin lähestyä. Laskurin mukaan pitäisi olla sunnuntaina tai ensi viikolla alkuviikosta. Testailut taitaa vaan jäädä väliin, kun anoppi tulee tänne huomenna ja viipyy... En edes tiedä kuinka kauan. Ei olla kerrottu hälle yrittämisestä, eikä ole tarkoitus kertoakaan ja salaa testailu voi olla sen verran haasteellista (ja stressiä lisäävää) että taidan antaa olla. Voin vain toivoa, että päästään hyödyntämään ovista vaikka hän onkin täällä. Sääli että en tykkää yhtään punaviinistä (tulee päänsärkyä pelkästä hajusta), muuten voisi sitä kokeilla. :D

Tsemppiä Bene piinaviikolle, pidän peukut pystyssä että täti pysyy poissa. :>

Onnea Allison ihanasta neuvola käynnistä. ^^ Toivottavasti siellä on jatkossakin mukava käydä ja ensi kerralla sielläkin saadaan jo jotain kuulumaan. Tai näkymään jos ei ole neuvoloita ennen ultraa.

Pahoittelut negasta Nonna. :( Mut ehkä se vielä muuttuukin plussaksi, kun täti ei ole vielä myöhässä. Toivon ainakin niin.

Tervetuloa uusi tulokas. Toivottavasti viihdyt seurassamme. Mutta et liian hyvin vaan pääset pian raskautuneisiin. ;)

Mikä muiden tilanne on?

Täällä odottelen kuin kuuta nousevaa ensimmäistä neuvolaa joka on vasta kolmen viikon päästä! Taka-alalla hieman pelottaa että onko siellä varmasti kaikki hyvin, ei pitäis miettiä tuollaisia. Raskausoireita on yllättävän vähän, väsymys, vatsavaivat ja rintojen turvotus. Vielä ei oo pahoinvointia ilmaantunut :D

Mä mietin tuota ekaa neuvolaa et kun se on rv 8+ niin kuunteleekohan ne jo sydänääniä tai ultraavat? Kun kovasti haluis tietää varmaksi et siellä joku on :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Helppohan se on toiselle sanoa, mutta varmaankin pitäisi yrittää iloita siitä plussasta mahdollisimman paljon ja olla huolehtimatta onko kaikki hyvin :). Enemmän se varmaankin harmittaa, että käytti alkuraskauden stressailuun..? Mutta minulla ei juuri ole oikeutta puhu tämmöisiä, kun olen itse megastressaaja :D. Toivotaan, Freyja, että siellä on joku :). Ja toivottavasti Vargynja pääsette hyödyntämään oviksen, vaikka tuskin anopin läsnäolo on mikään tunnelmaa nostattava tekijä :P..

Oijoi, tutut menkkakivut alkoivat juuri. Harvemmin niistä iloitsee, mutta nyt odotan menkkoja kuin kuuta nousevaa! Sitten kun itse yritys alkaa, niin rupean toivomaan, että niitä ei tule :P.

Heippa taas!

Onko kukaan käyttänyt noita one-step -ovulaatiotestejä? Halpistestejä ovat ja siksi kiinnostaa kokemukset. Tilasin niitä kasan loppuvuotta silmällä pitäen :D.

Toissapäivänä sain viivanpaikan semmoisella ja nyt tuli ihan selvä positiivinen tulos muutamassa minuutissa. Valehteleekohan testi vai tapahtuuko tuolla jotain?

Muokattu viimeksi:
Mulla on ollut vain niitä raskaus testejä.

Tätiä ei tosiaan vielä näy eikä kuulu. Huomenna sen pitäisi saapua. Aamulla voisin vielä kokeilla testata. Sitten lähdenkin parin päivän reissuun.. en kuitenkaan usko plussaan enään. Tuntuu että ei sellaista ole olemassakaan.

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Nonna, mä niin muistan ton tunteen, ettei siinä testissä voikaan olla kahta viivaa! Oon jo nyt alkanu kyseenalaistamaan, oonko mä nyt ihan oikeasti plussannu, vai oonko nähny omiani :p nää olot kun ei tunnu kertovan selkeästi, että todellakin raskaana ollaan. Äitinikin ihmetteli, että eikö mulla ole pahoinvointia. Hän oli voinut kuulemma 3/5 raskaudessaan todella huonosti (minua odottaessa ei kuitenkaan, tulin melko heti siskoni perään). Toivon kuitenkin, että pian huomaat olevasi väärässä :) ehkä jo huomenna! Millä testillä olet testaillut?

Freyja, mulla kuunteli kun sanoin olevani ehkä 9:llä viikolla (omien laskujen mukaan 8+4, mutta neuvolan laskujen mukaan olisin ollut jo yli 10+). Mitään ei kuulunut :( mutta ei kuulemma kannattanut vielä huolestua. Yleensä sillä laitteella kuuluu kun on 10 viikkoa kulunut. Mutta osallahan ne äänet on tullut jo aikaisemmin eli peukut pystyyn, että sieltä kuuluu jotain, jos kuuntelevat.

Tsemppiä kaikille! :) ja kovasti plussatuulia!

Toivotaan, Nonna, että uskomuksesi osoittautuu vääräksi!

Heh, toisaalta pitäisi olla kiitollinen, että oloja plussauksen jälkeen ole, kuten esim. Allisonin tapauksessa. Ts. pääsee helpolla. Toisaalta voin vain kuvitella sen epävarmuuden tunteen..

One-step liuskoilla olen testannut. Ei minkäänlaista olotilaa ole, että täti huomenna tulis saati sitten se plussa. Mutta mulla yleensä se täti pamahtaa paikalle aika kellollensa ja kivut alkavat vain hetkeä ennen vuotoa... toivottavasti olen väärässä ja saisin nähdä ne kaksi viivaa. Kävin kuitenkin jo side kaupoilla..

Naurattaa kuinka kauniissa ja rohkeissa kaikki on niin täydellistä.

Allison tuo epävarmuuskaan ei ole hauska juttu, mutta luulenpa kaiken olevan sinulla hyvin :) !!

Moikka moi taas kaikille... täällä on kuumaviikko menossa eli miestä on vietelty hyvinkin tiuhaan :wink Punkku neuvostakin otin vaariin ja sitä on litkitty. Nyt vaan sitten toivotaan parasta ja pelätään pahinta..
Sain eilen kuulla että miehen kaverikin avopuolisoineen yrittävät esikoista tai siis eivät ole estäneet jos sellainen sattuu tulemaan. Jotenkin tekisi mieli olla onnellinen heidän puolestaan mutta aina se pelko persiissä että heillä sitten napsahtaakin heti.. Muutenkin tuntuu että kaikki tutut ja puolitutut on joko juuri synnyttänyt tai odottavat. Aina vaan jostain ilmestyy uusi ilo uutinen kuka on raskaana.. :cool: Noh täytyy taas tsempata ja onnea teille jo plussanneille täältä toivottavasti tullaan pian perässä :)

Norde toivottavasti punkusta on apua;) ja muutenkin pupuilusta! Tsemppiä siis!

Kp29/29. Ei kipuja eikä mitään. Onhan tässä toki vielä koko päivä aikaa ootella sitä tätiä! On kyllä omituista jos tämä kierto tästä nyt sitten kuitenkin venyy..kun oviksen tikutin kuitenkin 14päivää sitten.

Täytyy tulla kertomaan, kun näin ihan hölmöä unta! Nähtävästi tämä piinailu käy alitajunnan päälle :)
Olin sairaalassa ja juuri synnyttänyt vauvan. Olin kauhean närkästynyt kun siellä oli niin huono asiakaspalvelu, kukaan ei huomioinut mua. Päätin kaverini kanssa että nyt lähden pois sieltä. Keräsin vauvan kainaloon ja lähdin kotiini (joka oli yhtä kerrosta ylempänä kuin sairaala). Koska sairaalassa oli niin huono asiakaspalvelu, ei minua oltu opetettu imettämään ollenkaan, joten pöllin mukaani kaksi tuttipulloa täynnä maitoa. Niillä kahdella pullolla sitten piti vissiin ruokkia vauvaa pitemmänkin aikaa :) Voi morjes! Mistä näitä unia tulee?

KP23/27 (ehkä) jännitys tiivistyy, kuten aina tässä vaiheessa kiertoa. Alavatsassa on ollut pistoksia alkuviikosta (dpo7-8) ja rintoja on kivistänyt nyt viime päivinä, tullut semmoisia äkäisiä vihlaisuja aina välillä.Mutta eipä muuten kummempia. Lauantaina lähdetään Keski-Eurooppaan reissuun, niin saa vähän muuta ajateltavaa, vaikka eipä tätä yrittämistä enää jaksa kauheasti ressata, tähänkin nähtävästi tottuu :)

Kovasti yritystä takana! Vähä oon hätäilly testien kans, mut toissa päivänä tein ovulaatiotestin ja se näytti haaleaa viivaa. Tänään tein raskaustestin ja aivan niinkun näkisin kaksi viivaa. Dpo 10

Mitä mieltä olette?:p
1385253_10202356700628624_1555579693_n.jpg

Takaisin