Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mikäs siinä jos on tosi säännöllinen kierto (max parin päivän heitoilla) eikä haittaa, jos käy onnellinen vahinko. Siinä vaa viikon verran kumia tai vetää ulos.

Miun kierrot on nii epäsäännöllisiä että ei toivoakaan. Tosin en oo ihan vakuuttunut että noista tosi lyhyistä tai tosi pitkistä itellä ees tärppäis.

Sent from my iPhone using Vau.fi Foorumi mobile app

Huhhuh, kyllä tämä odottavan aika on pitkä. Olisipa tuokin odotus vain se kuuluisa 9kk odotus, mutta ei :)
Täällä odotellaan menkkareita kuumeisesti, mutta ei kuulu eikä näy. Pidin ennen tätä liuskaa "normaalia" pidemmän tauon, niin liekkö nyt sitten vaikuttaisi kiertoon ja sekoittaisi pakkaa sitten kunnolla, hmm katsotaan.

Ei sillä, että minunkin mies on ihan yhtä hidas lämpeämään kaikelle tuollaiselle ns. "uudelle." Mutta meidän mielestä nyt pikku hiljaa alkaisi olemaan oikea aika, koska mies on kuitenkin parraassa iässä(32v) ja minä vielä niin nuori(21v). Tahtoisimme lapsen/lapset tällä tavoin "hyvissä ajoin." Nyt on vauvallekkein muuttovalmis omakotitalo vailla muuttoa ja tuleva mamakin on taistelltut KOVASTI savuttomaksi. Huh, muita tupakoinnin lopettajia? O_O

Tadaa, menkat alkoivat kumman nopeasti. Aamulla tai aamupäivästä ei oireen oiretta, mutta kyllä sieltä vain ovat paraikaa tuloillaan! Womanlogin mukaan menkat olisivat alkaneet ylihuomenna, mutta eipä ainakaan kovin paljon kierto hypi ja pompi eessuntaassun, hirveen hyvä juttu :)

Katja91: äideilla on varmaan joku kuudes aisti :). Justiina89: hauskoja yhtäläisyyksiä :)!
Juu eihän niitä varmoja päiviä oikeasti ole olemassakaan. Tämmöisessä tilanteessa, kun ei olisi niin katastrofi, vaikka tahallinen vahinko kävisi, niin ei tarvi olla niin tarkka 8). Ja pahastipa tuo näyttää siltä, että minunkaan on turha haaveilla mistään säännöllisestä kierrosta. Olis kiva päästä jännäileen, että ovuloidaanko sitä edes..

Kiva, Empuska, että sulla näyttäs kierto lähtevän rullaamaan :)

Kp 21/29... Dpo 6 menossa. Hyvin ailahtelevainen on minun mieleni. Aluksi olin niin toiveikas, että nyt varmasti tärppää tästä kierrosta, mutta joku ihmeen lannistus peikko hyppii takaraivossa, että ei ole nytkään tärpännyt. Ehkä se johtuu siitä, kun ei ole minkäänlaisia oireita? Pitäisikö niitä edes vielä olla? Onhan nyt vasta Dpo6 joten olisiko edes kiinnittymistä tapahtunut? Netissä on niin erilaista tietoa tuosta kiinnittymisestä ja monestihan se on varmaan yksilöllistäkin. Uskon kuitenkin kiinnittymisen tapahtuvan 5-7 päivää ovulaatiosta. Eilen illalla vasemmalla puolella tuntui pientä kipuilua alavatsassa...toivonkipinä kävi mielessä, mutta jotenkin en usko, että kipu millään tavalla liittyi raskautumiseen. Ja jos olen raskaana niin toivoisin saada jotain selviä oireita jotka kertoisivat siitä..rintojen suureneminen,pahoinvointi, järkyttävä väsymys jne. Tuntuu vain,että niin monella jotka ovat sitten plussanneet ovat olleet melko selkeitäkin oireita.. Tietysti ne ehtivät minulle vielä tulla ja olen aika hätähousu tämän asian suhteen, kun en millään vain jaksaisi odottaa.

Tuntuu todella, että tämä raskautuminen on niin vaikeaa! Siskollani on jo 4 lasta..nuorin vasta 4kk ikäinen ja jo viidettä lasta suunnittelevat. Heillä,kun ei ole koskaan ollut mitään vaikeuksia raskautumisen suhteen. Tuntuu niin väärältä.

Jopa Salkkareiden Peppi on raskaana..ihan oikeastikkin :) Olo on vain niin sellainen, että kaikki muut mutta en minä...

Jospa minäkin hyppään mukaan varmat päivät keskusteluun. Ei ne taida olla ikinä täysin varmoja. Varsinkaan jos kierto ei ole just eikä melkeen säännöllinen. Siittiöt kumminki voi säilyä yllättävän pitkään tai ovis olla eri aikaan kuin piti olla. Mut eiköhän se ole ihan tarpeeksi varma tapa, jos ei ole katastrofi, jos tuleekin vahinkoraskaus. ;) Meillä itseasiassa ehkäisy tarkoitti vähän ennen yrittämistä varmoja päiviä ja ulos vetämistä. Riskit tiedettiin, mutta oltiin kai ainakin alitajuisesti sillä mielellä että jos tulee ni sit tulee. Koska kiertoni on vähän ailahteleva pidettiin varmoina päivinä muutamaa päivää menkkojen jälkeen (loppuvaiheessa varovaisuus alkoi karista ja muutama päivä venyi viikoksikin) ja vähän ennen menkkojen oletettua suunnilleen alkamista.

Tervetuloa Norde ja pahoittelut tädistä. Toivottavasti pääset pian raskautuneiden puolelle.

Mukavaa Empuska ettei täti tullut sinne pahasti myöhässä. Myöhässä olevien menkkojen odottaminen on rassaavaa.

Tsemppiä Nonna piinaviikolle. Käsittääkseni kiinnittyminen on siinä jossain viikon päästä oviksesta, mut vaihtelee eri ihmisillä. Eli juuri niinkuin sanoitkin. Ja sinulla se on voinut jo olla tai olla vasta tulossa. Toivottavasti se kuitenkin on tapahtunut/tapahtuu tässä kierrossa. Toi kaikki muut paitsi minä on tuttu tunne. Mut kyllä mekin vielä!

Huutelen täällä iltavuorojen välistä. Täti on pakannut laukkunsa eikä eilen tullut enää kuin tuhrua ja harjoitukset on taas aloitettu. Ei mitään sen kummempia kuulumisia. Ajattelin jättää greippimehun pois ja katsoa vaikuttaako se jotenkin, kun en sen juomisen ole huomannut vaikuttavan mihinkään. Yks tölkki tuolla on niin juon sen pois enkä enempää osta ihan lähiaikoina ainakaan.

Vargynja Enpä minäkään sen juomisessa ole huomannut muuta kuin että kierto venyi 3:lla päivällä.. ja toisaalta siitäkin ressasi, että muistaako sitä juoda aina.

Täällä Dpo7. Illalla kun olin nukahtamassa tunsin tosi voimakkaan muljahduksen alavatsassa vasemmalla puolella. Toivonkipinä taas syttyi. Ei auta kuin odotella :)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Kääk, saapas nähdä "sortuuko" itse jossain välissä greippimehu-konsteihin. Foolihappoa olen alkanut napsimaan vastikään.

Nonnalle onnea matkaan :).

Itse odottelen renkaan jättämisen jälkeisiä kuukautisia, jos kierto olisi 28 pv, niin kuukautiset olisivat alkaneet maanantaina. Onko kenelläkään tietoa siitä, että missä vaiheessa voi käydä kyselemässä asiasta lääkärissä, jos kuukautisia ei kuulu ehkäisyn lopettamisen jälkeen?

Tämäpäs noloa, mutta kuten mainitsin tuolla aiemmin, aiomme odotella vielä pari kuukautta ennen kuin alamme virallisesti yrittämään lasta. Mainitsin myös, että aina ei huvita käyttää kortsua, ja jos "vahinko" kävisi, ei se olisi katastrofaalista. Muutenkin koin, että tässä heti ehkäisyn lopettamisen jälkeen, se raskautuminen on epätodennäköistä. Tein eilen testin aamulla, koska minulla on ollut kaiken maailman outoja tuntemuksia jonkin aikaa (vatsassa ym., mutta täytyy sanoa, että samanmoisia tuntemuksia saattaa olla muutoinkin). Halusin siis eliminoida tämän mahdollisuuden pois ennen kuin alan miettimään, että onko minulla jokin vakavampikin sairaus (luulosairaus ainakin) >:). Noh, pregcheckillä tuli viiden minuutin testiajassa se paljon puhuttu haamu. Päivän aikana se haaleni mielestäni viivanpaikaksi. Heitettyäni tikun roskiin, en enää millään muista, että oliko siinä testiajassa tulleessa viivassakaan väriä vai kuvittelinko vain. Tein tänään (en aamulla) testin uudelleen, eikä niin minkäänlaista viivaa. Veikkaampa, että eilinen viivakin oli se viivanpaikka. Eipäs siinä mitään, kiehuttaa vaan tämmöinen epätietoisuus.

Vaikka yritys ei ole virallisesti alkanut, niin näköjään sitä kuvittelee siitä huolimatta salaa itselleen kaiken maailman oireita (tai kuvittelee ne ihmeelliset kivut niiksi oireiksi), vaikka todennäköisyys sille on aika pieni 8).

Titiri, mulla tais mennä varmaan kolmisen kuukautta ennen ekoja menkkoja. Ja siitä lähtien ne heitteli 1 1/2 - 3 kk. Muistaakseni soittelin ehkäisyneuvolaan parin kuukauden jälkeen kun testit näytti negaa. Siellä taidettiin sanoa, että täysin normaalia ja päätinkin siis odotella. Noin yhdeksän kuukauden jälkeen kun hormonaalisen ehkäisyn jälkeen oli tainnu tulla noin kolmet menkat niin soittelin taas ja kyselin asiaa ja silloin sanoivat, ettei enää johdu ehkäisyn lopettamisesta.. Eli mulla oli varmaan muutakin häikkää kehossa (mitään diagnoosia en saanut)

Mutta siis, minusta voit soitella kun sinusta itse siltä tuntuu, varsinkin jos on kovin voimakkaita raskausoireita ja haluat saada varmistuksen. :) Teeppä testiä uudelleen ja seuraavaksi aamupissasta, niin saat varmemman tuloksen. Voihan se olla, että tärppi kävi ja menkat ei sen takia tulekaan! Peukkuja!! Itse suosittelen apteekin omaa testiä :)

Voihan vitsi, nyt alkoi harmittamaan, kun en jättänyt ehkäisyä aiemmin niin kuin olin ajatellutkin. Jos siis niitä kuukautisia ei meinaa alkaa kuulumaan normaaliin tapaan.

Veikkaanpa, että ei tässä tärppiä ole käynyt - ei mulla niin voimakkaita oikeita ole. Ne mitä on, voivat johtua aivan muusta ja loput saatan kuvitella :D. Ja tämän epäuskoisuuteni takia ostin vain halvimman mahdollisen löytämäni marketin testin!

Onnea, Allison, odotukseen :).

Muoks: niin tuosta lääkäristä kyselemisestä. Tarkoitin sillä sitä, että milloin voi käydä kyselemässä että voiko tuolle kuukautisten puuttumiselle tehdä mitään, kuten esim. saada jonkin lääkityksen. Kiirettä pitää niin ei ajatus toimi enkä siten osaa oikein muodostaa asiaani niin kuin tarkoitin :)..

Muokattu viimeksi:
Mulla taas tosiaan kävi tärppi heti ekasta kierrosta pillereiden lopetuksen jälkeen. Kunhan nyt tämä kyytiläinen pysyisi vaan matkassa mukana :) Ainakin nyt vaikuttaa hyvältä. Jokaisen meidän keho kun on ihan erilainen ja moni asia vaikuttaa siihen et koska tärppää. En mäkään nyt uskonut et heti olisi tärpännyt :)

Mä tein kaksi testiä apteekin Apteq-viivatestillä ja molemmat näytti plussaa. Tänään mietin et ostaisinko vielä digitestin et varmasti näyttäisi jotain :D Jotenkin vaan epäuskoinen olo et olenko mä oikeasti raskaana :)

Jep, joillakin tosiaan tärppää hetikin! (itselläkin kaksi vuotta takaperin tälläinen kokemus, joka ei päättynyt ihan suunnitelmien mukaan) Eli vielä ei kannata heittää kirvestä kaivoon :) Tai sitten se tärppää heti seuraavasta. Ikinä ei voi tietää. Ja tarkoitinkin, että aina voit soittaa ihan vaan kysyäksesi sitä, että kuinka kauan vielä kannattaa odottaa, ennen kuin menee lääkäriin. Taitaa riippua paljon paikkakunnasta, että millasia suosituksia annetaan. Ja ainakin saat oikeaa tietoa.

Mutta ehkä vielä kun kuukautisesi eivät ole kovin myöhässä niin kannattaa ehkä odotella ja katsella, josko se viiva muuttuisi plussaksi. Varsinkin, jos sulla on yhtään hajua, milloin olet ovuloinut, niin siitäkin voit päätellä, onko kuukautiset suurinpiirtein koska tulossa (kahden viikon päästä ovulaatiosta yleensä). Toivottavasti tilanteesi selviää :) ja muista, että vaikka se testi ei plussaksi muuttuisikaan, niin kyllä se täti sieltä jossain vaiheessa pamahtaa paikalle! Niin ja vaikka kierto olisi pidempi, niin silti se raskautuminen on mahdollista.. Eikös täällä ollut joku, joka plussasi vasta, kun kp:t paukkui jo yli 50?

Onnea Freyja plussasta! Jotkut todellakin ovat niitä onnekkaita, ja heti plussaavat. Ihana juttu! :) Antaa toivoa, ettei ihan kaikilla kestä ikuisuuksia.

Last edited by a moderator:
Perjantaita siskot! :)

Täällä odotellaan ekaa ovista ja olen ollut havaitsevinani "tuntemuksia": rinnat hieman arat ja seksihalut yltyneet. Toki voi olla sattumaakin, mutta olisi kiva, jos kierto lähtisi heti kunnolla käyntiin :)

Onnea Freyja! Toivottavasti on sinnikäs kaveri sulla matkassa <3 ja tsemppiä Nonnalle, jospa vaistosi osuisi oikeaan :)

Titiri
, minä kans kehittelin "raskausoireita" n 2 viikkoa pillereiden lopettamisen jälkeen, oli muka aamupahoinvointia ja vaikka mitä... ihan itse kuviteltua :D

Vaan eipä tässä muuta kun miestä viettelemään kunhan hän suvaitsee kotiutua! ;)

Freyja nyt uskoo vaan kovasti, että raskaana olet, kun siitä on kerran todiste :).

Kiitos, Allison viesistäsi, mutta tänään halpistestini ei aamupissasta näyttänyt enää mitään, joten se siitä sitten toistaiseksi :). Voipahan taas (yrittää) keskittää ajatukset opiskeluun ja muihin projekteihin (miettimiseen, että miksii-ii-ii kuukautiskierto normalisoidu heti, mulle kaikki heti nyt!).

Toivottavasti Justiinan viettely oli menestyksekästä :D.

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille (vaikka maanantai lähenee uhkaavasti..)!

Hyvää viikon alkua ladies!

Mikäs tilanne kelläkin on menossa?
Täällä alkaa piinaviikkojen piinaviikko (ovis oli viikko sitten). Eli viikon kuluttua on se päivä kun täti EI tule paikalle, vaan kurvaa nätisti ohi ja jättää rauhaan seuraavaksi vuodeksi ;)

Tuntemuksia ei ole ollut mitään erityisiä. Rinnat kipeät ja välillä vähän ällö olo, mutta niitähän on ollut aiemminkin ennen menkkoja. Alavatsassa ollut jotain pieniä tuntemuksia.

Täällä vointi yllättävän hyvä ja todellakin raskaana ollaan sillä digitestikin niin sanoi :) ainoat oireet on suunnaton väsymys (eilenkin nukuin kahdet päikkärit), rintojen turpoaminen ja pienoinen huono olo.

Ensi kuun alussa pääsen sit ekaa kertaa neuvolaan, kyllä jännittää!

Plussatuulia puhaltelen täältä kaikille!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Heipähei pitkästä aikaa! Tulin välistä huutelemaan :)

Minähän siis tein positiivisen testin kp 76. Hedelmöittyminen oli tapahtunut noin kp 55 kohdalla. Ja kyseessä siis ensimmäinen kierto pillerien lopettamien jälkeen. Eli ei kannata heittää toivoa vaikka kierto olisikin pitkähkö.
Kävin gynellä hakemessa terolutit menkkojen alkamiseksi, ja ilmeisesti olin juuri muutama päivä ennen sitä käyntiä ovuloinut, sillä tuolloin ei vielä gyne huomannut mitään. Söin siis 10 päivän tero-kuurin ja viikon vielä sen jälkeen odottelin tätiä saapuvaksi. Sitten yhtenä maanantaina tein positiivisen testin. Kävin sitten vielä tiistaina gynellä tarkistamassa tilannetta, kun tuo kierto tosiaan oli noin pitkä. Siellä ultralla todettiin että menossa oli rv 5+2. Alkiota ei vielä näkynyt, mutta sikiöpussi näkyi ja oli oikeassa paikassa. Kävin ultrassa vielä uudelleen viikon päästä, sillä minua vaivasivat ihan hirveät alavatsakivut, jotka alkoivat jo kesken tero-kuurin. Siellähän se asukki sitten jo majaili ja sykekin löytyi.

Nyt menossa rv 10+2. Np ultra 30.10 ja ensimmäinen neuvolakäynti takana. Kovasti ovat sekä neuvolatäti että gyne kummastelleet myöhäistä plussaani.

Toivon teille hurjaa plussien satoa! Teidän tarinoita on mukava käydä välillä lueskelemassa :)

Kiva kuulla sinusta Amilja! Ihanaa, että raskautesi on mennyt hyvin :) itseä jännittää kovasti, kun tänään on eka neuvola ja ajattelin varoivaisesti kysyä, jos kokeiltaisiin saada sydänääniä kuuluviin (tiedän, ettei varmaan saada, mutta haluisin jo jonkin konkreettisen todisteen raskaustestien lisäksi!!)

Harmi Titiri, ettei plussaa vielä ainakaan näkynyt. Voihan ovulaatio tapahtua myöhään (kuten Amiljalla) ja itsekin plussasin vasta kp 44 (ovis joskus kp 29 paikkeilla). Toivottavasti kiertosi lähtee pian normalisoitumaan jos tällä kertaa ei kuitenkaan tärppää.

Tuli muuten mieleen kun täällä oli puhetta greippimehuista sun muista niin itse join lasillisen punaviiniä n. dpo 3, 8 ja 10, sillä "Myös punaviinin juomista pieninä määrinä pidetään suositeltavana. Se lisää verenkiertoa kohdussa. Tämän ohella myös alkion kiinnittymismahdollisuudet tuntuvat paranevan." (http://ellit.fi/ihmissuhteet/perhe/suunnitelmissa-raskaus-terveysvinkit-talteen) liekö sillä siis ollut osuutta asiaan :p

Kovasti plussatuulia! Kovasti jännitän teidän kaikkien puolesta. Ehkä mä joskus ekan ultran jälkeen uskallan vihdoin siirtyä kokonaan taustalle tältä palstalta...

Last edited by a moderator:
Mäkin muuten join muutaman lasin punaviiniä oviksen aikoihin ja jälkeen :D Aattelin et se auttaisi olemaan stressaamatta koko raskausjuttua, tiedä sitten auttoiko :) Nyt yritän olla stressaamatta sitä, että onko kaikki varmasti hyvin. Jotenkin sitä itsekin haluaisi saada jotain konkreettista faktaa et on varmasti raskaana :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Allison miulla oli eka neuvola 8+2 ja silloin ei kuulunut, mutta kotona sain kuulumaan 8+6. En usko että olis neuvolassa kuulunut silloinkaan kun se neuvolan täti vaan pyyhkäisi mahan molemmat puolet häpyluun yläpuolelta. Itse kaivoin tunnin ennen kuin sen sykkeen sain kuulumaan, kuului kyllä "haamuna" oman sykkeen taustalla jo aiemmin, mutta lopulta löytyi eristettynä vasta pitkällisen etsimisen jälkeen.

Takaisin